چه ویتامینی برای تقویت مو موثر است؟

مصرف ویتامین برای مو

مصرف مناسب قرص ویتامین برای مو بسیار حیاتی است و می تواند تاثیرات بسیار زیادی را بر روی رشد و سلامت موها ایجاد کند. برای داشتن موهای ضخیم تر و سالم تر باید از یک رژیم غذایی کامل و متعادل استفاده کنید. اکثر افرادی که از ریزش مو شکایت دارند، اغلب کسانی هستند که تنها از محصولات آرایشی و بهداشتی مخصوص ریزش مو استفاده کرده اند.

این افراد به دلیل اینکه توجهی به تاثیر و نقش ویتامین ها در رشد و سلامت موها نداشته اند متاسفانه نتوانسته اند نتایج خوبی از مصرف این شوینده ها دریافت کنند. از سوی دیگر بسیاری از افراد جامعه مشکلات مربوط به سلامتی مو و ریزش آن را تنها مختص مردان می دانند. اما واقعیت این است که ریزش مو هم در مردان و هم در زنان را رخ می دهد و در موارد شدیدتر ممکن است  زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

علل مختلفی همچون ژنتیک یا اختلال هورمون ها، کمبودهای عناصر غذایی و استرس می تواند در سلامت مو تاثیر بگذارد. خوشبختانه عوامل بیرونی با اینکه بسیار رایج‌ هستند اما می تواند با مصرف مکمل‌های مناسب آنها را برطرف نمود.

عوامل موثر در سلامت مو

داشتن موهای خوب، درخشان و صاف نشان دهنده سلامت سیستم بدنی شما و برخورداری از سبک زندگی متعادل است. در طول اعصار گذشته اطباء همواره مو را نماد قدرت بدنی می دانستند و موهای سالم را نمایانگر فضایل خاصه یک فرد بیان می کردند. همچنین موهای سالم نماد جذابیت جسمانی هستند که علاوه بر اطرافیان در وجود خود فرد نیز احساس ایجاد می کند.

اگر احساس می کنید موهایتان کمی نازک است یا در ماه های اخیر حس می کنید موهایتان فاقد ضخامت و سرزندگی است؟ باید بدانید که چندین عامل مختلف در کاهش سلامت و ضخامت موهایتان تاثیرات بسیار زیادی می گذارد که در اغلب موارد رعایت یک برنامه روتین خودمراقبتی و خرید قرص ویتامین‌برای مو می تواند مشکلات به وجود آمده را رفع نموده و آن را تقویت نماید.

 

  • روند طبیعی پیری
  • ژنتیک
  • تغذیه بی کیفیت یا کمبود ویتامین ها و مواد معدنی
  • استفاده از محصولات موی بی کیفیت همچون انواع ماسک مو، شامپو یا نرم کننده
  • استفاده از مواد شیمیایی نامرغوب برای رنگ کردن موها
  • استفاده بیش از حد یا غیر اصولی از دستگاه های نظیر سشوار ، بابلیس و…
  • ابتلاء فرد به بیماری های خاص
  • ابتلا فرد به استرس یا اضطراب مزمن
  • شستشوی بیش از حد یا بسیار کم مو

مهمترین ویتامین مو

همانطور که بیان کردیم عوامل مختلفی در پر پشتی مو تاثیر دارد که نمی توان عوامل درونی و ژنتیکی را رفع کرد. اما عوامل بیرونی که سلامت موها را به مخاطره می اندازد و در ضخیم شدن مو تاثیر دارد را می توان با مصرف مکمل های غذایی رفع نمود.

بنابراین، بهترین راه برای حمایت از موهای بلند و سالم در برابر عوامل مخرب خارجی، مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی که به پرپشتی  و ضخیم شدن مو ها کمک کنند.

بیوتین

B7 یا ویتامین H به بدن کمک می‌کند تا پروتئین های ضروری مورد نیاز برای رشد مو و ناخن ها را به راحتی تجزیه کند. اکثر مردم بیوتین خود را به طور طبیعی از طریق گوشت دریافت می کنند، بنابراین گیاهخواران و گیاهخواران در معرض خطر کمبود این ویتامین هستند و ممکن است از ویتامین B7  بی بهره باشند. بنابراین می توان گفت که سری مختلف ویتامین های B به خصوص B7  مهمترین و اصلی ترین قرص ویتامین برای موها محسوب می شود.

خرید قرص بیوتین 800 میکروگرم هلث اید

خرید ماسک مو هیرواتر بیوتین زینک کامان

ویتامین C

تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها برای سلامت مو بسیار مهم است. زیرا رادیکال های آزاد اضافی می تواند به مو آسیب برسانند. ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند به محدود کردن استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند.

همچنین بدن ما از ویتامین C برای تولید کلاژن استفاده می کند که پروتئینی است که نقش اساسی در ساختار مو دارد. اگر به خاطر کم خونی با ریزش مو دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است مصرف ویتامین C را در اولویت قرار دهید، زیرا  این ویتامین می تواند به جذب آهن کمک کند.

کپسول ویتامین C و زینک یوروویتال

ویتامین D

کمبود ویتامین D یکی از مشکلات رایج در ریزش مو است که طبق تحقیقات علمی حدود یک 1 میلیارد نفر با آن دست و پنجه نرم می کنند. گنجاندن ویتامین D در برنامه روزانه می‌تواند به رشد فولیکول‌ها کمک کند، چرا که یکی از بهترین ویتامین‌های موثر در بهبود سلامت موها محسوب می شود.

خرید ویتامین D1000

آهن

بدن ما از آهن برای کمک به گلبول های قرمز خون و حمل اکسیژن استفاده می کند که یکی از علائم اصلی کمبود آهن، به ویژه در زنان، ریزش مو است. در حالی که آهن بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است، توصیه می کنیم قبل از افزودن مکمل آهن به رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید، زیرا در موارد شدید کمبود این ویتامین در بدن  آن را به صورت آمپول برای ضخیم شدن مو و رفع سریع کمبود تجویز نماید.

خرید قرص آهن آیزن آپوویتال

روی

روی فواید بسیار زیادی در حمایت از سیستم ایمنی دارد ولی مصرف مکمل های حاوی این ویتامین به دلیل تأثیر مثبت آن بر رشد و ترمیم مو ها از سوی پزشکان توصیه می شود.  کمبود روی می تواند منجر به ریزش مو شود، بنابراین اگر به اندازه کافی از طریق رژیم غذایی این عنصر را دریافت نمی کنید، بهتر است از قرص یا مکمل های غذایی حاوی روی استفاده کنید.

قرص ویتامین ث و روی یوروویتال

پروتئین

پروتئین علاوه بر اینکه در رشد و تکامل عضلانی بیشترین تاثیر را دارد، بیشتر عنصر تشکیل دهنده موها نیز محسوب می شود. پروتئین یک درشت مغذی است که  برخلاف ویتامین ها و مواد معدنی، بدن ما به مقادیر  بسیار زیادی از آن نیاز دارد.

اگر پروتئین زیادی از طریق رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید، ترکیب پودر پروتئین می تواند به شما اطمینان دهد که بدن برای حمایت مناسب از ماهیچه ها، موها و ناخن های قوی به میزان کافی این عنصر را دریافت کرده است.

پروتئین وی گلد 908 گرمی ژن استار

با این روش به طور طبیعی از موهای خود مراقبت کنید

یکی از عوامل اصلی آسیب دیدن موها رژیم غذایی و تغذیه نامناسب است که به شدت بر عملکرد بدن و ذهن تأثیر می گذارد. اگر نمی دانید چه چیزی باعث نازک و ضعیف شدن موهایتان می شود، باید علاوه بر مصرف قرص ویتامین برای مو و پرپشتی آن از روش های طبیعی نیز استفاده کنید.

  • اگر نازکی و ریزش موهای شما به خاطر مصرف برخی از داروها، اختلال هورمون ها و استرس است باید برای حل این مشکل در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید.
  • برای پر پشتی موها بهتر است با کمک روغن هایی همچون روغ زیتون ، عصاره رزماری، روغن کرچک پوست سر خود را ماساژ دهید. چرا که این کار می تواند ضخامت موها را از طریق کشش سلول های فولیکول های مو افزایش دهد.
  • در هنگام شستن موها حداقل 3 دقیقه پوست سر خود را با انگشتان خود ماساژ دهید تا چربی ها و مواد سمی از روی پوست سر پاک شوند.
  • برای شستشوی موهای خود ترجیحا از شامپوهای بدون سولفات و پارابن استفاده کنید تا از خشک شدن و تحریک پوست سر یا ریزش مو پیشگیری نمایید.
  • موهایتان را کمتر بشویید چرا که شستن بیش از حد موها می تواند روغن های طبیعی آن را از بین ببرد و منجر به خشکی و شکننده شدن موها شود. بنابراین اگر موهای شکننده یا نازکی دارید  نباید هر روز آنها را بشویید.
  • موهای خود را 2 تا 3 بار در هفته بشویید تا چربی و ذرات کثیف و آلوده کننده از بر روی ساقه  مو و پوست سر رسوب نکند.
  • بعد از شستن موهایتان از سشوار برای خشک کردن آن استفاده نکنید و  به جای آن  از یک حوله برای خشک کردن موها استفاده کنید. چرا که  سشوار کشیدن می تواند رطوبت و روغن های طبیعی آن را از بین ببرد و  باعث شکستگی مو و نازک شدن آنها شود.
  • موهای خود را به آرامی برس بزنید

بهترین قرص برای پرپشت شدن مو

هیرویت

برای خرید قرص هیرویت کلیک کنید

 

مصرف منظم قرص ویتامین‌ برای مو می‌تواند موها را سالم‌تر و قوی‌تر کنند رشد و زیبایی آن را  به میزان بسیار زیادی افزایش دهد.  اگر چه  ویتامین‌های رشد مو جایگزین یک رژیم غذایی سالم نیستند، اما به شما کمک می کند تا وضعیت تارهای موهای خود را بهبود بخشید و سلامت و ظاهر آن را حفظ کنید.

برای داشتن موهای قوی و سالم باید از یک  رژیم غذایی متعادل که شامل انواع پروتئین ها و سبزیجات برگدار است به طور منظم و متناوب استفاده کنیم.  سپس با کمک مکمل های غذایی  شکاف ها و کمبود های غذایی را برای حمایت از سلامت کلی بدن مصرف نماییم . در همین راستا برخی از برترین های قرص ویتامین برای مو که در بازار موجود است را به شما معرفی می کنیم.

  • بهترین ویتامین برای موهای نازک،کپسول نوترافول است در افزایش رشد مو و پرپشتی آن تاثیر بسزایی دارد.
  • مکمل های رشد مو مخصوص زنان را می توان بهترین تغذیه کننده و قرص رویش مجدد موهای ریخته شده معرفی کرد.
  • پودر پپتیدهای کلاژن پروتئین حیاتی یکی از بهترین پودرهای قویت کننده در بازار به شمار می رود.
  • مکمل مو Ouai برای موهای نازک تجویز می شود که می تواند نتایج مثبت سریع تری را در بهبود وضعیت مو ها ایجاد کند.
  • بیوتین ورزشی حاوی روغن نارگیل برای افرادی که ورزشکار هستند می تواند به عنوان ویتامین مو مناسب محسوب شود.
  • انواع صمغ‌های موی پیشرفته Nature’s Bounty
  • Pink Stork Total Prenatal Vitamin بهترین ویتامین دوران بارداری محسوب می شود که مانع ریزش مو زنان در این برهه می شود.

قرص ویتامین برای مو چقدر طول می کشد تا اثر کند؟

مصرف قرص ویتامین برای مو باعث می شود تا شما از موهای بلند و شادابی برخوردار باشید، اما نباید انتظار نتایج یک شبه را داشته باشید. چرا که  رشد مو به زمان نیاز دارد  به خصوص اگر مو های شما به دلایل مختلفی همچون شیمی درمانی یا چرتو درمانی ریخته باشد. قرص رویش مجدد موهای ریخته شده می تواند به شما کمک کند تا روند رویش و رشد دوباره موها را تسریع کنید اما این بدان معنی نیست که از فردای مصرف این مکمل ها شما از موهای بلند و  زیبا برخوردار خواهید شد.

اگر به طور مداوم ویتامین رشد مو مصرف می کنید و هیچ مشکل هورمونی یا پزشکی زمینه ای ندارید باید بدانید که عمدتا در دو ماه  مصرف این مولتی ویتامین ها موها کم پشت تر می شود اما ماه ششم، احساس خواهید که به مرور زمان موهایتان ضخیم تر شده اند.

کلام آخر

شما می توانید قرص ویتامین برای مو را  بدون نسخه از دارو خانه های معتبر تهیه کنید که در فرمول اغلب این مکمل ها  برای رشد و افزایش ضخامت مو از  ویتامین های B کمپلکس، آهن، پروتئین و ویتامین D استفاده شده است.  همه ما می دانیم که سطوح پایین این ویتامین ها با نازک شدن و آسیب دیدن موها  می شود و در موارد حادتر منجر ریزش شدید مو ها می گردد.

در این حالت مصرف مصرف ویتامین های حاوی آهن یا ویتامین A باعث ضخیم شدن و پر پشتی مو  ها می شود.  البته در صورت مصرف بیش از حد و خود سرانه این مکمل ها می توانند عوارض جانبی نامطلوبی ایجاد کنند.

سوالات متداول

بهترین قرص ویتامین برای مو که در جلوگیری از ریزش موهایم موثر است؟

چند ویتامین می تواند به رشد موهای شما کمک کند؛ اما ممکن است دلایل اساسی دیگری برای ریزش موی شما وجود داشته باشد. بنابراین  برای شناسایی مکمل های غذایی که کمبود آن  در ریزش موی شما نقش داشته بهتر است از یک پزشک کمک بگیرید تا براساس توصیه‌های اول ویتامین و مواد مغذی را برای رفع نیازهای شخصی خود را دریافت کنید.

آیا بیوتین می تواند به عنوان آمپول برای ضخیم شدن مو استفاده شود؟

بیوتین نقش مهمی در حفظ سلامت مو، ناخن و پوست ما دارد و در ساخت پروتئین های لازم برای موهای جوان مانند کراتین کمک می کند. بیوتین که یک نوعی از ویتامین B است می تواند به محافظت از پوست در برابر آکنه، عفونت های قارچی، بثورات و خشکی شدید و ترک خوردگی کمک کند. هنگامی که بافت یا ماهیچه تجزیه می شود، ویتامین های B از جمله بیوتین برای تقویت قدرت عضله و بافت که منجر به رشد می شود، کار می کنند.

آیا عفونت های قارچی می توانند باعث ریزش مو شوند؟

عفونت های مخمری یا رشد بیش از حد، مانند کاندیدا، می تواند باعث ریزش مو شود. بسیاری از افراد مبتلا به آلوپسی نیز رشد بیش از حد کاندیدا خواهند داشت. کاندیدا آلبیکنس یک قارچ مخمر طبیعی است که در همه افراد یافت می شود. این بخشی طبیعی از میکروبیوم ما است. با این حال، عدم تعادل زمانی اتفاق می افتد که باکتری های خوب ما در معرض خطر قرار گیرند. هنگامی که این اتفاق می افتد، کاندیدا درست در جایی که باکتری های خوب بودند حرکت می کند.

چرا وقتی استرس دارم، موهایم آسیب می بیند؟

وقتی تحت استرس هستید یا اضطراب دارید، بدن شما هورمون استرس تولید می کند که می تواند بر روی رشد و کیفیت بافت موها تاثیر بگذارد . همچنین افرادی که دچار استرس هستند ممکن است ریزش موی شدید را تجربه کنند.

چه ویتامین هایی می توانم مصرف کنم تا موهایم به بهترین شکل ظاهر شوند؟

علاوه بر پیروی از یک رژیم غذایی غنی از غذاهای کامل و اطمینان از اینکه از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید.توصیه می کنیم روغن ماهی، ویتامین های B، ویتامین C، روی، بیوتین و کلاژن را در برنامه غذایی خود جای دهید و آنها را به طور منظم مصرف کنید.