آیا ریزش موی سکه ای خطرناک است؟

ریزش موی سکه ای (آلوپسی) یک عارضه نسبتاً رایجی است که عمدتا در بزرگسالان رخ می دهد ولی در برخی از موارد کودکان نیز می‌توانند آن را تجربه کنند. بر اساس تحقیقات علمی ریزش موی بین 50 تا 100 تار از موهای سر در روز امری بسیار معمول است. تارهای مو روی سری که به طور طبیعی دچار ریزش شده اند توسط موهای جدید به تدریج جایگزین می شوند.

اما گاهی اوقات یک پروسه ریزش مو در طی سال ها یا به طور ناگهانی رخ می دهد که بسته به علت زمینه ای آن ، ممکن است موقت یا دائمی باشد. آیا می‌خواهید بفهمید که واقعاً در حال ریزش مو هستید یا ریزش موی سکه ای را تجربه می‌کنید بهتر است در زمان مناسب به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. در این بخش شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ریزش مو و نحوه مدیریت آن کسب نمایید.

ریزش موی سکه ای (آلوپسی) چیست؟

آلوپسی یا ریزش موی سکه ای یک اصطلاح پزشکی برای ریزش مو بسیار شدید است که در موارد حاد باعث طاسی سکه ای سر می شود. آلوپسی یک بیماری خود ایمنی است که در طی آن سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله کرده و آنها را از بین می برد و از رشد موهای جدید جلوگیری می کند.

آلوپسی ممکن است علاوه بر پوست سر در سراسر بدن اتفاق بیفتد و  منجر به نازک شدن موها، کچلی تکه ای یا طاسی کامل شود که می تواند دائمی یا موقت باشد. دلایل متعددی از جمله اختلالات ژنتیکی، بیماری های زمینه ای و عدم رعایت بهداشت می تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد.

علائم ریزش موی سکه ای

ریزش موی سکه ای (آلوپسی) به یک جنسیت خاصی معطوف نمی شود و می تواند تمام افراد جامعه اعم از مرد و زن را به طور یکسان درگیر کند. علامت اصلی آلوپسی ریزش موی بسیار زیاد و بیشتر از حد معمول است، اما تشخیص آن سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. بنابراین علائم زیر می تواند سرنخ هایی را برای شناسایی این عارضه به شما  ارائه دهد:

  • اگر موهای خود را از هم جدا کنید، ممکن است متوجه قسمتی از پوست سر شوید که کاملا موهای آن ریخته و دچار کچلی شده است.
  • کاهش چشمگیر حجم و خط مو در کنار نازک شدن غیر معمول تارها که بالاتر از حد معمول به نظر می رسد.
  • ممکن است پس از برس کشیدن یا شانه زدن مو  متوجه شوید که تارهای باقی مانده بر روی شانه بیشتر از حد معمول است.
  • مشاهده یک یا چندین تکه طاسی بر روی پوست سر که از نظر اندازه متفاوت هستند و در طول زمان رشد می کنند.
  • شل شدن تارهای مو به صورتی که با کشیدن اندک تارها حجم زیادی از موها بر روی دستان شما باقی می ماند.
  • اگر یک بیماری پوستی زمینه‌ای دارید که باعث ریزش موی شما می‌شود، ممکن است احساس درد یا خارش در پوست سر خود نیز داشته باشید.

 

ریزش مو سکه ای چیست

علت ریزش موی سکه ای؟

ریزش موی سکه ای در برخی موارد بسیار شایع و در برخی دیگر نادرتر است که هر کدام علل زمینه‌ای متفاوتی دارند. به همین خاطر نمی توان سیگنال هشدار دهنده و علت ریزش موی سکه ای را مختص اختلال ژنتیکی یا کهولت سن دانست که الگوی رشد مو را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع، ریزش بیش از حد و سکه ای مو یا نازک شدن غیرعادی آن گاهی اوقات می تواند نشانه یک بیماری یا کمبود یک ویتامین در بدن باشد.

بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن

در بیماری سلیاک بخشی از روده کوچک به گلوتن واکنش نشان می دهد که  باعث التهاب در پوشش روده می شود. در نتیجه بروز این التهابات مانع از عملکرد صحیح روده و جذب مناسب مواد غدایی شده و  علائمی همچون دردهای شکمی، خستگی و کاهش وزن را درپی دارد. ریزش موی سکه ای را می توان یکی دیگر از علائم رایج بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن دانست که در طی آن  سیستم ایمنی بدن به اشتباه به فولیکول‌های مو حمله می‌کند.

 سوء تغذیه

سوء تغذیه زمانی اتفاق می افتد که بدن برای حفظ عملکرد طبیعی به مقدار کافی مواد مغذی و عناصر غذایی را دریافت نکند. رژیم غذایی خاص یا وجود مشکلات متعدد در فرآیند گوارش و مشکل جذب می تواند منجر به ریزش مو به خاطر سوءتغذیه و در نتیجه تلوژن افلوویوم شود.

بسته به کمبود عناصر غذایی مختلف همچون انواع ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی، بدن علائم متعددی را از خود نشان می دهد. اما هنگامی که بدن دچار کمبود آهن، پروتئین، بیوتین، گوگرد، سیلیس، ویتامین های B و روی شود با ریزش شدید مو این کمبودها را نمایان می کند.

رفع کمبود آهن با قرص آهن آیزن آپوویتال

سندرم کوشینگ

اگر بدن در طول روز بیش از حد مقدار استاندارد و مورد نیاز بدن کورتیزول تولید کند، شما دچار سندرم کوشینگ شده اید. کورتیزول هورمونی است که توسط غدد فوق کلیوی ساخته می شود که مقدار بالا و علائم با آزمایشات پیچیده ای تشخیص داده می شود. هورمون کورتیزول و سندرم کوشینگ به خودی خود باعث ریزش مو نمی شود، اما اگراین سندرم در نتیجه یک تومور غیر سرطانی در غده فوق کلیوی بروز کند، می تواند مقادیر زیادی آندروژن تولید کند و منجر به ریزش مو سکه ای یا شدید شود.

بیماری های تیروئید

غده تیروئید یکی از مهمترین غدد درون ریز بدن هستن که هورمون هایی تولید شده توسط آن به کنترل متابولیسم و ​​رشد سلول های بدن کمک می کند. اگر غدد تیروئید شما پرکار (پرکاری تیروئید) یا کم کاری (کم کاری تیروئید) باشد، میزان متابولیسم بدن نامتعادل می شود و در نتیجه عملکرد سیستم های اصلی بدن کند می شود. در چنین مواقعی چرخه رشد مو تحت تأثیر قرار می گیرد و نازکی یا ریزش مو می تواند یکی از علائم ظاهری این بیماری باشد.

لوپوس اریتماتوی

سیستمیک لوپوس اریتماتوی که معمولاً به آن لوپوس گفته می شود، یک بیماری مزمن است که باعث التهاب در قسمت های مختلف بدن می شود. علائم این بیماری بسیار متفاوت است اما شایع ترین آنها درد مفاصل، بثورات پوستی، ریزش شدید مو و خستگی است. در برخی موارد، التهابات ناشی از لوپوس اریتماتوی می‌تواند در چرخه رشد مو اختلال ایجاد کند و منجر به نازک شدن مو یا ریزش موقت مو شود.

 عدم تعادل هورمونی

مطالعات علمی نشلان می دهد که آندروژن های اضافی یا هورمون های جنسی مردانه و عدم تعادل هورمونی شایع ترین علت ریزش مو آلوپسی آندروژنتیک هستند . آندروژن ها در الگوی طاسی زنانه و مردانه نقش دارند که می‌توانند باعث ضعیف شدن فولیکول‌های مو شده و منجر به ریزش بیش از حد مو شوند.

حساسیت به آندروژن در زنان  ممکن است در طول تغییرات مربوط به هورمون استروژن به خصوص در زمان استفاده از داروهای کنترل بارداری یا یائسگی، تشدید شود. از سوی دیگر، طاسی با الگوی مردانه با افزایش آندروژنی به نام دی هیدروتستوسترون (DHT) مرتبط است. به عبارت دیگر  DHT نه تنها به فولیکول های مو متصل می شود و رشد مو را متوقف می کند، بلکه ممکن است به طور کلی طول عمر مو را نیز کاهش دهد.

بارداری

عدم تعادل های هورمونی، به ویژه نوسانات شدید هورمون هایی که پس از بارداری و زایمان اتفاق می افتد می تواند منجر به ریزش مو شود. تحقیقات علمی نشان می دهد که ریزش مو پس از زایمان بسیار  شایع است به طوری که 40 تا 50 درصد از زنانی که به تازگی زایمان کرده اند، تحت تاثیر این عامل قرار می گیرند.

به عبارت بهتر سطح استروژن در دوران بارداری افزایش یافته و  به طور موقت می تواند چرخه رشد مو را تغییر دهد. در نتیجه زمانی که سطح استروژن پس از بارداری به حالت عادی باز می گردد، ممکن است مادر ریزش مو شدید و غیر معمولی را تجربه کند. به همین خاطر اغلب مادران پس از زایمان متوجه کم پشتی مو یا حتی تکه هایی از طاسی به صورت سکه ای می شوند. ریزش مو پس از زایمان ممکن است یک تا شش ماه پس از زایمان اتفاق بیفتد و علائم آن تا 18 ماه طول بکشد.

مصرف داروهای خاص

تحقیقات علمی نشان می دهد که ریزش موی سکه ای می تواند یکی از عوارض جانبی مصرف برخی از داروها باشد.  داروهای رقیق کننده خون، داروهای ضد بارداری خوراکی، داروهای افسردگی، داروهای ضد التهاب و مسدود کننده های کانال بتا و کلسیم همگی می توانند منجر به نازک شدن مو یا طاسی شوند. همچنین مصرف بیش از حد ویتامین A، رتینوئیدها و برخی از داروهای شیمی درمانی که برای درمان سرطان استفاده می شوند، می تواند منجر به ریزش مو شوند.

انواع مختلفی از داروها می توانند باعث آن شوند که مهمترین آنها شامل دارو های ضد انعقاد خون، داروهای ضد تشنج، رتینوئیدهای خوراکی، مسدود کننده های بتا و داروهای تیروئیدی هستند که ریزش مو معمولاً پس از قطع مصرف این داروها خود به خود برطرف می شود.

ضربه فیزیکی

هر گونه ضربه ناشی از  تصادف شدید، جراحی، سوختگی یا بیماری جدی می تواند به فولیکول های مو شوک وارد کند. در نتیجه هنگامی که بدن شما تحت تاثیر ضربات فیزیکی قرار می کیرد، چرخه طبیعی رشد مو و استراحت می تواند مختل شده و در نتیجه ریزش مو یا  نازک شدن تار ها را به دنبال داشته باشد. در برخی از موارد شدید حتی ممکن است موهای سر یا قسمتی از بدن به صورت توده ای بریزد.

سطح پایین بهداشت

عفونت ها و عوامل بیماری زا نیز می توانند منجر به ریزش مو شوند، چرا که کثیفی و عدم رعایت بهداشت می تواند سلامت فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار دهد.  تب بالا یا عفونت شدید می تواند به ریزش موی موقت کمک کند چرا که آسیب‌های فیزیکی ممکن است شامل عفونت‌های قارچی پوست، عفونت‌های باکتریایی سیفلیس باشد.

 

درمان ریزش سکه ای مو

تریکوتیلومانیا

با اینکه استرس یکی از علت های اصلی ریزش مو کوتاه مدت عنوان می شود، اما استرس یا اضطراب شدید ممکن است با اختلال کشیدن مو یا تریکوتیلومانیا همراه باشد. محققان بر این باورند که این وضعیت سلامت روان با اختلال وسواس فکری اجباری و انواع دیگر اختلالات اضطرابی مرتبط است. از علائم دیگر تریکوتیلومانیا می توان به احساس تسکین یا لذت پس از کشیدن موها و تکه های قابل توجه و سکه ای ریزش مو اشاره کرد.

مراقبت شدید از مو

مطالعات علمی نشان می دهد که شستشوی شدید و  ایجاد یک مدل موی خاص می تواند آسیب و شکستگی قابل توجهی در ریشه یا ساقه موها ایجاد کند.  در نتیجه شامپو زدن یا سشوار کشیدن بیش از حد ، استفاده مکرر از ابزارهای حالت دهنده گرم شده، کشیدن موها در حین سشوار کشیدن یا حالت دادن به دم اسبی خیلی تنگ یا مالیدن شدید پوست سر، همگی می توانند منجر به ریزش مو شوند. همچنین استفاده از خشک‌کننده‌ها، شل‌کننده‌ها و رنگ‌های مو نیز ممکن است به ریزش موی ناشی از آسیب کمک کنند.

مراقبت از مو با شامپو ضد ریزش نوتریسل نئودرم

انواع ریزش مو و طاسی

گرچه ریزش مو سکه ای یا نازک شدن قابل توجه مو ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد و در موارد شدیدی تر یکی از عوارض جانبی بیماری های حاد و مرمن باشد. ولی ریشه این مشکل در چند نوع دسته بندی می شود که با توجه به این مورد می توان آن را درمان کرد.

آلوپسی آندروژنیک

آلوپسی آندروژنیک به ریزش موی ارثی اطلاق می شود که به طاسی با الگوی مردانه یا زنانه اشاره دارد که  ممکن است برای مردان و زنان به طور یکسان اتفاق بیفتد. آلوپسی آندروژنیک شایع ترین علت ریزش مو است که تا حد 50 درصد از افراد جامعه با آن مواجه هستند.  ریزش مو مربوط به آلوپسی آندروژنیک به تدریج اتفاق می افتد ولی  برخی از افراد ممکن است در اوایل بلوغ ریزش مو را تجربه کنند و  برخی دیگر ممکن است تا سنین میانسالی متوجه علائم آن نشوند.

 آلوپسی آره آتا

آلوپسی آره آتا یا ریزش مو سکه ای یک بیماری خود ایمنی است که باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو حمله کند و در نتیجه لکه‌های طاسی ایجاد شود که می‌تواند از کوچک تا بزرگ متغیر باشد. این نوع از ریزش مو در برخی موارد، ممکن است منجر به ریزش کامل مو و کچلی کامل فرد شود. علاوه بر ریزش مو در پوست سر، برخی از افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا، موهای ابرو، مژه یا سایر قسمت های بدن خود را از دست می دهند.

آناژن افلوویوم

آناژن افلوویوم شامل ریزش سریع مو می شود که  معمولاً به دلیل پرتو درمانی یا شیمی درمانی در افراد بیمار اتفاق می افتد. رشد و رویش دوباره موها معمولاً پس از توقف دوره درمان از سر گرفته شده و در مدت کوتاهی به حالت عادی باز می گردد.

تلوژن افلوویوم

تلوژن افلوویوم نوعی ریزش موی ناگهانی است که در اثر شوک عاطفی یا فیزیکی، مانند یک رویداد آسیب‌زا، دوره استرس شدید، یا یک بیماری جدی ایجاد می‌شود. این نوع از ریزش مو ین ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق بیفتد، مانند زایمان، یائسگی، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و… رخ دهد.

کچلی سر

کچلی که به آن کرم حلقوی پوست سر نیز می گویند، یک عفونت قارچی است که می تواند پوست سر و ساقه مو را تحت تاثیر قرار دهد. این عارضه می تواند باعث ایجاد لکه های طاس کوچک، پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر می شود. کچلی سر یا ریزش موی سکه ای اگر به موقع درمان نشود، به مرور زمان به اندازه پچ یا تکه ها افزایش می یابد و پر از چرک می شود.

ریزش مو چگونه تشخیص داده می شود؟

از آنجایی که عوامل مختلف بسیاری می توانند باعث ریزش مو شوند، بهتر است در صورت مشاهده هر گونه تغییر در فرایند رشد یا ریزش موهای خود به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید. در ابتدای کار پزشک سوابق پزشکی و وضعیت سلامتی شما را بررسی می کند و در مورد  بیماری اخیری که به آن مبتلا شده اید ، جراحی، استرس های زندگی و سابقه خانوادگی از شما سوال خواهد کرد.

در صورتی که  مشکوک به بیماری خودایمنی یا پوستی باشید،پزشک متخصص پوست و مو ممکن است از پوست سر شما نمونه برداری کند. این نمونه چندین بخش کوچک از پوست سر شما است که به آزمایشگاه ارجاع داده می شود.

در برخی از موارد ممکن است پزشک از  آزمایش خون برای بررسی کمبود مواد مغذی یا علائم یک بیماری زمینه‌ای استفاده کند. در آزمایش های انجام شده برای تشخیص ریزش مو  سطوح مختلف ویتامین و مواد معدنی مانند ویتامین D، ویتامین B، روی، آهن و سطوح هورمونی از جمله تیروئید و هورمون های جنسی بررسی می شود.

راه های درمان ریزش موی سکه ای چیست؟

طیف وسیعی از گزینه های درمانی برای درمان ریزش مو وجود دارد، که پزشک متخصص پوست و مو بهترین گزینه با توجه به وضعیت شما توصیه می کند. به طور معمول، رایج ترین روش درمان ریزش مو سکه ای تجویز داروهای موضعی یا خوراکی خواهد بود.

داروهای بدون نسخه (OTC) درمان ریزش موی سکه ای معمولاً شامل کرم‌ها، ژل‌ها، محلول‌ها یا فوم‌های موضعی هستند که مستقیماً روی پوست سر می‌مالید. رایج ترین محصولات درمان ریزش موی سکه ای حاوی 2٪ یا 5٪ ماده ای به نام ماینوکسیدیل هستند.

شامپو ضد ریزش ماینوکسیدیل لامینین

آمپول ریزش موی سکه ای و داروهای تجویزی مانند فیناستراید (Propecia)، ممکن است در جلوگیری از ریزش موی آندروژنتیک نقش موثری دارد. شما باید آمپول ریزش موی سکه ای را به صورت روزانه مصرف کنید و برای رشد موهای جدید باید مصرف فیناستراید را تجربه نمایید.

اگر به نظر می رسد ریزش موی شما مربوط به یک بیماری خود ایمنی باشد، پزشک ممکن است داروهای ضد التهابی مانند کورتیکواستروئیدها را تجویز کند. البته درمان های جدیدتری مانند اشکال لیزر درمانی، میکرونیدلینگ با پی آر پی و سایر داروهای خوراکی در حال بررسی هستند.  به یاد داشته باشید که درمان ریزش مو  بستگی  بسیار زیادی به علت ریزش موی شما دارد.

جراحی کاشت مو یکی از روش های نوین درمان ریزش مو محسوب می شود که شامل جابجایی شاخه های کوچک پوست با چند تار مو، به قسمت های طاس پوست سر است.

این شیوه برای افراد مبتلا به طاسی ارثی به خوبی کار می کند زیرا آنها معمولا موهای بالای سر را از دست می دهند. از آنجا که برخی از ریزش مو می تواند پیشرونده باشد، ممکن است در طول زمان به چندین روش نیاز داشته باشید.

چگونه می توان از ریزش مو سکه ای و آلوپسی جلوگیری کرد؟

پیشگیری از ریزش مو در اغلب موارد به دلیل بیماری، افزایش سن، وراثت یا عوامل استرس زای فیزیکی امکان پذیر نیست. اما می توانید با اجتناب از مصرف مواد شیمیایی سوزاننده یا با داشتن یک رژیم غذایی سالم که مواد مغذی لازم را از نظر ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین برای موهای خود فراهم کنید و بدین طریق از ریزش مو جلوگیری کنید.

  • سیگار را ترک کنید.
  • هر بیماری مرتبط با ریزش مو را درمان کنید.
  • با استفاده از کلاه گیس یا کلاه ریزش موی خود را پنهان کنید یا بپوشانید.
  • اگر به طور مرتب موهای خود را به صورت بافته یا دم اسبی حالت می دهید، سعی کنید آنها را شل نگه دارید تا فشار زیادی به فولیکول های موهای شما وارد نشود.
  • تا حد امکان سعی کنید از دست زدن بیش از حد به موهایتان خودداری کنید و موهای خود را نکشید، نپیچانید یا مالش ندهید.
  • پس از شستن موها ، از حوله استفاده کنید و موهای خود را به آرامی خشک کنید.
  • از مالیدن موهای خود با حوله یا چرخاندن آن در داخل حوله خودداری کنید.
  • محصولات و ابزارهای حالت دهنده مانند سشوار، اتو مو و… کمتر استفاده کنید.

کلام آخر

علت نازک شدن تارها و ریزش موی  سکه ای هر چه که  باشد، باید توسط یک پزشک حاذق ومتخصص بررسی و درمان شود.  مراقبت های اولیه تجویز شده توسط  متخصص پوست می تواند به میزان قابل توجهی  ریزش مو را درمان نموده و از شدت آن بکاهد. درمان ریزش موی سکه ای می تواند شامل تغییراتی در نحوه مراقبت از موها، بهبود رژیم غذایی و درمان‌های پزشکی همچون مصرف داروهای موضعی یا خوراکی باشد.

حتی اگر ریزش موی شما ارثی باشد، مصرف شامپوها و نرم کننده ملایم و مناسب موهای شما می تواند تا حدود بسیار زیادی از آسیب های غیر ضروری جلوگیری کند.

سوالات متداول در مورد ریزش مو

کدام ویتامین می تواند به ریزش مو کمک کند؟

ریزش مو موضوع پیچیده ای است و نقش تغذیه در پیشگیری یا درمان ریزش مو می تواند تا حدودی بحث برانگیز باشد. در حالی که تغذیه و مواد مغذی خاص برای روند رشد مو حیاتی هستند، افزایش مصرف این مواد مغذی ممکن است به شما کمکی نکند، به خصوص اگر نوع خاصی از ریزش مو مانند آلوپسی زخمی یا آلوپسی سیکاتریشال دارید.

اما ویتامین هایی که باید در برنامه غذایی خود گنجانده شوند که روند ریزش مو را متوقف می کند و باعث رشد مو  می شوند عبارتند از ویتامین های B، به ویژه ریبوفلاوین، بیوتین، فولات و ویتامین B12، آهن است.

چه بیماری هایی باعث ریزش مو سکه ای می شود؟

افزایش خطر ریزش مو با برخی از  بیماری ها مرتبط است به طوری که سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، پسوریازیس پوست سر،  عفونت های مقاربتی مانند سیفلیس و بیماری تیرویید می تواند منجر به ریزش مو سکه ای شوند.

آیا می توان ریزش مو را به طور دائمی متوقف کرد؟

توقف ریزش مو به طور دائمی به علت زمینه ای بستگی آن دارد بنابراین هر چه زودتر علت اصلی ریزش مو را درمان کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید میزان ریزش مو را کاهش دهید.

اما به یاد داشته باشید که برخی از علل ریزش مو قابل جبران نیستند. این موضوع در مورد فولیکول‌های موی آسیب‌دیده ناشی از مدل‌های موی خیلی تنگ، فولیکول‌های آسیب‌دیده مو در اثر مواد شیمیایی اعمال شده روی مو و آسیب‌های ناشی از برخی بیماری‌های خودایمنی بستگی دارد.

چه سوالاتی ممکن است توسط پزشک متخصص پوست و مو برای تشخیص و طبقه بندی ریزش مو پرسیده شود؟

پزشک  ممکن است در مورد عادات روزانه شما بپرسد مانند اینکه

از چه نوع محصولات مو استفاده می کنید؟

چه نوع غذایی می خورید (پروتئین برای رشد مو مهم است)؟

آیا عادت به کندن موهای خود دارید ( تریکوتیلومانیا )؟

آیا کسی در خانواده نزدیک شما ریزش مو را تجربه کرده است؟

آیا چیزی استرس زا در زندگی شما اتفاق می افتد؟

هر روز چه داروها و مکمل هایی مصرف می کنید؟

آیا تا به حال ریزش مو برای شما اتفاق افتاده است؟

چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد؟

چند وقته که ریزش مو دارید؟

آیا متوجه ریزش مو در جاهایی غیر از پوست سرتان مانند ابروهایتان شده اید؟

آیا چیزی ریزش موی شما را بدتر می کند؟

آیا چیزی ریزش موی شما را بهبود می بخشد؟

آیا گاهی اوقات متوجه ریزش مو شده اید یا به طور مداوم ادامه داشته است؟

آیا متوجه شده اید که رشد موهای شما تغییر کرده است؟