بهترین ماسک مو بدون آبکشی کدامست؟

بهترین ماسک مو بدون آبکشی و بعد از حمام

بهترین ماسک مو بدون آبکشی یکی از بهترین گزینه ها برای زمانی است که می خواهیم به موهای خود آبرسانی کرده و درخشندگی و نرمی ببخشیم. ما می‌ توانیم این محصولات را برای هر نوع پوست سر و با ترکیبات مختلف، خریداری کنیم. معمولاً ماسک موها در دو نوع با آبکشی و بدون آبکشی تولید شده و روانه بازار می شوند. اما در حقیقت، ماسک مو بدون آبکشی فواید زیادی دارد که مهم ترین آن جلوگیری از شکستگی مو است. برای اطلاع از بهترین ماسک های مو تولید شده که نیاز به آبکشی ندارند با ما همراه باشید.

ماسک مو را بهتر بشناسیم

مراقبت از مو امروزه به بخشی جدایی ناپذیر از روال زندگی بسیاری از افراد تبدیل شده است. برخی از بانوان در گذشته با استفاده از روغن های گیاهی از پوست و موهای خود مراقبت می کردند. با این حال، ماسک مویی که امروزه تولید می‌ شود، یک محصول مراقبت از مو است که برای تامین مواد مغذی، آبرسانی و ترمیم شدید مو طراحی شده است.  امروزه هم خانم ها و هم آقایان با موهای بلند از ماسک مو استفاده می کنند تا در برابر نور خورشید و حتی نمک دریا از موهای خود مراقبت بیشتری کنند.

مو در معرض عوامل متعددی (گرد و غبار، اشعه ماوراء بنفش، رنگ، خشک کن، اتو مو و غیره) قرار می گیرد که می تواند به آن آسیب برساند. ماسک درمانی است که با شکستگی مو مقابله می کند و موخوره را به حداقل می رساند. بنابراین، این محصول از مواد مغذی ضروری ساخته شده است که حتی بیشتر از یک شامپو و نرم کننده تاثیر مثبت دارد. شما می توانید انواع این ماسک ها را از خانه دارو تهیه کرده و استفاده کنید.

مزیت های بهترین ماسک مو بدون آبکشی

بهترین ماسک مو بدون آبکشی داری مزیت های خاصی است که به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

آبرسانی عمیق

امروزه ما در معرض عوامل خارجی زیادی از جمله آلودگی شهر یا کلر در استخرها قرار داریم که می توانند موهای ما را خشک کنند. یکی از مزایای اصلی بهترین ماسک مو بدون آبکشی توانایی آن در تامین رطوبت و آبرسانی عمیق است. ترکیبات مرطوب کننده که در بعضی از این محصولات وجود دارد مانند روغن نارگیل و آلوئه ورا به حفظ رطوبت در موها کمک کرده و از خشکی و شکنندگی مو جلوگیری می کند. به طور طبیعی افرادی نیز هستند که موهای خشک تری نسبت به دیگران دارند، بنابراین استفاده از ماسک باعث تغذیه مو و کمک به آن می شود.

برای باز کردن گره موهایتان

اگر موهای خیلی مجعدی دارید یا زیاد گره می ‌خورند و بعد از شستن به سختی موهایتان را شانه می شوند، ماسک مو به شما کمک می ‌کند گره های موهایتان را باز کنید. علاوه بر این، این محصول باعث کاهش شکستگی ناشی از اصطکاک در هنگام شونه زدن می شود. همچنین از ایجاد گره های دشوار حتی پس از شستشو و شانه کردن جلوگیری می کند. علاوه بر این امر این ماسک ها منجر به خوش فرم شدن موها خواهند شد.

از ایجاد موخوره جلوگیری کنید

موخوره یک مشکل رایج است که عوامل مختلفی می تواند منجر به ایجاد آن شود. موادی مانند کراتین و پروتئین موجود در ماسک های مو، ساختار مو را تقویت کرده و شکستگی و شکافتگی انتهای مو را کاهش می دهد. اگر موهایتان متمایل به وز شدن هستند و می ‌خواهید فرم بهتری داشته باشند و بهتر به نظر برسند این محصولات پیشنهاد می شوند. حتی برخی از این ماسک موها به صورت اختصاصی برای این نوع مو ساخته شده اند. اما با این حال حتما باید یک ماسک مو باکیفیت بالا خریداری کنید که بتواند مانع از ایجاد موخوره شود.

درخشندگی بیشتر

موها به دلیل قرار گرفتن در معرض عوامل مخرب مانند خشک شدن بیش از حد، آلودگی یا عناصر موجود در آب می توانند کدر و بی روح شوند. ماسک های مو حاوی موادی هستند که درخشندگی طبیعی مو را بهبود می بخشند. در واقع بهترین ماسک مو بدون آبکشی باید این قابلیت را داشته باشد که موها را درخشان تر از قبل کند.

تغذیه و تقویت مو

ماسک های مو به طور کلی با ویتامین ها و مواد معدنی ضروری که مو را تغذیه می کنند، فرموله می شوند. همچنین می ‌توانید محصولات مغذی حاوی ویتامین ‌هایی مانند روغن های گیاهی را انتخاب کنید. قبل از خرید بهترین ماسک مو بدون آبکشی بهتر است ترکیبات آن را مورد بررسی قرار دهید. این امر به شما کمک خواهد کرد که بتوانید بهترین این محصولات را برای تغذیه موهای خود از خانه دارو خریداری کنید.

ترمیم

اگر موهای شما به دلیل استفاده از رنگ ها آسیب دیده است مطمئناً به ترمیم عمیق نیاز دارند. همچنین اگر آن ها را برای مدت طولانی در معرض مواد شیمیایی یا آب دریا قرار داده اید استفاده از ماسک مو توصیه می شود. یک ماسک مو خوب می تواند به شما در ترمیم کردن موها کمک کند. ماسک های مو درخشش طبیعی را افزایش می دهند و حتی شما پس از استفاده احساس می کنید که نرم و ابریشمی شده اند.

بهترین ماسک مو بدون آبکشی

برای آشنایی هر چه بیشتر شما بهترین ماسک های مو که نیازی به آبکشی ندارند را معرفی خواهیم کرد و آن ها مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ماسک موی وز فولیکا

عوامل مختلفی مانند تغذیه نامناسب، اشعه‌ ماوراء بنفش، ژنتیک و آلودگی های محیطی در وز و شکننده شده موها نقش دارند. اما جای نگرانی نیست زیرا ماسک موهای وز و شکننده فولیکا مانع خواهد شد که موهای شما پیچ خورده و وز شوند. به دلیل برخورداری از ویتامین B5  منجر به درخشان تر شدن و تقویت موها می شود. شانه کردن مو با استفاده از این ماسک آسان تر خواهد شد و موخوره را از بین می برد. در این بهترین ماسک مو بدون آبکشی ترکیباتی مانند ویتامین B5، عصاره جنیکوبایلوبا،  توکوفریل استات، آنتی الکترواستاتیک و نرم کننده وجود دارد.

ماسک موی رنگ شده فولیکا

دکلره کردن و رنگ کردن موها به آن ها آسیب ‌های زیادی وارد می ‌کند. اما شما می ‌توانید برای محافظت از موها از ماسک های مناسب استفاده کنید. این محصول که مخصوص موهای رنگ شده است توسط شرکت ایرانی فولیکا تولید و عرضه می ‌شود. ماسک مو رنگ شده فولیکا به دلیل برخورداری از SPF20  از موها در برابر اشعه های خورشید و اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. تثبیت کننده رنگ مو از مزیت های شاخص این محصول به حساب می آید. این ماسک حاوی عصاره بورداک، پرو ويتامين B5 و حاوی عصاره انار است.

ماسک موی خشک و آسیب دیده فولیکا

عوامل متعددی از جمله سشوار کشیدن به صورت مداوم و دکلره منجر به خشکی و آسیب دیدگی موها می شوند. اما موهای خشک و آسیب دیده می توانند از ماسک موی خشک و آسیب دیده فولیکا استفاده کنند. این محصول می ‌تواند با آبرسانی به ساقه موها آن ها را ترمیم و تقویت کند. جلوگیری از موخوره و خوش حالت کردن موها از مهم ترین ویژگی های این محصول به حساب می آید. همچنین خاصیت رطوبت رسانی این ماسک سبب شده بهترین ماسک مو بدون آبکشی معرفی شود.

ماسک مو پس از حمام اویکالر اویدرم

ماسک مو پس از حمام اویکالر اویدرم برای موهای رنگ شده مناسب بوده و دارای حجمی برابر 150 میلی لیتر است. این ماسک از گره خوردن موها جلوگیری می کند و خاصیت آبرسانی بالایی دارد. کراتین هیدرولیز شده در این ماسک وجود داشته و موها را نرم کرده و حالت می دهد. این محصول کاربردی ضد وز و آنتی استاتیک بوده و درخشان کننده است. این ماسک مو از موها در برابر اشعه ماوراء بنفش و نور خورشید به میزان قابل توجهی محافظت خواهد کرد.

تفاوت ماسک مو و نرم کننده

اولین چیزی که باید روشن شود این است که ماسک مو و نرم کننده یک محصول نیستند. نرم کننده در شستشوی روزانه استفاده می ‌شود و عمل نرم کردن مو را انجام می‌ دهد تا حالت ‌دهی بعدی را تسهیل کند و درخشندگی به آن ببخشد. ماسک برای ترمیم، آبرسانی و تغذیه عمیق موها و کمک به رفع خشکی مو استفاده می شوند. برس کشیدن، بستن مو، استفاده از محصولات نامناسب، سشوار کشیدن و غیره می تواند به موها آسیب بزند. ماسک در اصل یک محصول  غلیظ تر و معمولاً ضخیم تر از نرم کننده است که برای مدت طولانی تری روی مو باقی می ماند و خاصیت درمانی بیشتری را ارائه می دهد.

نحوه استفاده از ماسک مو

معمولاً شیوه استفاده از بهترین ماسک مو بدون آبکشی بر روی آن ذکر شده است. با این حال اکنون نحوه استفاده کلی از این محصولات را برای آشنایی بیشتر شما معرفی می کنیم.

موهای خود را بشویید

اولین قدم در روتین بهترین ماسک مو بدون آبکشی این است که مطمئن شوید موهای شما کاملا تمیز و آماده جذب مواد اصلی ماسک شما هستند. اگر موهای شما در وضعیت نامناسبی قرار دارند یا احساس می‌ کنید خشک شده اند حتما آن ها را دوباره مرطوب کنید. در صورتی که موها به طور کامل تمیز نشده باشند تاثیر گذاری ماسک ممکن است کم شود

آب اضافی را با حوله میکروفیبر خشک کنید

برای بهترین نتیجه، ماسک خود را روی موهای مرطوب بمالید، نه موهای خشک یا خیس. این امر به نفوذ مواد در داخل هر مو کمک می کند. از یک حوله میکروفایبر برای جذب سریع آب از موهای خود بدون آسیب رساندن به آن در اثر اصطکاک استفاده کنید. اگر این حوله را ندارید، یک پارچه نخی به خوبی حوله کار جذب آب اضافی را انجام می دهد.

تقسیم بندی کردن موها

باید بهترین ماسک مو برای قسمت های مختلف موهای شما مورد استفاده قرار گیرد تا تاثیر گذار باشد. بر همین اساس مطمئن شوید که کل موهای شما از این ماسک بهره می برد، مهم است. بنابراین موهای خود را با گیره به 3-4 لایه تقسیم بندی کنید. بعد از تقسیم بندی ماسک را به تمامی این قسمت ها بزنید.

ماسک را روی مو قرار دهید

با تمرکز فقط روی طول های میانی تا انتهای مو، محصول را به آرامی با حرکت رو به پایین به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید. این امر به نفوذ و درخشندگی بیشتر محصول کمک می کند. نیازی نیست در استفاده از ماسک خود زیاده روی کنید، زیرا مقدار کمی محصول کافی است. بعضی از ماسک ها نباید روی ریشه مو قرار بگیرند در همین راستا قبل از استفاده از این محصولات شیوه استفاده از آن ها را مطالعه کنید.

اجازه دهید خوب نفوذ کند

ماندن ماسک مو برای مدت طولانی تر از آنچه دستورالعمل نشان می دهد ضرری ندارد، اما برای بهترین نتیجه، زمان توصیه شده روی بسته بندی را مطالعه کنید. به یاد داشته باشید که عدم برس زدن موها در صورت خیس بودن هنگام استفاده از ماسک ضروری است.

چگونه بهترین ماسک را برای نوع موی خود انتخاب کنیم؟

اگر بعد از استفاده صحیح از ماسک، موهای شما سنگین شده یا حتی چرب شده است، احتمالاً از ماسکی استفاده می کنید که برای موهای شما مناسب نیست. تعداد دفعات استفاده از ماسک به نوع موی شما و آنچه موهای شما به آن نیاز دارد بستگی خواهد داشت. موهای بسیار خشک یا ضخیم ممکن است دو بار در هفته نیاز به ماسک داشته باشند. اما معمولاً موهای خوب فقط به یک جلسه ماسک در هفته نیاز دارند.

موی نازک

اگر این نوع موها را دارید، ممکن است متوجه شده باشید که مواد موجود در ماسک ها بسیار قوی هستند. در واقع ممکن است موهای شما بعد از استفاده از ماسک چرب یا سنگین شوند. بنابراین باید حتما یک ماسک مو خریداری کنید که موی نازک شما را نرم کند.

موهای خشک و آسیب دیده

موهای خشک و آسیب دیده نیاز به آبرسانی دارند تا شکاف های موجود در ساختار مو که باعث ایجاد این سطح و بافت خشن می شوند را پر کنند. برای آبرسانی به موهایتان خرید ماسک مو که توانایی آبرسانی بالایی داشته باشد ضروری است. معمولاً در صورت آبرسان بودن یک ماسک این ویژگی در مشخصات آن ذکر می شود.

موهای وز شده

موخوره زمانی اتفاق می افتد که موهای شما به راحتی رطوبت را از جو جذب می کند تا کمبود رطوبت مو را جبران کند. برای دستیابی به موهای صاف به ماسکی نیاز دارید که حاوی مواد مغذی باشد تا رطوبت موهای شما را تامین کرده و ظاهری زیبا به آن ببخشد.

موی رنگ شده

آیا می دانستید که هر چه بیشتر موهای خود را رنگ کنید، توانایی آن در حفظ رنگ کاهش می یابد؟ این امر به این دلیل است که فرآیند رنگ کردن، ساختار موهای شما را تغییر می ‌دهد و با رنگ کردن موهایتان ضعیف ‌تر می‌ شود. راه حل این است که مطمئن شوید از محصولاتی استفاده می کنید که عمر رنگ مو شما را افزایش می دهند.

ماسک موی رنگ شده فولیکا محافظ رنگ یک درمان مضاعف برای موهای شما است. حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی بوده که نه تنها به محافظت از ماندگاری رنگ کمک کرده، بلکه برخی از آسیب ها و خشکی ناشی از رنگ کردن موهای شما را نیز ترمیم می کند. فرمول این ماسک حاوی آنتی اکسیدان هایی است که تا توانایی مو در حفظ رنگ را بهبود بخشد. همچنین باعث کاهش سایش و افزایش ثبات رنگ مو در مواجهه با نور خورشید می شود.

مو فرفری

می توان گفت موهای مجعد معمولاً به نسبت سایر انواع مو، خشک تر هستند. با توجه به انحناها و امواج موجود در ساختار آن، روغن‌ های طبیعی زمان بیشتری برای پخش شدن در موها نیاز دارند و باعث خشکی آن ‌ها به ‌ویژه در قسمت انتهای مو می‌ شوند. اگر موهایی با فرهای مواج یا فرهای ضخیم دارید، به دنبال ماسک مناسب موهای فر باشید تا موهایتان را آبرسانی کند و آن را صاف و نرم نگه دارد. همچنین ماسک مو که حاوی مواد مغذی باشد برای موهای مجعدی که مستعد وز هستند عالی عمل می کند.

چند مدت یکبار از ماسک مو استفاده کنیم؟

مهم است که بدانید موهای شما در چه شرایطی قرار دارد زیرا تنها در این صورت است که می توانید بدانید هر چند وقت یکبار می توانید از این ماسک های مو استفاده کنید. برای موهای سالم باید هفته ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید، اما اگر موهای شما خشک تر یا آسیب دیده تر از حد معمول به نظر می رسد، بهتر است استفاده از آن را 2 یا 3 روز در هفته افزایش دهید.

چند ماسک موی خانگی

ماسک مو خانگی ممکن است به اندازه بهترین ماسک مو بدون آبکشی تاثیر بر روی مو نداشته باشد. اما با این حال چندین چند ماسک مو خانگی موجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

موهای چرب: لیمو و تخم مرغ

لیمو و تخم مرغ علاوه بر مبارزه با باکتری ها و کمک به هیدراته شدن، تنظیم کننده عالی چربی مو هستند. کمی لیمو، نمک و 2 عدد تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و اجازه دهید 30 دقیقه بماند و با آب فراوان بشویید.

موهای خشک: آووکادو، روغن نارگیل و روغن زیتون

آووکادو به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب غیر اشباع از مو محافظت کرده و عمیقاً آن را آبرسانی می کند. روغن نارگیل و روغن زیتون به ترمیم موهای آسیب دیده و نوک شکاف شده کمک خواهند کرد.  یک آووکادو، 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید، کمی حرارت داده، ماساژ دهید و بگذارید 30 دقیقه بماند.

موهای ضعیف: آلوئه ورا، روغن رزماری و تخم مرغ

آلوئه ورا دارای محتوای بالایی از ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که آن را به یک ماده عالی ضد ریزش مو تبدیل می کند. علاوه بر این امر روغن رزماری متابولیسم سلولی را تحریک می بخشد. تخم مرغ، به لطف بیوتین موجود در زرده، رشد مو را تحریک می کند. آلوئه ورا را با 3 قطره روغن رزماری، یک زرده تخم مرغ زده شده مخلوط کرده، آن را روی موهای خود پخش کنید، بگذارید 30 دقیقه بماند و با آب فراوان شستشو دهید.

در آخر

در طول تاریخ، محصولات و درمان های مختلفی برای حفظ وضعیت مطلوب مو تولید شده است. یکی از پرطرفدارترین و موثرترین محصولات در این زمینه ماسک مو بوده که در سال های اخیر توانسته نظر افراد فراوانی را جلب کند. حداقل یک بار در هفته از بهترین ماسک مو بدون آبکشی می توان از آن استفاده کرد تا متوجه مزایای آن شوید. شما می توانید انواع این محصولات را با کمترین قیمت و کیفیت عالی از سایت خانه دارو به راحتی سفارش دهید.