بهترین مرطوب کننده پوست چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین کرم مرطوب کننده پوست

کرم مرطوب کننده جز محصولات مراقبتی پوست است که سبب آبرسانی به آن و همچنین مواد اولیه آن را بر عهده دارد. کرم مرطوب کننده انواع مختلفی داشته و باید بر اساس نیاز پوست‍تان برای خرید آن اقدام کنید. در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل در ارتباط با کرم مرطوب کننده پوست با شما عزیزان صحبت کنیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

خزید کرم مرطوب کننده مناسب پوست

انواع پوست و کرم مرطوب کننده مربوط به آن

پوست یکی از مهم ترین اندام‌های بدن است که مراقبت از آن باید در روتین روزمره شما قرار بگیرد. پوست بر اساس جنس و نوع آن در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرد و افراد باید با شناسایی نوع آن در نهایت از یک محصول مناسب برای پوست خود استفاده کنند. پوست صورت انواع مختلفی دارد که ویژگی‌های هر کدام را به طور خلاصه برای شما بیان کرده‌ایم.

پوست خشک

افرادی که دارای پوست خشک هستند باید از مرطوب کننده قوی برای رفع خشکی پوست خود استفاده کنند. این افراد هنگام خرید کرم مرطوب کننده باید از فروشنده در ارتباط با مواد اولیه به کار رفته در آن سوال کنند و مطمئن شوند که بیشتر مواد اولیه به کار رفته در این محصول بر پایه آب است. کسانی که دارای پوست‌های خشک هستند باید پس از هر بار شستن صورت، از آبرسان و کرم مرطوب کننده پوست استفاده کنند.

پوست چرب

افراد دارای پوست چرب باید کرم مرطوب کننده پوست خود را طوری تهیه کنند که باعث تجدید جوش و آکنه در پوست آن‌ها نشود. برخی از کرم‌های مرطوب کننده به دلیل داشتن روغن و چربی اضافه ممکن است با پوست این افراد سازگاری نداشته و سبب بروز مشکلاتی نظیر جوش و آکنه شود.

پوست مختلط

پوست مختلط جز پوست‌هایی است که در بین افراد رواج بیشتری داشته و نگهداری از آن نیز مواد بهداشتی مخصوص به خود را دارد. اگر کسانی که دارای پوست مختلط هستند از کرم مرطوب کننده استفاده نکنند با گذشت زمان در برخی قسمت‌های صورت که دارای پوست خشک است دچار چین و چروک می‌شود.

کرم مرطوب کننده پوست چه تفاوتی با آبرسان دارد؟

به طور کلی این دو محصول شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند و اغلب به عنوان معادل یک دیگر در بازار استفاده می‌شوند. اما باید بدانید که کرم آبرسان بیشتر دارای خاصیت آبرسانی بوده و خاصیت دیگری ندارد اما کرم مرطوب کننده علاوه بر حفظ آبرسانی و رطوبت پوست، به دلیل داشتن ویتامین ای و همچنین خاصیت ضد چروک سبب می‌شود تا پوست بدن و صورت شما حالت شادابی داشته باشد.

کرم مرطوب کننده پوست از چه ترکیباتی ساخته شده است؟

کرم مرطوب کننده پوست عمدتا دارای ترکیبات گیاهی بوده و سبب بهبود مشکلات پوستی و درمان بیماری‌های مختلف آن می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد ما است که حتما در طول روز استفاده از کرم مرطوب کننده را در روتین روزانه خود قرار دهید. در ادامه ترکیبات به کار رفته در کرم مرطوب کننده پوست را به طور کامل برای شما توضیح داده‌ایم:

آنتی اکسیدان، عامل ارتقاء کیفیت کرم مرطوب کننده پوست

همان طور که می‌دانید آنتی اکسیدان با از بین بردن رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از جهش در واکنش‌های زنجیره‌ای، احتمال بروز مشکلات و ناهنجاری‌های پوست را کاهش می‌دهد. این آنتی اکسیدان‌ها معمولا در قالب ویتامین ای و برخی از هیدروکسی‌ها هستند.

عصاره‌های گیاهی به کار رفته در کرم مرطوب کننده پوست

عصاره‌های گیاهی همیشه سبب بهبود عملکرد قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. پوست یکی از اندام‌هایی است که نسبت به عصاره‌های گیاهی واکنش خوبی نشان داده و می‌توان بسیاری از مشکلات آن را به وسیله عصاره‌های گیاهی رفع کرد. برای مثال عصاره گل سرخ برای درمان جوش و آکنه‌های شدید بسیار مفید بوده و پس از مدتی سبب تنظیم چربی پوست صورت شما و رفع جوش و آکنه‌های آن می‌شود. در اغلب کرم‌های مرطوب کننده دست و بدن از روغن‌های گیاهی زیر استفاده شده است:

  • عصاره آلوئه ورا
  • عصاره بلغور جو دو سر
  • عصاره گل سرخ
  • عصاره گل بنفشه
  • عصاره گل آفتاب گردان و…

موارد ذکر شده در بالا تنها بخشی از عصاره های به کار رفته در کرم مرطوب کننده دست و بدن است. مثلا شما در بیشتر ترکیبات به کار رفته در این محصولات می‌توانید شاهد روغن بادام، روغن کنجد و حتی روغن جوجوبا باشید.

ویتامین‌های موجود در کرم مرطوب کننده دست و بدن

برندهای مختلف موجود در بازار برای ارتقاء کیفیت و کارایی کرم‌های مرطوب کننده، در فرمولاسیون اصلی آن‌ها، انواع ویتامین‌های گوناگون را اضافه می‌کنند تا افرادی که به صورت مستمر و پیوسته از این محصولات استفاده می‌کنند پوست شاداب و سالمی داشته باشند. در ادامه ویتامین‌های به کار رفته در کرم مرطوب کننده دست و بدن را به صورت خلاصه مشاهده می‌کنید.

  • ویتامین ای
  • ویتامین آ
  • ویتامین زینک
  • ویتامین سی و..

این ویتامین‌ها به خصوص ویتامین زینک، معمولا در آبرسان و مرطوب کننده نسبت به سایر محصولات بهتر جذب پوست می‌شود زیرا این دسته از ویتامین‌ها محلول در آب بوده و در این کرم‌ها بهتر می‌توانند خواص و ویژگی‌های مناسب خود برای پوست را نمایان کنند.

 

استفاده از مرطوب کننده مناسب دست

کرم‌های مرطوب کننده پوست و مواد افزودنی معطر

کرم‌های مرطوب کننده دارای رایحه‌های مختلفی هستند و استفاده از آن‌ها سبب می‌شود تا علاوه بر مرطوب شدن پوست بدن‌تان، در مدت زمان معینی رایحه‌ دلچسب و زیبایی نیز از پوست شما نیز احساس شود. این مواد معطر قبل از افزوده شدن به مواد اولیه کرم کاملا بررسی می‌شوند تا باعث بروز حساسیت روی پوست افراد مختلف نشود. این رایحه‌ها در انواع مختلفی مانند میوه‌ای و یا نت انواعی از گل‌ها در بازار یافت می‌شود.

بهترین کرم مرطوب کننده انواع پوست دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

برای انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده برای انواع پوست باید موارد زیادی را در نظر بگیرید و بر اساس آن برای انتخاب نهایی و خرید کرم مرطوب کننده اقدام کنید. البته توجه کنید افرادی که دارای پوست‌های حساس هستند و یا دارای بیماری‌های خاص مثل پسوریازیس می‌باشند باید حتما قبل از مصرف هر گونه محصولات آرایشی و بهداشتی با پزشک خود مشورت کنند. در ادامه به طور خلاصه ویژگی‌های بهترین کرم مرطوب کننده را برای شما ذکر کرده‌ایم:

  • حفظ رطوبت پوست: کرم مرطوب کننده باید رطوبت پوست را در بازه زمانی معین کند.
  • عدم بروز حساسیت: یک مرطوب کننده خوب باید دارای مواد اولیه ضد حساسیت باشد.
  • قیمت مناسب: محصلی را تهیه کنید که علاوه بر داشتن کارایی خوب قیمت منطقی و مناسبی نیز داشته باشد.
  • جذب بالا: یکی از ویژگی‌های بهترین کرم مرطوب کننده جذب بالا و سریع آن‌ها توسط پوست است.

موارد بالا جز ویژگی‌های خوب یک کرم مرطوب کننده محسوب می‌شود و شما باید هنگام خرید این محصول حتما اطمینان حاصل کنید که محصول دارای ویژگی‌های ذکر شده در بالا باشد.

فواید استفاده از کرم مرطوب کننده بدن

کرم مرطوب کننده همان طور که پیش‌تر نیز گفتیم به دلیل به کار رفتن مواد اولیه مخصوص در آن برای بهبود فرآیند پوست مفید بوده و سبب رفع بسیاری از مشکلات و بیماری‌های پوستی می‌شود. به همین دلیل تمامی پزشکان متخصص پوست و مو به افراد توصیه می‌کنند حتما در طول روز 2 الی 3 بار از کرم پا و مرطوب کننده دست استفاده کنند. فواید استفاده از کرم آبرسان به شرح زیر است:

جوانسازی پوست، از نشانه‌های استفاده از مرطوب کننده

با گذشت زمان و پشت سر گذاشتن دوران جوانی پوست صورت به دلیل کاهش کلاژن، به تدریج آثار پیری روی آن نمایان می‌شود. کرم مرطوب کننده به دلیل داشتن خاصیت کلاژن سازی پوست سبب می‌شود تا به مرور زمان پوست بتواند تا حد زیادی جوانی و شادابی خود را به دست آورد. علاوه بر افزایش میزان کلاژن پوست مواردی مانند افزایش رطوبت و وجود ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین ای و ویتامین زینک می‌تواند طراوت و شادابی پوست شما را افزایش دهد.

رفع خشکی پوست با استفاده از کرم مرطوب کننده پوست

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای کرم پا و کرم مرطوب کننده بدن رفع خشکی موجود در آن است. اگر توجه کرده باشید افرادی که دارای پوست‌های خشک هستند، همیشه از  پوسته پوسته شدن و ترک خوردن پوست‌شان شکایت می‌کند. توصیه ما به این افراد این است که حتما از یک کرم مرطوب کننده با کیفیت استفاده کنند تا علاوه بر از بین رفتن خشکی پوست‌شان بتوانند رنگ کدر و مات آن را نیز از بین برند.

رفع جوش و آکنه با کرم مرطوب کننده

همان طور که می‌دانید یکی از دلایل اصلی که سبب ایجاد جوش و آکنه در پوست صورت و بدن می‌شود تجمع چربی است. در واقع با کاهش رطوبت پوست، غدد چربی برای محافظت از آن شروع به ترشح بیش از حد چربی کرده و سبب ایجاد جوش و آکنه در پوست می‌شود. به همین دلیل شما با استفاده از کرم مرطوب کننده می‌توانید تا حد زیادی جوش و آکنه پوست خود را درمان کنید.

کرم مرطوب کننده و رفع التهاب پوست

کرم مرطوب کننده با ایجاد تعادل برای پروتئین‌های پوست سبب افزایش ماندگاری آب در پوست صورت می‌شود و در صورت بروز التهاب در آن می‌توان به راحتی آن را کنترل کرده و از بین ببرد. همچنین از کرم‌های مرطوب کننده می‌توان برای درمان بیماری‌های التهابی خاص مانند پسوریازیس باشند.

جلوگیری از برخورد اشعه فرابنفش به پوست صورت

اگر نرم کننده دارای خاصیت ضد آفتاب باشد می‌تواند از پوست صورت در برابر اشعه فرابنفش و مضر خورشید محافظت کند. برای اطلاع از اینکه کرم مرطوب کننده دست و صورت دارای خاصیت ضد آفتاب است یا خیر می‌توانید با بررسی مواد اولیه به کار رفته در آن و علامت اشعه یو وی از وجود مطمئن شوید.

روش استفاده از کرم مرطوب کننده

استفاده از کرم مرطوب کننده بسیار ساده است و پیچیدگی چندان خاصی ندارد. شما برای استفاده از کرم مرطوب کننده باید ابتدا محل مورد نظر را کاملا با آب و شوینده مخصوص بشویید تا چربی اضافی پوست و باکتری‌های مضر روی آن از بین بروند. سپس با استفاده از یک حوله تمیز محل مورد نظر را کاملا خشک کنید.

توجه کنید که اگر شما پوست خود را کاملا تمیز نشسته و خشک نکنید، هرگز شاهد اثربخشی این کرم نخواهید شد زیرا اگر پوست بدن شما چرب باشد مرطوب کننده نمی‌تواند به منافذ پوست و سلول‌های آن نفوذ کنند و در بین مولکول‌های چربی گیر می‌افتد. همچنین اگر پوست‌تان را خشک نکنید قطرات آب با کرم مخلوط شده و غلظت مواد اولیه آن کاهش پیدا می‌کند. پس از شستن و خشک کردن پوست‌تان، مقدار از کرم را به صورت ضربه‌ای به پوست صورتتان بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.

انواع کرم مرطوب کننده

کرم‌های مرطوب کننده به دلیل تقاضا بالا از سوی مصرف کنندگان توسط برندهای مختلفی تهیه و به بازار معرفی شده است و شما می‌توانید شاهد انواع کرم‌های مرطوب کننده باشید. این محصولات می‌توانند در موارد زیادی با یکدیگر متفاوت باشند. در ادامه به طور خلاصه مواردی که سبب تفاوت محصولات مرطوب کننده می‌شود را برای شما بیان کرده‌ایم:

  • نوع برند محصول
  • فرمولاسیون مخصوص آن
  • درجه کیفی مواد اولیه
  • تولیدات داخلی یا خارجی
  • نوع ظرف و بسته بندی
  • میزان غلظت
  • میزان کیفیت و…

این گزینه‌ها هر کدام به تنهایی می‌تواند سبب تمایز بسیار زیاد محصولات مرطوب کننده با یکدیگر شود. پیشنهاد ما این است که حتما هنگام خرید کرم مرطوب کننده، از یک مشاور و کارشناس در این حوزه کمک بگیرید تا بتوانید محصول مناسب پوست خودتان را تهیه کنید و برای انتخاب بین محصولات متنوع مرطوب کننده دچار سردگرمی نشوید.

علاوه بر موارد بالا کرم‌های مرطوب کننده بر اساس نوع پوست و کارایی که دارند طبقه بندی می‌شوند. برای مثال افرادی که پوست چرب با منافذ بسیار زیاد دارند می‌توانند باید از کرم مرطوب کننده اکلیسو استفاده کنند و یا کسانی که پوست خشک دارند می‌توانند از محصولات امولینت استفاده کرده و پوست خشک خود را درمان کنند. در ادامه به طور خلاصه انواع کرم مرطوب کننده پوست را مشاهده می‌کنید:

  • اکلسیوها: این محصولات باعث حفط رطوبت و آب پوست شده و سبب کاهش تحریک و ترمیم لایه‌های آسیب دیده می‌شوند.
  • امولینت: علاوه بر خاصیت حفظ رطوبت و کاهش تحریم پوست، باعث نرم شدن آن نیز می‌شود.
  • هومکتانت: این نوع از کرم‌های نرم کننده از پوست در برابر آسیب‌های لوازم شوینده مانند صابون، شامپو، لوازم آرایشی و…حفظ می‌کند.

 

استفاده از مرطوب کننده پوست

قیمت کرم مرطوب کننده

قیمت کرم مرطوب کننده به موارد زیادی بستگی دارد و نمی‌توان برای آن یک محدوده قیمتی مشخصی تعیین کرد. اولین موردی که می‌تواند سبب تفاوت چشمگیر محصولات مرطوب کننده با یکدیگر شود نوع کاربرد آن است. برای مثال کرم پا دارای حجم بیشتری بوده و نسبت به کرم دست و ناخن قیمت بیشتری دارد. یا برای مثال محصولات خارجی به دلیل این که به قیمت دلارو ارز وابسته هستند به طبع قیمت بیشتری نسبت به محصولات ایرانی دارند. همچنین موارد زیر می‌تواند روی قیمت کرم مرطوب کننده تاثیرگذار باشد:

  • برند محصول
  • حجم کرم
  • کیفیت مواد اولیه به کار رفته در آن
  • خواص و ویژگی‌های درمانی  و…

ممکن است شما در هنگام جست و جو برای خرید بهترین کرم مرطوب کننده بدن، شاهد اختلاف قیمت یک محصول یکسان شوید. در این صورت باید برای داشتن یک خرید موفق اصالت کالا و اورجینال بودن آن را بررسی کنید و هرگز گول قیمت‌های پایین‌تر را نخورد زیرا ممکن است محصول غیر اصل باشد که در این صورت پس از مصرف آن شاهد مشکلات پوستی فراوان مانند جوش و آکنه خواهید بود.

نحوه خرید کرم مرطوب کننده پوست

برای خرید کرم مرطوب کننده بدن می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری برای خرید آن اقدام کنید. پیشنهاد ما این است که برای صرفه جویی در زمان و خرید یک محصول اورجینال و با کیفیت از روش خرید آنلاین کرم مرطوب کننده بدن استفاده کنید. اما توجه کنید که حتما هنگام خرید ویژگی‌های محصول را کاملا بررسی کنید تا مطمئن شوید که با نوع پوست شما و همچنین نیاز شما تطابق دارد.

کرم مرطوب کننده، انقلابی در سلامت پوست

در کل کرم مرطوب کننده همان طور که گفتیم دارای خواص و فواید بسیار زیادی است و شما می‌توانید بر اساس نیاز خودتان نوع کرم را انتخاب کنید. کرم مرطوب کننده برای تمامی نواحی پوست قابل استفاده است و با رعایت نکات نحوه مصرف این کرم می‌توانید از نهایت کارایی و کیفیت محصول بهره مند شوید. اگر همچنان سوال و یا ابهامی در ارتباط با این محصول برای شما وجود دارد پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان فروش ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

سوالات متداول

آیا از همه کرم‌های مرطوب کننده پوست می‌تواند برای صورت استفاده کرد؟

برای استفاده از کرم مرطوب کننده برای پوست صورت بهتر است از قبل با پزشک مشورت کنید تا دچار عوارض جانبی آن نشوید.

بهترین برند کرم مرطوب کننده پوست کدام است؟

موارد زیادی برای تعیین بهترین برند کرم مرطوب کننده وجود دارد که بسیاری از آن‌ها نیز به سلیقه شخصی افراد باز می‌گردد پس نمی‌توان یک برند خاص را به عنوان بهترین برند معرفی کرد.