چه مکمل هایی باعث تقویت قوای جنسی می شود؟

مصرف مکمل های جنسی

مکمل های تقویت قوای جنسی می تواند روابط عاشقانه شما را هر چه بیشتر تقویت نماید تا از ارتباطات جنسی خود تجربه های لذت بخش تری داشته باشید. اگر فکر می کنید که احساسات و امیال جنسی شما را به استفاده از قرص ها و مکمل های دارویی مختلف می برد تا از زندگی جنسی لذت بیشتری ببرید باید بدانید که اغلب داروهای موجود در بازار کارایی لازم در این زمینه را ندارند. به عبارت ساده تر بیشتر مکمل های موجود در بازار برای تقویت عملکرد جنسی به طور علمی مورد مطالعه قرار نگرفته اند. این داروها و قرص ها در بهترین حالت، اثر دارونما دارند و استفاده خوشبینانه آنها بیشتر به معنای هدر دادن پولهایتان است.

با توجه به اینکه مرکز و سازمان خاصی برای تایید و نظارت بر نحوه تولید مکمل های تقویت قوای جنسی در کشورهای مختلف و نهادهای بین المللی وجود ندارد؛ ممکن است برخی از شرکت های داروسازی اقدام به کلاه برداری و فروش محصولات تقلبی نمایند. اما این مکمل‌ها تا زمانی که سازمان های بین المللی غذا و دارو ثابت نکند که این مکمل های خطرناک هستند، از قفسه‌های داروخانه ها و فروشگاهها خارج نمی‌شوند. بنابراین در هنگام خرید مکمل های تقویت قوای جنسی باید به شدت مراقب باشید.

آیا مصرف خودسرانه مکمل های تقویت قوای جنسی خطرناک چیست؟

برخی از مکمل‌های تقویت کننده عملکرد جنسی ممکن است حاوی ناخالصی‌های خطرناک یا مقادیر کمی از عناصر دارویی اعتیاد آور باشند. ترکیباتی همچون مهارکننده‌های PDE5 جزو عناصر دارویی هستند که اغلب توسط پزشکان متخصص اورولوژی برای درمان اختلال نعوظ مانند ویاگرا تجویز می شود ولی مصرف خودسرانه این عنصر می تواند واکنش های خطرناک در بدن فرد ایجاد کرده و حتی به مرگ فرد بینجامد.

از سوی دیگر اغلب قرص های تقویت کننده قوای جنسی حداکثر پاسخ 30 درصدی در بدن فرد به دنبال دارند. به عبارت دیگر مهم‌ترین اندام جنسی که دارید مغز است که در مردان، مغز تمامی محرک‌های جنسی را کنترل کرده و جریان خون را به آلت تناسلی می رساند و علاوه بر این، ارگاسم و انزال را مدیریت می کند.

بنابراین مصرف خودسرانه و استفاده از مکمل های تقویت قوای جنسی بدون نسخه تنها می تواند در یک برهه زمانی بسیار کوتاه میل جنسی یا استقامت جنسی شما را افزایش دهند. مکمل های محبوب عملکرد جنسی در کل دنیا اغلب حاوی ترکیبی از مواد تشکیل دهنده DHEA (مخفف دهیدرواپی آندروسترون، هورمون آدرنال)، جینکو بیلوبا، شنبلیله، جینسنگ و… است. اما تاکنون هیچ گونه شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد مصرف این مکمل ها وضعیت و عملکرد جنسی شما را بهبود می بخشد.

مصرف مکمل های تقویت قوای جنسی به چه کسانی توصیه می شود؟

رابطه جنسی و لذت بردن از آن برای هر زوج متاهلی بسیار مهم است. زیرا داشتن زندگی جنسی رضایت بخش باعث ایجاد یک خانواده شاد و خلاق می شود. برعکس این قضیه می تواند اثرات فاجعه باری داشته باشد و تنش های بسیار زیادی را بین زن و شوهر ایجاد کند.

در رابطه جنسی بین انسان ها، مرد نقش فعالتر را بر عهده داشته و مسئولیت بزرگتری برای دستیابی به یک زندگی جنسی معنادار دارد. اما این بدان معنا نیست که زن در رابطه جنسی شرکت نمی کند یا نقش زیاد پر رنگی را در این زمینه ایجاد نمی کند. اگر شما جزو افرادی هستید که با شرایط زیر روبه می باشید باید مکمل های تقویت کننده عملکرد جنسی را مصرف کنید.

  • عدم علاقه به برقراری رابطه جنسی در رختخواب
  • نعوظ و تماس جنسی ناقص یا ناتوانی جنسی
  • انزال زودرس
  • عدم واکنش به رفتارهای تحریک آمیز شریک جنسی خود
  • کاهش حجم اسپرم
  • شما قادر به رسیدن به ارگاسم نیستید.

چه چیزی می تواند باعث کاهش میل جنسی شود؟

همه افراد ممکن است در زندگی خود به مدت زمان بسیار کوتاهی کاهش میل جنسی را به طور مختصر تجربه کنند. کاهش میل جنسی می تواند دلایل زیادی داشته باشد که اغلب آن ها می تواند ریشه های عاطفی و روانی داشته باشد. اما اگر این بی میلی به روابط جنسی و عدم لذت بردن از آن به درازا کشید شما باید به دنبال دلیل این مشکل بگردید و یا با یک متخصص مباحث جنسی مشورت نمایید.

با این حال تغییرات هورمونی در بدن یا عدم سلامت جسمی، روانی یا مصرف برخی از داروها منجر به کاهش میل جنسی می گردد. گاهی اوقات، برای تقویت میل جنسی خود، فقط باید تغییرات کوچکی در سبک زندگی خود ایجاد کنید. اما در موارد شدیدتر شما باید تحت نظر پزشک متخصص از مکمل های تقویت قوای جنسی تجویز شده در یک دوره درمانی معین استفاده نمایید.

آیا مصرف مکمل واقعا می تواند به تقویت میل جنسی کمک کند؟

اگر به دنبال تقویت میل جنسی خود هستید، در وهله اول باید از سلامت بدن و سبک زندگی اطمینان حاصل کنید. دنبال کردن یک جمله رژیم غذایی سالم و ورزش می تواند در همه زمینه های سلامتی از جمله میل جنسی تفاوت بسیار فاحشی ایجاد کند.

در این میان استفاده و مصرف مکمل های جنسی می توانند به افزایش تولید هورمون های جنسی کمک کنند و بدین ترتیب برای حفظ و افزایش عملکرد جنسی و تولید مثل ضروری باشند. استفاده از مکمل های تقویت قوای جنسی و قرص های تاخیری علاوه بر اینکه می تواند روابط جنسی شما را بهبود بخشند؛ می توانند از لحاظ قوای بدنی و تولید هورمون های توتسترون و استروژن نیز نقش بسیار موثری داشته باشند.

تقویت کننده های جنسی با عملکرد طبیعی

تغییرات سبک زندگی می تواند عملکرد سیستم کلی بدن شما را بهبود بخشد و به تقویت فعالیت جنسی بدون مصرف دارو بینجامد. تحقیقات علمی نشان می دهد اغلب مردانی که اقدام به کاهش وزن کرده اند به تنهایی عملکرد جنسی آنها بهبود یافته است. به دلیل اینکه چربی استروژن تولید می کند که با تستوسترون مورد نیاز برای عملکرد جنسی مبارزه می کند با کاهش وزن مقدار هورمون استروژن کاهش می یابد.

از جمله مواردی که می تواند به طور طبیعی موجب تقویت قوای جنسی مردان و زنان می شود، انجام منظم حرکات ورزشی و ترک سیگار است. این کار باعث می شود که گردش و جریان خون را در اندام های جنسی بهبود می بخشد. از سوی دیگر محدود کردن مصرف الکل می تواند رفلکس های جنسی و توانایی مردان برای حفظ نعوظ را کاهش دهد.

اگر دنبال کردن این رویکردها در بهبود قوای جنسی شما موثر واقع نشود باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. درمان نعوظ و اختلا عملکرد جنسی ممکن است یک بیماری زمینه ای باشد که با تجویز دارو (برای آقایان) یا روان کننده ها و محصولات استروژن واژن با دوز پایین برای خشکی واژن و رابطه جنسی دردناک در زنان به طور کامل درمان گردد.

بهترین مکمل های تقویت قوای جنسی آقایان

اگر به دنبال قرص های تقویت کننده مردانه برای حل مشکلات جنسی خود هستید، قبل از خرید هر مارکی باید این مقاله را مرور کنید. زیرا وقتی به دنبال قرص‌های جنسی مخصوص مردان هستید با برندهای مختلف تولیدات داخلی وارداتی روبه رو می شوید.

  • Performer 8 بهترین قرص تقویت کننده مردانه
  • Max Performer افزایش میل جنسی و ارگاسم شدید
  • VigRx Plus بهترین قرص های جنسی برای نعوظ سخت

قرص ویگ آر ایکس

  • Prosolution Plus بهترین قرص های زود انزالی
  • Testoprime بهترین تقویت کننده تستو
  • Semenax افزایش حجم منی
  • Viasilبهترین قرص تقویت کننده مردانه برای مردان بالای 50 سال
  • Testofuelتقویت کننده مردانه تستو
  • پرایم نر بهترین قرص تقویت کننده مردانه افزایش تستو و رشد عضلانی

ویتامین های تقویت کننده میل جنسی

اگر جزو افرادی هستید که در دستیابی یا حفظ نعوظ مشکل دارید و تمایل دارید از قرص های تقویت کننده مردانه استفاده نمایید باید در وهله اول دلایل اختلال نعوظ (ED) را پیدا کنید.  اگر دچار کمبود ویتامین های و عناصر غذایی مورد نیاز بدن هستید باید در انتخاب قرص های تقویت کننده مردانه به دنبال مکمل هایی باشید که دارای ویتامین های تقویت کننده میل جنسی هستند.

·         ویتامین B3 (نیاسین)

طبق مطالعات اخیر علمی نیاسین با بهبود جریان خون در مردان میانسال و مسن تأثیر مثبتی بر روی اندوتلیوم دارد. این عامل پوشش سلولی نازکی که رگ‌های خونی شما را می‌پوشاند و نقش مهمی در جریان خون و سلامت جنسی دارد.

·        ویتامین دی

کمبود ویتامین D در میان مردان و زنان بسیار رایج است و حدود 42 درصد از افراد مختلف دنیا آن را تجربه می کنند. به نظر می رسد کمبود ویتامین D می تواند علاوه بر سلامت عضلات، فعالیت سیستم ایمنی بدن بر روی سلامت جنسی نیز تأثیر بگذارد.

مطالعات علمی نشان می دهد مردان مبتلا به کمبود ویتامین D با مصرف مکمل ها و قرص های ویتامین D می توانند سطح تستوسترون افرایش دهند و در نتیجه موجب بهبود عملکرد جنسی خود شوند. از سوی دیگر  مطالعات پزشکی در زمینه تجزیه و تحلیل هورمون های جنسی در مردان مسن  بیان می کند همبستگی مشابهی را در مورد تستوسترون و ویتامین D نشان می دهد. در نتیجه مردانی که مکمل ویتامین D مصرف می کنند می توانیم شاهد افزایش تستوسترون و بهبود عملکرد جنسی بود.

قرص کلسیم 600 و ویتامین D آلفا

·        مولتی ویتامین

مصرف قرص های مولتی ویتامین می تواند به پر کردن شکاف های موجود در رژیم غذایی شما در سنین مختلف کمک کند. دریافت کافی ویتامین E برای بهبود سلامت جنسی مردان  و از سوی دیگر دریافت ویتامین C کافی می تواند از سلامت قلب و عروق و جریان خون در مردان حمایت کند.

مصرف مولتی ویتامین مینرال ساپلاس مدز

·        فلز روی

روی دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند برای سلامت جنسی مفید باشد، زیرا مطالعات علمی نشان می دهد که حفظ سطح کافی روی در بدن برای سلامت جنسی مردان ضروری است. در حالی که سطوح سمی و بیش از اندازه روی می تواند اثر معکوس داشته باشد. حد بالای توصیه شده برای دریافت روی 40 میلی گرم در بزرگسالان است که برای حفظ سیستم ایمنی حیاتی بوده و می تواند به عنوان متعادل کننده هورمون عمل کند.

مصرف ویتامین سی و روی یوروویتال

·        ال آرژنین و ال سیترولین

ال-آرژنین یک نوع اسید آمینه هست که تولید اکسید نیتریک را تقویت نموده و برای سلامت جنسی مفید است این اسید آمینه  جریان خون را افزایش داده و به گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند که به طور طبیعی در برخی غذاها از جمله گوشت قرمز، مغزها و دانه ها، لبنیات و غلات کامل یافت می شود.

ال سیترولین یکی دیگر از انواع آمینو اسیدها است که بدن شما به طور طبیعی آن را تولید می کند و سپس به ال-آرژنین تبدیل می شود. این عنصر به تولید اکسید نیتریک کمک می کند و به طور بالقوه از عملکرد جنسی سالم در مردان حمایت می نماید.

یک مطالعه علمی نشان می دهد که مصرف روزانه 1.5 گرم ال سیترولین به بهبود سلامت جنسی  مردان کمک می نماید. مطالعات دیگری بیان می کند که مصرف روزانه ترکیبی از 800 میلی گرم ال سیترولین و 300 میلی گرم ترانس رسوراترول برای سلامت جنسی مفید است و  باعث بهبود عملکرد جنسی در مردان می شود.

·        DHEA

دهیدرواپی آندروسترون (DHEA) یک هورمون اصلی در خون (استروئید) است که به طور طبیعی در بدن ما ساخته می شود. در حالی که این هورمون فراوان ترین هورمون استروئیدی در گردش خون بدن انسان است، با افزایش سن سطح آن در بدن کاهش می یابد. تحقیقات علمی بیان می کند وجود سطح کافی دهیدرواپی آندروسترون (DHEA) در زنان موجب رضایت و سلامت جنسی آنان می شود. مطالعات پزشکی نشان می دهد زنان یائسه ای که 300 میلی گرم DHEA به صورت روزانه دریافت می کنند در مقایسه با کسانی که دارونما دریافت کردند، برانگیختگی ذهنی و جسمی بالاتری را تجربه کرده اند.

·        ویتامین A

برای تولید تستوسترون که مهمترین هورمون جنسی در بدن انسان است وجود ویتامین A الزامی و بسیار ضروری می باشد.  ویتامین A در تخم مرغ، شیر، گوشت، میوه های نارنجی یا زرد و سبزیجات یافت می شود که حتی برای چرخه طبیعی تولید مثل در زنان ضروری است.

·        منیزیم:

مقدار کافی منیزیم در بهبود اختلال خواب کمک می کند و همچنین برای از بین بردن اختلال میل جنسی ضروری است. مغزها، دانه ها، تخم مرغ، غلات کامل، برنج قهوه ای و سبزیجات با برگ سبز تیره منابع خوبی از منیزیم هستند.

بیومگنلیت منیزیم سیترات ساج

·        ویتامین C

اگرچه ویتامین C برای درمان سرماخوردگی رایج تر است، اما می تواند زندگی جنسی شما را نیز تقویت کند. مرکبات و سبزیجات منبع خوبی از ویتامین C هستند.

·        آهن:

آهن برای حفظ سطح برانگیختگی جنسی شما حیاتی هست که می توان آن را در گوشت قرمز، زرده تخم مرغ، سبزیجات سبز و میوه های خشک یافت. کم خونی می تواند یکی از دلایل کمبود میل جنسی و همچنین کیفیت نعوظ باشد که مصرف مکمل های تقویت قوای جنسی حاوی آهن می‌تواند به رفع اختلال نعوظ کمک کند.

قرص آهن آیزن آپوویتال

·        کلسیم:

کلسیم عموما به عنوان عنصری شناخته می شود که برای سلامت استخوان ها مفید است، اما در سلامت جنسی شما نقش بسیار موثر و پر رنگی دارد. شیر، ماست، پرتقال، نان و پنیر برخی از منابع خوب کلسیم هستند که کمبود آن می تواند انسجام کلی بدن را مختل کندهر تغییری که به دلیل کمبود کلسیم بر سلامتی شما تأثیر بگذارد، می تواند گاهی اوقات تحریک پذیری را افزایش داده و  به طور خودکار میل جنسی را کاهش می دهد.

چگونه اندام جنسی خود را بزرگ کنیم؟

بزرگ کردن اندام جنسی

مصرف برخی از مواد غذایی یا قرص های دارای ریزمغذی های خاص می تواند موجب حجیم شدن اندام های جنسی شود. شواهد علمی  نشان می دهد جینسینگ قرمز می تواند میل جنسی را افزایش دهد و سلامت جنسی را برای مردان و زنان بهبود بخشد. تأثیر جینسینگ قرمز بر روی زنان یائسه نشان مصرف این ماده  عملکرد جنسی و میل جنسی را افزایش می دهد.

علاوه بر این، جینسینگ ممکن است تولید اکسید نیتریک را در بدن تقویت نموده و به عنوان ترکیبی موثر به گردش خون و آرامش عضلات آلت تناسلی کمک کند. در نتیجه با مصرف مکمل های غذایی حاوی جنسینگ می تواند موجب بزرگ شدن سینه ها در زنان و حجیم تر شدن آلت جنسی مردان شود.

مطالعات بر روی اختلال عملکرد جنسی در مردان نشان می دهد مردانی که جینسینگ مصرف کرده‌اند نسبت به افرادی که سایر مکمل های دارویی استفاده می کنند در درمان و تقویت سلامت جنسی خود موفقیت بیشتری داشته‌اند.

کمبودهای تغذیه ای در مردان

برای حفظ میل جنسی سالم، مهم است که نیاز روزانه به ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز سلول های مختلف بدن را برآورده کنید. با این حال، بسیاری از مردان به دلایل متعددی به این موضوع بی توجه هستند به طوری که یک مطالعه نشان می دهد حدود ۴۲ درصد از آمریکایی‌ها به دلیل گذراندن زمان زیادی در داخل خانه دچار کمبود عناصر غذایی همچون کمبود ویتامین D هستند.  از سوی دیگر دنبال کردن زندگی مدرن نسبت به گذشته، دریافت منیزیم کافی تنها از طریق رژیم غذایی برای افراد عادی چالش برانگیز می باشد.

علائم رایج کمبودهای ویتامین و عناصر تغذیه ای در مردان شامل خستگی، ریزش مو، رنگ پریدگی غیرمعمول پوست، ضعف عضلانی و تحریک پذیری است. به مرور زمان این کمبود های عناصر غذایی بر سلامت جنسی فرد تاثیر گذاشته و موجب بی میلی فرد به روابط جنسی می گردد.

مکمل هایی که باعث بزرگ شدن سینه ها و اندام های جنسی می شود

مصرف قرص های استروژن دار همچون  قرص های ضد بارداری باعث افزایش سایز سینه  و اندام های جنسی به ویزه در زنان می شود. این قرص ها دارای مقادیر بسیار بالایی از هورمون استروژن هستند که نقش تعیین کننده در افزایش اندازه سینه دارند که باید با احتیاط مصرف شوند و با قطع مصرف آنها ممکن است  اندازه سینه بعد از مدت کوتاهی به حالت اولیه خود برگردد.

بنابراین برای افزایش سایز سینه اندام های جنسی خود بهتر است  از روش های طبیعی و کم خطر تری همچون دنبال کردن یک رژیم غذایی خاص یا ورزش استفاده کنید. مصرف برخی  از مواد غذایی همچون شیر یا لبنیات پر چرب، شیر و دانه سویا، میوه پاپایا ، نخل اره ای، عرق زاریانه، دانه شنبلیله به طور طبیعی به افزایش سایز سینه و اندام های جنسی کمک می کنند.

کلام آخر

کاهش میل جنسی کم می تواند بر کیفیت زندگی و روابط فرد تأثیر منفی بگذارد و موجب بروز مشکلات بسیار جدی در مسائل شخصی و روابط فرد مانند دریافت احساسات منفی از طرف شریک زندگی و کاهش عزت نفس شود.

سبک زندگی ناسالم مانند سیگار کشیدن، مصرف زیاد الکل، رژیم غذایی نامناسب و ورزش نکردن نیز می توانند در کاهش میل جنسی نقش داشته باشند. بنابراین بسیار مهم است که علت اصلی کاهش میل جنسی را شناسایی کرده و سپس برنامه درمانی مناسب برای بهبود سلامت جنسی و رفاه کلی فرد را تدوین نمود. کمک گرفتن از یک درمانگر یا مشاور می تواند در شناسایی و درمان علت زمینه ای کاهش میل جنسی بسیار مفید باشد.

علاوه بر این، دنبال کردن درمان های طبیعی مانند تغییر سبک زندگی و استفاده از مکمل های تقویت قوای جنسی تحت نظر پزشک می تواند به بهبود میل جنسی کمک کند. با کمک این مکمل ها می توانید  برخی از مشکلات سلامتی، مانند اختلال نعوظ یا کاهش میل جنسی را درمان نماید. اما  گاهی اوقات یک کمبود ویتامین ساده می تواند علت اصلی بی میلی شما به روابط جنسی باشد. بنابراین مصرف مکمل های تقویت قوای جنسی  حاوی ویتامین ها و مواد معدنی حتی ممکن است به شما کمک کند تا زندگی جنسی خود را به مسیر درست برگردانید.

چند نمونه از برترین مکمل های تقویت قوای جنسی زنان را معرفی کنید.

بهترین مکمل برای افزایش میل جنسی در زنان شامل RGN Health Boost،   مکمل Rae In the Mood با عصاره جینسینگ ، سافت ژل مکمل غذایی ایروین نچرالز یا قرص های تقویت میل جنسی VitaMedica باشد.

چه عوامل بر کاهش میل جنسی زنان و مردان تاثیر می گذارد؟

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند بر کاهش میل جنسی زنان تأثیر بگذارد که برخی از آنها شامل تغییرات هورمونی به خصوص در دوران یائسگی، بارداری یا شیردهی در زنان است.  یکی دیگر از دلایل رایج کاهش میل جنسی در مردان کاهش سطح استروژن می باشد. علاوه بر این استرس، اضطراب، افسردگی و مسائل مربوط به روابط عاطفی، فردی و اجتماعی نیز می تواند بر خلق و خوی ، سطح انرژی و کاهش میل جنسی افراد تاثیر بگذارد.

آیا مصرف دارو های مختلف می تواند موجب کاهش میل جنسی شود؟

مصرف برخی داروها همچون داروهای ضد افسردگی و داروهای فشار خون نیز می توانند با سطوح هورمونی و شیمی مغز تداخل داشته باشند و منجر به کاهش میل جنسی شوند. علاوه بر این، شرایط پزشکی مانند اختلالات تیروئید، دیابت و بیماری های قلبی عروقی می تواند بر سلامت جنسی تأثیر بگذارد.