طرز استفاده از لوسیون بدن و نکات کلیدی مربوط به آن

طرز استفاده از لوسیون بدن

درباره ی طرز استفاده از لوسیون بدن باید بگوییم نحوه استفاده از این محصول آرایشی و بهداشتی بسیار ساده می باشد. اما برای تاثیرگذاری بیشتر این محصول باید نکاتی را در نظر بگیرید این موارد بسیار ساده و قابل اجرا می باشند.

یکی از مواردی که در هنگام مصرف لوسیون بدن مهم است که پس از حمام مصرف گردد. در این موقعیت پوست افراد تمیز است بنابراین می تواند به شکل مستقیم با ترکیبات لوسیون در تماس می باشد.

می توانید پس از لایه برداری از لوسیون های بدن استفاده نمایید این محصولات می توانند پوست افراد پس از لایه برداری ترمیم کنند.

افرادی که پس از حمام کردن بدن خود را به درستی آبکشی نمی کنند، می توانند از این محصولات تا از تحریکات پوستی جلوگیری کنند.

طرز استفاده لوسیون برای برخی از نقاط بدن دشوار می باشد. می توانید برای این نقاط از روش های خاصی استفاده نمایید

1-نخست لوسیون مورد نظر خود را انتخاب نمایید سپس مقداری از آن را از آرنچ تا مچ هایتان بمالید. این فرایند را برای هر دو دست خودتان انجام بدهید.

2- در مرحله ی بعدی دست های خود را به پشت بدنتان ببرید، حرکات موجی شکلی از بالا تا پایین انجام بدهید. به این ترتیب سعی کنید لوسیون را در همه جای بدن خود پخش کنید.

لوسیون مرطوب کننده بدن برای پوست خشک

لوسیون های بدن در انواع مختلفی تولید می شوند، هر فرد باید بر اساس نوع پوستی که دارد، از لوسیون های متناسب با پوست خود استفاده کند. افرادی که دارای پوست های خشک و خیلی خشک هستند، باید از اصول خاصی در زمینه طرز استفاده لوسیون بدن پیروی کنند. یکی از بهترین گزینه های لوسیون بدن برای افراد دارای پوست خشک لوسیون بدن هیدرودرم می باشد.

لوسیون بدن برای پوست های خشک هیدرودرم

این لوسیون نسبتا قوی بر پایه ی مواد مغذی اسید هیالورنیک، کمپلکس مرطوب کننده طراحی شده است. این لوسیون از خاصیت مرطوب کنندگی بسیار بالایی برخوردار است، که به دلیل وجود ترکیباتی نظیر روغن های طبیعی و گیاهی، به همراه پروتئین ابریشم،لاکتات سدیم، اوره می باشد. استفاده از این لوسیون باعث تامین رطوبت در بدن شده و از خشکی پوست به صورت تدریجی جلوگیری می کند. با استفاده از این لوسیون بدن می توانید به پوست خود حالت  الاستیسیته و انعطاف پذیری بالایی ببخشید. علاوه بر این مصرف لوسیون هیدرودرم برای پوست های خشک موجب می شود،خشکی و خارش پوست به میزان زیادی کاهش  پیدا کرده و پوست شما لطیف،باطراوت گردد.

یکی از مهمترین ویژگی های این لوسیون این است که فاقد مواد آلرژی زا و اسانس می باشد. به همین دلیل خانم های باردار می توانند از این محصول برای رفع دهیدراتاسیون پوستی برای تامین رطوبت پوست استفاده کنید.

مواد تاثیرگذار در ساختار لوسیون هیدرودرم

کمپلکس مرطوب کننده:

همانطور که اشاره کردیم این نوع لوسیون حاوی کمپلکس مرطوب کننده می باشد. وجود لاکتات سدیم، اوره، گلیسیرین باعث ایجاد رطوبت، تنظیم چربی، افزایش رطوبت و  الاستیسیته سازی در پوست می شود. وجود اوره در این کمپلکس باعث شده که در کنار حفظ رطوبت، از ضخامت لایه شاخی پوست کایته شده و پوست شما ظاهری زیبا و شاداب به خود بگیرد. استفاده از اسید هیالورونیک به تنظیم و حفظ رطوبت پوست کمک کرده ، موجب شادابی آن می گردد.

روغن آووکادو

این روغن سرشار از ویتامین های ای، ایی، دی می باشد. یکی از مهمترین ویژگی های روغن اووکادو جذب سریع آن توسط پوست می باشد. وجود  اسید پالمیتولئیک در ساختار این روغن به عنوان یک سپر دفاعی در برابر اشعه های مضر خورشید عمل می کند.

علاوه بر این لوسیون بدن هیدرودرم حاوی مواد تاثیرگذاری مانند دکسپانتنول، اسکوالن، روغن بادام شیرین، ویتامین های E و … می باشد که هر کدام خواص بی نظیری دارند موجب تقویت پوست شما می شود.

ویژگی های لوسیون بدن هیدرودرم

قابلیت خنثی کنندگی رادیکال های آزاد

ازمیان  برنده سلول های شاخی پوست

افزایش رطوبت رسانی برای مدت زمان طولانی به پوست

استحکام و انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد.

کمک به تجدید ساختار آن و تغذیه ی پوست

مواد تاثیرگذار در ساختار لوسیون هیدرودرم

بهترین مارک لوسیون بدن بانوان

لوسیون بدن درماتیپیک:

این لوسیون بسیار قدرتمند یک گزینه مناسب برای مصرف بانوان به شمار می رود. لوسیون بدن درماتیپیک به دلیل برخورداری از ترکیبات مبتکرانه پردی یو 500 از قدرت جذب و نگهداری بسیار بالای رطوبت برخوردار است. در ترکیب این لوسیون یک آنتی اکسیدان بسیار قوی به نام کوآنزیم کیو10 وجود دارد، که در برابر رادیکال های آزاد و پیری زودرس از پوست بانوان مراقبت به عمل می آورد. با انتخاب این محصول و استفاده ی منظم از آن می توانید پوست نرم لطیفی داشته باشید. با استفاده از این لوسیون می توانید به مقدار زیادی پوست خود را تغذیه کنید.

علت استفاده از لوسیون درماتیپیک چیست؟

همانطور که می دانید با نوان از پوست حساس و ظریف تری برخوردار هستند، در برخی موارد به دلیل مجاورت پوست بدن با مواد شوینده یا شرایط های این چنینی بسیار خشک می شود. این امر موجب خارش و سوزش پوست شده و برای رفع این مشکل پیشنهاد می شود، از لوسیون های بدن استفاده کنید. لوسیون ها نسبت به ژل ها و کرم های مخصوص بدن از نفوذ بالاتری برخوردار هستند.

مزایای استفاده از لوسیون درماتیپیک

مهمترین ویژگی این محصول قابلیت تامین رطوبت و پیشگیری از خارش ها و التهابات پوستی می باشد.

پیشگیری از ترک پوستی و استرچ مارک

جلوگیری از افتادگی و شلی پوست

برخورداری از رایجه ی مطلوب و خوشبو

تقویت کننده و تغذیه کننده ی پوست بدن

سرشار از آنتی اکسیدان

آبرسانی قوی و 24 ساعته

لوسیون بدن آبرسان قوی اتوپیا آردن

یکی از لوسیون های آبرسان قوی لوسیون آردن اتوپیا می باشد. در ادامه طرز استفاده از لوسیون بدن باید به این نکته اشاره کنیم، که عواملی که باعث خشکی پوست می گردند می تواند دارای عوامل درونی وبیرونی باشند. برای جلوگیری از ایجاد اگزما، خارش های پوستی که ناشی از عوامل بیرونی می باشند، می توانید از لوسیون مرطوب کننده ی قوی آردن اتوپیا استفاده کنید. این لوسیون دارای بافت بسیار قوی می باشد، بر روی پوست افراد اثری از چربی را بر جای نمی گذارد. می توانید از این لوسیون در جهت کاهش علایم اگزما و خشکی پوست استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی های این لوسیون این است، باعث کاهش التهابات در تماس هلی پوستی می شود.

ویژگی های لوسیون بدن آبرسان قوی آلتوپیا آردن

وجود جو دو سر در این لوسیون باعث می شود امکان کنترل التهابات ناشی از بروز خشکی‌های شدید و طولانی نمودن فواصل بین آنها به وجود بیاید.

استفاده از لیکوکالکون A ولوروماکروگل در ترکیب این محصول باعث کاهش خارش، التهاب و علایم اگزمت و درماتیت آتوپیک پوست می شود.

طرز استفاده از لوسیون بدن اتوپیا آردن به این شکل است، که از تبخیر سطحی آب پوست جلوگیری می کند، در کنار آن به به رفع خشکی، خارش و زبری پوست کمک زیادی می کند.

می توانید از آبرسان برای استفاده درمانی نیز بهره ببرید و پوست‌های بسیار خشک، اگزمایی و آتوپیک را التیام ببخشید.

پس از آشنایی با طرز استفاده از لوسیون بدن اتوپیا آردن متوجه می شویم که این محصول به عنوان ترمیم کننده، محافظت کننده ، التیام دهنده پوست بدن می باشد.

از دیگر ویژگی های این لوسیون آبرسان قدرتمند امکان جذب سریع و آبرسانی طولانی مدت می باشد.

به عنوان تغذیه کننده و مرطوب کننده ی پوست بدن به کار می رود.

این محصول فاقد اسانس، پارابن و رنگ، الکل می باشد.

به صورت هیپوآلرژنیک با قابلیت تحمل بسیار زیاد تولید شده است.

فواید و مزایای لوسیون بدن

در ادامه طرز استفاده لوسیون بدن قصد داریم به مزیت های این محصول بهداشتی اشاره کنیم برای انتخاب لوسیون بدن باید به مراکز معتبر نظیر خانه دارو مراجعه کنید . پیش از انتخاب آن نوع پوست خود را مشخص کنید. در صورتی که نمی دانید نوع پوست شما چیست و نیاز به چه نوع لوسیون بدن دارید می توانید از کارشناسان خانه دارو کمک بگیرید.

اولین و مهمترین مزیت لوسیون بدن ایجاد رطوبت در پوست و آبرسانی به آن می باشد. پوست انسان زمانی که در معرض سرما، گرما و خشکی بیش از اندازه قرار می گیرد بیشتر از حالت عادی تحت تاثیر قرار می گیرد و تحریک می شود، در این موتقع پوست نیاز شدیدی به مراقبت دارد.

رفع خشکی پوست با لوسیون بدن

افرادی که دارای پوست های چرب یا معمولی هستند، هم ممکن است در ناحیه زانوها، آرنج و دیگر نقاط پوست دچار خشکی می شوند. افرادی که دارای انواع پوست ها هستند در تابستان و زمستان نیاز به استفاده از لوسیون دارند.

بهتر است هنگامی که در معرض هوای سرد و خشک قرار می گیرید از پوست خود محافظت کنید. بهترین پیشنهاد برای افراد جهت محافظت از پوست خود در برابر خشکی پوست استفاده از لوسیون های بدن می باشد. استفاده از این محصولات باعث می شود شادابی و طذاوت پوست افراد حتی در سنین بالاتر هم حفظ شود.

خوشبو شدن بدن

در ادامه مبحث طرز استفاده از لوسیون بدن باید بگوییم استفاده از این محصولات موجب می شود، بدن شما خوشبو باشد. لوسیون ها معمولا از رایجه ی خوبی برخوردار هستند، حس تمیزی و پاکیزگی را به مردم القا می کنند. استفاده از لوسیون بدن باعث می شود در طول روز بدنی خوشبو داشته باشید.

احساس آرامش

یکی از مهمترین مزیت های لوسیون های بدن ایجاد حس رضایت در افراد می باشد. استفاده از این محصول باعث می شود افراد پوست شاداب و زیبایی داشته باشند.

شفافیت پوست

آشنایی با طرز استفاده لوسیون بدن به شکل صحیح باعث می شود، پوست افراد از شفافیت زیادی برخوردار شود. ساختار لوسیون های بدن به گونه ای طراحی شده است، که باعث درخشش پوست افراد می شود. بسیاری از لوسیون های بدن حاوی موادی هستند، که علاوه بر درخشندگی به روشن شدن پوست نیز کمک زیادی می کند. برخی از لوسیون های بدن هستند، که حاوی دانه های ریزی می باشند، این دانه ها عملکردی شبیه به اسکراب دارند و باعث می شوند سلول های مرده ازط سطح پوست کنار بروند.

انتخاب لوسیون بدن بر اساس نوع پوست

نکته مهمی که در طرز استفاده از لوسیون بدن وجود دارد، این است که لوسیون ها را باید بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید. برای تشخیث نوع پوست باید از افراد متخصص کمک بگیرید. خانه دارو می تواند نوع پوست شما را تشخیص داده و بهترین و مناسب ترین محصولات را برای شما پیشنهاد کند. در ادامه به لوسیون های مناسب اشاره خواهیم کرد.

افرادی دارای پوست معمولی: این افراد می توانند از لوسیون هایی استفاده کنند که در ترکیبات آن از ویتامین ث استفاده شده است. استفاده از این نوع لوسیون ها به عنوان محافظ پوست در برابر رادیکال های آزاد می شود. افرادی که دارای پوست معمولی هستند، بهتر است از انتخاب لوسیون هایی که به صورت ژل های خلی چرب یا زیادی خشک هستند دوری کنند.

لوسیون مناسب پوست خشک: این افراد می توانند از لوسیون هایی استفاده کنند، که دارای ترکیبات روغنی مانند روغن آفتابگردان و جوجوبای هستند. بهتر است از لوسیون هایی که حاوی الکل هستند دوری کنند به این دلیل که پوست را بسیار خشک می کند.

لوسیون برای پوست های حساس: این نوع از لوسیون های بدن دارای اجزای تسکین دهنده هستند. این افراد بهتر است از لوسیون هایی که دارای رنگ، اسانس و مواد شیمیایی هست اجتناب کنند.

پوست ترکیبی: کسانی که دارای پوست های ترکیبی هستند، می توانند از لوسیون های فاقد روغن استفاده نمایند. استفاده از این لوسیون ها موجب می شود که تعادل خشکی پوست حفظ شود.

لوسیون ها نسبت به ژل و روغن های پوستی از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. استفاده از آن ها نه تنها باعث نرمی و لطافت پوست می شود که بر روی پوست شما حالت سنگینی ایجاد نخواهد کرد. لوسیون ها به دلیل حجم بالای آبی که در بافت خود دارند مطمئنا باعث لطافت پوست افراد می شوند.

سخن پایانی

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم طرز از استفاده لوسیون به صورت صحیح باعث می شود، شما همیشه پوست شادابی داشته باشید. در صورتی که قصد دارید یک لوسیون متناسب با پوست خود انتخاب کنید می توانید از خانه دارو مشاوره لازم را داشته باشید. خانه دارو ارائه کننده ی محصولات بهداشتی و آرایشی تخصصی می باشد. می توانید به صورت آنلاین و حضوری محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

سوالات متداول

چه زمانی از لوسیون بدن استفاده کنیم؟

این سوال بسیار مطرح می شود می توانید از لوسیون بدن پس از استحمام استفاده کنید. در این موقعیت پوست بدن بیشترین رطوبت را دارد، می تواند بهترین تاثیر را داشته باشد. یکی از موارد دیگر که برای استفاده از لوسیون بدن مناسب است پس از شیو یا اصلاح کردن است. در این موقعیت لایه رویی پوست مانند زمان لایه برداری از بین رفته است. می توانید با استفاده از یک لوسیون مناسب سلول های تازه ی پوست را در برابر خشکی محافظت کنید. بهتر است پس از شیو کردن موهای زائد از یک لوسیون آبرسان استفاده کنید. پیش از تمرینات ورزشی می توانید از یک لوسیون مناسب برای جلوگیری از خشکی پوست و پوسته پوسته شدن استفاده کنند.

آیا می شود از لوسیون بدن برای صورت هم استفاده کرد؟

ممکن است افراد یکبار استفاده کنند و با مشکلی مواجه نشده باشند. اما استفاده از لوسیون بدن برای صورت در دراز مدت موجب می شود که منافذ پوست صورت شما بسته شدم و باعث ایجاد جوش های سر سیاه شود. برای جلوگیری از ایجاد مشکل بهتر است لوسیون بدن را تنها برای بدن استفاده کنید.

لوسیون بدن و مرطوب کننده چه تفاوت هایی با هم دیگر دارند؟

لوسیون های بدن دارای ساختاری هستند که با استفاده از روغن های روان کننده ساخته شده اند، این ترکیب باعث می شود تا بر روی پوست آن ها اصطکاک ایجاد نشود. این در حالی است که مرطوب کننده ها را جهت احیای رطوبتی که در زیر پوست قرار دارد به کار می برند. مرطوب کننده ها نسبت به لوسیون ها دارای بافت سبک تری بوده و سریعتر جذب پوست می گردند. اما لوسیون ها از ایجاد رطوبت زیادی در پوست جلوگیری می کنند. انتخاب لوسیون و مرطوب کنندهبستگی به نوع پوست افراد دارد.

لوسیون بدن چیست؟

در واقع لوسیون بدن به عنوان یک محصول آرایشی بهداشتی موضعی شناخته می شود، که از آن برای محافظت از پوست بدن در برابر حساسیت های پوستی، خشکی پوست استفاده می کنند. این لوسیون ها برای انواع پوست ها وجود دارد، ترکسیب اصلی آن آب و روغن می باشد. استفاده از لوسیون بدن باعث شفافیت، خوشبویی و آرامش پوست می شود.

لوسیون بدن کودکان با بزرگسالان چه تفاوتی دارد؟

بدن کودکان مانند افراد بزرگسال نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد. آن ها مانند بزرگسالان باید از مواد مراقبتی پوست استفاده کنند. با توجه به اینکه پوست کودکان در مقایسه با پوست افراد بزرگسال بسیار حساس و لطیف تر ایت. لازم است از محصولات بهداشتی متناسب با پوست آن ها استفاده شود. پوست کودکان به دلیل لطافت بالایی که دارد، رطوبت را سریعتر از پوست بزرگسالان از دست می دهد و ممکن است دچار خشکی پوست یا اگزما شوند. بنابراین برای جلوگیری از بروز این مشکلات لازم است از لوسیون های متناسب با پوست کودکان استفاده کنید. طرز استفاده صجیح لوسیون بدن کودک به این شکل است که مقداری از لوسیون را بر روی پنبه یا کف دستان خود می ریزید بعد از گرم کردن آن به بدن کودک می زنید.