هومیوپاتی و درمان یائسگی

هومیوپاتی و درمان یائسگی

هومیوپاتی و درمان یائسگی به عنوان یک روش درمانی می تواند در درمان علائم یائسگی و پیش از یائسگی بسیار موثر باشد. هومیوپاتی یک روش درمانی واقعا جامع است. اگر خانمی با مشکلات یائسگی با هومیوپات مراجعه کند  مثلاً فقط گرگرفتگی را مطرح کند متخصص هومیوپات همچنان به  حالات کلی فرد نگاه می کند و فقط برای گرگرفتگی دارو تجویز نمی کند بلکه برای همه ی علائم  به این روش درمان ریشه ای می گویند.

دوران قبل از یائسگی معمولاً در دهه 40 یا اواخر 30 سالگی زنان شروع می شود. در طی این دوره تخمدان ها به تدریج شروع به تولید استروژن کمتری می کنند که با نزدیک شدن به یائسگی کاهش قابل توجهی دارد. عوارض یائسگی ممکن است فقط چند ماه طول بکشد یا ممکن است تا 10 سال ادامه یابد.

کاهش استروژن منجر به توقف خود به خود چرخه قاعدگی و شروع دوره یائسگی می شود. یائسگی پس از این دوره به پایان می رسد، زمانی که یک زن 12 ماه بدون قاعدگی سپری کند یائسگی اتفاق افتاده است. میانگین سنی که معمولاً یائسگی رخ می دهد 51 سال است.

زنان معمولاً در دوران پیش از یائسگی موارد زیر را تجربه می کنند:

گرگرفتگی

حساسیت سینه

پریودهای نامنظم

کاهش میل جنسی

خشکی واژن

ناراحتی در حین رابطه جنسی

بی اختیاری ادرار

فوریت های ادراری

نوسانات خلقی

مشکل در خوابیدن

هومیوپاتی و درمان یائسگی یک درمان جایگزین مطمئن برای زنانی است که از علائم قبل از یائسگی رنج می برند.

درمان هومیوپاتی چیست؟

هومیوپاتی به عنوان یک سیستم کامل پزشکی است که هدف آن ارتقای سلامت عمومی با تقویت سیستم دفاعی بدن به صورت طبیعی است. بیماری های جسمی، عاطفی، روانی یا حتی روحی را به طور جداگانه درمان نمی کند، بلکه همه آنها را به هم مرتبط می داند. داروهای هومیوپاتی بی خطر و غیر اعتیادآور هستند. این به این دلیل است که برای ساخت آن ها فقط مقادیر بسیار کمی از مواد طبیعی فعال استفاده می شود. در این روش از درمان ها و منابع مختلفی استفاده می کنند. این داروها بیشتر از گیاهان به دست می آیند، اما از مواد معدنی و برخی از سموم برای درمان بیماری ها مختلف استفاده می کنند. در ادامه قصد داریم به لیست داروهای هومیوپاتی   اشاره کنیم.

لیست داروهای هومیوپاتی

هومیوپاتی و درمان یائسگی به وسیله ی داروهایی انجام می شود که به صورت طبیعی ساخته شده اند. در هنگام مصرف داروها بهتر است پانزده دقیقه قبل و بعد از مصرف دارو غذا نخورید و نوشیدنی ننوشید. در طول دوره درمان باید از خوردن قهوه، منتول، نعناع، اکالیپتوس و سایر مواد با بوی تند خودداری کنید، زیرا این مواد می توانند در درمان شما اختلال ایجاد کنند. دارو را روی زبان حل کنید، روزانه یک قرص به مدت سه روز، مصرف کنید سپس منتظر بهبودی باشید، صبر کنید تا علائم عود کنند، سپس دوز را تکرار کنید.

Lachesis

لاکزیس یک درمان بسیار برای دوران یائسگی است و اغلب در زنانی که از شروع یائسگی احساس خوبی ندارند، می توانند از این دارو کمک بگیرند. سایر علائم یائسگی قابل کنترل برای این دارو شامل موارد زیر است:

خونریزی ها

غش کردن

ضعف

مالیخولیا

هر بیست و یک روز پریود می شود

پریود زیاد

به طور کلی قبل از قاعدگی بدتر می شود و پس از شروع جریان، درد و خلق و خو بهتر می شود

گرگرفتگی، همراه با سردرد، تپش قلب و عرق گرم

سردرد، به خصوص در راس، با احساس سوزش

مقداری تهوع، اسهال یا هموروئید

در دوران یائسگی تخمدان چپ نیز می تواند دردناک و متورم باشد و ممکن است افتادگی رحم وجود داشته باشد. زنان ممکن است پیش از زمان رسیدن به یائسگی مبتلا به آسم شوند. آنها معمولاً صبح ها احساس بدتری دارند، نمی توانند گرما را تحمل کنند و به هر لباس تنگ در ناحیه گردن یا کمر حساس هستند. این دارو از سم Lachesis muta، مار surucucu آمریکای جنوبی تهیه شده است.

سپیا

یکی دیگر از داروهای هومیوپاتی و درمان یائسگی سپیا  می باشد. این دارو عمدتاً یک داروی زنانه است. این دارو به عنوان درمان بیماری های زنانه و یائسگی شناخته می شود، زیرا افرادی که به این دارو نیاز دارند:

معمولا افرادی که در این دوران احساس خستگی، فرسودگی و افسردگی می کنند می توانند از این دلرو استفاده کنند. این افراد معمول تعریق زیادی را تجربه می کنند، همچنین احساس خفگی و نیاز به اکسیژن برای افراد ایجاد می کند. این افراد در برخی موارد به شدت افسرده می شوند، نسبت به نزدیکان خود بی تفاوت هستند. از نظر جسمی، برخی از بانوان در دوران یائسگی ممکن است واژن خشک، درد در هنگام مقاربت و عدم تمایل یا بیزاری نسبت به رابطه جنسی را تجربه کنند. آن ها ممکن است در طول قاعدگی دچارگرگرفتگی  احساس ناگهانی گرما، ضعف، تعریق و احساس آشوب در ناحیه معده خود شوند. سپیا یک داروی بسیار مفید در دوران یائسگی است. این ماده از مایع موجود در کیسه جوهر ماهی مرکب به نام Sepia officinalis تهیه می شود.

اسید سولفوریک

یکی دیگر از داروهای پیشنهادی هومیوپاتی برای یائسگس توسط خانه دارو اسید سلفوریک است. این دارو مانند دیگر موارد مشابه خود یعنی انواع اسیدها بر روی دستگاه گوارش تاصیر می گذارد، فرد در هنگام مصرف آن به مصرف مواد غذایی میل دارد. مصرف آن بر روی سیستم گردش خون و رگ های خونی تاثیر می گذارد و برای افراد که در دوران پیش از یائسگی دچار خونریزی های رقیق و گاهی سیاهرنگ  هستند مناسب است. هومیوپاتی و درمان یائسگی با اسید سولفوریک باعث می شود که بتوانید موارد زیر در دوران پیش از یائسگی و یائسگی را درمان کنید.

مناسب برای افرادی که از افتادگی واژن و رحم از ضعف رنج می برند.

کسانی که احساس برافروختگی و گرم دارند ا، به دنبال آن عرق کردن و لرزش در همه جای بدن می شوند.

افرادی که در این دوره از تحریک پذیری رنج می برند. این افراد ممکن است بی جهت با هر موضوعی به گریه بیفتند.

این افراد می توانند قبل یا بعد از قاعدگی کابوس ببینند. آنها همه چیز را با عجله انجام می دهند عصبانی و بی تاب می شوند زیرا همه چیز به کندی پیش می رود. هیچ کس کاری برای راضی نگه داشتن آنها انجام نمی دهد.

فولیکولینوم

 تحقیقات گسترده ای که توسط هومیوپات آمریکایی، ملیسا آسیلم انجام شده است، او دریافته است که بسیاری از زنان علائم بین تخمک گذاری و قاعدگی داشته اند برخی از آنها در گذشته این قرص را برای جلوگیری از عوارض بارداری استفاده کرده اند این قرص در آن دوره ها یک درمان بسیار مفید برای زنان دارای علائم هورمونی بوده  است. او اعتقاد دارد استفاده از این قرص همچنین برای کنترل علائم در دوران یائسگی مفید است.

فولیکولینوم یک درمان واقعاً عالی برای هومیوپاتی و درمان یائسگی است. این دارو می تواند  به خوبی طیف وسیعی از علائم فیزیکی و ذهنی را که ممکن است در این زمان افراد پیدا کنند را پوشش می دهد. فولیکولینوم می تواند به بازیابی اراده و توانمندسازی مجدد فرد کمک کند. ه طور کلی پس از این درمان مشاهده می شود که فرد دوباره کنترل زندگی خود را به دست می گیرد. علائم فیزیکی احتمالی فولیکولینوم می تواند در دوران یائسگی کنترل کند

افرادی که احساس بی قراری می کنند و در هنگام استراحت آرامش ندارند.

احساس پرخوری و میل شدید به مصرف مواد غذایی شیرین

افرادی که دارای بی نظمی در چرخه قاعدگی هستند.

گرگرفتگی، تعریق شبانه

سنگینی شکم

فیبروم ها

خشکی واژن از این موارد می باشند.

کلسیم کربنیکوم

یکی دیگر از داروهای هومیوپاتی و درمان یائسگی که توسط خانه دارو پیشنهاد می شود، کلسیم کربنیکوم می باشد. کلسیم کربنیکوم (Calc. carb.) یک داروی بسیار مفید در دوران یائسگی است. این دارو می تواند به زنان کمک کند تا تمرکز بیشتری داشته باشند و بتوانند راحت تر زندگی کنند. این دارو برای افرادی که علایم زیر را دارند مفید است.

گرگرفتگی، با احساس سوزش در راس

سر و گردن خیس از تعریق، بدتر در هنگام خواب

متروراژی و فیبروم رحم، گاهی اوقات این بیماری با خونریزی رحمی مشخص می شود.

این دارو از لایه میانی پوسته صدف تهیه می شود. این ماده نرم، سفید و آهکی از گوشته نرم تن ترشح می شود و رسوبی از کربنات کلسیم ریز کریستالی است.

پولساتیلا

یکی دیگر از داروهای موثر مومیوپاتی و درمان یائسگی پولساتیلا می باشد. Pulsatilla یک درمان بسیار مهم برای مشکلات زنان است و اغلب در دوران یائسگی استفاده می شود. این دارو می تواند به مشکلات جسمی مانند قاعدگی های نامظم در این دوران قاعدگی های دردناک، احساس سرگیچه و حالت تهوع، خونریزی های غیر معمول، گر گرفتگی و اضطراب، بی قرار پاها در شب کمک کند.

لیست داروهای هومیوپاتی

درمان بیماری ها با هومیوپاتی

همانطور که می دانید درمان بیماری ها با هومیوپاتی امکان پذیر است. هدف داروهای هومیوپاتی بهبود سطح سلامت با تحریک مکانیسم سیستم دفاعی بدن است. مصرف داروهای هومیوپاتی به بهبود سطح سلامت کمک می کند. مصرف این داروها به کاهش هر روند بیماری کمک می کند. درمان هومیوپاتی که محدود به بیماری های خاصی نیست، بلکه در همه انواع بیماری ها قابل استفاده است. اغلب می توان از آن به عنوان اولین گزینه در شرایط پزشکی خاص استفاده کنید، و در کنار آن درمان های عادی با مواد دارویی شیمیایی را به عنوان گزینه دوم حفظ کرد. علاوه بر این، می‌توانید  هومیوپاتی را به عنوان یکی گزینه‌های درمانی در مواردی که درمان‌های مرسوم شکست خورده‌اند یا  برای استفاده از درمان‌های مرسوم مشکل وجود دارد، در مواردی که منع مصرف دارویی وجود دارد استفاده شود. در بسیاری از اختلالات هومیوپاتی باید به جای درمان آخر، انتخاب اول بیمار باشد.

در بسیاری از موارد بیماری های مزمن، با درمان هومیوپاتی می تواند به نتایجی دست یابد که با درمان متعارف غیرممکن تلقی می شود. داروهای هومیوپاتی را می توان هم قبل از عمل و هم بعد از عمل برای تسریع بهبود و خنثی کردن هر گونه اثرات اضطراب، شوک و بیهوشی تجویز کرد. به طور کلی، بیماران تحت درمان با هومیوپاتی نسبت به بیمارانی که این درمان را انجام نداده اند، پس از عمل بسیار سریع تر بهبود می یابند.

هومیوپاتی یک درمان موثر برای یائسگی

همانطور که میلیون ها بیمار و هزاران پزشک هومیوپاتی ادعا می کنند، درمان هومیوپاتی یک روش موثر برای درمان بیماری ها  هر دو شرایط حاد و مزمن است. حتی ممکن است درمان طولانی مدت تا دائمی، را از ریشه، برای اکثر بیماری ها ارائه دهد. مجموعه شواهد بالینی برای اثربخشی هومیوپاتی همچنان در حال افزوده شدن است. چندین مطالعه تحقیقاتی به طور کلی نشان داده اند که سه چهارم از بیماران مبتلا به بیماری مزمن گزارش کرده اند که پس از درمان هومیوپاتی احساس «نسبتاً بهتر» یا «بسیار بهتر» دارند. تعدادی از تست های بالینی دقیق نشان داده‌اند که هومیوپاتی برتر از دارونما است. برخی دیگر نشان داده اند که اثراتی مشابه درمان های معمولی دارد.

هومیوپاتی و درمان یائسگی یک روش ایمن است

هومیوپاتی  یک روش درمانی کاملا بی خطر است. برخلاف سایر داروها، داروهای هومیوپاتی غیر سمی و بی ضرر هستند و هیچ گونه عوارض جانبی ندارند. بیمارانی که به دلیل عوارض جانبی قادر به استفاده از داروهای تجویزی معمولی نیستند، اغلب می توانند با خیال راحت از داروهای هومیوپاتی استفاده کنند. داروهای هومیوپاتی طبیعی هستند و از مقادیر اندکی گیاهان، مواد معدنی و فرآورده های حیوانی تهیه می شوند. کیفیت و ایمنی آنها توسط آژانس های ملی پزشکی بر اساس قوانین اتحادیه اروپا و الزامات فارماکوپه اروپا تضمین شده است. این داروها می تواند برای زنان باردار، نوزادان و کودکان بدون نگرانی در دوز مناسب مصرف شوند.

بسیاری از بیماری های دوران کودکی را می توانید به صورت موثر و سریع با هومیوپاتی بدون ایجاد هیچ گونه عوارض جانبی درمان کنید. برخلاف آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای این چنینی، قرص های هومیوپاتی هضم غذا را مختل نمی کنند یا مقاومت بدن را کاهش نمی دهند. آنها حتی اگر برای مدت طولانی مصرف شوند، هیچ حساسیتی ایجاد نمی کنند و هیچ آسیبی را به دنبال ندارند. هیچ گونه سمی، اعتیاد، وابستگی، عوارض عدم مصرف دارو برای این روش درمانی وجود ندارد.

سخن پایانی

داروهای هومیوپاتی را می توانید از داروخانه ها و مراکز معتبر نظیر خانه دارو تهیه کنید. بهتر است این داروها را تحت نظر متخصص هومیوپاتی مصرف کنید. داروهای هومیو پاتی بدون عوارض هستند و می توانند به سلامت شما کمک زیادی کنند.