داروخانه در کریمخان

داروخانه در خیابان کریمخان همچون سایر داروخانه ها مسئول توزیع اشکال مختلف دارویی مانند قرص ها، کپسول ها و محلول های استریل برای تزریق هستند. این مراکز با تکیه بر نسخه های پزشکان، دندانپزشکان و دامپزشکان داروهای مختلف را در اختیار بیماران قرار می دهند.

داروخانه تحت نظر داروسازی که آموزش های پزشکی در یکی از مراکز دانشگاهی و علمی گذرانده به طور کامل مدیریت می شود. از آنجایی که درمان بیماران با دارو ، حوزه وسیعی از دانش در علوم زیستی و فیزیکی را در بر می گیرد، بنابراین تاسیس داروخانه در خیابان کریمخان و سایر نقاط دنیا بسیار ضروری است.

 

داروخانه آنلاین خانه دارو

داروهای تهیه شده توسط شرکت های دارویی بر اساس علم زیست شناسی، باکتری شناسی، فیزیولوژی، فارماکولوژی و بسیاری علوم تخصصی فرمول نویسی می شود. بنابراین داروخانه ها به طور کلی می توانند تجهیزات درمانی را دقیقا و بنا به نیاز بیمار در اختیار وی قرار دهند.

برای اینکه این فعالیت درمانی به یک تجارت و حرفه پرسود تبدیل نگردد و دست مافیا و سود جویان از این میدادن به دور باشد؛ برای راه اندازی داروخانه باید مجوزات لازم را کسب نماتید.

در وهله اول متقاضی باید در رشته داروسازی از دانشگاه های معتبر  و واجد شرایط فارغ التحصیل شده باشد. سپس با گذراندن دوره های آموزشی  تجربه در مورد شناسایی ترکیبات انواع دارو ها را به دست آورده و در آزمونی که توسط هیئت داروسازی منصوب شده توسط دولت انجام می شود، نمره قبولی را کسب نماید.

داروخانه آنلاین خانه دارو

داروهای تهیه شده توسط شرکت های دارویی بر اساس علم زیست شناسی، باکتری شناسی، فیزیولوژی، فارماکولوژی و بسیاری علوم تخصصی فرمول نویسی می شود. بنابراین داروخانه ها به طور کلی می توانند تجهیزات درمانی را دقیقا و بنا به نیاز بیمار در اختیار وی قرار دهند.

 

برای اینکه این فعالیت درمانی به یک تجارت و حرفه پرسود تبدیل نگردد و دست مافیا و سود جویان از این میدان به دور باشد؛ برای راه اندازی داروخانه باید مجوزات لازم را کسب نمایید.

 

در وهله اول متقاضی باید در رشته داروسازی از دانشگاه های معتبر  و واجد شرایط فارغ التحصیل شده باشد. سپس با گذراندن دوره های آموزشی تجربه در مورد شناسایی ترکیبات انواع دارو ها را به دست آورده و در آزمونی که توسط هیئت داروسازی منصوب شده توسط دولت انجام می شود، نمره قبولی را کسب نماید. خانه دارو داروی تمامی مجوزهای ذکر شده می باشد و داروخانه ای معتبر است.

تاریخچه ایجاد داروخانه در خیابان کریمخان

خیابان کریمخان زند یکی از محلات فرهنگی تهران به حساب می آید که از کتابفروشی، کافه ها و ساختمان های با معماری چشم نواز و کهن پر شده است. این خیابان که در منطقه ۶ قرار دارد یکی از زیباترین محلات تهران محسوب می گردد که شما را به دوران های پر نقش و نگار گذشته می برد. سمت شرقی خیابان کریمخان به میدان و مترو هفت تیر، از سمت شمال به خیابان بهشتی، از سمت غرب به میدان ولیعصر منتهی می شود.

این خیابان دارای خانه‌های قدیمی با بالکن هایی نیم دایره ای و آجری به جا مانده از دوران پهلوی، کلیسای سرکیس مقدس و پل کریمخان می باشد که شما را به دهه ۴۰ و ۵۰ سوق می دهد. برای دسترسی راحت تر به خیابان کریمخان و تردد آسان تر  می توانید از  ایستگاه های متروی هفت تیر و  ولیعصر استفاده نمایید.

با اینکه اولین دارو خانه مدرن ایران در سبزه میدان رشت ایجاد شد اما به غیر از داروخانه اتریشی ها آمار دقیقی از تاریخچه ایجاد داروخانه در خیابان کریمخان در دست نیست . با این حال این خیابان دارای مراکز درمانی، درمانگاه شهید کلانتری، بیمارستان تهران، بیمارستان تهران کلینیک، بیمارستان پانزده خرداد و داروخانه فوق تخصصی ۱۳ آبان می باشد. در نتیجه لزوم اهمیت و وجود داروخانه در خیابان کریمخان برای افرادی که مبتلا به بیماری های سخت هستند بیش تر از پیش نمایان می شود.

تاریخچه ایجاد داروخانه در جهان

کسی نمی داند چه کسی برای اولین بار با یک برگه حاوی توصیه های پزشکی برای درمان بیمار یا زخم به عطاری مراجعه کرده است؟  با این حال در افسانه یونانی ، اسکلپیوس، خدای هنر شفابخش، وظیفه ترکیب داروهای خود را به هیگییا واگذار کرد. از سوی دیگر کاهنان مصری در راستای افراد مختلف  یا به عیادت بیماران می رفتند و یا در معبد می ماندند و برای بیماران درمان تهیه می کردند.

در یونان و روم باستان و در طول قرون وسطی در اروپا، هنر تهیه و توزیع دارو را به متخصص گیاه‌پزشکی واگذار کردند. با این حال بعد از نفوذ اعراب به اروپا در قرن هشتم پس از میلاد داروسازی به یک رشته جدا از پزشکی و طبابت تبدیل شد. در نهایت قانونی توسط شورای شهر بروژ در سال 1683 تصویب شد که طی آن داروسازان برای تهیه و توزیع دارو موظف به احداث مکانی به عنوان داروخانه برای مراجعه بیماران در جهت دریافت داروهای مورد نیاز خود شدند.

بعد از جنگ جهانی دوم با احداث لابرتوارهای داروسازی و رواج  استفاده از مواد دارویی جدید مردم  برای تهیه بوژی ها، کش ها، قرص ها، گچ ها و معجون ها به طور فراگیر به داروخانه ها مراجعه نمودند. در حال حاضر داروخانه ها با ارائه مشاوره و بر اساس اطلاعات درج شده در نسخه تجویز شده وظیفه ارائه فرم‌های دارویی صحیح با اطمینان از اثربخشی و کیفیت محصول دارویی عرضه شده را برعهده دارند.

خدمات ارائه شده توسط بهترین داروخانه ها

داروها و خدمات ارائه شده توسط برترین داروخانه در خیابان حافظ بر اساس قوانین سازمان تهیه غذا و دارو به چند دسته مختلف تقسیم می شود.

 داروهایی که فقط با نسخه تجویز می شوند

بسته های دارویی که فقط با نسخه صادر می شود تنها به لحاظ درمان بیماری علی الخصوص بیماری های خاص تجویز می گردد. به عبارت بهتر این دسته از داروها را می توان تنها با نسخه معتبر صادر شده توسط یک متخصص بهداشتی مجاز دریافت کرد. نسخه باید به داروخانه زیر نظر سازمان تهیه و توزیع  غذا و دارو فعالیت می کند، برده شود.

گاهی اوقات نسخه دارویی در حین یک عمل جراحی پزشکی یا برای بیماران خاص تجویز می شود که یک فرد معمولی نمی تواند داروی نسخه (POM) خریداری کند. در این حالت فردی از مجموعه درمانی وظیفه دریافت داروهای با جعبه مستطیل شکل که حروف POM را در بر می گیرد را برعهده دارد که این دارو ها فقط و فقط با نسخه،  مهر و تایید پزشک، درج مشخصات کامل بیمار و درج مشخصات دریافت کننده دارو تجویز می شود.

به طور کلی، داروهایی که فقط با نسخه تجویز می شوند با تشخیص متخصصان بهداشت و پزشک معالج صادر می شوند. نمونه‌هایی از داروهایی که فقط با نسخه تجویز می‌شوند، شامل آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای نارسایی کلیه، دارو های فشار خون بالا هستند.

 داروهای هومیوپاتی

در برخی از موارد داروی تجویز شده توسط پزشک در قفسه های دارو خانه یافت و  نمایش داده نمی شوند. چرا که این دارو ها بر اساس نیاز بیمار توسط پزشک دارو ساز ترکیب و ساخته می شود. این بسته‌های دارویی عموماً برای درمان کوتاه‌مدت تجویز می شوند و  غالبا برای درمان پوست ، مو و… کاربرد دارند.

شما می توانید به داروخانه در خیابان کریمخان مراجعه نماید و طبق دستور پزشک از دارو ساز بخواهید تا داروهای هومیوپاتی مورد نیاز شما را ترکیب نماید. در همین راستا متخصص داروساز ممکن است از شما بخواهد برای دریافت دارو چند روز دیگر به داروخانه مراجعه نمایید.

داروخانه خیابان کریمخان که داروهای هومیوپاتی را ارائه می دهد باید با دقت بیشتری نسبت به داروهای فروخته صرف کند. چرا که برخی از مردم ممکن است به مشاوره بیشتری در مورد درمان و نحوه استفاده از داروهای هومیوپاتی نیاز داشته باشند.

 

هومیوپاتی در خانه دارو

  فروش عمومی داروها و تجهیزات بهداشتی

مردم می توانند برخی از  بسته های دارویی و تجهیزات بهداشتی را از فروشگاه های خرده فروشی مانند مغازه های گوشه ای و سوپر مارکت ها خریداری کنند. این داروها در انواع داروخانه‌ها در دسترس هستند و عموما برای ارتقا سلامت و بهداشت عمومی افراد جامعه تولید می شود.  تجهیزات پیشگیری، محصولات مراقبت از پوست و مو، شوینده های پوست و مو ، شیر خشک و… از جمله مواردی هستند که به صورت گسترده در داروخانه ها به فروش می رسند.

·       داروهای بدون نسخه

داروهای بدون نسخه (OTC) داروهایی هستند که عوارض ناچیزی دارند و برای درمان بیمارهای سطحی مثل سردرد ، آلرژی و… استفاده می شوند. این داروها را می توان به راحتی و بدون نیاز دستور پزشک از داروخانه در خیابان حافظ و کریمخان تهیه نمود.

·       مشاوره های عمومی

در برخی از موارد فرد بدون دستور پزشک و صرفا در راستای ارتقا سلامت بدن خود به دارو خانه مراجعه می نماید و قصد دارد از طریق مشاوره عمومی برخی از داروها را تهیه و استفاده نماید. استفاده از مکمل های غذایی، مکمل های رژیمی  و حتی خرید شیر خشک و سریلاک مناسب کودک می تواند با کمک یک مشاوره داروساز گیرد.

در طی این مشاوره ها پزشک با بررسی درخواست و وضعیت جسمانی و روحی شما سعی می کند بهترین پیشنهاد را ارائه دهد.

وظایف کلی کادر داروخانه

طبقه بندی قانونی یک دارو ممکن است گاهی تغییر کند که به خاطر افزایش اعتماد به نقش دارو و درک بهتر از عوارض جانبی آن است. بنابراین کارکنان داروخانه باید درباره نحوه استفاده از دارو، عوارض جانبی و توصیه های پزشکی آن اطلاعات کافی داشته باشند.

  • داروهایی مانند ایبوپروفن و پاراستامول، قرص های پیشگیری از بارداری اضطراری و داروهای حاوی کدئین، آسپرین در صورت مصرف خود سرانه و بدون تجویز پزشک ممکن است در طولانی مدت جان مصرف کننده را به خطر بیندازد.
  • کادر داروخانه در هنگام تحویل و تجویز داروهای تزریقی بهتر است طریق تزریق داروی تجویز شده را به بیمار گوشزد نماید.
  • کادر درمان موظف است مدت زمان استفاده و نحوه مصرف دارو و دوزهای آن را به فرد بیمار توضیح دهد و از او بخواهد برچسب ها و بروشورها در مورد زمان و نحوه استفاده از دارو را مطالعه کند.
  • دارو ساز باید در مورد استفاده های مجاز از دارو را برای بیمار شرح دهد.
  • اگر داروی تجویز شده به اصطلاح “با ایمنی معقول” در تعارض باشد و در مواردی که خطر برای سلامتی فرد خطرناک باشد باید خطر سوء استفاده یا نیاز ها و اقدامات احتیاطی آن را به خریدار گوشزد نماید.

چرا برخی از افراد فقط به یک داروخانه خاص مراجعه می کنند؟

داروخانه‌ها همواره در حال گسترش هستند و بنابر شرایط موجود روزانه بیماران بیشتری برای دریافت دارو یا تجهیزات بهداشتی و مراقبتی به این مکان مراجعه می کنند. بنابراین کادر داروخانه باید بدانند با بیماران چگونه رفتار نمایند یا نسخه از کدام قفسه دارویی را آماده نماید. افراد برای تامین داروهای خود یا به داروخانه نزدیک منزل یا محل کار خود مراجعه می کنند یا داروهای خود را به صورت آنلاین سفارش می دهند. خانه دارو واقع در کریمخان به صورت آنلاین داروهای شما را در اختیارتان قرار می دهد.

 تامین آنچه که  بیماران می خواهند

تحقیقات اخیر پزشکی نشان داده عمدتا بیماران برای تهیه دارو و محصولات بهداشتی خود یک  داروخانه را انتخاب می نمایند که بدان اطمینان دارند. دارو خانه هایی که در مورد مکان و ساعات کاری فروشگاه، قیمت‌ها و موجودی دارو ها، زمان انتظار و تخفیف‌ها و مشاوره های پزشکی و داروی راهنمایی های جامع تر و بهتری به بیمار ارائه می‌دهد بیشتر مورد توجه افراد جامعه هستند.

 ارتقاء سطح راحتی و دسترسی به داروخانه

به طور کلی، بیماران و تقریبا همه افراد جامعه دوست ندارند روزها و ساعات ها برای تهیه و دریافت داروهای خود صبر کنند. این افراد تمایل دارند هرچه زودتر بتوانند نسخه خود را داروخانه دریافت کنند و برای استراحت بیشتر هر چه سریع تر به منزل مراجعت نمایند. داروخانه‌هایی که  با کمک روش‌های مختلفی ساده‌سازی ، مدیریتی و سازماندهی بتواند روند  توزیع و دریافت دارو را تسریع کند؛ می تواند توجه بسیاری از متقاضیان دارو و خدمات پزشکی را به سوی خود جلب کند.

·       ارتقاء خدمات مشتری

کار در داروخانه به هیچ عنوان آسان نیست چرا که فعالیت در این محیط نیازمند توجه مداوم به جزئیات  دارد.  گاهی اوقات مشتری درست نمیداند که چه چیزی نیاز دارد و یا باید کدام محصول را تهیه نماید بنابراین در چنین مواقعی  ایجاد احساس استقبال، آرامش ، صرف صبر و حوصله ، توجه به خواسته مشتری می تواند احساس بهتری را در فرد خریدار ایجاد نماید.

این دیدگاه زمانی بیشتر به چشم می آید که فرد تحت استرس  بسیار زیاد باشد، بیمار از تشخیص پزشک خود ناراحت باشند یا با درمان تجویز شده خود گیج شوند.  در این حالت بیمار کسی  می خواهد که به نگرانی های آنها گوش دهد و اطمینان حاصل نماید که کارکنان به اندازه کافی و  بدون عجله مشکلات و نسخه وی را بررسی کرده اند.

 

خرید آنلاین دارو

ویژگی های برتر یک داروساز موفق

یک داروساز موفق بیش از همه به ضرورت چند وظیفه بودن نقش خود توجه دارد و در راستای ضرورت سلامت جامعه از چند شاخصه رفتاری همچون مهارت اولویت بندی وظایف، روابط عمومی بالا، مهارت های تفکر انتقادی،حرفه ای گری و تطبیق پذیری بالا برخودار است. علاوه بر این داروساز باید از خصایص اخلاقی زیر نیز برخوردار باشد.

·       دقت در پر کردن نسخه ها

این بدون شک مهمترین وظیفه ای است که یک دارو ساز موفق داخل داروخانه در کریمخان می تواند انجام دهد ،دقت در پر کردن نسخه بیماران است.  پر کردن نسخه نادرست بحث مرگ و زندگی هست که می تواند مشکلات جدی برای بیمار ایجاد نماید.  بنابراین بهتر است نسخه خود را به داروخانه‌ای ببرید که  دقت بالایی در انجام نسخه‌ها دارند و به این خصیصه شناخته شده هستند.

·       رفتار خوب با  مشتری

به جرات می توان گفت که بیشتر مردم وقتی به داروخانه در کریمخان مراجعه می کنند دوست دارند با آنها خوب رفتار شود. رفتار عالی با مشتریان کلید تضمین اطمینان و مراجعه دوباره فرد به دارو خانه است.  هنگامی که کارکنان داروخانه در ارتباط با بیمار با حسن نیت عمومی برخورد می کنند و پاسخگویی دقیق و سریع به سوالات ارائه می دهند ، تجربه دلپذیری در ذهن مشتری ایجاد می کنند.

  • صداقت

مردم دوست دارند از مجموعه ای احتیاجات خود را تامین کنند که به دور از دیدگاه تجاری و سودجویانه با صداقت با آنها برخورد شود. دارو خانه ای موفق خواهد بود که به دور از سود جویی و با صداقت و صراحت تمام در مورد محصولات مختلف توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهد.

استفاده از صفحه آنلاین داروخانه کریمخان

با شیوع کرونا و توسعه تکنولوژی دیگر برای تهیه دارو و ملزومات پزشکی خود نیاز نیست به صورت حضوری به داروخانه در خیابان کریمخان مراجعه نمایید. چرا که شما تنها با ارائه نسخه پزشکی خود به صورت آنلاین علاوه بر این، به دسته داروهای داروخانه یا دسته داروهای فروش عمومی دسترسی پیدا می نمایید. در چنین حالتی، مقدار، دوز و شرایطی که دارو برای آنها استفاده می‌شود و تعرفه های بیمه بر روی نسخه‌ شما پیدا می شود و در مدت کوتاهی داروها برای شما ارسال می گردد.

در این راستا کارکنان داروخانه با شما ارتباط برقرار می نمایند و در صورتی که نیاز به مشاوره خواهید داشت با صبر و حوصله موارد مورد نیاز را برای شما تشریح خواهند کرد.

همچنین طراحی و ارائه مناسب محصولات با کیفیت مراقبتی و بهداشتی آنلاین داروخانه در کریمخان به بیمار و مشتری خود موجب رضایت آنان خواهد شد.

 

داروخانه آنلاین کریمخان

 

 

مزایای خرید از داروخانه آنلاین کریمخان چیست؟

همانطور که می دانید با گسترش اینترنت در دنیای کنونی استفاده از خدمات آنلاین نیز محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. با توجه به گسترش این مسئله خدمات بهداشتی و درمانی آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. خرید دارو به صورت آنلاین هر روز نسبت به دیروز از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

وجود داروخانه های آنلاین مانند داروخانه کریمخان کمک بزرگی برای افرادی می باشد که دارای بیماری های مزمن هستند و مجبورند روزانه چند دارو را با هم مصرف کنند. این افراد می توانند با استفاده از خدمات آنلاین از راهنمایی های داروسازها برخوردار شوند. دکتر داروساز می تواند بیمار را در راستای دوز مصرف و عوارض داروها راهنمایی کند. در برخی موارد بیماری افراد را تشخیص داده و درمان می کند و در صورت لزوم داروهای قبلی را پیشنهاد می کند.

ارسال دارو به درب منزل

یکی دیگر از مزیت های داروخانه کریمخان ارسال دارو به درب منزل است. به این شکل که بیمار ابتدا نسخه را برای داروخانه ارسال می کند. پس از دریافت نسخه دکتر داروساز به بررسی آن می پردازد سپس سفارش را برای آن ها ارسال می کند. در این شیوه نیازی نیست که بیمار به صورت حضوری به داروخانه مراجعه کند. به همین راحتی می توانید داروهایتان را درب منزل تحویل بگیرید.

درمان سریع تنها با فشردن یک دکمه

استفاده از خدمات داروخانه کریمخان به شکل آنلاین هنگامی که نسخه در دست داشته باشید بسیار ساده می باشد. با توجه به این توضیحات اکثر داروخانه هایی که صفحه آنلاین دارند خدمات بیشتری را ارائه می کنند. افراد می توانند به صورت کاملا آنلاین با دکتر داروساز مشورت کنند و از راهنمایی های او در جهت دریافت داروی مناسب بهره مند شوند. در صورتی که شما به داروهایی نیاز داشته باشید که بدون نسخه پزشک خریداری می شود می توانید آن ها را دریافت کنید.

مشاوره و راهنمایی تخصصی

داروخانه آنلاین کریمخان دسترسی به پزشکان داروساز را آسان تر کرده است. افراد می توانند از این طریق از توصیه های تخصصی در رابطه با شیوه مصرف و عوارض جانبی داروها مطلع باشند. به این شکل دیگر لازم نیست افراد برای درمان بیماری یا استفاده از هر نوع مشاوره تخصصی در ارتباط با نوع بیماری و موارد مصرف دارو به مراکز درمانی مراجعه کنند. این امر باعث می شود که افراد به میزان زیادی در زمان و هزینه ها صرفه جویی شود.

در صورتی که فرد به داروهای بدون نسخه نیاز داشته باشد می تواند بدون احتیاج به نسخه پزشکمعالج داروی مورد نظر را دریافت کند.

مشاوره و راهنمایی تخصصی توسط داروخانه در کریمخان

وجود خدمات آنلاین در داروخانه در کریمخان موجب شده است که افراد بتوانند به پزشکان و داروسازها دسترسی راحت تری داشته باشند. افراد می توانند به سادگی بدون اینکه از خانه خود خارج شوند از توصسه های تخصصی آن ها که در رابطه با نوع مصرف دارو، عوارض جانبی که امکان دارد مصرف دارو به دنبال داشته باشد آشنا شوند. این موضوع باعث شد تا به میزان زیادی در وقت و هزینه ها صرفه جویی شود و در هنگام بروز بیماری های همه گیر افراد بتوانند به راحتی در خانه خود به کنترل بیماری ها بپردازند.

خرید آسان تر تنوع بیشتر

خرید آنلاین از داروخانه در کریمخان معمولا از خریدهای حضوری مقرون به صرفه تر می باشد. در اکثر موارد شما می توانید داروها و کالاهای بهداشتی را با قیمت های مناسب تری خریداری کنید. از سوی دیگر افراد می توانند از طریق خرید آنلاین در داروخانه ها تنوع دارویی بیشتری را مشاهده کنند. افراد به سادگی با یک سرچ کوتاه این امکان را دارند که به انواع مختلف داروها، مکمل ها دارویی مورد نظرشان دسترسی داشته باشند. در صورتی که شما در منطقه ای زندگی می کنید که امکان دسترسی به دارو یا محصولات دارویی و مراقبتی به سختی انجام می گیرد می توانید با استفاده از این خدمات به راحتی انواع داروها، مکمل های غذایی و دارویی، لاغری و چاقی ، ویتامین ها و … را خریداری کنید.

 

کلام آخر

بر اساس طبقه بندی قانونی یک داروخانه در خیابان کریمخان موظف است دارو ها و ملزومات پزشکی معتبر را با قیمت مصوب در اختیار بیماران قرار دهد. ممکن است به یک داروخانه در خیابان حافظ مراجعه نمایید و چند وسیله آرایشی و بهداشتی تهیه نمایید.  اگر فضای داخلی داروخانه به گونه ای باشد که اثر مثبت در شما ایجاد نماید علاوه بر اقلام با کیفیت شما در هنگام خارج شدن از دارو خانه احساس بهتری خواهید داشت.

فضا مناسب، روشنایی کافی، طراحی مناسب و برخورد با حصوله و مودب کادر باعث می شود تا در مدت حضورتان در داروخانه آرامش بیشتری داشته باشید همچنین آشنایی کادر دارو خانه با  دارو ، نحوه استفاده و عوارض آن می تواند احساس رضایت بیشتری در شما ایجاد کند.

سوالات متداول

آیا داروخانه در خیابان کریمخان فقط دارو های با نسخه پزشکی را ارائه می دهند؟

داروهای POM باید توسط یک پزشک  وفقط با نسخه  تجویز شده و باید از داروخانه دارای مجوز خاص شود اما برخی از دارو ها را می توانید بدون دستور پزشک نیز از داروخانه تهیه نمایید.

چرا برای تهیه دارو باید نسخه داشته باشم؟

دلیل اساسی برای طبقه بندی داروها به حداکثر رساندن دسترسی به موقع داروهای موثر برای درمان بیمار ها  و در عین حال به حداقل رساندن خطر آسیب ناشی از استفاده نامناسب آن ها است.