هومیوپاتی و درمان یبوست

هومیوپاتی و درمان یبوست

در این مقاله در مورد ارتباط و راه های هومیوپاتی و درمان یبوست صحبت خواهیم کرد.در ابتدا باید بگوییم که یبوست یک وضعیت یا بیماری ناراحت کننده است که اغلب به صورت مزمن بروز می کند، که افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد. یبوست که کمتر از سه بار در هفته اجابت مزاج تعریف می شود، منجر به مدفوع سفت و خشک می شود که دردناک یا به سختی دفع می شود. در حالی که طب معمولی راه حل هایی مانند مصرف ملین ها و مکمل های فیبر را ارائه می دهد، اینها اغلب تنها تسکین موقتی را ارائه می دهند و حتی می توانند با گذشت زمان مشکل را تشدید کنند.

با این حال، درمان هومیوپاتی برای یبوست یک رویکرد ملایم و جامع برای تسکین یبوست و بازیابی عملکرد منظم روده ارائه می دهد. داروهای هومیوپاتی که برای یبوست  تجویز می شوند بیش از صدها سال قدمت دارد. این داروها از منابع طبیعی گیاهی، حیوانی یا معدنی به دست می آیند. این داروها در هنگام آماده سازی های به صورت بسیار رقیق شده تولید می شوند، که برای تحریک توانایی های درمانی بدن موذد استفاده قرار می گیرد. تجویز داروهای هومیوپاتی برای یبوست برای هر فرد بر اساس علائم و پاسخ های شخصی فرد مورد نظر مطابقت داده می شود.

داروهای هومیوپاتی در مقایسه با داروهای معمولی بسیار ایمن تر، ملایم تر و اغلب موثرتر هستند و عملکرد بهتری را ارائه می دهند. درمان هومیوپاتی می تواند علل زمینه ای یبوست مزمن را برطرف کند و باعث بهبود تدریجی و پایدار آن شود.

نقش درمان هومیوپاتی برای یبوست

هومیوپاتی روش درمانی است، که برای درمان بیشتر بیماری ها به کار می رود، یکی از کاربردهای این روش درمانی استفاده از هومیوپاتی و درمان یبوست می باشد. در ادامه به برخی از مزیت های این روش درمانی اشاره خواهیم کرد.

داروهای مورد استفاده درز این روش درمانی دارای کمترین عوارش بوده و به شکل طبیعی ساخته می شوند.

می توانید از داروهای هومیوپاتی در دوران بارداری، شیردهی و حتی برای کودکان استفاده کنید.

استفاده از داروهای هومیوپاتی برای یبوست در سنین بالا بی خطر است.

از این داروها می توانید برای یبوست حاد و مزمن استفاده کنید.

همانطور که می دانید استفاده از ملین ها باعث ایجاد نوعی عادت و اعتیاد در فرد می شود، که با توقف مصرف این داروها ممکن است چالش هایی برای بیکمار به وجود بیاید. این امر به عنوان یکی از عوارض ملین ها شناخته می شود. این در حالی است، که داروهای هومیوپاتی اعتیاد آور نیستند.مهمترین ویژگی داروهای هومیوپاتی این است، که اعتیاد آور نمی باشند.

اگرچه داروهای هومیوپاتی بی خطر هستند، اما بهتر است آنها را تنها پس از مشورت با پزشک مصرف کنید. این به این دلیل است که درمان های هومیوپاتی، درمان های فردی هستند که برای هر بیمار به صورت منحصر به فرد است. به عنوان مثال، ممکن است برای دو نفر که شرایط مشابهی دارند، داروهای هومیوپاتی متفاوتی تجویز شود. از این رو، مصرف داروی هومیو برای یبوست تنها پس از مشورت با پزشک توصیه می شود.

بهترین داروی هومیوپاتی برای یبوست کدام است؟

داروهای هومیوپاتی مختلفی برای درمان یبوست برای افراد در هر سنی موجود است. لیست داروهای هومیوپاتی برای درمان یبوست به شرح زیر می باشد.

Nux Vomica

     Nux vomica یکی از بهترین داروهای هومیوپاتی است که برای درمان یبوست استفاده می شود، معمولا این دارو  برای افرادی پیشنهاد می شود که از مشکل مدفوع بیش از حد خشک است و دفع دشوار دارند پیشنهاد می شود. با وجود اینکه Nux vomica داروی خوبی برای یبوست است، مصرف آن تنها در صورت تجویز پزشک هومیوپاتی توصیه می شود، زیرا Nux vomica ممکن است عوارض جانبی خاصی ایجاد کند و معمولاً در زنان باردار و بیماران مبتلا به بیماری های کبدی منع مصرف دارد. Nux vomica با تقویت هضم و بهبود حرکت پریستالتیک روده به تسکین یبوست کمک می کند.

آلومینا

   آلومینا یکی دیگر از درمان های عالی برای یبوست است. این داروی هومیوپاتی برای یبوست از اکسید آلومینیوم ساخته شده است. آلومینا یک داروی هومیوپاتی بسیار موثر می باشد که معمولاً برای افرادی که سبک زندگی کم تحرک دارند تجویز می شود. استفاده از آن  برای کودکان و بیماران مسن مبتلا به یبوست بی خطر است. آلومینا با اثر بر روی روده یبوست را تسکین می دهد و حرکت آن را بهبود می بخشد.

سیلیس

  سیلیسیا یک دیگر از داروی های  هومیوپاتی مخصوص یبوست است که  برای ساخت آن از اکسیدهای سیلیکون استفاده شده  است. سیلیس یکی از بهترین داروهای هومیوپاتی برای یبوست مزمن است. این دارورا معمولا برای بیمارانی که پس از دفع نسبی مدفوع دچار عقب نشینی می شوند تجویز می کنند برا ساس مشاهدات این دارو عملکرد مناسبی در این شرایط دارد. در اصل استفاده از آن  در مواردی پیشنهاد می شود که  یبوست بیمار برای مدت طولانی ادامه دارد فرد احساس داشتن مدفوع می کند، اما مدفوع عقب می نشیند، بسیار موثر است.

این دارو در بیماران یبوست که انقباض اسفنکتر مقعدی را که بسیار آزاردهنده است تجربه می کنند، عملکرد مناسبی دارد،. سیلیس همچنین برای درمان یبوست در زنان قبل و بعد از دوره قاعدگی آنها مفید است.

Silicea با کمک به بیمار در مدیریت علامتی یبوست عمل می کند. این دارو به درمان و مدیریت مدفوع خشک و.سفت در بیماران می پردازد.

بریونیا آلبا

 بریونیا آلبا یک داروی هومیوپاتی است که برای افرادی که یبوست و ناراحتی معده دارند به خوبی جواب می دهد. این دارو در بیماران یبوست که مدفوع سفت و خشک را تجربه می کنند بسیار مناسب است. ریشه بریونیا از رزین تشکیل شده است. این رزین اثر ملین بر روی بیمار ایجاد می کند و به رفع یبوست کمک می کند.

از آنجایی که بریونیا آلبا باعث استفراغ می شود، حالت تهوع و استفراغ معمولاً به عنوان عوارض جانبی این دارو شناخته می شود. علاوه بر این دو عارضه جانبی دیگر برای هومیوپاتی و درمان یبوست با این دارو وجود دارد که شامل، خستگی، مدفوع شل و افزایش ادرار می باشد.

در صورت باردار بودن یا شیردهی بیمار قبل از مصرف این دارو لازم است به پزشک اطلاع داده شود. توت بریونیا سمی است و نباید خورده شود. مصرف بریونیا آلبا تنها در صورت تجویز پزشک هومیوپاتی توصیه می شود.

سپیا

  سپیا یک داروی هومیوپاتی موثر برای یبوست است، به ویژه برای زنانی که در دوران بارداری دچار یبوست می شوند. Sepia Officinalis جوهری است که در ماهی مرکب یافت می شود. این دارو در موارد یبوست که در آن فرد مدفوع بسیار سفت را تجربه می کند که در آن نیاز به برداشتن مکانیکی آن وجود دارد، به خوبی عمل می کند. سپیا همچنین در زنانی که در حوالی مرحله قاعدگی و در دوران یائسگی یبوست را تجربه می کنند، مناسب است.

آسافوتیدا

  یکی از بهترین داروهای هومیوپاتی برای یبوست مزمن، آسافوتیدا است. این داروی هومیوپاتی همچنین در بیمارانی که در طول بیماری روده تحریک پذیر دچار یبوست می شوند، استفاده می شود. Asafoetida یک ماده معمولی آشپزخانه است که با خیال راحت استفاده می شود. با این حال، احتمال تجربه عوارض جانبی مانند گاز روده، سردرد، و اسهال در هنگام استفاده از آسافوتیدا وجود دارد.

Asafoetida نباید بدون نسخه پزشک هومیوپاتی مصرف شود. تجویز آسافوتیدا به زنان باردار، زنان شیرده و کودکان توصیه نمی شود. Asafoetida اثر ملین دارد. از این رو برای رفع یبوست استفاده می شود.

مگنزیا موریاتیکا

 این دارو را می توانند برای  بیمارانی که یبوست همراه با مدفوع خشک را تجربه می کنند می توانند Magnesia Muriatica تجویز نمایند. این دارو برای کودکانی که در طول دندان درآوردن دچار یبوست می شوند نیز تجویز می شود. این داروی هومیوپاتی همچنین با کمک به نفخ شکم وهضم  غذا باعث رفع یبوست در افراد می شود. بهتر است قبل از مصرف این دارو در دوران بارداری یا شیردهی با یک پزشک متخصص هومیوپاتی مشورت کنید. Magnesia Muriatica خاصیت ملین دارد و بنابراین یکی از بهترین داروهای هومیوپاتی برای یبوست است.

آلومن

 آلومن یکی دیگر از داروهای هومیوپاتی محبوب برای رفع یبوست در درمان بیماران مبتلا به گاز و یبوست که مدفوع سفت و خشک قابل توجهی را تجربه می کنند، همراه با درد مقعدی و خونریزی پس از دفع مدفوع استفاده می شود. به زنان باردار توصیه می شود که در مورد بارداری خود به پزشک هومیوپاتی خود اطلاع دهند و فقط در صورت تجویز پزشک از این دارو استفاده کنند.

کاستیکوم

  کاستیکوم یک دیگر از نمونه های داروی هومیوپاتی برای درمان یبوست است که از آلومینیوم مشتق شده است. این دارو در بیمارانی که در دفع مدفوع دچار مشکل شدید هستند و پس از دفع، مدفوع با مخاط پوشیده می شود، تجویز می شود. زنان باردار و شیردهی که یبوست و گاز معده را تجربه می کنند، باید قبل از شروع درمان با این داروی هومیوپاتی، پزشک خود را در جریان مصرف این دارو قرار دهند در صورت تایید پزشک به این کار بپردازند.

گوگرد

 گوگرد معمولا برای بیمارانی که دچار یبوست با مدفوع خشک و سفت همراه با درد مقعدی هستند تجویز می شود. بیمارانی که مدفوع سفت و گره‌دار دارند و دفع آن سخت است ممکن است از مصرف داروی گوگرد سود ببرند. برای دستیابی به درمان سریعتر در بیماران مبتلا به یبوست، ممکن است گوگرد همراه با Nux vomica تجویز شود.

نکاتی که باید در مورد مصرف داروهای هومیوپاتی برای درمان یبوست به خاطر بسپارید

همانطور که می دانید هومیوپاتی برای درمان یبوست همچنین درمان بیماری های مربوط به معده بسیار موثر می باشد. با این حال، هنگام مصرف داروهای هومیوپاتی برای یبوست، موارد خاصی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. این شامل موارد:

همیشه داروهای هومیوپاتی را فقط با تجویز پزشک متخصص هومیوپاتی مصرف کنید.

اگر بیمار باردار است، در حال شیردهی است یا از بیماری کبد، کلیه یا قلب، مشکلات سلامتی یا آلرژی یا مصرف هر داروی دیگری رنج می برد لازم است پیش از مصرف دارو، حتماً به پزشک اطلاع دهید.

داروهای هومیوپاتی را در زمان مشخص و براساس دوز دقیق تجویز شده توسط پزشک مصرف کنید.

دارو را با دست لمس نکنید، در عوض می توانید از کلاهک ارائه شده برای خوردن دارو استفاده نمایید.

استفاده همزمان دارو به همراه موادی که بوی تند دارند مانند پیاز، زنجبیل و سیر حداقل نیم ساعت قبل و بعد از مصرف داروی هومیوپاتی نباید مصرف شوند و از مصرف آنها خودداری شود.

هنگام مصرف داروهای هومیوپاتی باید از سیگار کشیدن و مصرف الکل خودداری کنید زیرا باعث کاهش قدرت درمانی آنها می شود.

هومیوپاتی: درمانی ایمن برای یبوست

درمان بیماری ها با هومیوپاتی به عنوان یک روش درمانی ایمن شناخته می شود. برخلاف سایر داروها، داروهای هومیوپاتی غیر سمی و بی ضرر هستند و هیچ گونه عوارض جانبی به دنبال ندارند. بیمارانی که به دلیل عوارض جانبی قادر به استفاده از داروهای تجویزی معمولی نیستند، اغلب می توانند با خیال راحت از داروهای هومیوپاتی استفاده کنند. داروهای هومیوپاتی طبیعی هستند و از مقادیر اندکی گیاهان، مواد معدنی و فرآورده های حیوانی تهیه می شوند. کیفیت و ایمنی آنها توسط آژانس های ملی پزشکی بر اساس قوانین اتحادیه اروپا و الزامات فارماکوپه اروپا تضمین شده است.می توانید این داروها را برای زنان باردار، نوزادان و کودکان بدون نگرانی در دوز مناسب مصرف کنید.

درمان هومیوپاتی برای بسیاری از بیماری های دوران کودکی را می توان بسیار موثر است. می توانید با استفاده از هومیوپاتی برای درمان یبوست بدون ایجاد هیچ گونه عوارض جانبی را احساس کنید اقدام نمایید. برخلاف آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای این چنینی، قرص های هومیوپاتی هضم غذا را مختل نمی کنند یا مقاومت بدن را کاهش نمی دهند. آنها حتی اگر برای مدت طولانی مصرف شوند، هیچ حساسیت، آسیب، سم،اعتیاد، وابستگی برای این داروها گزارش نشده است.

امروزه میلیون ها نفر از سراسر دنیا برای درمان انسان ها و حتی درمان حیوانات خانگی خود از هومیوپاتی استفاده می کنند. آن ها می توانند از این روش درمانی بدون هیچ ترسی عواقب فیزیکی خطرناکی استفاده کنند.

هومیوپاتی: یک سیستم کامل پزشکی

هدف اصلی داروهای هومیوپاتی بهبود سطح سلامت با تحریک مکانیسم تنظیم سیستم ایمنی بدن است. با استفاده از این شیوه درمانی می توانید به بهبود سطح سلامت، کاهش روند هر گونه بیماری،همچنین حساسیت به بیماری را درمان کنید.. این بدان معناست که درمان هومیوپاتی به بیماری های خاصی محدود نمی شود، بلکه به طور کلی برای انواع بیماری ها قابل استفاده است. اغلب می توانید از آن به عنوان اولین گزینه در شرایط پزشکی خاص استفاده کنید، و آن را جایگیزین درمان پرهزینه تر و با عوارض جانبی بیشتر کنید.پ. علاوه بر این، می‌توانید از هومیوپاتی برای گزینه‌های درمانیدر مواردی که درمان‌های معمولی با شکست روبرو شده اند استفاده کنید.

هومیوپاتی: یک درمان موثر برای یبوست

همانطور که میلیون‌ها بیمار و هزاران پزشک هومیوپاتی ادعا می‌کنند، درمان هومیوپاتی یک روش مؤثر برای درمان انواع بیماری ها است. می توانید از این روش درمانی در شرایط حاد و مزمن کمک بگیرید. حتی ممکن است از آن برای درمان طولانی مدت تا دائمی استفاده شود. هومیوپاتی را برای درمان بیماری به صورت ریشه ای ارائه می دهند. مجموعه از شواهد بالینی وجود دارد که گواه  اثربخشی هومیوپاتی برای درمان انواع بیماری ها است، این شواهد همچنان در حال اضافه شدن هستند. بر اساس چندین مطالعه تحقیقاتی ثابت شده است به طور کلی سه چهارم بیماران مبتلا به انواع بیماری مزمن گزارش کرده اند که پس از استفاده از داروها و روش درمانی هومیوپاتی احساس «نسبتاً بهتر» یا «بسیار بهتر» داشته اند. تعدادی از تست های بالینی دقیق نشان داده‌ که درمان هومیوپاتی برتر از دارونما است. برخی دیگر نشان داده اند که اثراتی مشابه درمان های معمولی دارد.

هومیوپاتی جایگزین موثری برای آنتی بیوتیک ها در بیماری های عفونی است داروهای هومیوپاتی فاقد عوارض جانبی خطرناک هستند به بهبودی سریع بیماران کمک زیادی می کنند. می توانید عفونت های ویروسی را با هومیوپاتی به خوبی درمان کنید. علاوه بر این، هومیوپاتی برای انواع اختلالات که در کودکان بروز می کند، از جمله مشکلات رفتاری، استفاده کنید. سایر شرایط پزشکی که با موفقیت توسط هومیوپاتی درمان می شوند عبارتند از: بیماری های پوستی مانند آکنه، کورک، اگزما، پسوریازیس، زگیل. درد عضلانی اسکلتی، آرتریت، آرتروز، سیاتیک، بورسیت و فیبرومیالژیا؛ آلرژی، عفونت های مکرر؛ سردرد تنشی و میگرن؛ سوزش سر دل، گاستریت، یبوست، شرایط روده، سندرم روده تحریک پذیر، بیماری التهابی روده؛ سرماخوردگی مکرر، سینوزیت، ورم لوزه، سرفه، آسم و عفونت های تنفسی؛ شرایط عاطفی مانند افسردگی، اضطراب، بی خوابی؛ اختلالات قاعدگی، سندرم پیش از قاعدگی، ناباروری، گرگرفتگی؛ تهوع صبحگاهی، القای زایمان، درد زایمان، مشکلات شیردهی، التهاب پستان (ماستیت)؛ اختلالات عروق کرونر، اختلالات کبدی، علاوه بر موارد ذکر شده، بسیاری از بیماری های دیگر وجود دارد که هومیوپاتی در درمان آنها موثر است.

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای امر اشاره کردیم امروزه هومیوپاتی به عنوان یکی از روش های کاربردی و موثر برای انواع بیماری ها می باشد. در این جا سعی کردیم به صورت تخصصی به موضوع هومیوپاتی و درمان یبوست بپردازیم. استفاده از داروهای هومیوپاتی نقش موثری در درمان انواع بیماری ها دارد. برای خرید داروهای هومیوپاتی باید به مراکز معتبر مانند خانه دارو مراجعه کنید.

سوالات متداول

کدام داروی هومیوپاتی برای درمان یبوست بهتر است؟

برخی از بهترین داروهای هومیوپاتی برای گاز عبارتند از:

     Nux Vomica

     آلومینا

     سیلیس

     بریونیا آلبا

     سپیا

     آسافوتیدا

     مگنزیا موریاتیکا

با این حال، مصرف این داروها تنها پس از تجویز پزشک هومیوپاتی ضروری است.

آیا یبوست با هومیوپاتی برای همیشه درمان می شود؟

بله، داروهای هومیوپاتی در درمان یبوست فوق العاده موثر هستند و می توانند آن را برای همیشه درمان کنند. داروی هومیوپاتی برای یبوست بی خطر است، عوارض جانبی کمی دارد یا اصلاً ندارد.