هومیوپاتی و تیک عصبی

هومیوپاتی و تیک عصبی

هومیوپاتی یک روش درمانی بسیار قدیمی است، که با استفاده از روش های قدیمی امکان درمان بیماری های مختلف را دارد، یکی از بیماری هایی که به وسیله هومیوپاتی درمان می شود، تیک عصبی می باشد. استفاده از این روش طبیعی باعث می شود، افراد عوارض کمتری را تجربه کنند. در ادامه قصد داریم به بررسی هومیوپاتی و تیک عصبی بپردازیم.

سندرم تورت یا تیک عصبی اختلالی است که شامل حرکات تکراری یا صداهای ناخواسته (تیک) است که به راحتی قابل کنترل نیست. به عنوان مثال، ممکن است فرد مکرراً چشمان خود را پلک بزنید، شانه های خود را بالا بیاورید یا صداهای غیرمعمول یا کلمات توهین آمیز را به زبان بیاورید. تیک ها معمولاً بین سنین 2 تا 15 سالگی ظاهر می شوند که میانگین آن در حدود 6 سالگی است. مردان سه تا چهار برابر بیشتر از زنان در معرض ابتلا به تیک عصبی هستند. علت دقیق تیک عصبی مشخص نیست. این یک اختلال پیچیده است که احتمالاً توسط ترکیبی از عوامل ارثی (ژنتیکی) و محیطی ایجاد می شود. مواد شیمیایی موجود در مغز که تکانه های عصبی را منتقل می کنند (انتقال دهنده های عصبی)، از جمله دوپامین و سروتونین، ممکن استدر این بیماری  نقش داشته باشند.

در ادامه هومیوپاتی و تیک عصبی باید بگوییم تیک ها  حرکات یا صداهای ناگهانی، کوتاه، متناوب – نشانه بارز سندرم تورت هستند. آنها می توانند از خفیف تا شدید متغیر باشند. علائم شدید ممکن است به طور قابل توجهی در ارتباطات، عملکرد روزانه و کیفیت زندگی اختلال ایجاد کند.

همانطور که می دانید تیک های عصبی دارای دسته بندی های مختلفی هستند، که به برخی از آن ها در ادامه اشاره خواهیم کرد.

تیک های ساده : این نوع از تیک ها به صورت ناگهانی، کوتاه و تکراری شامل تعداد محدودی از گروه های عضلانی می شود.

تیک های پیچیده: این تیک ها به صورت الگوهای متمایز و هماهنگ حرکات شامل چندین گروه عضلانی می شود.

تیک ها همچنین می توانند شامل حرکت (تیک های حرکتی) یا صداها (تیک های صوتی) باشند. تیک های حرکتی معمولاً قبل از انجام تیک های صوتی شروع می شوند. اما طیف تیک هایی که افراد تجربه می کنند متنوع است.

درمان هومیوپاتی برای تیک

درباره درمان بیماری ها با هومیوپاتی نظریه های مختلفی وجود دارد، برخی از افراد تمایل دارند از این روش برای درمان بیماری ها استفاده کنند. خانه دارو قصد دارد در ادامه به بررسی این روش درمانی بپردازد.

همانطور که قبلا اشاره کردیم هومیوپاتی نوعی مراقبت ویژه را ارائه می دهد که می تواند به درمان علائم مختلف مرتبط با  تیک های عصبی کمک  می کند. این علائم شامل اختلال وسواس فکری اجباری و همچنین تمایل به نمایش گرایی در رابطه با تیک ها می باشد. علاوه بر این  تکرار مکانیکی اعمال همراه با حرکات تکان دهنده سر و گاز گرفتن لب و نیز پیچیدن از علائم اصلی است که فرد در چنین مواردی تجربه خواهد کرد. در حالی که بیشتر این علائم با پیشرفت فرد به سمت بزرگسالی ناپدید می شوند، مشخص شده است که ایگناتا و کوپروم متالیکوم برخی از داروهای هومیوپاتی هستند که می توانند به درمان این علائم و همچنین درمان  تیک های دردناک صورت کمک کنند. Agaricus Muscarius همچنین می تواند در درمان علائم تیک حرکتی کمک می کند.

تفاوتی ندار که شما از اختلالات تیک، سردرد یا اضطراب رنج می برید، هومیوپاتی راه حل هایی را برای درمان شما ارائه می دهد. داروی های هومیوپاتی معمولا بر اساس علائم، احساسات و تجربیات منحصر به فرد افراد تجویز می شود. این درمان تاثیر زیادی بر روی درمان بیماری شما می گذارد این فرایند باعث می شود که فرد در مسیر بهبودی قرار بگیرد.

هدف از تجویز داروهای هومیوپاتی نیز جلوگیری از بروز انواع  تیک های عصبی است. برای درمان این بیماری  می توانید Cina 15 CH را همراه با زینک متالیکوم مصرف کنید. همچنین، مصرف این داروها به درمان اضطرابی که کودک  دارای تیک عصبی ممکن است در هنگام ابتلا به این بیماری احساس می کنند، کمک زیادی کند. علاوه بر این، بسیاری از پزشکان هومیوپات برای درمان هومیوپاتی و تیک عصبی از درمان مبتنی بر هیوسیاموس برای مقابله با این جنبه از بیماری توصیه استفاده کنند. با کمک استافیساگریا  یکی دیگر از داروهای هومیوپاتی می توانید از بروز حالات هیستریک و حرکات خشن نیز جلوگیری کنید.

هومیوپاتی چگونه به درمان این بیماری کمک می کند. خانه دارو در ادامه بحث هومیوپاتی و تیک عصبی به این موضوع اشاره خواهد کرد، که چطور با استفاده از این روش درمانی به درمان تیک عصبی کمک می کند.

هومیوپاتی به تسکین استرس و بیقراری که از دلایل اصلی تیک هستند کمک می کند.

بسیاری از داروهای هومیوپاتی خاصیت ضد اسپاسم دارند. بنابراین باعث می شوند تحریکات عصبی را تسکین پیدا کنند.

استفاده از روش درمانی هومیوپاتی  باعث بهبود خون رسانی در ناحیه تحت تاثیر تیک می شود و در نتیجه این ناحیه را تسکین می دهد و دفعات تیک ها را به تدریج کاهش می دهد.

برای اکثر درمان های هومیوپاتی، به ویژه  شرایطی مانند تیک عصبی ، مهم است که برای معاینه فیزیکی به پزشک مراجعه کنید. بر اساس علائم شما، پزشک دوز مناسب و درمان مناسب را ارائه می دهد. اگر می خواهید در مورد هر مشکل خاصی صحبت کنید، می توانید با یک هومیوپات مشورت کنید.

لیست داروهای هومیوپاتی

هومیوپاتی امروزه سیستمی است که به سرعت در حال رشد است این روش درمانی  در سرتاسر جهان در حال استفاده است. قدرت آن در اثربخشی آشکار آن نهفته است زیرا رویکردی کل نگر نسبت به فرد بیمار از طریق ارتقاء تعادل درونی در سطوح ذهنی، عاطفی، روحی و جسمی دارد. در مورد تیک عصبی، داروهای مؤثر زیادی توسط هومیوپاتی ارائه شده است، اما انتخاب این داروها  بستگی به فردیت بیمار با در نظر گرفتن علائم روحی و جسمی آنها دارد.

در ادامه لیست داروهای هومیوپاتی را برای آشنایی بیشتر شما می آوریم.

AGARICUS MUSCARIUS: آگاریکوس یکی از بهترین درمان ها برای تیک ها و انقباضات صورت است. این شرایط شامل انقباض پلک ها و کره چشم وجود دارد. در حین حمله عضلات صورت فرد دچاراحس سفت شدن در صورت به همراه خارش و سوزش می شود.

HYOSCYAMUS NIGER: هیوسیاموس برای افراد عصبیبا تیک های عصبی تحریک پذیر تجویز می شود. هیوسیاموس یکی از بهترین درمان‌ها برای تیک‌ها است که در آن فرد اداها ژست‌های مضحکی را از خود  می‌دهد. در برخی موارد فرد هنگام بروز تیک دچار بیرون زدگی زبان، عضلات منقبض می شوند. فرد دائماً به اشیاء اطراف خیره می شود. افراد هیوسیاموس ممکن است دچار تیک های با موضوع جنسی شوند ، آن ها اندام تناسلی را در معرض دید قرار می دهند، حرکات ناپسند انجام می دهند، آهنگ های عاشقانه می خوانند.

استرامونیم

این دارو برای تیک های صوتی بسیار مفید در این بیمازی  در آن فرد تمایل دارد همیشه غرغر کند. صحبت های بی ربط و بی پایان، لکنت زبان، و دیسفونی اسپاسمودیک (گرفتگی صدا) وجود دارد. همچنین برای عضلاتی که برای حرکت استفاده می شوند مفید است. استفاده از این دارو  در  هنگام بروز تیک های حرکتی مانند تکان دادن دست ها، کف زدن دست ها بالای سر، بستن و باز کردن دست ها مفید است.

زینک متالیکوم

معمولا از این داروی هومیوپاتی و تیک عصبی برای کنترل و هماهنگی عضلات مفید کمک می گیرند. مصرف آن باعث کنترل بی قراری اندام های تحتانی، بی قراری پاها، نگه داشتن پاها در حرکت مداوم، تکان دادن بدن و لرزش دست ها در حین نوشتن وجود دارد می شود. می توانید از آن برای درمان اکولالیا استفاده می شود، در موقعیتی  که فرد همه چیزهایی را که گفته می شود تکرار می کند. علاوه بر این می توانید از آن  برای درمان انقباضات اسپاسمیک صورت، چرخاندن سر و دندان قروچه استفاده کنید.

آرژانتوم نیتریکوم

هنگامی که فرد اضطراب را تجربه می کند، تیک ها معمولا بدتر می شوند. این دارو اضطراب و عصبی بودن را در افراد را کاهش می دهد، همچنین برای مواردی که کنترل ارادی ماهیچه ها از دست می رود و لرزش اعضای بدن وجود دارد مصرف این دارو مفید است. کنترل  لرزش دست ها که نوشتن را دشوار می کند، لرزش پاها و مشکلات تعادل، راه رفتن ناپایدار در هنگام حرکت با این دارو امکان پذیر است. عدم تمرکز  و تکانشگری در افراد بروز می کند.  زمانی که این مشکل بروز می کند در فرد میل شدید به شیرینی وجود دارد.

لیست داروهای هومیوپاتی

درمان هومیوپاتی و تیک عصبی  یک سیستم کامل پزشکی

هدف  اصلیی داروهای هومیوپاتی بهبود سطح سلامت با تحریک مکانیسم سیستم ایمنی بدن است. علاوه بر این داروهای هومیوپاتی بهبود سطح سلامت مستلزم کاهش هر گونه روند بیماری و همچنین حساسیت به علایم بیماری است. این بدان معناست که تنها  محدود به بیماری تیک عصبی نیست، بلکه در همه انواع بیماری ها قابل استفاده است. اغلب می توان از آن به عنوان اولین گزینه در شرایط پزشکی خاص یاد کنیم، در کنار هومیوپاتی می توانید  درمان با داروهای شیمیایی را به عنوان گزینه دوم حفظ کنید. علاوه بر این، هومیوپاتی می‌تواند به عنوان گزینه‌های درمانی در مواردی باشد  که درمان‌های مرسوم شکست خورده‌اند. در برخی موارد برای درمان‌های مرسوم مشکلی وجود ندارد، اما در مواردی که منع مصرف دارویی وجود دارد می توانید از هومیوپاتی استفاده کنید.  برای بسیاری از اختلالات مانند هومیوپاتی و تیک عصبی باید به جای آخرین راه حل، اولین انتخاب درمانی باشد.

هومیوپاتی یک درمان موثر برای تیک عصبی

همانطور که امروزه مشاهده می کنید میلیون ها بیمار و هزاران پزشک هومیوپاتی در سراسر دنیا ادعا می کنند، درمان هومیوپاتی یک روش موثر برای درمان بیماری ها است . شما می توانید از این روش در هر دو شرایط حاد و مزمن برای درمان استفاده کنید. حتی ممکن است در حین درمان طولانی مدت تا دائمی برای اکثر بیماری ها ، درمان بیماری را به صورت ریشه ای، ارائه دهد. در حال حاضر مجموعه شواهد بالینی برای اثربخشی هومیوپاتی همچنان در حال افزوده شدن است. بر اساس مطالعات تحقیقاتی به طور کلی مشخص شده است که سه چهارم از بیماران مبتلا به بیماری مزمن گزارش کرده اند که پس از استفاده از درمان هومیوپاتی احساس «نسبتاً بهتر» یا «بسیار بهتر» را داشته اند. تعدادی از تست های  بالینی دقیق نشان داده‌اند که روش هومیوپاتی برتر از دارونما است. برخی دیگر نشان داده اند که اثراتی مشابه درمان های معمولی دارد.

هومیو پاتی به عنوان یک درمان ایمن برای بیماری ها

درمان هومیوپاتی و تیک عصبی یک درمان بی خطر است. برخلاف سایر داروهای عادی، داروهای هومیوپاتی غیر سمی و بی ضرر هستند. این داروها هیچ گونه عوارض جانب برای بیمار ندارند. بیمارانی که به دلیل عوارض جانبی قادر به استفاده از داروهای تجویزی معمولی نیستند، معمولا می توانند با خیال راحت از داروهای هومیوپاتی استفاده کنند. داروهای هومیوپاتی طبیعی هستند و از مقادیر اندکی گیاهان، مواد معدنی و فرآورده های حیوانی تهیه می شوند. کیفیت و ایمنی آنها توسط آژانس های ملی پزشکی بر اساس قوانین اتحادیه اروپا و الزامات فارماکوپه اروپا تضمین شده است. این داروها برای زنان باردار، نوزادان و کودکان بدون دوز مناسب ضرری ندارند، می توانند بدون نگرانی استفاده کنند.

درمان هومیوپاتی برای درمان بسیاری از بیماری های که دوران کودکی وجود دارند بسیار موثر است. می توانید این بیماری ها را خیلی سریع به وسیله هومیوپاتی بدون ایجاد هیچ گونه عوارض جانبی درمان کنید. برخلاف آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای این چنینی، قرص های هومیوپاتی هضم غذا را مختل نمی کنند یا مقاومت بدن را کاهش نمی دهند. آنها حتی اگر برای مدت طولانی مصرف شوند، هیچ حساسیتی ایجاد نمی کنند و هیچگونه آسیبی ایجاد نمی کنند. هیچ نوع سمی، اعتیاد، وابستگی در این داروها وجود ندارد. میلیون ها نفر در سراسر دنیا از این داروها برای کمک به خود، خانواده خود بدون هیچ عواقب فیزیکی خطرناکی استفاده می کنند.

سخن پایانی

خانه دارو در این مطلب به بررسی درمان هومیوپاتی و تیک عصبی پرداخته است، جالب است بدانید این روش درمانی به مدت 700 سال قدمت دارد، با تقویت سیستم ایمنی بیماران به درمان انواع بیماری ها می پردارد. نکته مهمی که در رابطه با درمان هومیوپاتی وجود دارد، این است این روش درمانی هیچ عوارض جانبی و وابستگی برای افراد به دنبال ندارد. افرادی که این روش درمانی را برای درمان انتخاب می کنند، می توانند پس از بهبود یافتن به راحتی مصرف دارو را قطع کنند.

برای خرید داروی هومیوپاتی و تیک عصبی لازم است به مراکز معتبری مانند خانه دارو مراجعه کرده و پس از انجام مشاوره های لازم داروی مورد نیازتان را خریداری کنید.