بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 40 سال

مصرف مکمل برای مردان بالای 40 سال

قرص ویتامین می تواند در تامین مواد مغذی برای بدن نقش بسیار مهمی ایفا نماید و در نتیجه سلامت فرد را تضمین نماید. بدن ما هر روز به طیف وسیعی از مواد مغذی برای رشد و نمو نیاز دارد که شامل مجموعه ای از ویتامین های محلول در آب و محلول در چربی، ماکرومینرال ها و مواد معدنی کمیاب نیز می باشند.

یک رژیم غذایی متعادل و رنگارنگ می تواند بخش عظیمی از مواد مغذی مورد نیاز را در طول روز برای بدن تامین کند. اما تحقیقات علمی نشان می دهد که هنوز بسیاری از شکاف های مواد مغذی در بدن افراد بالای 40 سال وجود دارد که نمی توان آنها را تنها با غذا پر کرد. در این مواقع مصرف یک مولتی ویتامین با کیفیت بالا و فرموله شده می تواند مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز مردان بالای 40 سال را به مقدار  کافی تامین کند.

همچنین دانشمندان تغذیه اثبات کرده اند که برخی از مولتی ویتامین‌های ابتکاری در حال حاضر از مواد مغذی گیاهی و زیست فعال‌های گیاهی تهیه می شوند. در نتیجه این مولتی ویتامین ها از مواد مغذی جامع‌تر و متنوع‌تری برخوردار هستند که به سهولت در طول  روز می توان از آن ها استفاده کرد.

در حالی که مردان لزوماً به مولتی ویتامین متفاوتی نسبت به زنان نیاز ندارند، انتخاب یک مکمل هدفمند می‌تواند روال سلامتی شما را به سطح بالاتری برساند و از نیازهای منحصر به فرد شما برای کار به سمت سالم‌ترین خود حمایت کند. مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ اینها بهترین مولتی ویتامین‌ها برای مردان هستند، به علاوه، چرا ارزش افزودن آن‌ها به سبک زندگی تغذیه‌ای شما را دارند.

چرا مصرف مولتی ویتامین در بالای 40 سال ضروری است؟

قرص ویتامین مردان و مصرف مولتی ویتامین می تواند به افراد مختلف کمک کند تا با تامین مواد معدنی و ویتامین های اضافی، کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی خود را جبران کنند. مطالعات نشان می دهد مردان بالای 40 سال هنگامی که مواد مغذی کافی مصرف می کنند، خطر بیماری کم می شود و کیفیت زندگی آن ها بهبود می یابد.

مطالعات پزشکی اثبات کرده است، شکستگی استخوان در مردان بالای 40 سال که  مکمل ویتامین D مصرف می کنند، به شدت کاهش می یابد. از سوی دیگر مصرف مولتی ویتامین های حاوی روغن ماهی خطر ابتلا به بیماری های مختلف التهابی را کاهش می دهد.

با این حال، باید مولتی ویتامین‌های مردانه را تحت نظر پزشک و طبق توصیه وی مصرف نمود چرا که مصرف خود سرانه قرص ویتامین مردام بیشتر از اینکه تامین کننده همه ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن باشد می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی برای این افراد  شود.

برخی از مولتی ها مقدار زیادی ماده مغذی مانند ویتامین C یا سلنیوم دارند که در صورت مصرف  بیش از حد می تواند باعث مشکلات گوارشی شود. یا برخی از مواد مغذی همدیگر را خنثی می کنند بنابراین  افزایش روی می تواند جذب کلسیم را به مخاطره اندازد و موجب بروز بیماری پوکی استخوان در افراد مختلف به خصوص مردان بالای 40سال شود.

 

مصرف مکمل برای آقایان بالای 40 سال

مزایای مصرف مولتی ویتامین برای مردان بالای 40سال

با افزایش سن، فرد باید نوع تغذیه خود را تغییر دهد و بیشتر از قبل از عناصر طبیعی و مواد مغذی استفاده نماید. این سبک و رژیم غذای تضمین می کند که مردان بالای 40 سال برای مدت طولانی تری سالم بمانند و نگران کمبودهای تغذیه ای نباشند. بنابراین افراد می توانند برای افزایش مقدار مواد مغذی و عناصر مورد نیاز بدن از مکمل های غذایی یا قرص ویتامین مردان در رژیم غذایی خود استفاده کنند. برخی از مزایای قابل توجه مصرف انواع مولتی ویتامین ها در مردان بالای 40 سال به شرح زیر است.

  • این قرص ها با پر کردن هر گونه شکاف در رژیم فعلی به تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن کمک می کنند.
  • بهترین مولتی ویتامین برای مردان با افزایش تولید هورمون موجب بهبود سلامت باروری فرد می شوند.
  • قرص های ویتامین به حفظ کیفیت و قدرت عضلات افراد کمک می کنند.
  • مولتی ویتامین‌ها رادیکال‌های آزاد را از بدن حذف می‌کنند تا سلول‌ها و بافت‌های بدن را در برابر هر گونه آسیب دیدگی حفظ کنند.
  • از بروز مسائل و مشکلات مربوط به افزایش سن مانند دژنراسیون ماکولا، آلزایمر و غیره جلوگیری می کنند.
  • مکمل ها و بهترین قرص ویتامین مردان موجب از کاهش خط مو و طاسی می شود.
  • از بروز علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری می کنند.
  • سطح انرژی بدن را بهبود بخشیده، فرد امکان می دهد حتی با افزایش سن زندگی سالم و فعالی داشته باشد.

مواد مورد نیاز بدن آقایان چیست؟

بسیاری از مردم تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از رژیم غذایی خود دریافت می کنند اما برخی از این مواد مغذی برای مردان و زنان اهمیت بیشتری دارد. باتوجه به فیزیولوژی متفاوت  بدن مردان و زنان برخی از عناصر در رژیم غذایی افراد باید دارای مقادیر بیشتری باشد.  بدن مردان نسبت به بدن زنان از عضلات بیشتر برخوردار است به همین خاطر رژیم غذایی توصیه شده برای این افراد باید شامل برخی ویتامین ها مانند ویتامین A، C، K باشد.

علاوه بر این، مردان بالای 40 سال به دلیل اینکه  در جذب مواد مغذی دچار مشکل و اختلال هستند و از دارو های خاصی برای درمان بیماری هایی همچون کرون، سلیاک، IBS و فیبروز کیستیک، فشار خون وکلسترول استفاده می کنند باید برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن خود از انواع مکمل های غذایی یا مولتی ویتامین ها استفاده کنند.

·       ویتامین B12

ویتامین B12 که معمولا در تخم مرغ و گوشت یافت می شود، عنصر بسیار مهمی است که با افزایش سن باید مقدار بیشتری از آن را مصرف کرد. این ویتامین برای تولید سلول های عصبی ضروری است و بروز از هر گونه اختلال دژنراتیو مربوط به مغز و سیستم عصبی جلوگیری می کند. ویتامین B12 همچنین به حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی مردان بالای 40 سال کمک می کند. مصرف ویتامین B12 برای مردان ضروری است چرا که این قرص ویتامین مردان  مسئول جذب کربوهیدرات ها و پروتئین ها بوده و منبع اصلی انرژی است.

قرص ویتامین ب12 یورو ویتال

·       ویتامین سی

بهترین آنتی اکسیدان موجود در طبیعت، ویتامین C است که  به خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند. وقتی صحبت از آسیب های مربوط به افزایش  سن و مسائل ناشی از آن می شود، رادیکال های آزاد مهمترین نقش را ایفا می کنند. این عناصر باعث استرس و اکسیداتیو شده و مانع ترمیم و بازسازی موثر سلول های بدن می شوند. بنابراین، ویتامین C یک مکمل غذایی و دارویی مهم برای مردان بالای 40 سال است که مصرف این قرص ویتامین مردان می تواند سطح انرژی را بالا برده و پاسخ ایمنی بدن را در برابر آسیب رادیکال های آزاد تقویت کند.

مصرف کپسول ویتامین c و زینک

·       ویتامین دی

ویتامین D به خاطر اینکه به جذب کلسیم در استخوان ها کمک می کند به عنوان یک عنصر مهم برای مردان و زنان شناخته می شود. این ویتامین  به قوی نگه داشتن استخوان ها کمک می کند و از بروز مشکلات استخوان و مفاصل مانند پوکی استخوان در مردان جلوگیری می کند.

ویتامین D یکپارچگی ساختاری استخوان ها حفظ می کند و امکان تحرک بهتر را برای افراد بالای 40سال فراهم می نماید. همچنین ویتامین D مهمترین ماده مغذی در تولید تستوسترون در بدن به شمار می رود که  به حفظ سرزندگی در مردان بالای 40 سال کمک می کند.

کپسول ژلاتینی ویتامین دی 1000 واحدی ترید فورما

·       ویتامین A

ویتامین A مهمترین عنصر موثر در سلامت شبکیه چشم است که از بروز هر گونه دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کند. بهترین قرص ویتامین مردان باید حاوی ویتامین A  باشد تا به حفظ سلامت چشم افرادی بالای 40 سال کمک نماید. همچنین ویتامین A  یک آنتی اکسیدان قوی است که رادیکال های آزاد را کنترل و سطح انرژی مردان را بالا نگه می دارد . این ویتامین با تقویت پاسخ ایمنی بدن ، خطر ابتلا به سرطان پروستات را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

·       ویتامین b9

ویتامین B9 که به آن اسید فولیک یا فولات نیز گفته می شود، معمولاً برای حفظ سلامت زنان به خصوص  خانم های باردار یا شیرده توصیه می شود. با این حال، این ویتامین حتی برای سلامت مردان بالای 40 سال نیز بسیار ضروری و مهم است چرا که فولات ها از بروز  تغییر ناگهانی و غیر عادی در تعداد اسپرم یا سلامت اسپرم جلوگیری می کنند. مصرف بهینه ویتامین B9 می تواند از بروز  مشکلات کروموزومی در کودکان جلوگیری نموده و با تحرک اسپرم سلامت باروری را تضمین کند.

نکات مهم برای انتخاب بهترین قرص ویتامین مردان

اگر قصد دارید یک مکمل دارویی یا قرص ویتامین خاصی  را در رژیم غذایی خود بگنجانید، باید به دنبال محصولی باشید که از کمترین عوارض جانبی برخوردار باشد. در اینجا چند نکته برای انتخاب بهترین مولتی ویتامین و قرص ویتامین مردان بیان شده است.

  • اگر دارویی خاصی مصرف می کنید، قبل از مصرف مکمل های مولتی ویتامین با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید زیرا ممکن است قرص ویتامین مورد نظر شما با داروی تجویز شده پزشک تداخل داشته باشد.
  • برای جلوگیری از هرگونه واکنش نامطلوب، آلرژن های بالقوه مانند سویا، گلوتن و لبنیات را بررسی کنید.
  • یک مکمل مولتی ویتامین را انتخاب کنید که برای سن شما مناسب بوده و حاوی تمام ویتامین ها مطابق با RDA شما باشد.

 

مصرف ویتامین مخصوص 40 ساله ها

 

  • مولتی ویتامین هایی که مخصوص آقایان فرموله شده اند برای مردان بالای 40 سال گزینه بسیار ایده آلی هستند. این مکمل های دارویی و غذایی شامل تمام ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای تولید بهتر هورمون و سلامت کلی بدن لازم هستند.
  • اطمینان حاصل کنید که مکملی که انتخاب می کنید توسط یک نهاد قانونی و حکومتی مثل سازمان استاندارد یا سازمان ملی غذا و دارو تایید شده باشد. این مجوز تضمین می کند که مصرف قرص یا مولتی ویتامین برای شما بی خطر است.
  • مکمل های آزمایش شده و مصرف شده توسط افراد مختلف ، مناسب ترین مولتی ویتامین برای مردانی است که در زمینه بدنسازی در حال فعالیت هستند، زیرا با مصرف این مکمل ها توسط افراد دیگر از کیفیت و ایمنی آن اطمینان خاطر کسب می کنید.
  • به دنبال مکمل هایی باشید که حاوی عصاره های طبیعی بوده دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند تا به ای ترتیب از آسیب به سلول ها و بافت ها بدن خود جلوگیری نمایید.
  • به یاد داشته باشید بهترین مکمل های غذایی زمانی بیشترین بازده را نشان خواهند دادکه با یک رژیم غذایی سالم و متعادل ترکیب شوند.
  • اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی از غذاهای طبیعی مانند غلات کامل، میوه های تازه و سبزیجات در هنگام مصرف قرص ویتامین و مولتی ویتامین بهره مند می شوید.

دوزهای مناسب مواد مغذی

تحقیقات علمی نشان می دهد که برای برخی مواد مغذی مانند آهن، ویتامین D و ویتامین A، ممکن است  توسط افراد مختلف به خصوص مردان بالای 40 سال بیش از حد مصرف شود. به همین دلیل، متخصصان تغدیه توصیه می کند که به دنبال مولتی ویتامینی باشید که تقریباً حاوی مقدار توصیه شده رژیم غذایی برای ویتامین ها و مواد معدنی باشد.

با وجود هزاران مارک و برند تولید کننده انواع مولتی ویتامین های و مکمل های غذایی  مختلف در بازار، دیگر تصمیم گیری در مورد بهترین قرص ویتامین برای مردان  چالش به نظر نمی رسد. بنابراین به راحتی می توانید به دارو خانه ها مراجعه کنید و مکمل غذایی مورد نیاز خود را با توجه به ترکیبات ذکر شده بر روی برچسب قرص و مولتی ویتامین تهیه نمایید.

بهترین انتخاب های مولتی ویتامین مردانه

به یاد داشته باشید که شما نمی توانید به صورت خودسرانه از انواع مولتی ویتامین و قرص ویتامین مردان به عنوان پیشگیری یا درمان مشکلات و بیماری های خود استفاده کنید بهتر است که قبل از شروع یک برنامه برای دستیابی به تناسب اندام، رژیم تغذیه بابت مصرف مکمل های غذایی با پزشک خود صحبت کنید. اگر احساس می کنید ممکن است دچار کمبود مواد مغذی خاص شده باشید، لطفاً به دنبال یک متخصص برای این مشکل بگردید.

فراموش نکنید که بهترین قرص ویتامین مردان باید فهرستی از مواد قوی داشته باشد و دوزهای موثری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را فراهم کند.

  • مکمل های Huge Multivitamin
  • بهترین مولتی ویتامین ارزان برای مردان مولتی ویتامین Swolverine
  • برای ورزشکاران مکمل های عظیم Huge
  • ویتامین کاملا طبیعی برای مردان Kaged Outlive 10
  • بهترین مولتی ویتامین برای مردان بالای 50 سال Onnit Total Human
  • بهترین مولتی ویتامین فرمول نویسی شده مخصوص مردان Care/of

بهترین مولتی ویتامین های ارزان برای مردان

اگر به خاطر مشکلات مالی و کمبود بودجه  نمی توانید یک مولتی ویتامین جامد مورد نیاز خود را خریداری کنید می توانید قرص های و مولتی ویتامین های مقرون به صرفه تهیه نمایید که حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدن است که به سلامت و تندرستی کلی شما کمک می کنند.

·         مولتی ویتامین Swolverine

مولتی ویتامین Swolverine موجب  تقویت سیستم ایمنی و رژیم تغذیه  ای شما می شود چرا که این مولتی ویتامین از  27 ویتامین و مواد معدنی  تشکیل شده است. اگرچه این مکمل  بسیار ارزان است و از ترکیبات فاقد کیفیت بالا تشکیل شده است اما حاوی  ویتامین های B، ویتامین A، C، D، و K، منیزیم و سلنیوم و  آهن است.  این مولتی ویتامین کلسیم به حفظ سلامت استخوان ها ، تنظیم قند خون و متابولیسم کمک می کند و به راحتی در بازار می توانید آن را پیدا کنید.

·       مولتی ویتامین مردانه Ritual

Ritual یک مولتی ویتامین کامل برای مردان در تمام سنین است که در سه به بازار عرضه شده که  با توجه به محدوده سنی خود می توانید از مکمل فرموله شده مورد نیاز خود استفاده کنید.  این مکمل  برای مردان جوانی که  سنین 13 تا 17 سال  دارند طراحی شده است. دوز دوم مصرفی این مکمل برای سنین 18 تا 49 سال طراحی شده و گزینه دیگر آن  طراحی شده برای مردان بالای 40 سال به بالا فرمول نویسی شده است.

·       مکمل های عظیم Huge Multi

این مکمل به طور  100 درصدی  از هشت ویتامین B ضروری تشکیل شده که  که نقش بسیار زیادی در افزایش سطح انرژی بدن دارد. همچنین در ساختار این  مکمل بیش از 30 ویتامین و مواد معدنی ضروری مانند ویتامین K1، K2، و D، و روی، منیزیم، ید و کلسیم یافت می شود.

کلام آخر

یک روز از خواب بیدار می شوید در حالی که احساس می کنید تا به حال هیچ چیز نخورده اید و به شدت احساس گرسنگی می کنید. در این لحظه  تصمیم می گیرید هر چه زودتر مصرف مولتی ویتامین  را شروع کنید تا وضعیت سلامت خود را بهبود بخشید.  در برخی موارد هرچه سن تان بالاتر می رود شما احساس می کنید که سطح انرژی بدنتان کاهش یافته و نسبت به سال های قبل بیشتر مریض می شوبد. درست در این موقع انتخاب یک مکمل غذایی و دارویی یا قرص ویتامین مردان می تواند به کمک شما بشتابد.

قرص های ویتامین های مورد نیاز 40 سال به بالا باید از ترکیب انواع ویتامین ها ، مواد معدنی ،عصاره های گیاهی، آنتی اکسیدان ها، آنزیم های گوارشی تشکیل شده باشد. قرص ویتامین مردان علاوه بر اینکه باید  منبع عالی انرژی باشد باید حاوی ترکیباتی همچون B1، B2، B3، B5، B6، B7، B9 و B12 ،مواد معدنی ضروری مانند ویتامین K1، K2 و D، و همچنین روی، منیزیم، ید و کلسیم باشد.

سوالات متداول

بهترین مولتی ویتامین مناسب برای ورزشکاران بالای 40 سال؟

برای مردانی که به دنبال دریافت ویتامین ها و مواد معدنی برای بدن خود هستند تا از این طریق بدن خود را برای انجام کار سخت و ورزش های سنگین در باشگاه آماده کنند، بهترین مکمل و مولتی ویتامین باید شامل دوز بالایی از هشت ویتامین B باشد تا فرد اطمینان حاصل کند که انرژی مورد نیاز در طول تمرینات را خواهد داشت.

مکمل های غذایی و مولتی ویتامین باید حاوی چه عناصری باشند؟

مولتی ویتامین باید حاوب انواع ویتامین ها، مواد معدنی و انواع ویتامین های B2، B3، B5، B6، B7، B9 و B12 باشند.

قرص ویتامین مردان بالای 40 سال باید حاوی چه ترکیبی باشد؟

قرص ویتامین مردان بالای 40 سال باید حاوی بیش از 30 ویتامین و مواد معدنی مانند ویتامین D، منیزیم، روی و کلسیم باشد.