بهترین مکمل برای لاغری چیست؟

تنظیم وزن بدن با استفاده از مکمل لاغری

مکمل برای لاغری چیست؟

افراد زیادی وجود دارند که با مشکل اضافه وزن روبرو هستند. این افراد تمایل دارند راه های مخلفی را برای رسیدن به هدف خود انجام دهند. یکی از راه های کاهش وزن استفاده از مکمل لاغری است. اکثر افراد جامعه حداقل یکبار را تجربه مصرف مکمل غذایی را داشته اند. در برخی موارد پزشکان برای رفع مشکل و بیماری های افراد مکمل غذایی برای آن ها تجویز می کنند. اما موضوع استفاده از مکمل لاغری یک بحث مجزا و چالش برانگیز است. در ادامه قصد داریم به معرفی مکمل های لاغری بپردازیم که بیشتر از سایرین مورد توجه قرار گرفته اند.

 

مکمل تنظیم وزن

مکمل لاغری ویتامین دی

در سال های اخیر مشاهده کرده ایم که ویتامین دی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ویتامین دی این روزها در میان افراد به عنوان یک مکمل تنظیم وزن به شمار می رود. بر اساس پژوهش هایی که در سال های اخیر حول محور اهمیت ویتامین دی انجام گرفته است پزشکان در امریکا این مکمل را به عنوان یک مکمل مقرون به صرفه می شناسند. بسیاری از مردم دنیا از کمبود ویتامین D رنج می برند.

استفاده از مکمل ویتامین دی باعث می شود که افراد مزیت های زیادی را دریافت کنند. اکثر مردم باید روزانه 4000 واحد ویتامین D را دریافت کنند. کمبود این ویتامین در بدن باعث بی حالی و اضافه وزن در افراد می شود. نکته مهمی که در ارتباط با مصرف مکمل لاغری وجود دارد این است که پیش از استفاده از آن ها باید با پزشک معالج خود مشورت های لازم را انجام داده باشید.

مکمل روغن ماهی

ممکن است برخی از افراد در میان نام انواع مکمل تنظیم وزن نام مکمل روغن ماهی را شنیده باشند. روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب و امگا3 می باشد که برای بدن انسان بسیار مفید است. استفاده از این نوع مکمل باعث تنظیم فشارخون و درمان علامت های بیش فعالی می گردد. ممکن است برخی از افراد عقیده داشته باشند که می توانیم امگا3 را از مواد غذایی دیگر دریافت کنیم اما بیشتر افراد همچنان این مکمل غذایی را دریافت نمی کنند و همین امر موجب ایجاد اختلالاتی در بدن آن ها می شود. در صورتی که میان امگا6 و امگا3 در بدن تناسبی وجود نداشته باشد بدن دچار التهاباتی خواهد شد. وجود این التهابات در طولانی مدت برای بدن انسان می تواند بسیار مضر باشد. در هنگام استفاده از این مکمل لاغری دقت داشته باشید که از برندهای معتبر استفاده کنید.

کلسیم

اگر شما با استفاده از هر روشی لاغر شوید اما استخوان های سالمی نداشته باشید هیچ وقت نخواهید توانست یک بدن سالم را داشته باشید. افرادی که اقدام به گرفتن رژیم های لاغری کرده اند باید کمبود کلسیم را در بدن خود را چک کنند. پژوهش ها ثابت کرده اند که وجود کلسیم امکان دارد برای کنترل قند خون و متابولیسم سالم و برخورداری از استخوان های سالم بسیار موثر باشد.

برخی از پژوهش ها بیانگر این مسئله هستند که مصرف کلسیم به همراه ویتامین D می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. بر اساس یکی از تحقیقات نسبتا قدیمی که در سال 2007 انجام گرفته است ثابت شده که رژیم غذایی که مبتنی بر غذاهای سرشار از کلسیم باشد موجب کاهش وزن افراد می گردد. مکمل لاغری کلسیم را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید اما بهتر است قبل مصرف با پزشک معالج تان مشورت های لازم را داشته باشید.

مکمل لاغری آهن

یکی از رازهایی که درباره لاغر شدن به شکل کاملا درست و اصولی وجود دارد این است که فرد نباید وعده های غذایی خود را حذف کند. مکمل آهن در بدن وظیفه دارد که اکسیژن را به سلول های قرمز خون حمل کند. گلبول های قرمز خون نیز بعد از دریافت اکسیژن آن ها را به سایر بافت های بدن انتقال می دهند. در صورت عدم وجود اکسیژن بافت مورد نظر امکان چربی سوزی نخواهد داشت و این امر موجب اضافه وزن می شود. کمبود آهن در بدن باعث ایجاد اختلال در متابولیسم بدن می شود.

مکمل لاغری منیزیم

منیزیم یک نوع مکمل تنظیم وزن بدن است که در مواد غذایی قدیمی وجود دارد. کمبود این نوع مکمل باعث می شود که سوخت و ساز بدن کاهش پیدا کرده و فرد دچار اضافه وزن شود. بنابراین مصرف منیزیم به شکل طبیعی برای بدن بسیار مفید است.

مکمل های گیاهی لاغری

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم امروزه می توانیم با مراجعه به داروخانه ها انواع مختلف مکمل لاغری را در برندهای متنوعی مشاهده کنیم. این دسته از مکمل های لاغری همانزور که از نام شان پیداست همه از ترکیبات گیاهی درست شده اند. این مکمل های لاغری به سه دسته مختلف تقسیم می شوند که شامل:

  • کاهش دهنده های جذب مواد غذایی
  • کاهش دهنده های اشتها
  • چربی سوزها

تقسیم می شوند.

مکمل تنظیم وزن معمولا برای ورزشکارانی استفاده می شود که دارای اضافه وزن می باشند و در کنار آن قصد دارند عضله سازی نیز داشته باشند. این افراد لازم است ابتدا وزن خود را به وسیله چربی سوزی کم کنند سپس با کمک ورزش های سنگین به عضله سازی روی بیاورند. این افراد برای رسیدن به اهداف خود می توانند از مکمل های غذایی بهره بگیرند. در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین مکمل های لاغری بدون عوارض که در داروخانه ها موجود است بپردازیم.

مکمل اسلیم مکس

این نوع مکمل لاغری در کشور ایران تولید شده است و مهمترین ویژگی که دارد پایه گیاهی آن می باشد. ترکیبات غالب در این نوع مکمل شامل: کاسنی و دانه گشنیز، عصاره رازیانه و چای سبز می باشد. افرادی که از این محصول استفاده می کنند می توانند متابولیسم بدن خود را افزایش داده و چربی های ذخیره شده در بدن را از بین ببرند. از بین رفتن چربی ها به مرور زمان باعث تناسب اندام در مصرف کنندگان می شود. یکی از مهمترین ویژگی های این محصول همانطور که در ابتدا اشاره کردیم پایه گیاهی آن است که موجب می شود که افراد بتوانند بدون عوارض خاصی آن را مصرف کنند. مکمل لاغری اسلیم مکس در کاهش اشتهای افراد تاثیر داشته و این قابلیت را دارد که از پرخوری جلوگیری کند.

مکمل لاغری اسلیم ونس

افرادی که به دنبال یک مکمل چربی سوز هستند می توانند از این نوع مکمل لاغری استفاده کنند. این مکمل تحت لیسانس آمریکا تولید شده و بسته بندی و عرضه آن در داخل ایران انجام می گیرد. در ترکیبات مکمل اسلیم ونس از عصاره کاری، عصاره مورینگا و زردچوبه و …. استفاده شده است. این ترکیبات باعث لاغری و کاهش وزن در یک مدت زمان کوتاهی می گردد. این مکمل کاملا گیاهی است و قابلیت کنترل اشتهای فرد را دارد.

 

مکمل اسلیم کر

این مکمل تولید داخلی است و به عنوان یک مکمل لاغری بسیار قدرتمند شناخته می شود. استفاده از این مکمل باعث می شود که متابولیسم بدن تا حد زیادی افزایش پیدا کند. سوخت و ساز چربی ها موجب تولید انرژی می شود که تاثیر بسیار زیادی در لاغری و کاهش وزن به دنبال دارد. این محصول حاوی کافئین، چای سبز، سی ال سی و میزان زیادی ال کارنیتین و …. می باشد. این محتویات باعث می شود که فرد به مرور زمان تناسب اندام خود را بازیابد. یکی از مهمترین مزایای این مکمل کاهش جذب سلول های چربی در عضلات است.

تن لس

مکمل تن لس به عنوان یکی از بهترین مکمل های تنظیم کننده وزن می باشد. می توانید این محصول را از داروخانه های سراسر کشور خریداری کنید. ترکیبات گیاهی ویژه این محصول شامل رمیان، چای سبز، کرفس و زیره سیاه است. این ترکیبات در کنار هم باعث می شوند که کالری سوزی بدن افزایش پیدا کند و سطح چربی خون به میزان زیادی کاهش پیدا کند. مصرف این مکمل باعث می شود که اشتهای فرد کم شود. این مکمل معمولا توسط افرادی استفاده می شود که قصد دارند چربی های اضافه ناحیه شکم و پهلو را از بین ببرند.

مکمل گرین لس

گرین لس یکی از بهترین نمونه های مکمل های لاغری شناخته می شود. این مکمل با استفاده از ترکیباتی مانند چای سبز، قهوه سبز موجب می شود که تحرک بدن افزایش پیدا کند. مهمترین ویژگی این مکمل کاهش جذب قند و چربی می شود. یکی دیگر از مزیت های این مکمل لاغری دفع مواد سمی و مضر بدن است.

کربو اسلیم

مکمل کربو اسلیم تحت لیسانس کشور انگلستان تولید می شود و بسته بندی آن در ایران انجام می گیرد. این مکمل دارویی تضمینی در اکثر داروخانه ها موجود است و از قیمت مناسبی برخوردار است. از دیگر ویژگی های این مکمل قابلیت استفاده آن برای همه افراد است. این محصول از ترکیب چای سبز، کروم و لوبیا قرمز ساخته می شود. وجود کروم در این مکمل غذایی باعث می شود که فرد مصرف کننده به میزان زیادی کاهش اشتها داشته باشد سپس برای تامین انرژی بدن از چربی های اضافه استفاده می کند. مصرف این مکمل های لاغری باعث می شود که افراد بتوانند قند خون خود را به میزان زیادی کنترل کنند.

مکمل اسلیم می

یکی دیگر از انواع مکمل لاغری موجود در داروخانه ها مکمل اسلیم می است. این مکمل در کنار قابلیت چربی سوزی امکان کنترل و کاهش اشتها را برای فرد به وجود می آورد. افرادی که میل شدیدی به مصرف شیرینی جات و قند دارند می توانند از این محصول استفاده کنند. این مکمل لاغری در مقایسه با دیگر مکمل ها یک امتیاز ویژه دارد وجود آنتی اکسیدان در این مکمل باعث می شود که از بروز سرطان در فرد جلوگیری شود و این امر باعث حفظ سلامت عمومی بدن می شود.

مکمل گرین فیت باریج

گرین فیت باریج نوعی مکمل لاغری است که نقش مهمی در کاهش وزن افراد مصرف کننده دارد. ترکیبات موجود در این مکمل چربی سوز پایه کاملا گیاهی دارد و مصرف آن عوارض خاصی را به دنبال نخواهد داشت. این مکمل لاغری تاثیر بسیار زیادی در کاهش وزن دارد و می تواند در درمان بیماری کبد چرب نیز تاثیر بگذارد. دلیل این امر این است که مصرف مکمل گرین فیت باعث می شود که سموم بدن افراد به همراه چربی های اضافه حذف شود.

مکمل پروبیوتیک

پروبیوتیک ها می توانند به عنوان یک مکمل لاغری عمل کنند به این دلیل که به سلامت دستگاه گوارش کمک می کنند. همین امر موجب کاهش وزن افراد می گردد. پروبیوتیک هایی که در قالب مکمل ها عرضه می شوند در حقیقت همان باکتری های زنده ای هستند که به عملکرد صحیح دستگاه گوارش کمک زیادی می کنند. همین امر باعث می شود که وزن بدن تنظیم شود و کاهش پیدا کند. این باکتری ها به شکل طبیعی در معده ی افراد وجود دارند اما با مصرف مکمل های پروبیوتیک می توانید میزان باکتری ها را افزایش بدهید.

باکتری های موجود در دستگاه گوارش انسان ها نقش تاثیرگذاری در کاهش وزن انسان ها دارند. علاوه بر این باکتری های گوارشی می توانند باعث اضافه وزن نیز بشوند. مهمترین علتی که موجب تاثیرگذاری این نوع باکتری ها می شود تاثیر مستقیم آن ها بر روی اشتها و کنترل آن می باشد. هنگامی که تعادل میان باکتری های مفید و غیرمفید دستگاه گوارش یه هم می ریزد باعث تولید اسید های چرب کوتاه زنجیر در رژیم غذایی می شوند.

 

افزایش تولید اسیدهای کوتاه زنجیر باعث می شود که هورمونهای اشتها تحریک شوند. زمانی که هورمون که هورمون های اشتها در بدن افزایش پیدا می کنند اشتهای فرد افزایش پیدا می کند و همین امر باعث می شود که تمایل افراد برای غذا خوردن افزایش پیدا کند و همین امر باعث اضافه وزن در افراد می شود. مهمترین وظیفه مکمل لاغری پروبیوتیک ایجاد تعادل میان باکتری های خوب و بد می باشد.

بتاگلوکان

مکمل بتا گلوکان یکی از انواع مکمل لاغری است که به کاهش وزن کمک زیادی می کند. پژوهش های زیادی بر روی این مکمل انجام گرفته است که موجب می شود فرد برای طولانی مدت احساس سیری کند و همین امر باعث کاهش وزن افراد می شود. به جز ویژگی ذکر شده این مکمل غذایی امکان کنترل سطح چربی خون و قند خون را دارد همچنین مصرف آن باعث تنظیم فشارخون می گردد.

پودر پروتئین وی

این پودر به عنوان یکی از مکمل های محبوب میان ورزشکاران شناخته می شود. افرادی که به شکل منظم از این مکمل ها استفاده می کنند از بافت ماهیچه ای مناسبی برخوردار هستند و می توانند پس از مدت زمانی کاهش وزن داشته باشند. افزایش بافت عضلانی زمانی انجام می گیرد که متابولیسم و سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می کند.

آیا مصرف مکمل لاغری برای بدن ضروری است؟

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم و انواع مکمل تنظیم وزن را معرفی کردیم باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که مکمل های لاغری گزینه ضروری برای کاهش وزن افراد نیستند اما می تواند برای رسیدن آن ها به هدف مفید باشد. ورزشکاران و افراد دیابتی و کسانی که از چاقی مفرط رنج می برند می توانند از مکمل ها برای سرعت بخشیدن پروسه لاغری کمک بگیرند.

یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید مکمل ها به شما گوشزد می شود این است که استفاده از مکمل غذایی و دارویی به تنهایی نمی تواند باعث کاهش وزن شما شود بلکه فاکتورهای دیگری مانند ورزش کردن و برخورداری از رژیم مناسب نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. استفاده از مکمل ها می تواند پروسه تلاش شما را با سرعت بیشتری به اجرا در بیاورد.

مکمل لاغری یا کاهش وزن در مدل های مختلفی وجود دارد که شامل قرص ها، مکمل های طبیعی و دارویی و پودر می شوند.

 

 

سخن پایانی

استفاده از مولتی ویتامین ها، پودر پروتئین و پروبیوتیک نیز در کاهش وزن و لاغری تاثیر زیادی دارد. افرادی که قصد دارند از مکمل لاغری برای کاهش وزن و تقویت متابولیسم بدن استفاده کنند باید از روش های صحیح اصولی بهره بگیرند بنابراین لازم است پیش از مصرف مکمل لاغری با پزشک خود مشورت های لازم را انجام دهند.

مصرف این مکمل ها به تنهایی باعث بهبود متابولیسم در بدن افراد نمی شود بلکه بایست پزشک یک رژیم لاغری مطمئن را برای شما در نظر بگیرد تا بتوانید سوخت و ساز بدن خود را تنظیم کرده و از اضافه وزن جلوگیری کنید. فراموش نکنید که مصرف برخی از مکمل های لاغری در دوزهای بالا ممکن است برای افراد ضررهایی را به دنبال داشته باشد.

سوالات متداول

آیا مصرف مکمل لاغری به تنهایی باعث کاهش وزن می شود؟

خیر

آیا مصرف مکمل لاغری ممکن است خطر آفرین باشد؟

در پاسخ باید بگوییم بله، برخی از افراد که از دارو استفاده می کنند باید در هنگام مصرف به پزشک خود اطلاع دهند زیرا مصرف این مکمل ها در دوزهای بالا امکان دارد تداخل دارویی ایجاد کند.

آیا مصرف مکمل های لاغری به تنهایی باعث کاهش وزن می شود؟

خیر مکمل های لاغری به عنوان کمک کننده هایی هستند که در کنار ورزش منظم و رژیم غذایی متناسب کارایی لازم را دارند.

مکمل های لاغری چند دسته هستند؟

مکمل ها سه دسته هستند دسته اول مکمل هایی که باعث چربی سوزی می شوند. دسته دوم مکمل هایی که از جذب مواد غذایی اضافه جلوگیری می کنند. دسته سوم مکمل هایی که باعث بهبود دستگاه گوارشی می شوند. همین امر باعث می شود که در طولانی مدت وزن افراد به میزان قابل توجه ای کاهش پیدا کند.

مکمل ها را از کجا خریداری کنیم؟

مکمل های بی نسخه را باید از داروخانه های معتبر تهیه کنید.