هومیوپاتی و افسردگی و همه چیز در مورد درمان با آن

هومیوپاتی و افسردگی

هومیوپاتی یک روش درمانی طبیعی است که با ارتقای سیستم ایمنی به درمان بیماری های مختلف می پردازد. همانطور که می دانید امروزه در سراسر دنیا از روش هومیوپاتی برای درمان انواع بیماری ها استفاده می کنند، یکی از بیماری هایی که ادعا می شود با استفاده از این روش درمان می شود بیماری افسردگی می باشد. در ادامه قصد داریم به حقایقی که در این زمینه وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

در این جا سوالی پیس می آید افسردگی چیست؟ در پاسخ باید بگوییم همه ی انسان ها ممکن است بنا بر هر دلایلی دچار اندوه می شوند. در حالت طبیعی باید اندوه در مدت زمان کوتاهی از بین برود. در صورتی که احساسات غم انگیز در یک فرد به مدت طولانی باقی بماند به این معنی است، که فرد دچار افسردگی شده است. افسردگی انواع مختلفی دارد، یکی از روش های پیشنهاد شده برای درمان افسردگی استفاده از هومیوپاتی می باشد.

درمان هومیوپاتی برای افسردگی و اضطراب

در مورد درمان هومیوپاتی و افسردگی باید بگوییم، در ابتدای امر باید بیماری افسردگی فرد محرز شود سپس نسبت به درمان افسردگی اقدام کنید. هومیوپاتی یکی از روش های محبوب برای افسردگی به شمار می رود. این روش به عنوان یکی از جامع ترین روش های درمانی شناخته می شود. انتخاب راه حل درمانی بر اساس شرایط و موقعیت بیمار انتخاب می شود. برای انتخاب نوع درمان با روش هومیوپاتی فرد افسرده باید با مشورت پزشک انجام بگیرد. در ادامه قصد داریم برخی از داروهای هومیوپاتی افسردگی را معرفی کنیم.

داروهای هومیوپاتی مؤثر برای افسردگی

معمولا افراد این سوال را مطرح می کنند که چرا باید از داروهای هومیوپاتی برای افسردگی استفاده کنند؟ برخی از افراد این نظریه را دارند که افراد برای درمان افسردگی لازم است به روانپزشک مراجعه کنند.  برخی از افراد ممکن است از مصرف داروهای ضد افسردگی هراس داشته باشند اما داروهای هومیوپاتی به شکل طبیعی ساخته شده اند عوارضی را به دنبال ندارند.

برای درک بیشتر تاثیر هومیوپاتی و افسردگی لازم است بدانید که داروهای شیمیایی ضد افسردگی چه عوارضی را برای فرد به وجود می آورند.

عوارض جانبی درمان پزشکی معمولی برای افسردگی

شرکت های تولید کننده ی دارو در دنیا برای اینکه یک داروی ضد افسردگی را به بازار ارائه کنند لازم است تست هایی را انجام دهند، تا بتوانند ثابت کنند داروی مورد نظر باید از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گیرد تا کمترین عوارض را داشته باشد. نکته مهم اینکه بیشتر داروهای افسردگی دارای عوارض و مشکلاتی هستند که پس از مصرف دامنگیر فرد می شود.

برخی از این عوارض شامل: اضطراب ، خشکی دهان ، بینایی مبهم ، بی خوابی ، سردرد ، حالت تهوع ، افزایش وزن ، آشفتگی ،اسهال ، درد شکم یا یبوست می باشد. فرد مبتلا به داروهای ضد افسردگی همچنین ممکن است در تمایلات و رابطه جنسی اختلال ایجاد کند و ممکن است فرد در دستیابی به ارگاسم مشکل داشته باشد.

داروهای هومیوپاتی مورد استفاده در درمان افسردگی

در اینجا قصد داریم برخی از داروهای معروف ضد افسردگی هومیوپاتی را نام ببریم.

آلبوم آرسنیک: معمولا این دارو را به عنوان یک راه حل برای افرادی است که از اضطراب زیاد و وسواس رنج می برند. این افراد در انجام امور روزمره دچار نوعی کمال گرایی می شوند که برای رسیدن به استانداردهای بالای زندگی شان دچار وسواس شده و این وسواس به مرور زمان به افسردگی تبدیل می شود.

افرادی که در موقعیت های جغرافیایی و آب و هوای بسیار سرد زندگی می کنند نیز دچار نوعی افسردگی می شوند می توانند از این دارو استفاده کنند.

Aurum metallicum: این دارو را معمولا برای افرادی تجویز می کنند که افسردگی آن ها در مرحله ی شدیدی است، احساس ناامیدی می کنند. این افراد معمولا افکار خودکشی دارند. حالت روحی افراد در فصول سرد سال بدتر می شود.

Calcarea Carbonica: این دارو را برای افرادی تجویز می کنند که بر اثر سخت کوشی و بیماری های جسمی حالت افسردگی دارند. این افراد ممکن است دچار افسردگی، خستگی، سردرگمی و گیجی باشند. برخی از این افراد از لحاظ جسمی نیز دچار بی اشتهایی،تعریق شبانه،کاهش وزن و …. روبرو می شوند.

Causticum: این روش درمانی هومیوپاتی و افسردگی برای افرادی پیشنهاد می دهند که یک دوره غم و اندوه را پشت سر گذاشته اند. این افراد بسیار حساس و واکنش پذیر هستند. با کوچکترین ناملایمتی به گریه می افتند، در برخی موارد دچار فراموشی می شوند و از لحاظ روحی بسیار کسل و بی حوصله هستند. این افراد می توانند نسبت به دیگران احساس همدردی داشته باشند و در برخی موارد نیز واکنش های شدیدی از خود نشان بدهند.

Cimicifuga: این دارو را برای افرادی پیشنهاد می کنند که در بیشتر مواقع حالت اجتماعی و سرزندگی دارند اما در برخی موارد احساس افسردگی خفیفی دارند. این افراد دارای واکنش هایی نظیر سردرد، گردن درد و قاعدگی دردناک دارند.

Ignatia amara: افرادی که از خلق خویی حساس برخوردارند و تمایل دارند ناامیدی و غم و اندوه خود را کنترل کنند می توانند از این نوع دارو استفاده کنند. این افراد دوست ندارند در چشم دیگران به صورت افراد آسیب پذیر، میانه رو و محافظه کار به نظر بیایند. آن ها می توانند بسیار غمگین باشند و گریه کنند در عین حال بدون هیچ دلیل خاصی شاد باشند.

Kali phosphoricum: افرادی به این دارو نیاز دارند که یک دوره استرس و هیجان را تجربه کرده است، که این استرس و هیجان باعث افسردگی او شده است. این افراد ممکن است اختلالات شدید عصبی، فرسودگی، عدم تمرکز، سردرد و بی خوابی را تجربه نمایند.

Natrum carbonicum: این دارو معمولا برای افرادی پیشنهاد می کنند که بر اثر از خودگذشتگی و نادیده گرفته شدن به بیماری افسردگی دچار شده اند. این افراد تمایل چندانی به برقراری ارتباط ندارند و معمولا پس از تجربه ی یک دوره ی ناامیدی دچار افسردگی می شوند.

این افراد زمانی که احساس تنهایی می کنند منزوی شده و از جامعه فاصله می گیرند. آن معمولا تمایل دارند موسیقی غم انگیز گوش کنند. از دیگر علایم این افراد واکنش های عصبی و حساسیت شدید می باشد.این افراد به تغییرات آب و هوایی، نور خورشید و برخی از غذاها واکنش نشان می دهند.

Natrum muraticum: یکی دیگر از داروهایی که در درمان با هومیوپاتی پیشنهاد می شود Natrum muraticum: می باشد. افرادی که می توانند این دارو را مصرف کنند کسانی هستند که احساساتی مانند ترس از بدبختی، عصبانیت، اندوه شدید را تجربه می کنند. این افراد خود را مسئول همه چیز می دانند همچنین بسیار محافظه کار بوده و به دنبال انزوا هستند. این افراد به دنبال همدردی نیستند، اگر کسی بخواهد آن ها را تسلی دهد عصبانی می شوند. این افراد مشکلات مشکلاتی مانند سردرد، میگرن، اضطراب، ناامیدی را تجربه می کنند.

داروهای هومیوپاتی مورد استفاده در درمان افسردگی

Pulsatilla nigricans : این دارو معمولا برای افرادی تجویز می کنند، که افسردگی همراه با واکنش پذیری بالایی دارند. آن ها به راحتی گریه می کنند، این افراد علاقه دارند مورد توجه زیادی قرار بگیرند. معمولا این نوع دارو را برای افسردگی های ناشی از بلوغ، یائسگی و قاعدگی پیشنهاد می کنند.

Sepia : این دارو را می توانید برای افرادی تجویز کنید، که در برخی از دوره های زندگی تمایل دارند از افراد خانواده و عزیزان خود فاصله بگیرند، این افراد به راحتی عصبانی شده و حالت آشفتگی به آن ها دست می دهد، آن ها بعد از گریه کردن احساس بهتری دارند. می توانید این دارو را برای کسانی پیشنهاد کنید که از نوسانات و اختلالات خلقی شدید در زمان قاعدگی رنج می برند.

Staphysagria : بهترین راه حل هومیوپاتی برای اشخاصی است که حساسیت بالایی دارند بسیار ساکت و عاطفی می باشند. این افراد ممکن است از مشکلات وسواس گونه هم رنج ببرند. این نوع افسردگی می تواند بر اثر شرم یا سرکوب عواطف به وجود آمده باشد. این افراد زمانی که تحت فشار قرار می گیرند عصبانیت را تجربه می کنند، آنها ممکن است در برابر روابط و مسائل جنسی واکنش هایی نشان دهند. همچنین واکنش هایی نظیر بی خوابی ، سردرد ، دندان ، درد معده و عفونت های مثانه ناشی از استرس را تجربه کنند. با استفاده از این دارو می توانند این وضعیت را تا حد زیادی کنترل کنند.

چرا هومیوپاتی یک درمان مؤثر برای افسردگی است؟

دلایلی وجود دارد که برخی از افراد تمایل دارند برای درمان افسردگی هومیوپاتی را انتخاب کنند. یکی از دلایل که افراد درمان هومیوپاتی را برای افسردگی انتخاب می کنند، تنها عوامل جسمی نیست، بلکه در نظر گرفتن عوامل و جنبه های عاطفی و روانی این روش می باشد. این موارد باعث می شود، که فرد به شکل کامل درمان شود. رویکرد جامع و درمانی باعث بهبودی ماندگار و عمیق تر این روش می شود.

یکی از دلایل دیگر برای توجه به افسردگی و هومیوپاتی حداقل عوارض جانبی می باشد. داروهای هومیوپاتی به صورت رقیق تولید می شوند، این داروها در حالت کلی بی خطر محسوب می شوند. همین امر باعث می شود، که افراد حساس به داروهای افسردگی معمولی تمایل داشته باشند از این روش درمانی استفاده کنند.

درمان هومیوپاتی به صورت شخصی انجام می گیرد، این داروها بر اساس نیازها و شرایط یک شخص می باشد، که درمانگر اطمینان حاصل می کند، که درمان مورد نظر به شکل خاص مناسب بیمار باشد. برخلاف داروهای افسردگی معمولی که باعث اعتیاد می شوند، داروهای هومیوپاتی مخصوص افسردگی اعتیاد آور نیستند برای افراد وابستگی ایجاد نمی کنند.

می توانید از هومیوپاتی برای درمان افسردگی به عنوان یک روش مکمل استفاده کنید. این روش به شما کمک می کند تا به یک درمان جامع و رویکرد مناسبی برسید.

مزایای هومیوپاتی برای افسردگی

در حالی که اثربخشی هومیوپاتی برای درمان افسردگی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد ، بسیاری از افراد نتایج مثبت و فواید آن را از درمان هومیوپاتی را تا به امروز گزارش کرده اند. افراد با استفاده از روش هومیوپاتی می توانند مجددا به تعادل عاطفی برگردند و احساس غم و اندوه را به میزان زیادی کاهش دهند. این روش درمانی باعث می شود افراد مجددا به زندگی عادی بازگردند.

بیشتر افرادی که قبلا از داروهای معمولی افسردگی استفاده کرده اند، نتیجه ای دریافت نکرده اند با استفاده از داروهای هومیوپاتی به نتیجه رسیده اند که تاثیر این داروها بیشتر از داروهای معمول برای افسردگی می باشد. آن ها با مصرف این داروها توانسته اند اثرات اعتیاد آور داروهای قبلی را از بین ببرند.

درمان افسردگی و هومیوپاتی به افراد این اطمینان را می دهد، که برای آن ها یک برنامه ی شخصی را در نظر بگیرد، در این برنامه درمان بر اساس نیازهای هر فرد انجام می گیرد. درمان افسرگی با هومیوپاتی باعث می شود، که سطح کیفیت زندگی افراد افزایش پیدا کند، آن ها خواب بهتری را تجربه کنند. درمان هومیوپاتی با هدف پرداختن به علل اصلی افسردگی ، که می تواند منجر به نتایج طولانی مدت و کاهش خطر عود شود.

چرا برای درمان افسردگی هومیوپاتی را انتخاب کنیم؟

برای درمان افسردگی با هومیوپاتی لازم است، با یک دکتر متخصص در این زمینه مشورت های لازم را داشته باشید. دلایل مختلفی برای انتخاب هومیوپاتی به عنوان درمان افسردگی وجود دارد، که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

پزشکانی که با شیوه ی درمانی هومیوپاتی آشنایی دارند از تجربه و مهارت بالایی برخوردار هستند، آنها با استفاده از راهکارهای مناسب و تجویز دارو بیماری افسردگی را درمان می کنند. افرادی که برای درمان افسردگی با هومیوپاتی فعالیت می کنند، تنها به جنبه عاطفی و روانی افسردگی نمی پردازند، بلکه آن ها عقیده دارند که هر فرد باید برنامه ای را متناسب با موقعیت خود دریافت کند.

برخورد با بیماری افسردگی یک موضوع چالش برانگیز است و باید با دقت بالایی انجام بگیرد. همانطور که می دانید افسردگی بیماری در زمینه سلامت روانی می باشد که از لحاظ ساختاری بسیار پیچیده و چالش برانگیز است. این مشکل در حال حاضر میلیون ها نفر از مردم در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است. در حالی که گزینه های درمانی مختلفی  برای کنترل این بیماری وجود دارد ، از جمله روان درمانی و دارو ،  در این بین روش درمانی هومیوپاتی به عنوان یک رویکرد جامع و مکمل ظاهر شده است که مزایای بی شماری را برای بیماران ارائه می دهد.

هومیوپاتی با داروهای غیراعتیاد آور و طبیعی بدون استفاده از مواد شیمیایی بر اساس نیاز هر فرد داروهایی را تجویز می کند.

سخن پایانی

با توجه به اینکه داروهای هومیوپاتی بدون عوارض خطرناک می باشند استفاده از آن ها برای درمان بیماری افسردگی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برای خرید این داروها لازم است افراد به مراکز معتبر مراجعه کنند. یکی از مراکز تخصصی هومیوپاتی و افسردگی خانه دارو است. افراد می توانند پیش از سفارش و خرید دارو از مشاوره های لازم در این زمینه نیز برخوردار شوند.

دقت داشته باشید هر فرد برای درمان افسردگی و هومیوپاتی باید از دستورات متناسب با وضعیت و شرایط جسمی متناسب با خودش پیروی کند. داروهای هومیوپاتی هیچ نوع عوارضی ندارند و افراد می توانند پس از انجام فرایند درمانی به راحتی این داروها را کنار بگذارند.

سوالات متداول

1-درمان افسردگی با هومیوپاتی چه روندی دارد؟

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم درمان افسردگی با روش هومیوپاتی به این شکل است که بیماری را به صورت ریشه ای درمان می کنند. بنابراین ممکن است، بیمار مدت زمان بیشتری به درمان نیاز داشته باتشد، تا تاثیر درمان را ببیند. لازم است بیمار برای درمان داروهای خود را به موقع مصرف کرده و از رژیم غذایی مناسبی پیروی کند. این روش درمانی با ریشه یابی بیماری هایی که در روان افراد وجود دارد، تنش های احساسی و روانی را با استفاده از داروهای ویژه کنترل می کند.

2- عملکرد و مکانیسم درمان در طب هومیوپاتی برای افسردگی چگونه است؟

روش هومیوپاتی با استفاده از مشابه درمانی و ارتقاء سیستم ایمنی با استفاده از داروهای مخصوص در طب هومیوپاتی عملکردی سازگار با سیستم دفاعی بدن ایجاد می کند، که باعث می شود در بدن واکنش های متعادلی به وجود بیاید.

3- آیا داروهای هومیوپاتی برای افسردگی اعتیاد آور هستند؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم خیر. داروهای افسردگی برای هومیوپاتی برخلاف داروهای شیمیایی غیراعتیاد آور هستند، موجب می شود فرد علاوه بر درمان بتواند اثرات داروهای معمولی افسردگی را از بین ببرد. استفاده از این داروها باعث می افراد به شکل ریشه ای درمان شود.

4- درمان هومیوپاتی برای افراد افسرده چگونه است؟

این درمان مخصوص به هر فرد انجام می شود، در کنار تغذیه و رژیم غذایی مناسب تاثیر زیادی بر روی درمان افراد دارد.

5- آیا می توانیم از طب هومیوپاتی به عنوان یک مکمل استفاده کنیم؟

بله افراد می توانند از طب هومیوپاتی به عنوان یک روش درمانی مکمل در کنار دیگر روش های درمانی استفاده کنند تا نتیجه مطلوبی را در مدت زمان کوتاهتری دریافت کنند.