اسامی داروهای هومیوپاتی

اسامی داروهای هومیوپاتی

حتماً شما هم در مورد اسامی داروهای هومیوپاتی کم و بیش شنیده اید و یا ممکن است، اسمش حتی به گوشتان هم نخورده باشد. هومیوپاتی، یکی از راه های درمانی موجود در علم پزشکی است که با استفاده از بدن انسان، به منظور بهبود و درمان مشکلات مورد استفاده قرار می گیرد. در این شیوه، از داروهای هومیوپاتی به منظور تحریک سیستم دفاعی بدن، استفاده می شود؛ اما این داروها چه هستند و چه بیماری هایی را درمان می کنند؟ شاید هزاران سؤال برایتان مطرح شده باشد که در ادامه متن، پاسخ کلیه آن ها را خواهید گرفت. پس با ما همراه باشید تا با این روش، نوین بیشتر آشنا شوید.

شاه داروي هوميوپاتي

هومیوپاتی، یک روش جایگزین درمانی است که در اواخر دهه 1700 میلادی گسترش پیدا کرد. علم هومیوپاتی، با تحریک دقیق سیستم ایمنی و حیاتی بیمار به واسطه داروهای خاص هومیوپاتی بیماران را به شفا می رساند. هومیوپاتی یک داروی جایگزین است که بر اساس تئوری درمان “مثل با شبیه” است. این شاه دارو، ادعا می کند که با تجویز موادی که علائم آن بیماری ها را در افراد سالم تقلید می کند، پاسخ های شفابخش به بیماری ها را تحریک می کند. به عبارتی دیگر، این روش واکنش شفابخش را تحریک می‌کند و توانایی بدن برای بهبودی خود را تقویت می‌کند. کسانی که آن را انجام می دهند ادعا می کنند که این یک سیستم پزشکی کل نگر است. هومیوپات ها می گویند که هدف آنها درمان کامل فرد با در نظر گرفتن شخصیت، سبک زندگی و عوامل ارثی و همچنین سابقه بیماری است. از آنجایی که همه افراد منحصر به فرد هستند، داروهای هومیوپاتی برای درمان افراد تجویز می شود. اثربخشی هومیوپاتی، هنوز توسط علم پزشکی ثابت نشده است. واکسن هومیوپاتی وجود ندارد و داروهای آن، برای درمان متداول پزشکی بیماری ها یا عفونت های جدی مناسب نیستند. در حالی که داروهای هومیوپاتی به خودی خود مضر تلقی نمی شوند و اگر فردی به عنوان یک درمان پزشکی به آن تکیه کند و در هنگام مواجهه با بیماری ها یا عفونت های جدی، از داروهای هومیوپاتی به عنوان جایگزینی برای درمان های طب سنتی استفاده کند، این دارو می تواند خطرناک تلقی شود.

افرادی که هومیوپاتی را انتخاب می کنند، در صورت رد یا تأخیر درمان هایی که شواهد خوبی برای ایمنی و اثربخشی آنها وجود دارد، ممکن است سلامت خود را به خطر بیندازند. افرادی که در حال بررسی استفاده از هومیوپاتی هستند باید ابتدا از یک پزشک ثبت شده، مشاوره دریافت کنند. ایمن سازی یک اصطلاح پزشکی است و به فرآیندی اطلاق می شود که توسط آن بدن برای ایجاد مقاومت در برابر انواع عفونت ها تحریک می شود. واکسن‌ها از میکروب‌ها ساخته می‌شوند و با تحریک بدن برای تشکیل آنتی‌بادی‌ها (سلول‌های تخصصی مبارزه با میکروب) برای تولید ایمنی کار می‌کنند. داروهای هومیوپاتی مبتنی بر آنتی‌بادی خاص یا تشکیل سلول‌های ضد میکروب نیستند و جایگزین قابل قبولی برای واکسن‌های معمولی نیستند. داروهایی که در روش درمان با همیوپاتی استفاده می شوند، اغلب از منابع گوناگونی نظیر: حیوانات، گیاهان، مواد معدنی و… ساخته می شوند. این داروها بر حسب دستورالعمل های خاص تهیه شده و در بیشتر موارد ایمن و عاری از عوارض جانبی جدی است. برخی از اسامی دارو های هومیوپاتی عبارتند از:

  • یک داروی هومیوپاتی به نام montana 1000K به منظور ممانعت از دست دادن خون بعد از جراحی سرطان سینه و جلوگیری از ایجاد یک پاکت مایع (سروما)
  • پماد کالاندولا به منظور کمک به التهاب پوست (درماتیت) بعد از درمان رادیوتراپی
  • داروهای هومیوپاتی Arnica montana 15CH و Apis mellifica 15CH به همراه طب سوزنی به جهت کمک به تسکین درد پس از جراحی

این داروها در خانه دارو اغلب به صورت گرانول، قرص، مایع و پودر تولید و بسته بندی می شوند تا افراد آن ها را از راه دهان یا به شکل کرم یا قطره مصرف کنند.

شاه داروي هوميوپاتي

طرز تهیه داروهای هومیوپاتی

ساختن داروهای همیوپاتی از طریق شیوه های خاصی صورت می گيرد كه به صورت خلاصه آن ها را شرح می دهیم:

Maceration

در مورد گياهان به اين فرايند Maceration گفته می شود. در این عملیات كل گياه را بدون سرد و گرم كردن خرد مي کنند. هميشه سالم ترين گياه و قسمت آن را انتخاب کرده و سعی می کنند تا بخش های انتخابی تا جایی که می شود عاری از ميكروارگانيسم باشد. ابتدا با آب سرد و بعد از آن با استفاده از آب مقطر آن را شستشو مي دهند و روی صفحه ای شيشه ای آن را خرد می کنند. سپس آن را به درون يك لوله تیره آزمايش منتقل می کنند تا نور به آن نرسد. روي اين گياه خرد شده، آب دو بار تقطیر شده اضافه می کنند و بر اساس نوع گياه آن را برای مدتي (1 تا 2 ماه) در اين حالت قرار مي دهند تا تبادلات کافی انجام شود. همچنین، 20 – 5% الكل هم به آن می افزایند كه مقدار الكل اضافه شده به آن، به درصد الكل خود گياه بستگی دارد. محصول به دست آمده دست کم، 2 هفته در درجه حرارت (30 – 15) معمولي و در محيط پوشيده و تاريك مي ماند و بعد از آن، با صافي آن را صاف می کنند. داروي بدست آمده را محلول مادر يا Mother Tincture M.t می گویند كه هنوز تواندار نشده است. بعد از اين مراحل، نوبت تواندار كردن است که به 3 روش انجام می شود:

در روش اول از M.t يك سي سي برداشته و 9 ميلي ليتر آب مقطر به همراه مقدار كمي الكل (حلال) – و يا حتي با 9cc الكل خالص – ترکیب می کنند و بعد آن را داخل يك لوله آزمايش به مقدار 3/2 ارتفاع آن ريخته و بعد از بستن درب لوله، آن را برای 50 – 100 بار به شدت تكان می دهند و يا به صورت ضربه زدن به اجسام نيمه سخت اين كار را انجام مي دهند. حال داروي به دست آمده 1X يا 1D كه به صورت معمول به شكل X1 يا D1 نگارش مي شود و در اصل، حروف اول يك دهم = Decimal يا X/1 = 1/10 مي باشد. به منظور تهيه D2 = X2 يك سي سي از X1 يا D1 برداشته و آن را با 9cc حلال مخلوط کرده و مراحل تکان دادن را دوباره انجام می دهند كه داروی به دست آمده را D2 = X2 (با رقت مولکولی 2- 10 = 100/1) می ‌نامند و به همين صورت 3- 10= D3 به دست می آيد. در هوميوپاتی به شکل معمول، از داروي D5 يا X5 به بالا استفاده می گردد.

در روش ديگر 1cc از M.t را با 99cc حلال حل نموده و محلول به دست آمده را C1 می نامند كه حاوی رقت مولکولی 2- 10 = 100/1 مي باشد و اگر 1cc از C1 را با 99cc محلول ترکیب کنند و Shaking را انجام دهند، داروی به دست آمده C2 با دقت 4- 10 = 10000/1 به دست مي آيد. از دیدگاه علم شيمي C3 = X6 است؛ زیرا رقت مولکولی آنها یکسان است ولي از دیدگاه هوميوپاتي اين دو با یکدیگر تفاوت دارند و ممکن است اثرات مشابهی را داشته باشند؛ اما در جزييات با یکدیگر تفاوت خواهند داشت؛ زیرا در اين دو متد، مقدار انتقال فركانس در هر بار متفاوت از یکدیگر است. از دیدگاه شيمي هم با در نظر گرفتن عدد آوو گادرو (23- 10 × 02/6)، داروی C12 به بالا آب مقطر محض می باشد و نمی توان اثر شيميايي برای آن قائل بود.

روش LM

در اين روش پروسه داروسازی با رقت 50000/1 آغاز می گردد كه در اصل، از لحاظ علم شيمي از همان ابتدا هيچ گونه chemical effect اي را نمي توان برای آن در نظر گرفت. بنابراین، هوميوپاتهایی كه با اين متد كار می کنند بر این عقیده هستند كه با اين روش aggrevation بيمار بسيار ملايم تر است و مدت زمان بسيار کوتاهی را دارد، اما دفعات مصرف دارو به وسیله بيمار در آن افزايش مي يابد.

روش trituration تهیه دارو بدون به کارگیری آب مقطر و الكل

منظور تهیه دارو از مواد جامد از شیوه ابداعي هانمن كه برخی آن را شاهكار او مي پندارند، بهره می گیرد. به اين گونه كه 1 گرم از ماده جامد را انتخاب کرده و سپس آن را در هاون ريخته و 9 گرم پودر شير خشك به آن می افزایند و دست کم يک ساعت آن را هم می زنند. 10 بار در جهت عقربه های ساعت و 10 بار برعکس جهت آن را هم می زنند که نام آن را X1 می گذارند و به اين پروسه Trituration می گویند.

روش trituration تهیه دارو بدون به کارگیری آب مقطر و الكل

هومیوپاتی چه بیماریهایی را درمان میکند

متخصصان درمان با همیوپاتی بیان می کنند که هدف از استفاده کردن این متد، درمان فرد بیمار با توجه به سبک زندگی، شخصیت، سابقه بیماری و عوامل ارثی است. به همین دلیل، برای درمان هر بیماری این داروها استفاده می شود که به صورت تخصصی برای درمان افراد تجویز می شوند. در حالی که هنوز اثربخشی هومیوپاتی به صورت کامل از طریق علم پزشکی ثابت نشده است؛ اما از این داروها به عنوان جایگزینی مناسب به منظور درمان بیماری های مختلف استفاده می شود. در اصل، طب مکمل هومیوپاتی به جهت ارتقا طیف گسترده ای از شرایط بهداشتی استفاده شده است که می تواند شرایط بهبود بیمار را بهتر کند. شایع ترین بیماری هایی که با این داروها در خانه دارو درمان می شوند عبارتند از:

  • تب یونجه
  • آسم
  • عفونت های گوش
  • درمان فشار خون بالا
  • درمان آرتروز
  • درمان بیماری پوستی آلرژیک درماتیت
  • رفع انواع آلرژی و حساسیت ها، مانند آلرژی غذایی
  • ارتقا شرایط سلامت روان همچون سرعت بخشیدن به دوره درمان افسردگی، استرس و اضطراب
  • درمان اختلالات قاعدگی همچون دیسمنوره، منوراژی، آمنوره، سندرم پیش از قاعدگی که چرخه قاعدگی طبیعی زنان را تحت تأثیر قرار می دهند.
  • کاهش عوارض بیماری های حاد یا فصلی که به دلیل تغییر شرایط محیطی در فصول مختلف به وجود می آیند. در زیر این موارد می توان انواع تب ها، سرماخوردگی، عفونت گلو، اسهال، آنفولانزا و آلرژی بیان کرد.
  • درمان بیماری های خود ایمنی که در مسیر آن سیستم ایمنی بدن فرد به سلول های سالم خودی حمله می کند. بیماری سلیاک، سندرم شوگرن، اسپوندیلیت آنکیلوزان، آرتریت، آلوپسی ازجمله بیماری های خود ایمنی رایج هستند.

درمان شدگان طب هومیوپاتی

هومیوپاتی یک طب کل نگر است به عبارتی دیگر، یک بیماری کل بدن را درگیر کرده و هیچ بیماری موضعی وجود ندارد؛ اما احتمال دارد ناراحتی ها در یک بخش خود را بیشتر به نمایش بگذارند. نشانه های مختلف در یک بیمار، گوشه هایی از بیماری اصلی هستند که در هومیوپاتی به دقت مورد ارزیابی قرار گرفته اند و با کنار هم گذاشتن این جزئیات پراکنده و به ظاهر گوناگون، به یک تشخیص کلی رسیده اند. به طور مثال، نفخ شکم، سردرد، بیخوابی و عرق کردن بیش از حد و یا افسردگی در یک بیمار همگی فقط به عنوان علامت یک بیماری که کلیه این ویژگی ها را شامل می شود، محسوب می گردد و فقط با یک داروی هومیوپاتی کلیه آن ها حل می شوند. در مجموع درمان هومیوپاتی، بر نیروی حیاتی اثر گذاشته و سطح سلامتی از بین رفته را بهبود می بخشد. همچنین، درمان هومیوپاتی در بهبود آلرژی غذایی بسیار مفید است؛ زیرا اسامی داروهای هومیوپاتی با بهینه سازی سیستم ایمنی بدن، آلرژی های غذایی را درمان می نماید. عدم تحمل غذایی یا حساسیت را می توان با این داروها در خانه دارو که مخصوص آن مشکل خاص است، درمان کرد. به طور مثال، داروی هومیوپاتی Silicea به جهت عدم تحمل شیر در نوزادان، هنگامی که حتی شیر مادر مخالف است یا Zingiber به منظور اسهال که پس از خوردن خربزه ایجاد می شود یا Antim crudum به جهت سردردی که بعد از خوردن میوه ایجاد می گردد، موثر است.

لیست داروهای هومیوپاتی

در پروسه درمان هومیوپاتی نشانه های اصلی بروز بیماری، شیوه های بهبود مکانیسم و دفاع در مقابل استرس ها یا عفونت های گوناگون را بررسی می کنند. از آنجایی که بدن همیشه در مقابله با عفونت یا استرس موفق نیست، پیدا کردن ماده ای در طبیعت به منظور افزایش توانایی بدن در دفاع از خود بسیار حیاتی است. به همین دلیل، از هومیوپاتی به منظور درمان های پزشکی نظیر: از بین بردن عفونت، ایمن سازی و درمان های آلرژی استفاده می شود. داروهای هومیوپاتی حاوی دوزهای بسیار کمی از ترکیبات و مواد تاثیر گذار رقیق سازی، طبیعی و تکان دهنده های شدید (سوکسیون) هستند. بعضی از اسامی داروهای هومیوپاتی شامل موارد ذیل می باشند که سبب ایجاد یک پاسخ درمانی مثبت در بدن و بهبود بیماری شده اند:

  • آکانتوس
  • آبسینتیوم
  • استانیلید
  • آکاروس
  • آکونیتین
  • استیک اسید
  • ناپلوس ACONITUM
  • آدونیدین آدرنالین
  • آدونیس ورنالیس
  • اسکلوس هیپوکاست
  • اسکولوس گلابرا
  • آگاو
  • آگرافیس
  • آگنوس کاستوس
  • سولفور الکل
  • بنزوئیکام آمونیوم
  • آلتریس فارینوسا
  • کربوهیدرات آمونیوم.
  • بروم آمونیوم
  • آمونیوم کاستیکوم
  • هیدرات آمونیوم
  • آمونیوم فرمالد
  • آمونیوم ید

قیمت داروهای هومیوپاتی

محققان به این نتیجه رسیده اند که بعضی از اسامی داروهای هومیوپاتی شامل فلزات سنگین هستند که در گام تولید به خوبی رقیق نشده اند. در صورت مصرف بی رویه یا احتمال کاری، این داروها می توانند عوارض جانبی شدیدی به وجود آورند. از طرفی دیگر، داروهای همیوپاتی از عناصر طبیعی ساخته شده اند که با قیمت مناسب و بدون نسخه پزشک در اختیار عموم افراد قرار می گیرد. انواع گوناگون داروهای هومیوپاتی در مقایسه با داروهای و روش های دیگر درمانی، انرژی و هزینه کمتری دارد. پس، در زمان استفاده از داروی هومیوپاتی بهتر است با پزشک های متخصص این امر مشاوه کنید و به آنها اطلاع دهید که تحت درمان هستید یا خیر. علاوه بر این، برای اطمینان از این که آسیبی به فرد وارد نشود باید:

  • هرگز بدون اطلاع و تایید پزشک مصرف داروهای معمولی را قطع نکنید.
  • برای آغاز یک دوره درمان با این دارو به وسیله پزشک مختصص ویزیت شوید.
  • به پزشک خود اعلام کنید که از چه داروهای معمولی استفاده می کنید.

خانه دارو یکی از مراکزی است که این داروها را در اختیار افراد قرار می دهد اما شما باید قبل از تهیه آن از پزشک تاییدیه دریافت کنید و سپس استفاده نمایید.

هومیوپاتی چیست؟

هومیوپاتی راهی جدید است که بر اساس ایده شبیه، شبیه را درمان می کند و با تحریک دستگاه ایمنی فرد بیمار با داروهای هومیوپاتی، بیمار را به سوی بهبودی سوق می‌دهد.

آیا این شیوه برای لاغری موثر است؟

بله این روش، راهی عالی برای لاغری و کاهش وزن است. این داروهای از منابعی نظیر: گیاهان، عصاره‌ های گیاهی و دیگر مواد طبیعی تولید می‌ شوند. هومیوپاتی سعی دارد تا اختلالات گوارشی را بهبود بخشد، متابولیسم را تقویت کند و به هضم آسان کمک نماید.

نام چند داروی هومیوپاتی را ذکر کنید؟

داروهای بسیار از هومیوپاتی موجود است که اگر بخواهیم آن ها را به صورت خلاصه بیان کنیم می توان به آبسینتیوم، آکاروس، آکونیتین، استانیلید، ناپلوس ACONITUM،استیک اسید، آدونیدین، آدرنالین، آگرافیس و آگنوس کاستوس اشاره نمود.

آیا قیمت این دارو گران است؟

خیر، داروهای هومیوپاتی دارای قیمت بسیار مناسبی هستند و بدون نسخه پزشک هم در اختیار افراد قرار می گیرند. فقط به شما پیشنهاد می کنیم حتماً قبل از استفاده با یک پزشک متخصص مشورت کنید و سپس از آن استفاده کنید.

چه بیماری هایی توسط این دارو درمان می شوند؟

بیماری های مختلفی نظیر: فشار خون بالا، آرتروز، رفع انواع آلرژی و حساسیت ها مانند آلرژی غذایی و بیماری درماتیت (یک بیماری پوستی آلرژیک) از طریق این داروها درمان می شوند.