بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط چیست؟

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط

در هنگام انتخاب یک محصول مناسب نخست باید باید بدانیم  که پوست مختلط چه نوع پوستی است و بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط چه نوع ضد آفتابی است خانه دارو معرفی چند محصول مناسب در این مقاله، بهترین گزینه‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.با توجه به اهمیت ضد آفتاب برای پوست لازم است در هنگام انتخاب باید نهایت دقت را داشته باشید. ضد آفتاب ها برای انواع پوست ها در بازار موجود هستند بنابراین باید ابتدا نوع پوست خود را تشخیص بدهید، سپس اقدام به خرید ضد آفتاب نمایید. یکی از انواع پوست ها نوع مختلط است، کسانی که دارای پوست مختلط هستند، اغلب در ناحیه T صورت (پیشانی و روی بینی) خود احساس چربی دارند، این در حالی است که در بقیه قسمت ها، در بقیه نواحی پوست آن ها به حالت نرمال یا خشک می باشد. به همین دلیل است که این افراد نمی توانند به شکل انحصاری از یک ضد آفتاب مناسب پوست خشک یا اختصاصی برای پوست چرب استفاده کنند.  استفاده از هر کدام از این ضد آفتاب ها برای این تایپ پوستی مشکلاتی به همراه دارد.

ویژگی های ضدآفتاب مناسب برای پوست مختلط

کرم‌های ضد آفتاب مخصوص پوست مختلط، باید oil free یا بدون چربی باشند. این محصولات دارای ساختار و بافت سبک هستند. پوست‌های مختلط به علت چرب بودن در برخی قسمت ها، مستعد بسته شدن منافذ پوست  می باشد در نهایت باعث ایجاد  آکنه و جوش سر سیاه (کومدون) می شود. بنابراین برای جلوگیری از مسدود منافذ پوست لازم است به مواد تشکیل‌دهنده محصولات نگاه دقیق‌تری داشته باشیم و اطمینان حاصل کنیم که مواد تشکیل‌دهنده آنها فاقد چربی بوده و کومدون‌زا نیستند.

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی برای پوست مختلط

یکی از بهترین نمونه های ضد آفتاب که برای پوست های مختلط پیشنهاد می شود کرم ضد آفتاب فاقد چربی SPF۳۰ مای می باشد. این کرم ضد آفتاب قابلیت محافظت از پوست شما در برابر آفتاب را دارد. مهمترین ویژگی کرم این است که دارای بافتی سبک با امکان پخش بسیار راحت و بدون ایجاد سنگینی و براقیت ناخوشایند بر روی پوست افراد می باشد. این محصول فاقد PABA (پارا آمینو بنزوئیک اسید) و از پوشش رنگی طبیعی و جذاب بر روی پوست برخورداراست. از دیگر قابلیت های این ضد آفتاب پیشگیری‌کننده جلوگیری از بروز چین و چروک، پیری زودرس و لک‌های تیره پوستی می باشد. معمولا افراد ی دارای پوست‌های چرب و مختلط هستند در طول روز  از ایجاد چربی اضافی بر روی پوست خود رنج می برند، این افراد می توانند با رضایت کامل از این کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

مواد تشکیل دهنده ی موثر در ضد آفتاب فاقد چربی SPF30 مای

تولید کنندگان بزرگ برای تولید محصولات مراقبتی پوست تنها به کارایی آن توج نمی کنند، بلکه آن ها  به منظور افزایش کارایی محصول و اثر بخشی بهتر بر روی پوست از ترکیباتی مکمل استفاده می‌کنند. به عنوان مثال ضد آفتاب فاقد چربی مای دارای فاکتور حفاظتی ۳۰ می باشد که در کنار ترکیباتی که از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کنندبهترین عملکرد را دارد.این محصول حاوی عصاره‌های گیاهی بی نظیری مانند عصاره جوجوبا و آلوئه‌ورا می باشد. وجود این ترکیبات باعث افزایش رطوبت‌رسانی، تقویت و تغذیه پوست شده و از التهاب پوست  به میزان زیادی جلوگیری می کند. در ادامه به بررسی به برخی خواص این محصول خوهیم پرداخت.

ویژگی های ضد آفتاب فاقد چربی SPF۳۰ مای

این محصول مناسب افرادی  پوست‌های چرب و مختلط  است که در طول روز از ایجاد چربی اضافی بر روی پوست خود رنج می‌برند.

وجود بافت سبک باعث قابلیت پخش بسیار راحت ضد آفتاب می شود و این محصول بدون ایجاد سنگینی و براقیت ناخوشایند بر روی پوست است

توانایی مقابله با رادیکال‌های آزاد ونگهداری از پوست در مقابل اشعه‌های مضر خورشید و عوامل زیانبار محیطی از دیگر ویژگی های آن می باشد

این ضد آفتاب برای افرادی طراحی شده است که تمایل دارند از ضد آفتابی هایی با ساختار و بافت سبک و کرم ضد آفتاب بی رنگ استفاده کنند، این محصول را برای آقایان نیز پیشنهاد می کنند.

این محصول به عنوان یکی از بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط است که قابلیت نگهداری از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از پرتوهای مضررخورشید را دارد.

پیشگیری از چین و چروک، پیری زودرس و لک‌های تیره پوستی

امکان ایجاد پوشش رنگی طبیعی و جذاب بر روی پوست

بدون پارا آمینو بنزوئیک اسید

ویژگی های ضد آفتاب فاقد چربی SPF۳۰ مای

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط با منافذ باز

یکی دیگر از گزینه های بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط کرم ضد آفتاب فاقد چربی هایلی پروتکتیو نئودرم ⁺SPF50 می باشد. این کرم ضد آفتاب را معمولا افراد پیشنهاد می کنند که دارای پوست چرب هستند، این افراد اغلب از براقیت و باز بودن منافذ پوست خود شکایت می کنند.اگر به دنبال یک محافظ فوق العاده برای پوست  خود در برابر آسیب های ناشی از اشعه آفتاب هستید می توانید این محصول فوق العاده را انتخاب کنید. در این محصول ضمن بهبود شرایط فیزیولوژیک و سبوماین مورد استفاده باعث شده که چربی پوست به میزان زیادی کاهش پیدا کند و نمای ظاهری پوست‌های چرب را نیز بهبود می‌بخشد.

انتخاب کرم ضد آفتاب فاقد چربی هایلی پروتکتیو نئودرم به عنوان بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط به این دلیل است که محصول مورد نظر دارای بیزابولول سفارشی است که علاوه بر سازگاری بسیار بالا با پوست از قابلیت های ضد التهابی نیز برخوردار است، که موجب التیام پوست های آسیب دیده می شود. می توانید از این ضد آفتاب به عنوان پیک ايه ي مناسب براي آرايش هم استفاده کنید، از دیگر ویژگی های این محصول این است که فاقد ماده نگهدارنده و پارابن می باشد.

این محصول به عنوان یک اکتیو غیر‌ آلرژیک تاثیرگذار با قابلیت آنتی باکتریال می باشد که اثرات آن در طبیعی کردن شرایط پوست های چرب و مستعد آکنه از نظر کلینیکی به اثبات رسیده است  همین امر می تواند برای تایید بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط. کافی باشد. همانور که می دانید پارابن ها دسته ای از محصولات شیمیایی هستند که از به وجود آمدن باکتری جلوگیری می کنند و موجب افزایش طول عمر محصولات آرایشی و بهداشتی می شوند اما این ماده برای پوست و بدن  زیان آور است و موجب آسیب رسان دیدگی آن می شود. عدم وجود پارابن ها باعص شده که محصول آلرژی زا نباشد.

ویژگی های کرم ضد آفتاب فاقد چربی هایلی پروتکتیو نئودرم

قابلیت جلوگیری از پیری زودرس، از بین بردن لک های تیره و سرطان های پوستی را دارد.

کرم ضد آفتاب بی رنگ آن مناسب مصرف آقایان می باشد.

دارای قدرت نگهدارندگی بالا در برابر اشعه های زیانبارUV

طراحی شده برای افراد دارای پوست های چرب و مختلط

دارای دو نوع (بدون رنگ، بژ روشن)

دارای قابلیت ضدالتهابی (آلفا بیزابولول)

امکان تنظیم ترشحات چربی اضافی پوست

توانایی نگهداری بالا با +SPF ۵۰

بدون مواد نگهدارنده و پارابن

دارای گلیسرین و سبوماین

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط و لک دار

یکی دیگر از بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط فلوئید ضد آفتاب SPF50 اریکه می باشد. نور آفتاب برای پوست انسان بسیار زیانبار است.  همانطور که می دانید آفتاب سوختگی در اثر برخورد اشعه ماوراء بنفش به لایه خارحی پوست یا اپیدرم می باشد، این امر موجب آسیب‌های شدید پوستی به افراد می‌شود. افراد می توانند با خرید کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود  از آسیب های جبران ناپذیر این اشعه‌ها به پوست خود جلوگیری می کنند. فلوئید ضد آفتاب SPF۵۰ اریکهبه عنوان  بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط دارای ساختاری سبک با سرعت جذب بالا برای پوست می باشد. با استفاده از آن  حداکثر نگهداری در مقابل اشعه آفتاب را بدون تشدید مشکلات برای پوست‌های چرب ایجاد می کند. این محصول دارای قابلیت ضد جوش و ترمیم کنندگی است  که به شرایط عمومی  و بهبود پوست‌های جوشدار و لکه دار با ایجاد پوششی مناسب کمک خواهد کرد. این محصول دارای تنوع رنگی متفاوت همین امر باعث شده برای همه سلیقه‌ها مناسب باشد.

همانطور که می دانید مهمترین ویژگی بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط فاقد چربی بودن یا قابلیت Oil Free کرم ضد آفتاب است که بر روی جعبه ی محصول قید می شود. در حقیقت قابلیت اویل فری به این معنا است، که در محصول مورد نظر جای چربی و روغن از سیلیکون استفاده شده است. معمولا این نوع ضد آفتاب‌ها را با اصطلاح ضد آفتاب فاقد چربی بین عموم می شناسند.

ویژگی های فلوئید ضد آفتاب SPF۵۰ اریکه مناسب پوست چرب و مختلط

دارای قابلیت مات کنندگی بالا و کاهش براقی برای پوست های چرب و مختلط

دارای مقاومت در برابر تعریق و خاصیت ضد چروک

برخورداری از فرمولاسیون هایپوآلرژیک و غیرکمودوژنیک

توصیه شده برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه

امکان کنترل ترشح چربی پوست

بهترین ضد آفتاب رنگی برای پوست مختلط

یکی دیگر از نمونه های بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط که در خانه دارو موجود است، کرم ضد آفتاب رنگی SPF60 سینره فاقد چربی 50 میلی لیتر می باشد. این محصول با ماندگاری طولانی و قدرت پوشانندگی مناسبی بر روی پوست می باشد. این کرم  دارای ساختار سبک می باشد که همین امر موجب و سریع جذب توسط پوست می‌شود. استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی سینره بئون چربی موجب می‌شود تا از پوست شما در برابر پرتوهای UVB و UVA به طور کامل محفاظت به عمل بیاید. این محصول بدون پارابن می باشد و امکان دسترسی به آن در رنگ‌های مختلف وجود دارد.همانطور که اشاره کردیم  این ضد آفتاب با SPF۶۰ رنگی بوده پس از مصرف جلوه‌ای مات روی پوست افراد ایجاد می‌ کند. استفاده از ضد آفتاب باعث می‌شود تا پوست شما از پیری زودرس و ایجاد لکه‌های پوستی در امان بماند. در حالت لازم است ضد آفتاب را باید هر ۳ تا ۴ ساعت تجدید کنید.

مزیت های کرم ضد آفتاب رنگی SPF۶۰ سینره

جلوگیری از ایجاد لکه‌های پوستی و پیری زودرس پوست

محفاظت کامل از پوست در مقابل پرتوهای UVB و UVA

برخورداری از ساختار سبک با جذب سریع

امکان پوشانندگی مناسب و طبیعی

به وجود آوردن جلوه مات روی پوست

با قدرت ماندگاری بالا در طولانی مدت

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط جوش دار

یکی دیگر از محصولات در زمینه بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط که توسط خانه دارو معرفی می شود، کرم ضد آفتاب فاقد چربی الارو SPF50 معمولا این محصول را برای پوست‌های چرب و مختلط که به علت ترشح زیاد غدد چربی دائما در معرض باز شدن منافذ پوستی هستند، بسیار پیشنهاد می کنند. این محصول می تواند با ۹۸% محفاظت در برابر اشعه آفتاب می باشد،  علاوه بر این محصول مورد نظرحاوی ماده تاثیرگذار سبومین با قابلیت ضد میکروبی و تنظیم‌کنندگی ترشح سبوم بر روی پوست را دارد، در کنار ایجاد محفاظت در مقابل تابش آفتاب می باشد، قابلیت جلوگیری از ایجاد و تشدید آکنه در پوست‌های چرب و مستعد آکنه دارد. در کنار قابلیت ضد حساسیت، ضد تعریق از مقاومت بالای در برابر آب و شستشو می باشد.

ویژگی های کرم ضد آفتاب فاقد چربی الارو SPF۵۰

محفاظت و نگهداری از پوست در برابر اشعه‎ های خورشید با دارا بودن فیلتر‎ های پیشرفته UVA و UVB

حاوی سبومین SB۱۲  با تاثیرگذاری بالا در پیشگیری از آکنه و تنظیم  ‎کننده چربی پوست

حافظت از پوست در مقابل  اشعه مادون قرمز IR، ضد برافروختگی و قرمزی

بارخورداری از قابلیت آنتی باکتریال و متعادل کننده ترشح سبوم پوست

بدون چربی مناسب برای پوست‎ های چرب و مستعد جوش

قابلیت مات‎ کنندگی بالا، جمع ‎کننده منافذ پوست و ضد براقی

نگهدارنده پوست در برابر آلودگی محیطی

قابلیت ضد تعریق و مقاومت بالا در برابر آب

بئون پارابن و پابا

سخن پایانی

 همانطور که می دانید ضد آفتاب ها محصولاتی بسیار حساس و ضروری برای محافظت از پوست می باشد. بنابراین برای خرید بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط باید از مراکز معتبر مانند خانه دارو خرید خود را انجام دهید. علاوه براین می توانید از مشاوره های لازم در این زمینه برخوردار شوید.

سوالات متداول

کرم های ضد آفتاب برای پوست های مختلط چگونه کار می کنند؟

ترکیبات ضد آفتاب به دو صورت عمل می کنند: پراکندگی و/یا جذب اشعه ماوراء بنفش (UV) برای جلوگیری از رسیدن آن به پوست می باشد.

برخی از کرم های ضد آفتاب از مواد جذب کننده و پخش کننده استفاده می کنند. نمونه هایی از مواد پراکنده عبارتند از اکسید روی و اکسید تیتانیوم. جاذب های UV از موادی مانند اکسی بنزون، اکتوکریلن، 4-متیل بنزیلیدین کافور و بوتیل متوکسی دی بنزوئیل متان استفاده می کنند.

SPF به چه معناست؟

SPF مخفف عبارت Sun Protection Factor است. SPF مربوط به مدت زمانی است که قرمزی روی پوست ظاهر می شود در مقایسه با زمانی که اصلاً از هیچ محصولی استفاده نمی شود. آزمایش در آزمایشگاه انجام می شود.

به عنوان مثال، اگر 10 دقیقه طول بکشد تا پوست محافظت نشده قرمزی نشان دهد، در این صورت یک ضد آفتاب SPF30 است که به درستی استفاده می شود، در تئوری 30 برابر بیشتر یا 300 دقیقه طول می کشد تا پوست بسوزد. با این حال، دستیابی به این سطح از محافظت در زندگی واقعی دشوار است – عواملی مانند نوع پوست، سطح اشعه ماوراء بنفش (UV)، شنا/خشک کردن و مقدار ضد آفتابی که استفاده می‌کنید می‌توانند بر سطح محافظت تأثیر بگذارند. به همین دلیل است که ما همیشه توصیه می کنیم هر دو ساعت یکبار یا بعد از شنا، تعریق یا خشک کردن حوله، آن را آزادانه استفاده کنید. همچنین مهم است که 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض UV استفاده شود.

چگونه باید ضد آفتاب بزنیم؟

کرم ضد آفتاب باید 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش استفاده شود تا سد محافظتی مورد نظر ایجاد شود. باید آزادانه و به طور یکنواخت روی پوست تمیز و خشک استفاده شود.

برای بزرگسالان، مصرف توصیه شده 5 میلی لیتر (تقریباً یک قاشق چایخوری) برای هر بازو، پا، جلوی بدن، پشت بدن و صورت (از جمله گردن و گوش) است. که در مجموع معادل 35 میلی لیتر (تقریباً هفت قاشق چایخوری) برای استفاده کامل بدن است.

بدون توجه به مقاومت ضدآفتاب در برابر آب، همیشه باید حداقل هر دو ساعت یکبار تجدید شود. شنا، ورزش، تعریق و خشک کردن حوله می تواند اثربخشی محصول را کاهش دهد، بنابراین کرم ضد آفتاب همیشه باید بعد از این فعالیت ها دوباره استفاده شود.

چگونه بهترین ضد آفتاب را برای پوست مختلط انتخاب کنیم؟

کرم ضد آفتاب مهمترین مرحله مراقبت از پوست در روز است. گاهی اوقات انتخاب محصولات ضد آفتاب برای پوست مختلط دشوار است – به خصوص اگر ناحیه T چرب دارید اما در قسمت های دیگر صورتتان نرمال یا خشک است. برخی از افراد با پوست مختلط که تمایل به چربی بیشتری دارند، می توانند از محصولات ساخته شده برای پوست چرب بهره مند شوند. گزینه‌های زیادی برای انتخاب از بین آن‌ها وجود دارد که روی پوست‌های مختلط عملکرد عالی دارند.