رژیم لاغری هومیوپاتی و نکات مربوط به آن

رژیم لاغری هومیوپاتی

رژیم لاغری هومیوپاتی چندین سال است توسط افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند مورد استفاده قرار می گیرد. البته این روش برای درمان انواع بیماری ها از دندان درد ساده گرفته تا عفونت کاربرد دارد. این رژیم اگر زیر نظر متخصص انجام شود به بدن آسیبی وارد نمی کند و اعتیاد آور نیست. اما معمولاً سوالاتی درباره این رژیم برای افرادی که قصد استفاده از آن را دارند به وجود می آید. از جمله اینکه کاهش وزن با کمک هومیوپاتی واقعا ممکن است؟ با ما همراه باشید با مطالعه این مطلب به پاسخ سوالات خود درباره این رژیم دست خواهید یافت.

هومیوپاتی را بهتر بشناسیم

هومیوپاتی استفاده از مواد طبیعی است که به بدن کمک می کند خیلی سریع تر بیماری را کنترل کرده و بهبود یابد. بیش از 200 سال است که به عنوان یک رویکرد جامع برای شفای بیماران استفاده می شود. در ابتدا، این روش به عنوان راهی برای درمان بیماری ها با مواد طبیعی  تصور شد. در واقع می توان گفت طب هومیوپاتی تقریباً مترادف با طب طبیعی است.

بسیاری از پزشکان هومیوپاتی را به عنوان مکمل روش های درمانی نوین خود پذیرفته اند و نتایج بسیار مثبتی را در درمان بیماران مشاهده کرده اند. هنگام کاهش وزن، داروهای این روش درمانی سموم را از بین می برند و متابولیسم بدن را برای سوزاندن چربی افزایش می دهند. اما حتماً باید یک متخصص با توجه به شرایط شما داروها را تعیین کند.

هومیوپاتی راه حلی موثر برای کاهش وزن

تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان از رژیم لاغری هومیوپاتی برای کاهش وزن استفاده می کنند. اگر مراقب رژیم غذایی و تغذیه خود باشید، این روش می تواند نقشی حیاتی در مبارزه با چاقی و اضافه وزن داشته باشد. داروهای این رژیم برای کاهش وزن و از بین بردن چاقی طبیعی بسیار موثر هستند و علاوه بر این امر عوارض جانبی برای مصرف کنندگان ندارند.

این روش درمانی با بهبود هضم و افزایش فعالیت متابولیک نتایج شگفت انگیزی در کاهش وزن و مبارزه با چاقی به ارمغان می آورد. متخصصان این رژیم با در نظر گرفتن جنبه های فیزیکی، عاطفی و ذهنی و همچنین علائم شما، داروهایی را برای چاقی و اضافه وزن تجویز می کنند. داروهای توصیه شده توسط متخصصان این رژیم از نظر علمی برای کاهش وزن موثر هستند.

این داروها هضم و متابولیسم کلی را برای سوزاندن چربی در بدن افزایش می دهند. مصرف آن ها روند کاهش وزن را تسریع می کنند و گاهی اوقات نتایج شگفت انگیزی می دهند. با این حال داروهای توصیه شده در این رژیم با توجه به شرایط شما تجویز شده اند و افراد دیگر بدون توصیه پزشک باید از مصرف آن ها اجتناب کنند.

لیست داروهای هومیوپاتی

لیست داروهای هومیوپاتی که بیشتر توسط مصرف کنندگان استفاده می شوند را برای آشنایی بیشتر شما مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کاهش وزن با CALCAREA CARBONICA

دارو Calcarea carbonica رژیم لاغری هومیوپاتی از پوسته صدف ساخته شده برای افرادی است که چربی اضافی شکم و متابولیسم بسیار پایین دارند. تعرق شدید در ناحیه سر از جمله علائم رایج در این نوع بیماران است. آن ها به سرما حساس هستند، چربی بیشتری در اطراف کمر دارند و معمولاً آهسته حرکت می کنند. به دلیل کندی فعالیت متابولیک، این بیماران تقریباً همیشه دچار یبوست می شوند. همچنین آن ها می توانند از نظر عاطفی بسیار حساس باشند. در صورتی که افزایش وزن بیش از حد با مشکلات تیروئید همراه باشد، Calcarea carbonica نیز پیشنهاد می شود.

کاهش وزن با NATRUM MURIATICUM

Natrum muriaticum زمانی توصیه می شود که چربی در ران ها و باسن نسبت به سایر قسمت های بدن بیشتر متمرکز شود. اگر فردی به دلیل استرس طولانی مدت یا افسردگی وزن اضافه کرده باشد، این دارو تجویز خواهد شد. علائم اصلی این بیماران شامل گرمای بیش از حد در بدن بیمار و عدم تحمل گرمای خورشید است. بیمارانی که می توانند از Natrum muriaticum بهره مند شوند، کم خون هستند و به نمک بیشتری در رژیم غذایی خود نیاز دارند. این دارو در صورتی تجویز می ‌شود که بیمار تمایل به گریه کردن داشته باشد، به ویژه زمانی که تنهاست، یا اگر دارای روحیه محتاطانه است.

LYKOPODIUM محلول هومیوپاتی برای کاهش وزن

یکی از بهترین داروهای رژیم لاغری هومیوپاتی برای کاهش چربی بدن است. این دارو عمدتا زمانی استفاده می شود که چربی اضافی در ناحیه باسن  وجود داشته باشد. بیمارانی که ممکن است از لیکوپودیوم، اختلالات مزمن معده مانند گاز و یبوست رنج می برند می توانند از این دارو استفاده کنند. این بیماران معمولاً  تمایل به خوردن غذاهای شیرین دارند.

آن ها از نوشیدنی های گرم و غذاهای گرم لذت می برند. آن ها تمایل دارند خیلی بیشتر از ظرفیت خود غذا بخورند، که باعث تورم شکم می شود. از نظر عاطفی، آن ها تحریک پذیر هستند و به راحتی عصبانی و هیجان زده می شوند. لیکوپودیوم در رژیم لاغری هومیوپاتی برای بیمارانی که به دلیل کم کاری تیروئید وزن اضافه کرده اند نیز توصیه می شود.

کاهش وزن با NUX VOMICA

برخی افراد از طریق عدم تحرک وزن اضافه می کنند، به طور کلی به این عادات کم تحرکی گفته می شود. این سبک زندگی است که در آن افراد تمایل دارند در یک قسمت بنشینند و عدم تحرک را به ورزش ترجیح دهند. در رژیم لاغری هومیوپاتی Nux Vomica برای این افراد توصیه می شود، آن ها معمولا از یبوست مزمن و سایر مشکلات معده رنج می برند.

فردی که باید از این دارو استفاده کند تمایل دائمی برای رفتن به توالت داشته و معمولاً در دفع مدفوع مشکل دارد. همچنین این افراد میل شدیدی به غذاهای تند و چرب دارند. آن ها به دنبال محرک هایی مانند الکل و قهوه بوده و مستعد عصبانیت هستند. همچنین در اکثر مواقع این افراد از مشکلات مزمن روده ای رنج می برند.

کاهش وزن با آمونیوم کربنیکوم

این دارو در رژیم لاغری هومیوپاتی مانند Nux Vomica، برای افرادی که سبک زندگی کم تحرکی دارند مناسب است. با این حال، علائم دیگری وجود دارد که تعیین می کند آیا فرد به آن نیاز دارد یا خیر. یکی از این علائم چربی اضافی در قسمت بالایی بدن است. این افراد از مشکلات قلبی و گرفتگی بینی رنج می برند. آن ها معمولا افسرده هستند و از زندگی خود راضی نیستند. این افراد همیشه خسته و تنبل هستند و به دلیل بی تحرکی احساس ضعف می کنند. آن ها همچنین نسبت به تغییرات دما بسیار حساس هستند.

کاهش وزن با آنتیمونیوم کرودوم

این دارو توسط جوانانی که از اضافه وزن رنج می برند ترجیح داده می شود. علائم زیادی وجود دارد که می تواند نشان دهد که آیا فرد آنتیمونیوم کرودوم را باید از خانه دارو تهیه کند یا خیر. بیمارانی که می توانند با این دارو وزن کم کنند، مشکلات معده دارند، به همین دلیل است که به طور مرتب اسهال و یبوست را تجربه می کنند.

این افراد به دنبال غذاهایی با طعم های شور و شیرین هستند. ناخن‌ های دست‌ هایشان تغییر رنگ داده و روکش سفید ضخیم روی زبان‌ شان وجود دارد که نشان دهنده بسیاری از مشکلات دیگر به جز چاقی آشکار است. این افراد قاعدتاً نسبت به اطرافیان خود حساس ترند و همچنین مستعد افسردگی هستند.

آمونیوم موریاتیکوم

داروی موثری برای کاهش چربی شکم در رژیم لاغری هومیوپاتی، ران و باسن محسوب می شود. آمونیوم موریاتیکوم به اندازه سایر داروهای موجود در این لیست علائم مشخصی ندارد. افرادی که به این درمان پاسخ مثبت می دهند، بدون دلیل موجه از عصبانیت و تحریک پذیری سریع رنج می برند. پاشنه و پا درد بیش از حد داشته و این افراد بسیار حساس هستند و تمایل عجیبی به غم و اندوه دارند. آن ها به دنبال دلایلی برای غمگین شدن و در نهایت افسرده شدن می گردند. آن ها همچنین در خواب مشکل دارند و گاهی اوقات از بی خوابی رنج می برند.

Graphites

گرافیت یک جایگزین بسیار موثر برای افرادی است که می خواهند چربی تمام قسمت های بدن خود را کاهش دهند. این دارو رژیم لاغری هومیوپاتی، مانند سایر داروهای موجود در لیست، دارای مجموعه ای از علائم منحصر به فرد است. پزشکان این دارو را به افرادی که مشکلات معده و گاز بیش از حد دارند توصیه می کنند.

این افراد برای مدت طولانی از بدن درد و خستگی رنج می برند. آن ها همچنین در چرخه قاعدگی خود مشکل دارند و ممکن است آلرژی و خارش داشته باشند. این افراد از افسردگی طولانی مدت رنج می برند و به راحتی تحریک پذیر می شوند. معده ضعیف و مشکلات مزمن معده دارند. همچنین ممکن است تورم در ناحیه تناسلی داشته باشند.

فوکوس

این درمان در رژیم لاغری هومیوپاتی را می توان تقریباً در تمام افرادی که دارای اضافه وزن و چاق هستند استفاده کرد. مشخص شده که برای از بین بردن چربی اضافی کل بدن بسیار مفید است. این دارو به رفع یبوست و بهبود هضم کمک می کند. مخصوصا به افرادی که مشکلات تیروئیدی دارند پیشنهاد می شود.

پزشکان این دارو را به افرادی که از خستگی و فرسودگی رنج می برند توصیه می کنند. این افراد همچنین از سردردهایی رنج می برند که معمولا از شقیقه ها به گردن سرایت می کند. آن ها همچنین دارای نوساناتی در اشتها هستند، که، به عنوان یک قاعده، می تواند در موارد شدید افزایش یا کاهش یابد. همچنین مشاهده شده است که آن ها از گلودرد رنج می برند.

فیتولاکا

شرایط فیزیولوژیکی و روانی بسیاری وجود دارد که استفاده از فیتولاکا خانه دارو را پیشنهاد می کند. پزشکان این دارو را در صورتی توصیه می کنند که فرد از تاول در سراسر دستگاه گوارش، به ویژه در دهان و گلو رنج می برد. این افراد در بلع مشکل دارند و نمی توانند غذای جامد بخورند.

آن ها معمولا از تاول روی لب و زبان رنج می برند و آلرژی خارش دار در تمام بدن و صورت رنگ پریده دارند. آن ها همچنین بسیار ضعیف هستند و پس از انجام کارهایی که به تلاش بسیار کمی نیاز دارند خسته می شوند. این افراد همچنین از درد سیاتیک رنج می برند و نمی توانند مسافت های طولانی را راه بروند.

هومیوپاتی چه بیماریهایی را درمان می کند؟

این روش هرگونه عدم تعادل جسمی، عاطفی یا روانی را که ممکن است به آن دچار شوید درمان می کند. همچنین برای بیماری های حاد یا مزمن درمان دارد. شایع ترین اختلالاتی که با هومیوپاتی درمان می شود را ذکر کرده این.

  • بیماری های سیستم ایمنی: لوپوس اریتماتوز سیستمیک، آرتریت روماتوئید و غیره.
  • شرایط و بیماری های ناشی از استرس: اضطراب، بی خوابی، خستگی.
  • فیبرومیالژیا و سندرم خستگی مزمن.
  • درد مزمن
  • روماتیسم و آرتروز
  • مشکلات پوستی: درماتیت، پسوریازیس، اگزما، قارچ
  • آلرژی، چه فصلی و چه دائمی
  • مشکلات معده: یبوست، اسهال، زخم و غیره
  • مشکلات تنفسی: آسم، برونشیت و سرفه مزمن
  • میگرن و سردرد
  • مشکلات گردش خون و فشار خون بالا
  • افسردگی
  • مشکلات زنانه: اختلالات قاعدگی، یائسگی و غیره
  • از بارداری تا زایمان و از جمله دوره پس از زایمان
  • بیماری های حاد همراه با سرماخوردگی، آنفولانزا، ضربه، ضربه و غیره
  • هومیوپاتی برای کودکان و نوزادان به کار می رود هم برای بیماری های حاد (دندان درآوردن، قولنج، سرماخوردگی یا برجستگی) توصیه می شود. علاوه بر این امر برای بیماری های مزمن مانند بیش فعالی، برونشیت یا آلرژی یک درمان عالی است.
  • درمان هومیوپاتی همچنین در آماده سازی برای جراحی و همچنین در دوران نقاهت یا پس از جراحی توصیه می شود.

رژیم غذایی هومیوپاتی

یک رژیم لاغری هومیوپاتی متعادل حاوی مقدار کافی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. هنگامی که وزن بدن به سطح استاندارد، باید رژیم های حفظ وزن را دنبال کرد تا وزن ثابت بماند. بنابراین، رژیم غذایی روزانه باید حاوی مقدار متعادلی از غلات، حبوبات، سبزیجات برگ سبز، سایر سبزیجات، میوه ها، چربی ها و روغن ها، شکر و آجیل باشد. اما توصیه می کنند در این رژیم از مصرف بعضی مواد خوراکی اجتناب کنید که آن ها را ذکر می کنیم.

  • اکالیپتوس، پونه، نعناع و موادی که حاوی اسانس آن ها باشند.
  • سیر، موسیر و پودر سیر
  • قهوه و موادی که حاوی آن باشند از جمله کاپوچینو و نسکافه

در رژیم غذایی هومیوپاتی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

نکاتی وجود دارد که در رژیم لاغری هومیوپاتی باید مورد توجه قرار گیرند تا سریع تر بتوانید وزن کم کنید.

استفاده از محصولات ارگانیک

امروزه بسیاری از مواد کشاورزی با آفت کش ها، کودهای شیمیایی یا دارو تولید شده اند. هنگامی که ما محصولات ارگانیک مصرف می کنیم، ورود مواد شیمیایی به بدن خود را به حداقل می رسانیم. بر همین اساس تا حد امکان تلاش کنید که محصولات ارگانیک را در رژیم غذایی خود جای دهید.

کمتر غذا بخورید

به طور کلی، ما زیاد غذا می خوریم و چاقی به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی است. علاوه بر این، هرچه بیشتر غذا مصرف کنیم، سیستم هضم، متابولیسم و ​​دفع ما بیشتر کار می کند. بنابراین در کنار داروهای این رژیم که از خانه دارو با کیفیت بالا تهیه کرده اید مصرف غذایی خود را کاهش دهید.

عدم استفاده از شکر

امروزه تحقیقات بسیار زیادی انجام شده که تاثیرات منفی مصرف شکر بر روی بدن ما را نشان می دهد. بر همین اساس مصرف، شیرینی، نوشابه و آب میوه های صنعتی و دسرهای صنعتی هر چه کمتر، بهتر. عدم استفاده از شکر در رژیم لاغری هومیوپاتی به شما کمک می کند در کنار کاهش وزن وضعیت جسمانی خود را بهبود ببخشید.

برای مشاهده نتایج رژیم لاغری هومیوپاتی صبور باشید

رژیم لاغری هومیوپاتی محبوبیت زیادی دارد زیرا عوارض جانبی داروهای آن بسیار اندک است. این رژیم می تواند برای کمک به کاهش وزن و حفظ شاخص توده بدنی سالم استفاده شود. با این حال، انتظار معجزه نداشته باشید. داروهای هومیوپاتی معمولاً کند عمل می کنند و ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا متوجه تغییرات محسوس شوید.

مانند هر داروی دیگری که پزشکان تجویز می کنند، داروهای این رژیم برای همه مناسب نیستد. هنگام تجویز داروهای هومیوپاتی برای کاهش وزن، پزشک باید تاریخچه پزشکی، سبک زندگی و علائم شما را بررسی کند. اما به طور کلی این داروها با تحریک متابولیسم منجر به کاهش وزن در مصرف کنندگان می شوند.

هومیوپاتی مشکلات را ریشه ای درمان می کند

شاید مشاهده نتایجات دلخواه در رژیم لاغری هومیوپاتی کمی طول بکشد اما مشکلات با کمک این روش درمانی ریشه ای درمان می شوند. به طور کلی ذخیره چربی ها توسط مغز و غدد درون‌ ریز مانند پانکراس و تیروئید تنظیم می‌ شود. یک پزشک متخصص این رژیم قبل از تجویز دارو، عادات غذایی و شیوه زندگی مورد بررسی قرار می دهد. تمایل به پرخوری، کم تحرکی، کاهش توانایی استفاده از چربی موجود در غذا به عنوان سوخت و توانایی بالای ذخیره چربی در بدن منشا ژنتیکی دارد.

این رژیم برای تمام دلایل چاقی راهکار مشخصی داشته و همچنین نقش مهمی در پیشگیری از عود بیماری دارد. داروهای این رژیم  بر اساس ساختار فیزیکی، عاطفی و ژنتیکی یک فرد تجویز می شود. این رویکرد رژیم لاغری هومیوپاتی منجر شده از ریشه بر روی ذهن و جسم کار کند. بنابراین، انتخاب این روش برای کاهش وزن گزینه بسیار خوبی است.

رژیم لاغری هومیوپاتی بدون عوارض جانبی

درمان هومیوپاتی باعث می شود احساس کنید یک فرد جدید هستید. درمان به وسیله داروهای این رژیم طبیعی، بی خطر و بدون عوارض جانبی است. نکته مهم دیگر در مورد این روش درمانی این است افرادی که بیش از یک دارو استفاده می کنند می توانند با خیال راحت از داروهای هومیوپاتی استفاده کنند. علاوه بر این امر داروهای این رژیم محبوب و پر طرفدار اعتیادآور نیستند.

اکثر راه حل های کاهش وزن معتبر بیان می کنند که تغییر در رژیم غذایی، ورزش و رفتار مهم تر از داروهای کاهش وزن است. چه کاهش وزن طبیعی را انتخاب کنید و چه کاهش وزن گیاهی باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. البته در صورتی که در کنار رژیم لاغری ورزش کنید سریع تر به نتایج دلخواه دست خواهید یافت.

در آخر

در طب هومیوپاتی از گیاهان، حیوانات و مواد معدنی برای درمان بیماری ها استفاده می شود. رژیم لاغری هومیوپاتی بسیار موثر است و بسیاری از افراد نتایج رضایت بخشی را با کمک آن به دست می آورند. داروهای این روش درمانی معمولاً برای همه افراد، حتی نوزادان و زنان باردار، کاملاً ایمن هستند. داروهای این رژیم را اکثرا می توان با سایر داروها یا مکمل ها مصرف کرد، بنابراین لازم نیست نگران تداخلات دارویی باشید. شما داروهای این رژیم را می توانید از خانه دارو با بهترین کیفیت تهیه کنید.