هومیوپاتی و جوش صورت

هومیوپاتی و جوش صورت

بیشتر افراد در طول زندگی خود با مشکلات جوش صورت دست و پنچه نرم می کنند، با توجه به اینکه برای جوش صورت درمان های مختلفی پیشنهاد شده است، اما یکی از درمان های موثر که در سال های اخیر مورد توجه افراد قرار گرفته است درمان هومیوپاتی و جوش صورت این روش درمانی منحصر به فرد باعث می شود، که جوش یا آکنه ی صورت در مدت زمان کوتاهی از بین برود. برای آشنایی بیشتر با این روش درمانی و مزیت های آن با ما همراه باشید. خانه دارو قصد دارد این موضوع را به شکل اجمالی مورد بررسی قرار دهد.

درمان موثر آکنه و جوش با هومیوپاتی

همانطور که می دانید آکنه و جوش بیشتر به دلیل تغییرات هورمونی در بدن ایجاد می شوند. معمولا این مشکل در میان نوجوانانی که در حال گذار از رشد هورمونی هستند، برجسته تر است.  معمولا در نوجوانی هورمون های رشد فوق العاده فعال می شوند و غدد چربی موجود در پوست بیشتر تولید می کنند. غدد موجود در زیر فولیکول های مو عفونی شده و ملتهب می شوند و در نتیجه جوش ایجاد می شود. جوش ها یک کابوس برای نوجوانانی است که به ظاهر خود خیلی اهمیت می دهند. فوران جوش‌های با اندازه‌های مختلف، تاول‌ها و بثورات  به رنگ سیاه یا قرمز باعث نگرانی افراد می‌شود. آکنه و جوش معمولا راه حل های آسان یا درمان های سریعی ندارند.

وقتی صحبت از درمان آکنه و جوش به میان می‌آید، داروهای هومیوپاتی یکی از مؤثرترین و مهم‌ترین روش های درمانی به شمار می روند. هدف درمان هومیوپاتی و جوش صورت رفع سریع آکنه و جوش نیست. بلکه هدف اصلی اصلاح علل داخلی است، با انتخاب این روش به جای مصرف هر دارویی با دوز بالا، جوش ها به آرامی خود به خود بهبود می یابند. این فرآیند ممکن است کمی طول بکشد، اما مطمئنا موثرترین است. مشکل از ریشه حل می شود. اسکارهای ناشی از فوران های قبلی نیز با استفاده از داروهای هومیوپاتی برای همیشه بهبود می یابند. بنابراین، هومیوپاتی بهترین راه برای درمان آکنه و جوش است.

5 درمان موثر هومیوپاتی برای آکنه

همانطور که در ابتدای بحث هومیوپاتی و جوش صورت اشاره کردیم جوش ها یا آکنه به دلیل چربی یا سبوم بیش از حد تولید شده توسط غدد تولید کننده چربی (غده چربی) پوست ما ایجاد می شوند. ممکن است روی صورت (پیشانی، بینی، گونه، چانه و غیره) گردن، پشت، بازوها، قفسه سینه و گاهی اوقات روی ساعد جوش‌ها ایجاد شود.

  پوست دارای غدد چربی کوچکی است که به عنوان غدد چربی شناخته می شوند. این غدد سبوم ترشح می کنند که شبیه روغن است. از پوست شما محافظت می کند، به مدیریت خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند و به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند.

 به دلیل برخی عوامل ایجاد کننده، غدد چربی شروع به تولید سبوم اضافی می کنند. باعث انسداد مجرای این غدد چربی می شود. این سبوم در زیر پوست جمع می شود و مانند یک برآمدگی پوستی (سر سفید) روی سطح پوست ظاهر می شود.

به دلیل گرد و غبار و آلودگی، جوش سرسفید به جوش های سرسیاه تبدیل می شود. سپس یک عفونت باکتریایی در غده منجر به التهاب (واکنش بدن به عوامل خارجی) و تبدیل به چرکی (آکنه پوسچولار) می شود.

در چند مورد، ممکن است سفت شود و سپس به عنوان آکنه ندولار شناخته می شود. در موارد شدید، آکنه به مجرای داخل پوست تبدیل می شود که پر از چرک و سفت می شود. به آکنه کنگلوباتا معروف است.

درمان هومیوپاتی و جوش صورت برای موارد زیر به شدت توصیه می شود:

  با کاهش تکرار اتساع عروق شما قرمزی را کاهش می دهد.

   از عود آکنه جلوگیری می کند

   درمان هومیوپاتی حساسیت ذاتی به محرک ها را کاهش می دهد

رنگدانه های پس از التهاب را کاهش می دهد

هومیوپاتی ثابت کرده است که یک درمان عالی و موثر برای کاهش آکنه است. بسیاری از داروهای هومیوپاتی برای انواع آکنه بهترین هستند. آنها نتایج فوق العاده ای را برای بیماران مبتلا به آکنه ارائه کرده اند. هومیوپاتی یک علم است و به داروهای خاصی بستگی ندارد، بلکه به فردی شدن بستگی دارد. به همین دلیل است که می توانید از داروهای هومیوپاتی برای درمان هر نوع بیماری استفاده کنید.

درمان هومیوپاتی به سابقه بیمار خاص و فردی بستگی دارد. از این رو، شرح حال جزئیات در هومیوپاتی بسیار مهم است.

لیست داروهای هومیوپاتی

برخی از داروهایی که متخصص هومیوپاتی شما ممکن است برای درمان جوش صورت شما تجویز کند لیست داروهای هومیوپاتی به شرح زیر است:

پولساتیلا

 Pulsatilla یکی از برجسته ترین داروهای هومیوپاتی برای درمان آکنه در دختران در زمان بلوغ است. هنگامی که تغییرات هورمونی در دختران در دوران بلوغ شروع می شود و باعث می شود که انواع مختلف قاعدگی نامنظم و آکنه را تجربه کنند، Pulsatilla  به طور موثر کمک می کند.

Pulsatilla برای افراد مبتلا به آکنه که نمی توانند غذاهای چرب را هضم کنند، مفید است. علائم دیگری که شما را به سمت این دارو هدایت می کند، احساس گر گرفتگی، حساسیت، نیاز به هوای تازه و عطش است که می توانید با مصرف این دارو موارد بیان شده را کنترل کنید.

اتروم موریاتیکوم

Natrum Muriaticum (Natrum Mur) یک داروی هومیوپاتی طبیعی بسیار موثر برای کاهش خارش آکنه برای افراد دارای پوست های چرب و آلوده است. افرادی که دارای آکنه در بدن، صورت، خط مو و پشت خود همچنین دارای پوست چرب هستند می توانند از این دارو استفاده کنند. دلایل دیگری که می توانید از این دارو استفاده کنید عبارتند از:

     میل غیرمعمول به غذای شور

     عدم تحمل گرما روی پوست شما

     احساس خوبی در حمام های تازه، هوای آزاد و خنک

     بدتر شدن وضعیت جوش ها به دلیل مصرف غذاهای چرب

     کم خونی، اضطراب و یبوست

سیلیس

سیلیس در موارد آکنه با ترشح بیش از حد چرک توصیه می شود. در درمان انواع مشکلات پوستی بسیار موثر است. سیلیس یک درمان عالی برای آکنه کیستیک است. علائمی که می توانید برای آنها از این درمان موثر استفاده کنید عبارتند از:

     تعریق زیاد با آکنه

     آکنه در هوای سرد بدتر می شود

     غدد لنفاوی متورم

     یبوست لجبازی

     آکنه روی گونه ها و پیشانی

کالی بروماتوم

کالی بروماتوم یک داروی هومیوپاتی عالی برای درمان انواع آکنه، خواه ساده، پوسچولار، یا سفت شده باشد. این دارو نتایج خوبی را در درمان آکنه ای که جای زخم زشتی به جا می گذارد ارائه می دهد. همچنین آکنه هایی را که بسیار خارش دارند به طور موثر درمان می کند. برخی از علائمی که شما را به سمت این درمان راهنمایی می‌کند عبارتند از: سوزش یا خارش جوش‌های بزرگ قرمز مایل به آبی، ظاهر شدن مکرر روی پیشانی، پشت، سینه و شانه، پوست صورت با ظاهر لکه‌دار، و تشدید گرما، اضطراب و استرس روانی.

کالی بروماتوم یک داروی هومیوپاتی عالی برای درمان انواع آکنه است. این دارو آکنه ای را که خیلی خارش می کند درمان می کند. علائمی که می توانید از این دارو استفاده کنید عبارتند از:

     سوزش یا خارش جوش های بزرگ قرمز مایل به آبی،

     ظاهر روی پیشانی، پشت، سینه و شانه

     پوست صورت با ظاهر لکه دار

     تشدید ناشی از اضطراب، گرما و استرس روانی

گوگرد

 گوگرد بهترین داروی هومیوپاتی طبیعی برای کاهش آکنه های پشت شماست که باعث خارش بیش از حد می شود، به خصوص در شب به دلیل گرمای رختخواب. آکنه پشت شما را که به دلیل استفاده زیاد خارجی از پماد بدتر می شود، درمان می کند.

گوگرد یک درمان عالی برای افرادی است که جوش های آکنه در پشت خود را تجربه می کنند. همچنین، اگر پوست ناسالم با آکنه دارید که بیش از حد خارش دارد، می توانید از این درمان استفاده کنید.

یکی دیگر از علائمی که می توانید این دارو را برای آن انتخاب کنید، احساس سوزش بیش از حد در بالای سر و کف پا است. همچنین هنگام بروز آکنه از خاراندن آن جلوگیری کنید.

بنابراین، اکنون می دانید که هومیوپاتی می تواند مشکل آکنه شما را درمان کند. می تواند این کار را بدون ایجاد عوارض جانبی دیگری انجام دهد.

بوویستا

     برای آکنه ناشی از استفاده از لوازم آرایشی مخصوصا  مواردی که در تابستان مشاهده می شود.

     خارش پوست به خصوص در شرایط گرم

     تورم کم رنگ گونه ها

هپار گوگرد

هپار گوگرد یک داروی هومیوپاتی عالی است که در مواردی که آکنه دردناک است و بیشتر به شکل جوش و آبسه است، مناسب است. این دارو آکنه را در نوجوانانی که پوست ناسالم و جوش های دردناک و حساس دارند، درمان می کند. برخی از علائمی که شما را برای استفاده از این داروی هومیوپاتی راهنمایی می‌کند، جوش‌های گلابی‌شکل کوچک شامل چرک سفید، جوش‌های خونریزی‌دهنده و زخمی در هنگام خاراندن، ضایعات روی لب‌ها و پیشانی، تشدید هنگام لمس یا شستشو و عدم تحمل سرما است.

آنتیمونیوم خام

آنتیمونیوم کرودوم به عنوان یکی از موثرترین داروهای هومیوپاتی برای درمان جوش های آکنه ای که حاوی چرک هستند و دارای پوششی از پوسته های زرد رنگ هستند، در نظر گرفته می شود. این دارو برای افرادی تجویز می شود که روی گونه های خود جوش هایی دارند که از خارش و سوزش رنج می برند که در طول شب بدتر می شود. افراد مبتلا به آکنه که آنتی‌مونیوم کرودوم برای تسکین این عارضه توصیه می‌شود، معمولاً از علائمی مانند هوس خوردن غذاهای ترش مانند ترشی، اختلالات معده و زبان سفید ضخیم رنج می‌برند.

عوارض جانبی هومیوپاتی و جوش صورت

از آنجایی که درمان هومیوپاتی سیستم درمانی خود بدن را تحریک می کند، موثر، بی ضرر و بدون هیچ گونه عوارض جانبی است. به گفته مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه (NCCIH)، داروهای هومیوپاتی بسیار رقیق شده، که تحت نظارت متخصصان آموزش دیده مصرف می شوند، عموماً بی خطر هستند و بعید است که عوارض جانبی شدید ایجاد کنند. با این حال، سازمان معتقد است که این محصولات، مانند هر دارو یا دارو مکمل های غذایی در صورت تولید نادرست (مثلاً اگر به میکروارگانیسم ها آلوده شده باشند یا به درستی رقیق شده باشند) می توانند خطراتی را ایجاد کنند.

اگر متخصص هومیوپات شما داروی اشتباهی را برای شما تجویز کند یا دوز تجویز شده بیش از مقدار مورد نیاز قانون اساسی شما باشد، برخی از عوارض جانبی وجود خواهد داشت. بنابراین بسیار مهم است که به سؤالات تحقیقی آنها به طور دقیق و با جزئیات پاسخ دهید.

گاهی اوقات، ممکن است قبل از مشاهده هر گونه بهبودی، تشدید علائم خود را تجربه کنید. این یک فرآیند بسیار رایج است، اما مفید است که با هومیوپات خود مشورت کنید تا در صورت نیاز بتوانند دارو را تغییر دهند.

به طور کلی، وقتی هومیوپاتی را با طب معمولی مقایسه کنید، زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارد. از پزشک خود بپرسید که در موقعیت بهتری برای گفتن اینکه چه زمانی می توانید پیشرفت هایی را مشاهده کنید. شما حق دارید پوستی صاف و درخشان داشته باشید.

عوارض جانبی هومیوپاتی و جوش صورت

آیا هومیوپاتی می تواند مشکلات آکنه را برطرف کند؟

خانه دارو در رابطه با این مشکل می گوید بله، هومیوپاتی می تواند به طور موثر با تمام علل احتمالی آکنه مقابله کند و این وضعیت را از ریشه برطرف کند. مکانیسم تصفیه و سم‌زدایی سموم مضر عمدتاً از طریق داروهای گیاهی مختلف و درمان‌های درمانی با هدایت طبیعی استفاده می‌شود. این ویژگی هومیوپاتی را به گزینه ای مناسب برای مقابله با هر علت احتمالی آکنه در آینده تبدیل می کند، زیرا بدن به طور کامل از درون سم زدایی می شود.

هومیوپاتی تنها رشته پزشکی است که بر جنبه عاطفی و روانی بیماری تمرکز دارد زیرا اهمیت مدیریت استرس در درمان هر بیماری را درک می کند. بنابراین با عواملی مانند غم و اندوه، خشم، عذاب، اضطراب، ترس و افسردگی مقابله می شود و داروهای مناسب با خواص آنتی اکسیدانی و ضد افسردگی ارائه می شود.

مزایای درمان با هومیوپاتی برای جوش صورت

خانه دارو درباره مزایای درمان با هومیوپاتی و جوش صورت می گوید. هدف داروهای هومیوپاتی بهبود سطح سلامت با تحریک مکانیسم خود تنظیمی و ارتقاء سیستم ایمنی بدن است. بهبود سطح سلامت مستلزم کاهش هر گونه روند بیماری و همچنین حساسیت به بیماری است. این بدان معناست که به بیماری های خاصی محدود نمی شود، بلکه به طور جهانی برای همه انواع بیماری ها قابل استفاده است. اغلب می توان از آن به عنوان اولین گزینه در شرایط پزشکی خاص استفاده کرد، و درمان پرهزینه تر و بالقوه سمی را به عنوان گزینه دوم در نظر گرفت. علاوه بر این، می‌تواند گزینه‌های درمانی را در مواردی که درمان‌های مرسوم شکست خورده‌اند یا درمان‌های مرسوم برای این مشکل وجود ندارد، جایی که منع مصرف دارند یا تحمل نمی‌شوند، ارائه دهد. در بسیاری از اختلالات هومیوپاتی باید به جای آخرین راه حل، اولین انتخاب درمانی باشد.

در بسیاری از موارد بیماری مزمن، با درمان هومیوپاتی می تواند به نتایجی دست یابد که با درمان متعارف غیرممکن تلقی می شود. با این حال، احتمالات درمانی بستگی به این دارد که چه میزان آسیب جبران ناپذیری رخ داده باشد، همچنین روند درمان به میزانی که ارگانیسم قادر به بهبودی است نیز بستگی دارد. اگر مشکلات خیلی زیاد، آسیب خیلی شدید، بیماری به شدت عفونی یا تهدید کننده زندگی باشد، شرایط برای روش‌های قوی‌تر طب سنتی و آلوپاتیک مناسب‌تر می‌شود. محدودیت‌ها نشانه‌های جراحی خاص در زمانی که  بیماری‌های بسیار جدی هستند که در آنها تغییرات تشریحی فاحش ایجاد شده است. با این حال، در مراحل غیر قابل درمان بیماری، درمان هومیوپاتی ممکن است تا حد زیادی بیمار را تسکین دهد.

در صدمات و حوادث، درمان هومیوپاتی می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. هومیوپاتی حتی اگر جراحی لازم باشد می تواند کمک کند. داروهای هومیوپاتی را می توان هم قبل از عمل و هم بعد از عمل برای تسریع بهبودی و خنثی کردن هر گونه اثرات اضطراب، شوک و بیهوشی تجویز کرد. به طور کلی، بیماران تحت درمان با هومیوپاتی نسبت به بیمارانی که این درمان را انجام نداده اند، پس از عمل بسیار سریع تر بهبود می یابند.

سخن پایانی

خانه دارو یکی از مراکز درمانی معتبر برای ارائه ی داروهای هومیوپاتی به شمار می رود. افراد می توانند با مراجعه به این مرکز ارائه کننده ی خدمات دارویی و بهداشتی بهترین نوع درمان هومیوپاتی را دریافت کنند.

سوالات متداول

چه چیزی باعث ایجاد آکنه می شود؟

آکنه زمانی اتفاق می افتد که روغن یا سبوم از غدد سبوم موجود در فولیکول های مو ترشح می شود. عواملی مانند چرخه قاعدگی، استرس و اضطراب می توانند یکی از عوامل خطر اصلی در ایجاد جوش باشند. در زیر برخی از علل محرک رایج وجود دارد که می توانند علائم این بیماری را افزایش داده و در صورت عدم رفع آن وضعیت را بدتر کنند:

عدم تعادل هورمونی

لوازم آرایشی شیمیایی

سبک زندگی نامتعادل

مصرف بیش از حد داروها

تعرق مفرط

عدم مصرف آب

برنامه غذایی نامناسب

اگر از درمان هومیوپاتی استفاده کنم، آیا آکنه من از بین می رود؟

بله، هومیوپاتی کارایی خود را در درمان آکنه از ریشه ثابت کرده است و باعث سلامت پوست می شود.

اگر از درمان هومیوپاتی استفاده کنم تا چه مدت می توانم از آکنه خود جلوگیری کنم؟

هومیوپاتی علل نوسانات هورمونی را درمان می کند و به کاهش علائم حاد از جمله التهاب، درد و تورم کمک می کند.

درمان هومیوپاتی چقدر طول می کشد تا آکنه من درمان شود؟

این به عوامل خاصی بستگی دارد، مانند شدت آکنه شما، مدت زمانی که آکنه داشته اید یا سابقه دارویی شما.

آیا می توانم بعد از درمان هومیوپاتی پوستی شفاف داشته باشم؟

شفافیت پوست برای همه امکان پذیر است و آکنه مزمن با درمان هومیوپاتی به طور کامل قابل درمان است، اما نیاز به تلاش و صبر زیادی دارد. برای آن باید سبک زندگی و برنامه غذایی خود را تغییر دهید.