نحوه استفاده از ژل اصلاح صورت چگونه است؟

نحوه استفاده از ژل اصلاح صورت

نحوه استفاده از ژل اصلاح صورت را باید بدانید تا بتوانید از این محصول به درستی استفاده کنید. به طور کلی این محصولات انواع مختلفی دارند و استفاده از آن ها کار بسیار آسانی است. ژل اصلاح برای روان‌ سازی پوست شما طراحی شده است تا بتوانید بدون هیچ گونه بریدگی موها را اصلاح کنید. این ژل ها برای اصلاح قسمت های مختلف بدن و صورت تولید شده اند. در صورتی که قصد خرید این محصولات را دارید با ما همراه باشید زیرا قصد داریم اطلاعاتی درباره شیوه استفاده و مزیت های آن ها در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی ژل اصلاح

قبل از بررسی نحوه استفاده از ژل اصلاح صورت بهتر است این محصولات را در ابتدا بهتر بشناسیم. انواع این محصولات را در هر جایی از بدن خود مانند صورت، پاها، زیر بغل یا حتی ناحیه تناسلی می توانید استفاده کنید. ژل اصلاح برای ایجاد یک لایه نازک محافظ بین تیغه و پوست، تضمین اصطکاک کمتر و به حداقل رساندن خطر قرمزی، سوختگی تیغ و سوزش عمیق استفاده می شود. بافت ژل این محصولات در تماس با آب به فوم ضخیم تبدیل می شود و باعث محافظت و حداکثر راحتی خواهد شد. از ترکیبات مختلفی برای تولید انواع ژل های اصلاح استفاده می کنند تا بتوانند ویژگی های منحصر به فردی را مانند رطوبت رسانی در آن ها ایجاد کنند.

فواید ژل اصلاح صورت

استفاده از ژل اصلاح که توسط خانه دارو به فروش می رسد مزیت های مختلفی را به همراه خواهد داشت. برای درک بهتر شما از فواید استفاده از این محصول به بررسی چند مورد آن خواهیم پرداخت.

خود مراقبتی

 حتما شما نیز ساعت ها در آرایشگاه برای اصلاح صورت خود منتظر مانده اید. با کمک این ژل ها دیگر لازم نیست برای تراشیدن ریش خود به آرایشگاه مراجعه کنید. اما دیگر نیازی نیست زیرا به طور کلی نحوه استفاده از ژل اصلاح صورت آسان است و خودتان به تنهایی تراشیدن ریش را می توانید انجام دهید. این محصول را قادر خواهید بود به راحتی خریداری کرده و در هر مکانی از یک اصلاح بدون بریدگی و سوزش لذت ببرید.

امن برای همه

یکی از معایب اصلی برخی از محصولات اصلاح این است که به بعضی پوست ها آسیب وارد می کنند. اما اگر نحوه استفاده از ژل اصلاح صورت به درستی انجام شود به پوست آسیبی نمی زند. اساسا ژل اصلاح برای پوست های حساس و انواع پوست مناسب بوده و می توان از آن استفاده کرد. اما با این حال قبل از خرید این محصول بررسی کنید که آیا برای نوع پوست شما ایده آل است یا خیر.

آبرسانی، مرطوب کننده و محافظت کننده

به طور کلی، هدف همه محصولات اصلاح، ارائه یک اثر مرطوب کنندگی و روان کنندگی است، اما ژل اصلاح حداکثر سود را در این زمینه ارائه می دهد. آن ‌ها اثر تسکین دهنده را ارائه می ‌کنند که این امر به آسان ‌تر شدن فرآیند اصلاح کمک می‌ کند. هنگامی که از این محصول استفاده می کنید، باعث لغزش روی خط ریش می شود و به آبرسانی و رطوبت رسانی به مو و پوست کمک خواهد کرد. آبرسانی و رطوبت رسانی از پوست در برابر اصطکاک ایجاد شده بین تیغه اصلاح، مو و پوست محافظت می کند و از فواید ژل اصلاح است.

خواص ضد التهابی

ژل اصلاح به طور کلی دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. جایی که استفاده از ژل اصلاح فوق العاده هیجان انگیز می شود برای کسانی است که پوست حساسی دارند. ژل اصلاح به دلیل خاصیت روان کنندگی به کاهش اصطکاک بین پوست و تیغ اصلاح کمک می کند و بنابراین برای استفاده افراد با پوست حساس مناسب است. شما می توانید با انجام نحوه استفاده از ژل اصلاح صورت به صورت درست در برابر بریدگی تیغ از پوست خود به خوبی محافظت کنید.

از سوختگی جلوگیری می کند

موهای ریش از طریق فولیکول‌ های مو در سلول ‌های پوست رشد می ‌کنند و از بین بردن موها باعث ایجاد احساس سوزش در ناحیه پوست می‌ شود. افراد برای جلوگیری کامل از احساس سوزش از ژل اصلاح استفاده می کنند. راحتی و نرمی فوق العاده پس از انجام اصلاح با این محصولات احساس می شود. ژل اصلاح یک راه حل عالی برای از بین بردن موهای صورت است. این محصول که توسط خانه دارو عرضه می شود از خشکی یا ترک خوردگی پوست جلوگیری کرده و پوستی صاف با کشش سطحی یکنواخت ارائه می دهد.

تثبیت pH طبیعی و جلوگیری از عفونت

پوست به طور طبیعی اسیدی است و pH آن در محدوده 4.2-5.6 است. ژل اصلاح بسیار قلیایی خواهد بود، با سطح pH 10 یا 11از اسید طبیعی پوست محافظت می کند. خاصیت ضد التهابی ژل اصلاح از عفونت های مختلف پوست جلوگیری خواهد کرد. استفاده از ژل اصلاح از آکنه، قرمزی و سوختگی با تیغ جلوگیری می کند. نحوه استفاده از ژل اصلاح صورت اگر مناسب باشد از تشکیل جوش های سر سیاه، سر سفید و لکه های تیره را از بین می برد و از کهیر قرمز و رشد مو جلوگیری خواهد کرد.

ترکیبات ژل اصلاح

می توان از ترکیبات مختلفی برای تولید انواع ژل های اصلاح استفاده کرد. اما اساسا این محصول دارای ریز عناصر، یعنی آهن و منگنز، ویتامین E  و B5 است که فولیکول های مو ریشه در سلول های پوست را معدنی می کند. این محصول ریش را برای اصلاح به گونه ای آماده می کند که فرد از انجام این عمل لذت ببرد. علاوه بر این امر این محصول باعث می شود پوست صاف و سالم احساس شود. همچنین تیغ حرکت سریع و کنترل بهتری روی ریش های ژل دار دارد و بنابراین سرعت اصلاح را بالا می برد.

نحوه استفاده از ژل اصلاح

نحوه اصلاح از ژل اصلاح صورت معمولاً بر روی آن ذکر شده است با این حال شیوه استفاده از این محصولات را به صورت مختصر ذکر خواهیم کرد.

قبل از اصلاح، دوش بگیرید تا موها نرم شوند.

دوش آب گرم یک راه عالی برای نرم کردن موهای صورت، پاها یا ناحیه تناسلی است. این امر باعث می شود که آن ها شکل پذیرتر شده و راحت تر از بین بروند و دوش گرفتن پوست صورت شما را نیز نرم می کند. اصلاح با انجام این کار تجربه راحت تری بوده و احتمال سوختگی با تیغ کمتر خواهد بود. اگر قبل از اصلاح زمان برای دوش گرفتن ندارید مقداری آب گرم به صورت خود بپاشید.

شستشو پوست

پوست خود را به آرامی لایه برداری کنید تا از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید. خلاص شدن از شر این تجمع ها قبل استفاده از ژل شیو صورت از گرفتگی تیغ جلوگیری می کند و مانع قرمزی پوست می شود. استفاده از اسکراب لایه بردار به خلاص شدن از شر هرگونه کثیفی که در زیر موها پنهان شده است نیز کمک می کند.

یک تکه ژل اصلاح روی دست خود بمالید

مقداری ژل اصلاح را دریک دست بریزید. قوطی ژل را با یک دست نگه دارید، سپس دکمه بالای قوطی را با یک انگشت فشار دهید تا ژل از آن خارج شود. برای اینکه بفهمید چه مقدار ژل اصلاح مناسب شماست، باید چند بار از این محصولات استفاده کنید تا از اندازه دقیق آن ها مطلع شوید. با این حال، به طور کلی، بهتر است هنگام اصلاح، از ژل بیش از حد استفاده کنید تا کم.

ژل را به قسمت هایی از صورت یا بدن خود که می خواهید اصلاح کنید بمالید.

با 3 یا 4 انگشت خود ژل را روی صورت و گردن خود بمالید. سعی کنید یک لایه نازک و یکنواخت از ژل را در سراسر سطح پوستی که می‌ تراشید قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که هیچ تکه ای از پوست را بدون پوشش باقی نمی‌ گذارید. عدم استفاده از ژل بر روی تمام سطح می تواند باعث تحریک پوست شما شود.

ژل را به قسمت هایی از صورت یا بدن خود که می خواهید اصلاح کنید بمالید.

تیغ خود را با زاویه 30 درجه روی صورت خود حرکت دهید.

در نحوه استفاده از ژل اصلاح صورت باید به زاویه ای که تیغ روی پوست حرکت می کند توجه داشته باشید. زاویه ۳۰ درجه میزان تماس ایده آل تیغه با پوست را ارائه می ‌دهد. این امر به شما کمک می کند تیغ نزدیک به پوست حرکت کند و اصلاح نرمی داشته باشید. دست خود را نزدیک بالای دسته تیغ نگه دارید و انگشت اشاره خود را درست زیر سر تیغ قرار دهید. به این ترتیب، می‌توانید هنگام شروع اصلاح، فشار دقیق رو به پایین اعمال کنید.

قبل از اصلاح هر تکه از پوست، پوست خود را محکم بکشید.

نحوه استفاده از ژل اصلاح صورت برای نقاط مختلف پوست کمی متفاوت است. قبل از اینکه با تیغ پوست را بتراشید، از دستی که تیغ را نگه نمی دارد، به آرامی هر تکه پوست را به یک طرف بکشید. این باعث می شود که پوست کشیده و صاف شود و تیغ به راحتی روی آن سر بخورد. این امر به ویژه هنگامی که ناحیه صورت خود را می ‌تراشید بسیار مهم است. زیرا کشیدن پوست می‌تواند از بریدگی و خراشیدگی در ناحیه حساس جلوگیری کند. برخی از قسمت های پوست صورت شما به عنوان مثال، لب بالایی، چانه و استخوان ‌های گونه در حال حاضر بسیار سفت هستند و نیازی به کشیده شدن ندارند.

تیغ  را در همان جهتی که مو رشد می کند بکشید.

طرز استفاده از ژل اصلاح کامان و دیگر محصولات موجود در این زمینه این است که به جهت رویش مو تیغ را بکشید. هنگامی که صورت، پاها یا کشاله ران خود را اصلاح می کنید، همیشه به سمت پایین اصلاح کنید، زیرا این با جهت با رویش مو مطابقت دارد. نیازی به فشار زیادی به تیغ نخواهید داشت. فقط اجازه دهید تا روی صورت شما بلغزد و در حین حرکت موهایتان را اصلاح کند.

تیغ را بشویید و قسمت دیگری از پوست را بتراشید.

یکی از مراحل اصلی نحوه استفاده از ژل اصلاح صورت شستن تیغ است. همانطور که اصلاح می کنید، تیغه های تیغ شما به سرعت با تکه های مو و ژل اصلاح مسدود می شوند. تیغه ها را زیر آب جاری شستشو دهید و سپس، اصلاح را با تیغه های تمیز شده خود از سر بگیرید. اگر می خواهید در مصرف آب صرفه جویی کنید، سر تیغ را در یک لیوان آب فرو کنید تا آن را بشویید.

مرطوب کردن پوست

پس از اصلاح، پوست خود را  با مرطوب کننده یا لوسیون پس از اصلاح مرطوب کنید. اصلاح با ژل باعث خشکی پوست شما می شود بنابراین، پس از اتمام اصلاح صورت، مقداری افترشیو روی آن بپاشید تا این ناحیه دوباره مرطوب شود. اگر پاها یا ناحیه تناسلی خود را اصلاح کرده اید، از یک لوسیون مرطوب کننده بدون عطر استفاده کنید تا از خشک شدن پوست جلوگیری کنید. ژل، لوسیون افترشیو یا مرطوب کننده را از خانه دارو می توانید به راحتی سفارش دهید.

چند مدتی یکبار باید از ژل اصلاح استفاده کرد؟

این محصول لایه ای بین تیغ اصلاح و پوست شما ایجاد کرده و از آن در برابر بریدگی ها و آسیب های که ممکن است با تیغ به وجود آیند محافظت می کند. به طور کلی باید بیان کرد که ژل اصلاح یک محصول مراقبتی و نظافتی است. این محصول  در صنعت آرایشی و بهداشتی توسط اشخاص بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

ژل اصلاح یک تجربه خودآرایی است که فرد باید هر روز، هفته ای یک بار یا هر ماه یکبار از آن استفاده کند. تعداد دفعات استفاده از این محصول در ماه با توجه به سبک ریش و میزان رویش آن تعیین می شود. اساسا فرآیند اصلاح با استفاده از این ژل ها به نرمی صورت گرفته و به پوست آسیبی وارد نمی کند.

استفاده طولانی مدت از ژل اصلاح

نحوه استفاده از ژل اصلاح صورت اگر درست باشد در طولانی مدت نتایج مثبت بی شماری را به همراه دارد. استفاده طولانی مدت از ژل اصلاح تضمین می کند که پوست صورت همیشه تمیز، هیدراته، تغذیه شده، به خوبی مراقبت شده و از تحریکات و التهابات ناشی از آن محافظت می شود. اصلاح با دقت و استفاده از محصولات مناسب باعث می‌ شود که کل فرآیند اصلاح به طور فزاینده ای آسان ‌تر شود. بر همین اساس توصیه می کنیم که همیشه از این محصولات استفاده کنید تا به مزیت های آن ها دست یابید.

نکات قبل از اصلاح

نکاتی قبل از اصلاح صورت وجود دارد که رعایت آن ها به شما توصیه می شود.

  • مطمئن شوید که نور کافی و مناسبی دارید تا بتوانید نقاطی که اصلاح می کنید را به خوبی ببینید.
  • هرگز پوست کثیف را اصلاح نکنید، قبل از شروع اصلاح دوش آب گرم بگیرید.
  • ژل اصلاح را به خوبی ماساژ دهید تا پوشش کافی روی پوست خود داشته باشید.
  • تیغ قبل از استفاده باید تمیز باشد تا خطر امکان فشار به فولیکول های مو و ایجاد برآمدگی های قرمز و خارش دار از بین برود.
  • هرگز در جهت خلاف رویش مو آن ها را نتراشید زیرا باعث پارگی پوست می شود.

بعد از اصلاح

بعد از اصلاح رعایت چندین نکته کلیدی ضروری است که به صورت مختصر به آن ها خواهیم پرداخت.

  • پوست خود را به طور کامل با آب بشویید تا از محصولاتی که ممکن است باقی مانده و پس از آن تحریک شود پاک شود. کار را با آب سرد به پایان برسانید، که هدف آن بسته شدن مجدد منافذ پوست است.
  • ممکن است بعد از اصلاح پوست کمی تحریک شود بر همین اساس از محصولات پس از اصلاح استفاده کنید. محصولاتی که خاصیت ضدباکتریایی داشته باشند در این زمان بیشتر توصیه می شوند.
  • پس از اتمام اصلاح، به یاد داشته باشید که از خارش ناحیه تراشیده شده اجتناب کنید.

قیمت ژل اصلاح صورت

همه ما می خواهیم هر محصولی که می خریم ارزش پولی که می پردازیم را داشته باشد. بنابراین، از نظر بودجه، ژل اصلاح یک گزینه ایده آل است و قیمت مقرون‌ به صرفه ای دارد. با پرداخت مبالغ نه چندان زیادی می توانید یکی از این محصولات را بخرید و مدت زمان زیادی از آن ها استفاده کنید. نحوه استفاده از ژل اصلاح صورت نیز فوق العاده آسان است و نیاز به آموزش خاصی ندارد.

با این حال پارامترهای مختلفی در تعیین قیمت این ژل ها می توانند تاثیرگذار باشند که مهم ترین آن ها برند سازنده است. عوامل دیگری مانند کیفیت، نوع، نوسانات بازار و مرکز عرضه کننده نیز در تعیین قیمت این محصولات نقش دارند. اما برای خرید این محصولات با قیمت مناسب خرید از مراکز معتبر فروش توصیه می شود.

فوم اصلاح و ژل چه تفاوت هایی با هم دارند؟

در برخی مواقع ممکن است که دو محصول فوم و ژل اصلاح صورت را با یکدیگر اشتباه بگیرید. بر همین اساس مهم ترین تفاوت های این محصولات را ذکر می کنیم.

بافت

اولین تفاوت در بافت یافت می شود و این امر مربوط به شکل انبساط آن ها است. در مورد فوم ها، محصول  بافتی کرمی و یکدستی دارد. در مورد ژل، محصول دارای غلظت بیشتری بوده و معمولاً کرم رنگ است. بر همین اساس در نحوه استفاده از ژل اصلاح صورت آمده که به مواد کمتری نسبت به فوم برای اصلاح نیاز خواهید داشت.

نوع موی صورت

ژل اصلاح معمولاً برای ریش های پرپشت و مواردی که موهای صورت به سرعت رشد می کنند مؤثر است. فوم یک گزینه  ایده آل برای مردانی است که رشد موهای صورتشان بیشتر طول می کشد یا ریششان کم رشد می کند.

کاربرد

فوم اصلاح استفاده از تیغ های دستی را آسان تر می کند، زیرا کف آن تیغه ها را مسدود نمی کند. ژل به نوبه خود می تواند این مشکل را ایجاد کند. با این حال، زمانی که ما ترجیح می‌ دهیم از ماشین های الکتریکی اصلاح استفاده کنیم، ژل بهترین گزینه است زیرا لغزش آن را تسهیل می ‌کند و خطر تحریک پوست را به حداقل می رساند.

لغزندگی بیشتر

ژل ها در مقایسه با فوم اصلاح دارای غلظت بیشتری از مواد فعال هستند، به این معنی که هنگام اصلاح، لغزندگی بیشتری دارند. به همین دلیل استفاده از آن ها برای پوست های حساس و مستعد آکنه توصیه می شود، زیرا لایه محافظتی بیشتری بین تیغ پوست ایجاد می کنند. همچنین اصطکاک و خطر تحریک و بریدگی را کاهش می دهند. در موارد پوست حساس همیشه توصیه می شود از محصولاتی استفاده کنید که الکل ندارند.

در آخر

نحوه استفاده از ژل اصلاح صورت فوق العاده آسان است و باید مراحل ذکر شده را پشت سر بگذارید. استفاده از یک لایه ژل اصلاح، یک سد محافظ را روی پوست قرار می دهد و باعث افزایش لغزش تیغ شما می شود. ژل احتمال بروز خراش ها و بریدگی ها را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. ژل اصلاح مناسب همچنین پوست شما را در طول اصلاح آبرسانی و مرطوب کرده و از خشکی و کشیدگی آن در هر مرحله محافظت می کند. همچنین زمان بهبودی پس از اصلاح را تسریع خواهد کرد. قیمت این محصولات در خانه دارو چندان زیاد و به راحتی می تواند آن ها را از این وب سایت خریداری کنید.