سی سی کرم چیست؟ استفاده از آن چه مزایا و معایبی دارد؟

مصرف سی سی کرم به جای کرم پودر

استفاده از سی سی کرم چه دلیلی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سی سی کرم به عنوان یک نوع کرم اصلاح کننده به شمار می رود که در کنار فوایدی که برای پوست افراد دارد از پوشش مناسبی برای آرایش روزانه برخوردار است. نکته مهمی که درباره سی سی کرم ها وجود دارد این است که در کنار اصلاح رنگ پوست اهداف دیگری را دنبال می کند.

با استفاده از سی سی کرم می توانید نواقصی مانند قرمزی، لکه های پوستی و کک و مک ها را پوشش می دهد. یکی دیگر از خواص این نوع کرم خاصیت ضد پیری آن است که از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

 

استفاده از سی سی کرم

آشنایی با کاربردهای سی سی کرم

استفاده از سی سی کرم معمولا برای تغییر رنگ پوست استفاده می شود. سی سی کرم مخفف کلمه لاتین color correcting است که مفهوم آن تصحیح رنگ می باشد. این نوع کرم یکی از بهترین مدل های کرم آرایشی و مراقبتی پوست می باشد. با استفاده از سی سی کرم می توانید پوست خود را به شک یکدست پوشش دهید.

این نوع کرم علاوه بر روشن سازی پوست و پوشانندگی فوق العاده از پوست افراد در مقابل اشعه مضر آفتاب محافظت می کند. افراد می توانند با استفاده از سی سی کرم ها ظاهر کلی پوست خود را به صورت متعادل در بیاورند. این نوع کرم ها می توانند رنگ غیر طبیعی پوست را از بین ببرند. استفاده از این نوع کرم ها رنگ پوست را از حالت یکدستی بیرون می آورند و از آفتاب سوختگی پوست جلوگیری می کند.

مزایای استفاده از سی سی کرم

سی سی کرم از مزیت های بسیاری برخوردار هستند. به همین علت است که این نوع کرم ها به عنوان بهترین و کارآمد ترین نوع کرم به شمار می رود. در ادامه قصد داریم مزایای سی سی کرم را بررسی کنیم.

محافظت از پوست

یکی از مهمترین ویژگی های استفاده از سی سی کرم این است که از پوست افراد در مقابل آفتاب نگهداری می کند. افرادی که به دنبال یک کرم آرایشی هستند که از پوست شان محافظت کنند می توانند از این نوع کرم استفاده کنند.

همه افراد می دانند که رادیکال های آزاد امکان دارد به پوست انسان آسیب جدی وارد کنند. به همین دلیل لازم است به دنبال بهترین و با کیفیت ترین نوع کرم برای محافظت از پوست خود باشید. سی سی کرم ها از خواص آنتی اکسیدان برخوردار هستند و می توانند پوست صورت افراد را از گزند رادیکال های آزاد حفظ نمایند.

پنهان کردن نواقص

یکی دیگر از مزیت های استفاده از سی سی کرم ها پوشناندن یا پنهان کردن نواقص پوست می باشد. با توجه به اینکه سی سی کرم ها دارای مواد و رنگدانه های معدنی بسیاری هستند می توانند به شکل طبیعی نواقص پوست افراد را پوشش دهند. استفاده از این نوع کرم به عنوان پایه یک گزینه بسیار مناسب برای رفع نواقص و اصلاح پوست به شمار می رود. خانم هایی که از مشکلات پوستی جوش و آکنه رنج می برند یا امکان دارد بنا به هر دلایلی از لکه های پوستی برخوردار باشند می توانند از این نوع کرم برای پوشاندن این نقص ها استفاده کنند.

پرایمر

سی سی کرم ها از یک فرمولاسیون منحصر به فرد برخوردار هستند به همین دلیل خانم ها می توانند از آن ها به عنوان پرایمر نیز استفاده کنند و منافذ پوستی خود را می پوشانند. در حقیقت باید بدانید افرادی که از سی سی کرم ها استفاده می کنند دیگر نیازی به استفاده از پرایمر نخواهند داشت.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید افرادی که دارای پوست های بسیار چرب یا بسیار خشک هستند بهتر از یک پرایمر مجزا استفاده کنند. ولی به طور کلی می توانید از سی سی کرم ها به عنوان یک پرایمر مناسب هستند.

آبرسانی به پوست

با توجه به اینکه قدرت آبرسانی سی سی کرم ها بسیار زیاد می باشد افراد می توانند از آن ها به عنوان کرم های آبرسان استفاده می کنند. افراد می توانند با مصرف این کرم ها طراوت و زیبایی پوست خود را چند برابر کنند. با استفاده از سی سی کرم می توانید یکی از مهمترین نیازهای پوست که آبرسانی است را مرتفع کنید.

سلامت پوست

همانطور که قبلا اشاره کردیم سی سی کرم ها از خاصیت آنتی اکسیدانی برخوردار هستند و می توانند از پوست افراد در مقابل رادیکال های آزاد که باعث آسیب های جدی به پوست می شوند جلوگیری کنند.

بافت سبک و دارای ویتامین های معدنی

یکی دیگر از دلایل استفاده از سی سی کرم قدرت پوشانندگی بالای این محصول و عدم وجود پارابن در آن می باشد. این کرم از بافت سبکی برخوردار است و دارای مواد معدنی می باشد. به همین دلیل فرد هنگام استعمال هیچ حس سنگینی بر روی پوست خود نخواهد داشت. برای ساخت این نوع از کرم ها از ویتامین های مفید برای پوست مانند ویتامین E استفاده کرده اند. استفاده از این ویتامین ها باعث شده تا قابلیت تغذیه کنندگی پوست به مزایای این کرم افزوده شود.

نکات مهم درباره خرید سی سی کرم

همانطور که قبلا اشاره کردیم سی سی کرم ها از ویژگی های مختلفی برخوردار هستند. به همین علت افراد پیش از خرید به همین علت افراد پیش از خرید به همین علت افراد پیش از خرید باید به نکاتی توجه داشته باشند.

بررسی SPF

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم استفاده از سی سی کرم ها به عنوان ضد آفتاب یکی از بهترین عملکردها را دارد. به همین علت در هنگام خرید این نوع کرم ها باید به ویژگی هایی که در آن ها وجود دارد توجه زیادی داشته باشید. این نوع کرم ها از درجه بندی های مختلفی برخوردار هستند و افراد باید یک نمونه از آن را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنند تا بهترین سازگاری را با آن ها داشته باشد.

میزان پوشش دهی

برخی از افراد تنها به دنبال مرطوب کننده های رنگی هستند و قصد ندارند جوش یا لکه های روی پوست خود را بپوشانند. این افراد باید بدانند که استفاده از سی سی کرم برای آن ها مناسب می باشد. اما اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که بر روی پوست خود لکه یا جوش دارید باید از پوشش دهی آن اطمینان لازم را به دست آورید. در حقیقت افرادی که دارای نواقص پوستی هستند باید در هنگام خرید میزان پوشش دهی آن را مورد بررسی قرار دهند.

رنگ کرم

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید سی سی کرم باید به آن توجه کرد رنگ بندی این نوع از کرم ها است. این نوع از کرم ها هر کدام با دیگری متفاوت می باشند و باید انتخاب آن ها بر اساس پوست افراد انجام بگیرد تا نهایت پوشش دهی را داشته باشد. رنگ های تیره، روشن و متوسط به عنوان اصلی ترین رنگ ها هستند که باید بر اساس آن ها سی سی کرم مناسب را انتخاب کنید.

سی سی کرم ایده آل ما چیست؟

باید بدانید که سی سی کرم ها در سه دسته مات، درخشان، طبیعی به بازار عرضه شده اند. هر کدام از کرم هایی که در این سه دسته قرار می گیرند از رنگ های مختلفی برخوردار هستند. در هنگام خرید این محصول افراد باید در نخستین گام مشخص کنند که هدف آنها برای استفاده از سی سی کرم چیست؟ سپس انتخاب کنند. سی سی کرم هایی که به صورت مات و طبیعی عرضه شده اند مناسب آرایش های ساده و مینیمال می باشند. این انتخاب باعث می شود که پوست شما از درخشش متعادلی برخوردار بوده و در کنار آن از پوشش قدرتمندی نیز برخوردار باشد.

افرادی که تمایل دارند پوست آن ها درخشان باشد یا به دنبال یک فونداسیون درخشان برای پوست خود هستند بهتر است محصول مورد نظر خود را از میان سی سی کرم های درخشان انتخاب کنند. زمانی که تصمیم خود را در مورد رنگ سی سی کرم گرفتید لازم است که به دنبال نزدیکترین محصول با رنگ پوست خودتان باشید. با توجه به اینکه سی سی کرم ها به عنوان شالوده و پایه میکاپ شما به شمار می روند این محصولات نباید بسیار تیره تر یا روشن تر از پوست شما باشند.

نحوه استفاده از سی سی کرم چگونه است؟

در ابتدای امر باید روتین مراقبتی پوستی خود را به صورت کامل انجام دهید. در گام اول لازم است که پوست صورت خود را با دقت بشویید پس از آن مرطوب کننده استفاده کنید. پس از انجام اینکار می توانید به سراغ سی سی کرم بروید. با توجه به اینکه سی سی کرم ها به عنوان محصولات مایع به شمار می روند می توانید بنا بر سلیقه خود با استفاده از بیوتی بلندر یا انگشت های دست تان آن را بر روی پوست خود پخش کنید.

پس از مصرف سی سی کرم برای جذب بهتر می توانید یک مقدار آب را بر روی یک براش آرایشی بپاشید سپس آن را بر روی پوست خود بمالید تا به خوبی جذب پوست شود. البته می توانید مقداری از آن را بر روی پوست خود مالیده و با حرکات آرام انگشت آن را به آرامی جذب پوست کنید.

اما نکته مهم این است که استفاده از براش های آرایشی به عنوان بهترین گزینه برای پخش کردن سی سی کرم ها بر روی پوست می باشند به این دلیل که به خوبی وارد منافذ پوست می شوند و پوست آن ها را به صورت کاملا یکدست و صاف نشان می دهند.

افرادی که مهمترین هدف شان پوشش دادن لکه های پوستی است می توانند با استفاده از سی سی کرم این مشکل را مرتفع کنند. به این دلیل که کرم های مورد نظر بیشترین پوشش دهی پوست را دارند و امروزه بسیار مورد توجه واقع شده اند.

تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم ها در چیست؟

در حقیقت این دو نوع محصول آرایشی شباهت زیادی با همدیگر دارند و تنها تفاوت فاحش آن ها بافت و جلوه نهایی می باشد. با تمام این تفاسیر بهتر است در هنگام انتخاب این دو محصول نوع پوست خود را در نظر بگیرید.

در صورتی که پوست شما چرب است بهترین انتخاب برای شما استفاده از سی سی کرم است. این نوع کرم به دلیل داشتن بافت نرم و پوشش دهی مناسبی که دارد به سادگی بر روی پوست پخش می گردد. این در حالی است که انتخاب بی بی کرم ممکن است باعث شود که پوست شما بیش از حد براق شود و یا حالت چربی به خود بگیرد. هنگام انتخاب سی سی کرم ها برای پوست های چرب به دنبال گزینه هایی باشید که دارای ترکیبات مات کننده باشند مانند سیلیس، خاک رس و ذغال و….

 

تفاوت bb کرم و سی سی کرم

 

افرادی که دارای پوست خشک هستند به دلیل نیاز به آب رسانی می توانند از بی بی کرم ها به عنوان بهترین گزینه استفاده کنند. بی بی کرم های مناسب برای پوست های خشک حاوی ترکیباتی مانند گلیسیرین و پانتول، سرامیدها و اسید هیالورونیک می باشد.

آیا برای پاک کردن سی سی کرم از روی پوست نیاز به پاک کننده آرایشی خاصی است؟

درباره این پرسش باید بگوییم که پاسخ آری است. همانطور که قبلا اشاره کردیم سی سی کرم ها دارای رنگدانه هایی هستند که باعث پوشاندن چین و چروک و لکه ها می شوند. به همین دلیل است که علاوه بر کرم بودن به عنوان لوازم آرایشی باید پیش از خواب از روی پوست پاک شوند.

آرایش را به این دلیل قبل از خواب پاک می کنند تا به سلول های پوست اجازه تنفس و تازه شدن را بدهند. پوست انسان به شکل طبیعی این قابلیت را دارد که در طول شب خود را بازسازی کند. با توجه به اینکه بدن در طول روز از منابع خود برای مقابله با عوامل بیرونی و مضر استفاده می کند، باید پوست از هر نوع آلودگی پاک باشد تا امکان بازسازی آن وجود داشته باشد.

یکی از ویژگی های استفاده از سی سی کرم این است که می تواند با انواع پوست ها سازگاری لازم را ایجاد کند. یعنی اگر پوست خشک باشد یا چرب تفاوتی نمی کند افراد می توانند از آن استفاده کنند. نکته مهم این است که در هنگام خرید سی سی کرم بهتر است با پزشک متخصص مشورت شود تا بهترین نوع این محصول را برای شما پیشنهاد بدهد. افرادی که از انجام آرایش های سنگین بر روی پوست خود گریزان هستند می توانند با استفاده از سی سی کرم از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنند. استفاده از این محصول بیشتر جنبه آرایشی دارد و موجب درمان و بهبود مشکلات پوستی نمی شود.

بیشتر بخوانید: محافظت از پوست در برابر آفتاب با انتخاب ضد آفتاب مناسب

سخن پایانی

سی سی کرم ها به عنوان یکی از جدیدترین محصولات آرایشی و بهداشتی در دسته کرم ها هستند که یک لایه مقاوم را بر روی پوست افراد ایجاد می کنند. این نوع از کرم های آرایشی قابلیت پوشش دهی نواقص پوست را دارد و علاوه بر ایجاد سپر دفاعی مناسب در برابر تابش شدید آفتاب امکان پوشاندن انواع لک های قرمز و تیرگی های ناشی از آفتاب سوختگی و لک های بارداری را دارد. در حقیقت سی سی کرم به عنوان اصلاح کننده رنگ می باشد و مهمترین ویژگی این محصول قابلیت اصلاح رنگ پوست صورت افراد است. می توانیم سی سی کرم ها را به عنوان ورژن پیشرفته تر بی بی کرم ها به شمار بیاوریم. این محصول قابلیت پوشش دهی انواع لک های ناخواسته جوش و فرورفتگی های سطحی پوست را دارد. این وسیله آرایشی به دلیل محافظت پوست در برابر آفتاب از چین و چروک و پیری پوست جلوگیری می کند. افرادی که تمایل دارند روتین آرایشی خود را به سرعت انجام دهند می توانند از این نوع کرم ها بهره بگیرند. سی سی کرم می تواند هم یک محصول آرایشی و هم به عنوان یک محصول مراقبت کننده پوست به شمار برود.

مطالب مرتبط

خرید ضد آفتاب

خرید ضد چروک

خرید ضد لک

 

 

سوالات متداول

سی سی کرم چیست؟

سی سی کرم به عنوان یک محصول آرایشی شناخته می شود که از پوست افراد در برابر نور خورشید محافظت می کند و در عین حال از خاصیت مرطوب کنندگی نیز برخوردار هستند. این محصول درخشندگی و زیبایی خاصی به پوست هدیه می کند. سی سی کرم ها را در تناژ های مختلفی تولید کرده اند تا بتوانند به راحتی با پوست افراد سازگاری داشته باشند. این محصول از قابلیت هایی نظیر ضد آفتاب بودن و مقاومت در برابر اشعه فرابنفش، ضد پیری، پوشش دهی بالا، خاصیت مغذی بودن و …. برخوردار است.

میزان پوشش دهی سی سی کرم چقدر است؟

برخی از افراد تمایل دارند که از مرطوب کننده های رنگی استفاده کنند. این افراد بر روی پوست خود رد جوش و لک ندارند و می توانند از سی سی کرم به راحتی استفاده کنند. اما برخی از افراد به دلیل وجود لکه های پوستی و جای جوش بر روی پوست شان باید از پوشش دهی کرم ها اطمینان حاصل کنند. این افراد لازم است در هنگام استفاده از این کرم ها پوشش دهی آن ها را با دقت مورد بررسی قرار دهند تا اطمینان حاصل کنند که نواقص پوستی آن ها پوشیده می شود.

آیا برای پاک کردن سی سی کرم باید از پاک کننده های آرایشی استفاده شود؟

به دلیل ایجاد  سلامت در پوست و امکان تنفس و بازسازی پوست در طول شب این محصول باید با استفاده از پاک کننده های آرایشی مناسب از روی پوست پاک شود تا به سلول های پوست اجازه تنفس دهد.