هومیوپاتی و درمان تبخال تناسلی

هومیوپاتی و درمان تبخال تناسلی

پیش از اینکه به بررسی هومیوپاتی و درمان تبخال تناسلی بپردازیم باید بگوییم نوعی بیماری است، که علائم اصلی آن شامل بروز تاول های اطراف یا در نزدیکی آلت تناسلی است. این تاول ها در نهایت پاره می شوند ، اما زخم هایی را که بسیار ظریف هستند ، را ایجاد می کنند.  در صورت ابتلا به تبخال تناسلی برای اولین بار تاول ها حدود 2 تا 4 هفته طول بر روی پوست وجود دارند.

علایم بیماری در دوره های بعدی کوتاهتر و شدیدتر از اولین بار است. این بیماری می تواند به راحتی از طریق مقاربت جنسی گسترش یابد و بهتر است با پزشک هومیوپات مشورت کنید ، حتی اگر علائم مشخصی برای آن قابل مشاهده نباشد. تبخال دستگاه تناسلی باعث ایجاد احساس سوزن سوزن شدن و تنش و درد زیادی در ناحیه دستگاه تناسلی می شود.

درمان تبخال تناسلی با روش هومیوپاتی

درباره هومیوپاتی درمان تبخال تناسلی باید بگوییم بیماری های مقاربتی جنسی در چند دهه گذشته به دلیل جهش ناگهانی موارد ی مانند HIV-AIDS، به ویژه در برخی از کشورهای آفریقایی، به کانون توجه قرار گرفته است. ویروس هرپس سیمپلکس (HSV) یا تبخال تناسلی یکی از این بیماری‌ها است که از طریق تماس جنسی ایجاد می‌شود. بیماری تبخال در 2 نوع، تبخال نوع 1 و تبخال نوع 2 دیده می شود. اولی روی دهان و دومی روی اندام تناسلی تاثیر می گذارد. فرد مبتلا می تواند درد و ناراحتی وحشتناکی را تجربه کند. هومیوپاتی، انوعی روش درمانی است که از قرن ها قبل از شناسایی بیماری هایی مانند تبخال وجود داشته است، این روش درمانی برای رفع بیماری هایی مانند تبخال تناسلی روش هایی دارد. هرپس سیمپلکس از طریق تماس جنسی مستقیم و محافظت نشده با فردی که قبلاً به عفونت ، منتقل می شود.

درمان تبخال تناسلی با روش هومیوپاتی با استفاده از داروهای طبیعی انجام می گیرد. همانطور که می دانید تبخال یک ویروس است و بسیار مسری می باشد. این بیماری زخم هایی را بر روی پوست ایجاد می کند که در برخی موارد ترشحاتی نیز دارند.

تبخال تناسلی یک عفونت ویروسی است که می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی فرد تأثیر بگذارد. در حالی که هیچ درمانی برای تبخال وجود ندارد، هومیوپاتی رویکردی جامع برای مدیریت علائم و کاهش دفعات و شدت شیوع بیماری ها ارائه می دهد. با اتخاذ اقدامات پیشگیرانه و جستجوی درمان هومیوپاتی حرفه ای، افراد مبتلا به تبخال می توانند تسکین یافته و بهزیستی کلی خود را بهبود بخشند.

رایج ترین روش های انتقال عبارتند از:

تماس دهانی: HSV-1 عمدتاً از طریق تماس های دهانی مانند بوسیدن یا استفاده از وسایل مشترک منتقل می شود.

تماس تناسلی: HSV-2 در درجه اول از طریق تماس جنسی، از جمله رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی منتقل می شود.

انتقال مادر به جنین: زنان باردار مبتلا به تبخال تناسلی می توانند این ویروس را در حین زایمان به نوزاد خود منتقل کنند.

علائم تبخال تناسلی چیست؟

علائم تبخال ممکن است بسته به نوع ویروس درگیر، محل عفونت و پاسخ ایمنی فرد متفاوت باشد. علائم و نشانه های رایج عبارتند از:

     الف) تبخال دهان (HSV-1): زخم های سرد یا تاول های تب در اطراف دهان یا لب ها.

     ب) تبخال تناسلی (HSV-2): تاول ها یا زخم های دردناک در ناحیه تناسلی، باسن یا ران ها.

     ج) علائم شبه آنفولانزا: تب، بدن درد، تورم غدد لنفاوی و خستگی.

لیست داروهای هومیوپاتی

در ادامه بحث هومیوپاتی درمان تبخال تناسلی باید به این نکته اشاره کنیم، که هومیوپاتی یک رویکرد جامع به مراقبت های بهداشتی است که هدف آن تحریک توانایی های خود درمانی بدن است. در حالی که درمان فردی در هومیوپاتی ضروری است، چندین دارو در مدیریت علائم تبخال اثربخشی نشان داده اند.

در اینجا لیست داروهای هومیوپاتی رایج را که توسط خانه دارو عرضه و مورد استفاده قرار می گیرد ذکر خواهیم کرد:

Natrum Muriaticum: برای تبخال یا تاول هایی که در اطراف دهان بروز می کنند مفید است. این دارو زمانی تجویز می شود که تمایل به بروز مکرر ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا استرس عاطفی وجود داشته باشد.

Rhus Toxicodendron: برای درمان هرپس زوستر (زونا) با خارش شدید، سوزش و قرمزی مفید است. همچنین در مواردی که تاول ها با درد و بی قراری مفاصل همراه است مفید است.

Apis Mellifica: برای تبخال تناسلی همراه با سوزش بسیار زیاد و تورم ناحیه آسیب دیده توصیه می شود. به ویژه زمانی مفید است که تاول ها صورتی یا قرمز هستند و به لمس حساس هستند.

Mezereum: برای شیوع تبخال با پوسته های ضخیم، خارش شدید و تمایل به ایجاد اسکار نشان داده شده است. این معمولا برای هرپس دهان و تناسلی تجویز می شود.

گرافیت: مناسب برای موارد جوش های مرطوب و چسبنده در ناحیه تناسلی. این به کاهش خارش و احساس سوزش کمک می کند و اغلب زمانی که تاول ها تمایل به ترشح مایع چسبناک دارند تجویز می شود.

خانه دارو به شما پیشنهاد می کند پیش از مصرق داروها بسیار مهم است که با یک پزشک هومیوپاتی واجد شرایط مشورت کنید که علائم منحصر به فرد، سابقه پزشکی و ساختار کلی شما را برای تجویز مناسب ترین دارو در نظر بگیرد. درمان هومیوپاتی بر روی فرد متمرکز است، با هدف رسیدگی به علت اصلی و ترویج بهبودی طولانی مدت.

لیست داروهای هومیوپاتی

هومیوپاتی و درمان تبخال تناسلی

هومیوپاتی و درمان تبخال تناسلی سال هاست که در سراسر دنیا رایج می باشد. پزشکان هومیوپاتی، با استفاده ازالگوهای فردی واکنش به تأثیرات محیطی، عوامل عفونی و عوامل استرس‌زای بالقوه را به داروهای هومیوپاتی خاص مرتبط می‌کنند که با استفاده از این راهکار می  می‌توانند الگوهای حساسیت را اصلاح کنند. تجویز هومیوپاتی به صورت ماهرانه مستلزم آن است که ویژگی های داروی انتخابی باید تا حد امکان مشابه ویژگی های بیماری در بیمار باشد. هرچه درک دقیق تر از تفاوت های ظریف علائم بیمار بیشتر باشد، نسخه دقیق تر است. بنابراین، هومیوپاتی بسیار فردی و مبتنی بر یک ارزیابی جامع است. علاوه بر مشکل واقعی بیمار و تشخیص مرسوم، عوامل زیر ممکن است نقش مهمی در انتخاب دارو، به ویژه در بیماری‌های مزمن داشته باشند: ساختار بدنی بیمار، آرایش عاطفی و ذهنی، نحوه واکنش بیمار به فیزیکی، عاطفی و ذهنی. بر زندگی او، شخصیت بیمار، خلق و خو، استعدادهای ژنتیکی و هر گونه سابقه خانوادگی قوی بیماری های خاص تأثیر می گذارد.

هومیوپاتی درمان تبخال تناسلی یک سیستم کامل پزشکی

خانه دارو به عنوان یک مرجع عرضه کننده ی مواد دارویی هومیوپاتی درباره هدف داروهای هومیوپاتی بهبود سطح سلامت با تحریک مکانیسم خود تنظیمی است. بهبود سطح سلامت مستلزم کاهش هر گونه روند بیماری و همچنین حساسیت به بیماری است. این بدان معناست که درمان بیماری تنها و به گونه ی خاصی به تبخال تناسلی محدود نمی شود، بلکه به طور جهانی برای همه انواع بیماری ها قابل استفاده است. اغلب می توان از آن به عنوان اولین گزینه در شرایط پزشکی خاص استفاده کنیم، می توانید از این روش درمانی به عنوان روش بالقوه در کنار را به عنوان گزینه دوم حفظ کنید. علاوه بر این، می‌تواند گزینه‌های درمانی را در مواردی که درمان‌های مرسوم شکست خورده‌اند یا درمان‌های مرسوم برای مشکل وجود ندارد، در مواردی که منع مصرف دارند یا تحمل نمی‌شوند، ارائه دهد. در بسیاری از اختلالات هومیوپاتی باید به جای آخرین راه حل، اولین انتخاب درمانی باشد.

در بسیاری از موارد بیماری مزمن، درمان هومیوپاتی می تواند به نتایجی دست یابد که با درمان متعارف غیرممکن تلقی می شود. با این حال، احتمالات درمانی بستگی به این دارد که چه میزان آسیب جبران ناپذیری رخ داده یا نه، و به میزانی که ارگانیسم قادر به بهبودی است. اگر مشکلات خیلی زیاد باشد، یا آسیب خیلی شدید، بیماری به شدت عفونی یا تهدید کننده زندگی باشد، شرایط برای استفاده از روش‌های قوی‌تر طب سنتی و آلوپاتیک مناسب‌تر می‌شود. محدودیت‌ها نشانه‌های جراحی خاص، بیماری‌های کمبود و بیماری‌های بسیار جدی هستند که در آنها تغییرات تشریحی فاحش ایجاد شده است. با این حال، در مراحل غیر قابل درمان بیماری، درمان هومیوپاتی ممکن است تا حد زیادی بیمار را تسکین دهد.

هومیوپاتی حتی برای بیماری هایی که جراحی لازم دارند می تواند کمک کند. داروهای هومیوپاتی را می توان هم قبل از عمل و هم بعد از عمل برای تسریع بهبود و خنثی کردن هر گونه اثرات اضطراب، شوک و بیهوشی تجویز کرد. به طور کلی، بیماران تحت درمان با هومیوپاتی نسبت به بیمارانی که این درمان را انجام نداده اند، پس از عمل بسیار سریع تر بهبود می یابند.

هومیوپاتی درمان تبخال تناسلی یک درمان موثر

همانطور که میلیون‌ها بیمار و هزاران پزشک هومیوپاتی ادعا می‌کنند، درمان هومیوپاتی یک روش مؤثر برای درمان تبخال تناسلی  در شرایط حاد و مزمن می باشد. این روش ممکن است با توجه به شرایط بیمار درمان طولانی مدت تا دائمی، را برای بیماری به صورت ریشه ای، برای اکثر بیماری ها ارائه دهد. مجموعه شواهد بالینی برای اثربخشی هومیوپاتی همچنان در حال گسترده شدن است. چندین مطالعه تحقیقاتی به طور کلی نشان داده اند که سه چهارم بیماران مبتلا به بیماری مزمن تبخال تناسلی  گزارش کرده اند که احساس «نسبتاً بهتر» یا «بسیار بهتر» پس از درمان هومیوپاتی دارند. تعدادی از تست های بالینی دقیق نشان داده‌اند که هومیوپاتی برتر از دارونما است. برخی دیگر نشان داده اند که اثراتی مشابه درمان های معمولی دارد.

هومیوپاتی جایگزین موثری برای آنتی بیوتیک ها در بیماری های عفونی است این روش عوارض جانبی سمی ایجاد نمی کند و بهبودی سریع را به همراه دارد. عفونت های ویروسی نیز با هومیوپاتی به خوبی درمان می شوند. علاوه بر این، هومیوپاتی برای انواع بیماری های در کودکان، از جمله مشکلات رفتاری، موثر است. سایر شرایط پزشکی که با هومیوپاتی با موفقیت درمان شده اند عبارتند از: بیماری های پوستی مانند آکنه، کورک، اگزما، پسوریازیس، زگیل و تبخال تناسلس می باشند.

هومیوپاتی درمان تبخال تناسلی درمانی ایمن

هومیوپاتی کاملا بی خطر برای درمان تبخال تناسلی است. برخلاف سایر داروهای شیمیایی، داروهای هومیوپاتی غیر سمی و بی ضرر هستند و هیچ گونه عوارض جانبی ندارند. بیمارانی که به دلیل عوارض جانبی قادر به استفاده از داروهای تجویزی معمولی نیستند، اغلب می توانند با خیال راحت از داروهای هومیوپاتی استفاده کنند. داروهای هومیوپاتی طبیعی هستند و از مقادیر اندکی گیاهان، مواد معدنی و فرآورده های حیوانی تهیه می شوند. کیفیت و ایمنی آنها توسط آژانس های ملی پزشکی بر اساس قوانین اتحادیه اروپا و الزامات فارماکوپه اروپا تضمین شده است. این داروها برای زنان باردار، نوزادان و کودکان بدون نگرانی در مورد دوز مناسب بی خطر هستند.

می توانید بسیاری از بیماری های دوران کودکی را بسیار سریع با هومیوپاتی بدون ایجاد هیچ گونه عوارض جانبی درمان کنید. برخلاف آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای این چنینی، قرص های هومیوپاتی هضم غذا را مختل نمی کنند یا مقاومت بدن را کاهش نمی دهند. آنها حتی اگر برای مدت طولانی مصرف شوند، هیچ حساسیتی ایجاد نمی کنند و هیچ آسیبی ایجاد نمی کنند. هیچ سمی، هیچ اعتیاد، هیچ وابستگی، هیچ ترک وجود ندارد. میلیون ها نفر از آن برای کمک به خود، خانواده شان بدون هیچ عواقب فیزیکی خطرناکی استفاده می کنند.

هومیوپاتی درمان تبخال تناسلی درمانی کم هزینه

داروهای هومیوپاتی بسیار ارزان‌تر از داروهای نسخه ‌ای معمولی هستند، زیرا آنها مواد دارویی عمومی، و طبیعی با هزینه‌های پایین تولید می ‌شوند. با توجه به اینکه پزشکان هومیوپاتی برای درمان بیماری نیاز به اطلاعات زیادی از جانب بیماران خود دارند بنابراین قبل از درمان ممکن است جلسات مشاوره ی طولانی را برای بیماران خود در نظر بگیرند.

هومیوپاتی باعث صرفه جویی در هزینه می شود. افرادی که تحت درمان مناسب هومیوپاتی  قرار می گیرند نه تنها مشکلات آن ها به سرعت بهبود می‌یابد، بلکه حساسیت شان به بیماری کاهش می‌یابد زیرا بهبود کلی در سلامتی ایجاد می‌شود و در نتیجه نیاز کمتری به مشاوره پزشکی وجود دارد. بنابراین هزینه های کلی در طولانی مدت بسیار پایین است.

سخن پایانی

همانطور که از ابتدای امر اشاره کردیم هومیوپاتی درمان تبخال تناسلی تنها به درمان این بیماری به صورت خاص نمی پردازد، بلکه سعی می کند با بررسی دقیق بیماری را به شکل ریشه ای درمان کند. امروزه داروهای مختلف هومیوپاتی در مراکز بهداشتی و دارویی فروخته می شودف که مصرف آن باعث می شود افراد هر چه سریعتر به شکل ریشه ای درمان شوند. بهتر است برای خرید انواع داروهای هومیوپاتی به مراکز ارائه کننده ی معتبر مانند خانه دارو مراجعه کنید. فراموش نکنید، که با توجه به بدون عوارض بودن این داروها باز هم بهتر است داروها را تحت نظر یک پزشک هومیوپاتیست مصرف کنید.