بهترین قرص کلاژن ساز پوست با قیمت مناسب

بهترین قرص کلاژن ساز

مصرف بهترین قرص کلاژن ساز می تواند روند پیری زودرس و ایجاد چین و چروک روی پوست را متوقف نموده و شادابی و جوانی را به پوست شما هدیه کند. استفاده مداوم برخی از محصولات، برنامه روزانه مراقبت از پوست می تواند روند کلاژن سازی را به خصوص در زنان بالای 40 سال به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

اگر دوست دارید که همیشه جوان تر به نظر برسید یا داشتن پوستی صاف و درخشان برای شما بسیار مهم است، بهترین راه‌ برای رسیدن به این هدف، مصرف قرص‌های کلاژن و مکمل های حاوی عناصر جوان کننده پوست می باشد.

اما در هنگام خرید و مصرف بهترین قرص های کلاژن ساز باید به برخی از عوامل توجه نمایید تا از فواید مصرف قرص کلاژن در راستای بهبود سلامت پوست خود بهره مند شوید. بنابراین اگر به دنبال راهی برای کند کردن علائم پیری هستید، مصرف محصولات مراقبت از پوست حاوی کلاژن بهترین گزینه است.

 

قرص کلاژن ساز چیست؟

قرص های کلاژن در حقیقت مکمل هایی غذایی هستند که حاوی عنصر حیاتی جوان سازی پوست به نام کلاژن هستند. کلاژن پروتئینی است که توسط سلول های پوست، استخوان ها و بافت های همبند تولید شده و موجب افزایش حالت ارتجاعی و استحکام این بافت ها می شوند. اما با افزایش سن، سلول های بدن کلاژن کمتری تولید می کند که در نتیجه کاهش تولید آن  لایه های مختلف پوست دچار چین و چروک و افتادگی پوست می شوند.

فرایند کلاژن سازی  پوست، مو و ناخن ها را جوان نگه می دارد و باعث می شود تا تمام بافت های همبند بدن از جمله استخوان ها، ماهیچه ها، تاندون ها، غضروف مفاصل، رگ های خونی و اندام ها و کل سیستم های گوارشی به هم متصل می باشند.

فواید مصرف قرص های کلاژن

هر کسی می تواند از مصرف قرص کلاژن ساز سود ببرد و وضعیت سلامت پوست خود را با کمک این قرص های جوان کننده بهبود بخشد. این قرص ها با بهبود خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست می توانند چین و چروک و افتادگی پوست را از بین ببرند و علائم پیری را به تعویق بیندازند. مصرف قرص کلاژن ساز فواید زیادی برای پوست دارد که برخی از آنها به شرح زیر است.

  • بهبود ظاهر پوست و رفع چین و چروک و خطوط ریز بر روی آن
  • محو شدن کامل لکه ها حاصل از جوش ، آکنه و پیری
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • بهبود شرایط و سلامت مفاصل
  • کاهش التهاب ، تورم و قرمزی پوست
  • صاف تر و درخشان تر شدن پوست
  • ممانعت از عفونت زخم های روی پوست
  • تسریع بهبود زخم و از بین رفتن جای آن

مهمترین عناصری که باید در بهترین قرص کلاژن ساز وجود داشته باشد

کلاژن از اسیدهای آمینه تشکیل شده که به مقدار بسیار فراوانی توسط بافت های مختلف بدن تولید شده و یافت می شود.  اما هنگامی که فرد وارد دهه چهارم زندگی خود می شود به تدریج روند کلاژن سازی کند شده که در این مواقع مصرف قرص کلاژن ساز بالای 40 سال می توانند گزینه مناسبی برای حفاظت از جوانی پوست باشد.معیارهای مختلفی برای معرفی بهترین قرص کلاژن ساز پوست وجود دارد که در وهله اول همه این عوامل به شرایط و نوع پوست شما بستگی دارد.

منابع اصلی که شامل گوشت گاو یا منبع دریایی است

کلاژن موجود در قرص جوان کننده می تواند از گوشت گاو یا منابع دریایی تخلیص شده باشد تا سلول های بدن آن را راحت‌تر جذب کند. با این حال، قرص کلاژن با منبع گوشت گاوی بهترین انتخاب برای کسانی است که به ماهی و خوراکی های دریایی حساسیت دارند.

مواد اضافی و ترکیبات افزدونی دیگر

برخی از قرص های کلاژن حاوی مواد مختلف معدنی و ویتامینه  هستند که می تواند سلامت پوست را بهبود بخشد. در ترکیبات بسیاری از قرص های جوان کننده  بیوتین ، ویتامین C و انواع آنتی اکسیدان ها اضافه می شود که علاوه بر بهبود سلامتی پوست، می تواند  برای تولید کلاژن ضروری باشد.  برخی دیگر از  مواد اضافی محصولات جوان کننده پوست حاوی اسید هیالورونیک هستند که به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کند.

طعم و مزه های مختلف

کلاژن به دلیل ساختار آمینو اسیدی که دارد از طعم چندان دلپذیری برخوردار نیست به همین خاطر  ممکن است برخی افراد از مصرف این مکمل های غذایی  لذت نبرند. با این حال، اغلب شرکت های دارو سازی برای رفع این مشکل، قرص‌ها کلاژن ساز پوست را در طعم‌های مختلف مرکبات یا توت‌فرنگی و… تولید نموده و به بازار عرضه می‌کنند تا این مکمل دارویی برای مصرف کننده خوش طعم‌تر به نظر بیاید.

آیا مصرف قرص های کلاژن عوارض جانبی دارد؟

تحقیقات علمی و مطالعات دارویی نشان می دهد که به طور کلی، ترکیبات به کار رفته برای ساخت قرص کلاژن عموما ایمن هستند و عارضه خاصی را متوجه فرد مصرف کننده نمی کند.  این حال، برخی از افراد ممکن است در هنگام مصرف این مکمل دارویی  عوارض جانبی را تجربه کنند که باید در اسرع وقت به پزشک یا مراکز درمانی برای مداوا مراجعه نمایند.

مشکلات گوارشی

برخی از افراد ممکن است در هنگام مصرف قرص های کلاژن ساز دچار حالت تهوع، نفخ یا اسهال شدید شوند. اگر هر یک از این عوارض جانبی را تجربه کردید، توصیه می کنیم حتما به یک پزشک متخصص و مراکز درمانی مراجعه نمایید تا  بتوانند تحت نظر یک کارشناس تغذیه از مکمل دیگری را برای شما  بهتر است به طور روتین استفاده کنید.

واکنش های آلرژیک

برخی از  افراد ممکن است به ترکیبات موجود در قرص های کلاژن حساسیت و آلرژی  داشته باشند و در صورت مصرف آنها حملات یا واکنش های خاصی را تجربه نمایند. اگر به  ماهی یا  گوشت گاو حساسیت دارید باید قبل از خرید قرص جوان کننده با پزشک خود به طور کامل  صحبت کنید.

قرص های کلاژن می توانند باعث نفخ شوند

قرص های کلاژن می توانند باعث نفخ در برخی افراد شوند، چرا که بدن هنوز با منبع پروتئین جدید سازگار نشده است. برای جلوگیری از نفخ، بهتر است مصرف بهترین قرص کلاژن ساز را با دوز کمتر شروع کنید و با عادت کردن بدن به این ترکیب، به مرور زمان دوز آن را تدریجا افزایش دهید. اما در صورت بروز عوارض جانبی شدید مانند مشکل در تنفس یا بلع، مصرف کلاژن را قطع کرده و فوراً به پزشک مراجعه کنید.

چرا قرص کلاژن مصرف کنیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که شما را وادار به مصرف قرص های کلاژن می کند که مهمترین آن حفظ شادابی، جوانی و بهبود سلامت پوست است.  کلاژن با حفظ حالت ارتجاعی و حجیم کردن پوست به شما کمک می کند تا با افزایش سن از شر چین و چروک ، افتادگی و پیری پوست خلاص شوید.

با مصرف قرص‌های کلاژن، می‌توانید به بازسازی لایه اپیدرم و زخم های مختلف در بدن خود کمک کنید تا جای زخم بر روی پوست باقی نمانده و  جوان تر به نظر برسد. از سوی دیگر این قرص ها شرایط و وضعیت سلامت پوست را بهبود می بخشد و به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کنند. کلاژن یک جزء کلیدی از بافت های همبند بدن ما است که به محافظت از اندام های ما در برابر عفونت کمک می کند بنابراین با مصرف قرص های کلاژن می توانید بدن  خود را قوی و سالم نگه دارید.

از چه سنی کلاژن ساز مصرف کنیم؟

فرایند کلاژن سازی توسط اندام های مختلف بدن به خصوص سلول های پوستی در دوران کودکی و جوانی فرد به میزان بسیار بالایی صورت می گیرد اما از سن 20 سالگی این فرایند با سرعت کمتری انجام می شود و در نهایت افراد بالای 40 سال کمتریم میزان تولید کلاژن توسط سلول های بدن خود را تجربه خواهند کرد.

اما استفاده از ترکیبات و محصولات آرایشی ، بهداشتی و مراقبتی حاوی کلاژن از سن  20 سالگی  می تواند فرایند کلاژن سازی سلول های پوستی را بهبود بخشد. کلاژن ساز بالای 40 سال برای افرادی که در دهه 4 زندگی خود به سر می برند بسیار ضروری و مهم است.  زیرا بعد از 40 سالگی تولید کلاژن در بدن تقریبا متوقف می شود، در نتیجه کمبود کلاژن باعث پیری پوست، درد مفاصل و مشکلات مفصلی مختلط، تضعیف مو، دندان و… می گردد. بنابراین برای این افراد بسیاری ضروری است که هر مدت چند ماه از پودرها، قرص کلاژن سازی که بالای 5000 میلی گرم کلاژن دارند استفاده نمایند  تا از این طریق کمبود کلاژن بدن جبران گردد.

از سوی دیگر  افرادی به دلایل مختلف همچون لاغری سریع دچار شل شدگی پوستشان بسیار زیاد شده اند و حتی  سن آنها زیر 40 سال می باشد و یا  دچار سوختگی و زخم شدید شده اند و بافت  چربی بدن از بین رفته باید  در عرض 3-6 ماه از بهترین قرص کلاژن سازاستفاده کنند تا مشکل رفع گردد.

نحوه انتخاب بهترین قرص کلاژن ساز

سازمان های بین المللی غذا و دارو مکمل های غذایی را قبل از عرضه به بازار از نظر ایمنی و اثربخشی به طور دقیق  بررسی نمی کنند. بنابراین هنگام  انتخاب مکمل‌هایی غذایی باید با توجه به شرایط بدنی خود و آنچه که می خواهد در اثر مصرف این دارو ها به دست بیاورید، به چند فاکتور مهم و اساسی توجه کنید.

قیمت

قیمت عامل مهمی در انتخاب مکمل های غذایی و  بهترین قرص کلاژن ساز است که در اغلب موارد می تواند تضمین کننده کیفیت محصول مورد نظر نیز باشد.  به همین دلیل شما باید همواره به  دنبال قرص‌ کلاژن سازی باشید که بدون افت کیفیت از نظر هزینه و قیمت کاملا مقرون به صرفه باشد.

نظرات کاربران و مصرف کنندگان دیگر

مکمل‌هایی که توسط شخص ثالث  استفاده و آزمایش اطلاعات کاملا دقیقی از ترکیبات و اثرات این دارو ها در اختیار فرد قرار می دهد. فواید ، میزان اثر بخشی و عوارض خاص یا پرخطر محصول می تواند توسط افرادی که این قرص های کلاژن را مصرف کرده اند به افراد دیگر منتقل شود.

فرم مکمل های غذایی و دارویی حاوی کلاژن

مکمل های کلاژن موجود در بازار عمدتا به صورت پودر، قرص، کپسول، ماسک ، مایعات نوشیدنی و شوینده فروخته می شوند. اما بهترین مکمل های کلاژن ساز پوست  معمولاً به سه شکل و حالت در داروخانه ها یافت می شود.

پپتیدهای کلاژن: پپتیدهای کلاژن نوعی از کلاژن پروتئینی همراه انواع پپتیدها  هستند که برای جذب بهتر تجزیه و ترکیب شده اند.

ژلاتین : کلاژن نیمه هیدرولیز شده یا ژلاتین در آب گرم به خوبی  حل می شود و در طعم های مختلف تولید می گردد.

کلاژن خام یا غیر طبیعی: کلاژن همچنین می تواند به شکل خام یا غیرقابل تغییر باشد، مانند کلاژن UC-II که برای درد مفاصل استفاده می شود.

مکمل‌های کلاژن معمولاً شامل نوع I، II، III یا ترکیبی هستند که نوع I و III برای مو، پوست و ناخن استفاده می شود. در حالی که نوع II  بهترین قرص کلاژن ساز برای سلامت مفاصل استفاده می شود. همچنین برخی از مکمل‌ها ممکن است حاوی نوع V و نوع X باشند که در سلامت عضلات، ریه، کبد، جفت و استخوان نقش دارند.

مواد تشکیل دهنده

در هنگام خرید بهترین قرص کلاژن ساز پوست باید به فهرست مواد تشکیل دهنده و پانل حقایق تغذیه آن دقت کنید. این اطلاعات به شما کنید تا بدانید کدام مواد و چه مقدار از هر عنصر نسبت به مقدار توصیه شده روزانه آن ماده در آن گنجانده شده است.

اگر به ماهی یا تخم مرغ آلرژی دارید، باید از مصرف مکمل های کلاژنی مشتق شده از منابع دریایی یا غشای پوسته تخم مرغ خودداری کنید. اگر از داروهای کاهنده قند خون از جمله انسولین، متفورمین، گلیبورید و غیره استفاده می کنید،  مکمل های کلاژن مشتق شده از منابع دریا ممکن است قند خون را کاهش دهند.

قیمت قرص کلاژن در داروخانه

شما می توانید قرص های کلاژن را در اکثر داروخانه ها، سایت های آنلاین و فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی تهیه کنید. با این حال، مهمترین عاملی که در تعیین قیمت قرص جوان کننده نقش اساسی دارد  کیفیت  محصول است. افرادی که مشکل مفصلی مثل آرتروز دارند باید از قرص کلاژینو و گرند فیت برای  رفع کمبود کلاژن بدن خود استفاده کنند.

از سوی دیگر می توان  قرص آنادرم و رادیانس را برای افراد بالای 40 سال بسیار مناسب دانست چرا که ترکیبات موجود در آن باعث تولید کلاژن در پوست می گردد. از بهترین قرص های کلاژ ساز پوست می توان به موراد زیر اشاره نموده نقش بسیار موثری در جوان سازی پوست دارد.

  • قرص ایمدین تایم پرفکشن
  • قرص گلد آدریان
  • قرص آنادرم پرمون
  • قرص رجوا درمکس
  • قرص رادیانس هلث اید
  • اپتی وومن گلدن لایف
  • ادالت کامپلیت برانسون

خرید ادالت کامپلیت برانسون

خرید قرص ادالت کامپلیت برانسون

 

 

 

بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی

متاسفانه مکمل های دارویی و غذایی حاوی کلاژن ایرانی نسبت به نوع خارجی آنها از کیفیت پایین تری برخوردار است . با این حال برخی از برند های ایرانی توانسته پا را فراتر گذاشته و در زمینه تولید بهترین قرص کلاژن ساز پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.  اگر قصد خرید قرص‌های کلاژن ایرانی دارید با تمیه بر توصیه پزشک متخصص بهتر است از مارک های مطرح در این زمینه استفاده نمایید.

چرا که تحقیقات علمی نشان می دهد 36 درصد از پروتئین دریافتی روزانه بدن می تواند از طریق پپتیدهای کلاژن تامین شود. در این حالت مصرف مکمل های غذایی حاوی کلاژن بدون اینکه کیفیت پروتئین را به خطر بیندازد می تواند نیاز روزانه بدن را تامین کنند. از معروف ترین و بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی می تواند به موراد زیر اشاره کرد.

آنادرم قرص مکمل کلاژن ساز

کلام آخر

انتخاب بهترین قرص کلاژن ساز پوست به نیازها و اهداف فردی شما بستگی دارد تا برای داشتن پوستی شاداب و بدنی سالم از نتایج پایداری برخوردار شوید. اگر به فکر امتحان کردن قرص برای جوان سازی پوست خود هستید باید در ابتدا با یک پزشک متخصص در این زمینه صحبت کنید.

قرص های کلاژن  عمدتا عارضه جانبی خاصی ندارند و مصرف آن باعث ایجاد آکنه نمی شوند با این حال، برخی از افراد ممکن است هنگامی که برای اولین بار مصرف کلاژن را شروع می کنند، جوش های آکنه را بر روی پوست خود تجربه کنند، زیرا بدن با مکمل جدید سازگار می شود.

از سوی دیگر  برخی از  مواد مغذی مورد نیاز بدن همچون ویتامین C برای تقویت و افزایش سنتز کلاژن بسیار مفید و کاربردی هستند. ویتامین C یک کوفاکتور حیاتی برای سنتز کلاژن و یک آنتی اکسیدان بسیار موثر است که علاوه بر تشویق فرآیند ساخت کلاژن به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می کند.

بنابراین بهترین زمان برای شروع مصرف قرص های کلاژن در 20 یا 30 سالگی است که در این دوره روند  کند شدن کلاژن سازی توسط سلول های بدن متوقف شود تا  از بروز  علائم پیری جلوگیری نمایید و پوست خود را جوان و سالم نگه دارید.

سوالات متداول

چه مدت طول می کشد تا مکمل های کلاژن اثر کنند؟

طبق مطالعات علمی، اثر بخشی مکمل های کلاژن ممکن است حدود هشت هفته برای بهبود چین و چروک طول بکشد. اگر از قرص کلاژن ساز برای کاهش درد مفاصل استفاده می کنید نباید کمتر از سه تا شش ماه طول انتظار مشاهده نتایج مطلوب را داشته باشید.

با قطع مصرف مکمل های کلاژن چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که مصرف مکمل های کلاژن را متوقف می کنید، نباید هیچ گونه عوارض جانبی خاصی را تجربه کنید.

چرا پودر کلاژن من حاوی ویتامین C و اسید هیالورونیک است؟

مطالعات علمی نشان می دهد که مکمل های دارویی حاوی کلاژن به کاهش درد مفاصل کمک کند به همین خاطر این قرص ها غالبا ویتامین C و اسید هیالورونیک هستند و به روش هیدرولیز تهیه و تولید می شوند تا این پروتئین از طریق گرما یا آنزیم ها به اسیدهای آمینه یا زنجیره ای از اسیدهای آمینه، معروف به پپتید، متصل شده و راحت تر جذب شود.

قیمت قرص کلاژن در داروخانه چقدر است؟

قیمت بهترین قرص کلاژن ساز پوست بر اساس شکل مکمل، مواد مورد استفاده و اندازه ظرف متفاوت خواهد بود. قرص های کلاژن معمولاً قیمت پایینی دارند و می توانید با پرداخت حداقل 32 هزار تومان از مزایای این مکمل های دارویی و غذایی بهره مند شوید.