پرهیز غذایی در هومیوپاتی چگونه است؟

شاید شما هم با افرادی برخورد کرده باشید که در دوران پرهیز غذایی در هومیوپاتی هستند و شاید هم واژه هومیوپاتی به گوشتان نخورده باشد. هومیوپاتی یک روش پزشکی است که باور دارد، بدن می تواند خود را درمان کند. افرادی که داروهای هومیوپاتی را تولید می کنند از مقادیر کمی از مواد طبیعی مانند گیاهان و مواد معدنی بهره می گیرند. آنها عقیده دارند که این مواد روند درمان را تحریک می کنند. این روش در آلمان در اواخر دهه 1700 گسترش یافت و در اکثر کشورهای اروپایی هم این روش درمانی بسیار رایج است. در ادامه مقاله، شما را بیشتر با این واژه آشنا می کنیم.

هومیوپاتی چگونه کار می کند؟

یک باور اساسی در پشت پرده هومیوپاتی این است که “مانند درمان مانند” به عبارت دیگر، چیزی که علائمی را در یک فرد سالم ایجاد می کند (در دوز بسیار کم) قابلیت درمان بیماری با علائم مشابه را دارد. به طور مثال، پیاز قرمز اشک را از چشمان شما سرازیر می کند. به همین دلیل است که از آن در داروهای هومیوپاتی برای آلرژی استفاده می شود. درمان سایر بیماری ها از پیچک سمی، آرسنیک سفید، زنبورهای کامل خرد شده و گیاهی به نام آرنیکا ساخته می شود. پزشکان هومیوپاتی (که به آنها “همیوپات” نیز گفته می شود) این مواد را با افزودن آب یا الکل ضعیف می کنند. سپس مخلوط را به عنوان بخشی از فرآیندی به نام «تقویت‌سازی» تکان می‌دهند. آنها بر این باور هستند که این گام جوهر شفابخش انتقال پیدا می کند. هومیوپات ها همچنین معتقدند که هر چه دوز کمتر باشد، دارو قوی تر است. در واقع، بسیاری از این داروها دیگر حاوی هیچ مولکولی از ماده اصلی نیستند. آنها در اشکال مختلفی مانند گلوله های قند، قطره های مایع، کرم ها، ژل ها و قرص ها وجود دارند. در طول قرار ملاقات شما، یک هومیوپات تعدادی سؤال در مورد سلامت روانی، عاطفی و جسمی شما می پرسد. آنها دارویی را تجویز می کنند که به بهترین وجه با همه علائم شما مطابقت دارد. سپس آنها درمان را برای شما تنظیم می کنند. همچنین می توانید داروهای هومیوپاتی بدون نسخه را از داروخانه ها خریداری کنید. دوز و کیفیت این محصولات به سازنده بستگی دارد. شما می توانید از خانه دارو، این دارو را تهیه کنید ولی بهتر است قبل از خرید این محصول، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

هومیوپاتی چه شرایطی را درمان می کند؟

این برای طیف گسترده ای از مسائل بهداشتی، از جمله برخی از بیماری های مزمن استفاده می شود:

  • آلرژی
  • میگرن
  • افسردگی
  • سندرم خستگی مزمن
  • روماتیسم مفصلی
  • سندرم روده تحریک‌پذیر
  • سندرم پیش از قاعدگی

همچنین می توان از آن برای مشکلات جزئی مانند: کبودی، خراش، دندان درد، کاهش وزن، سردرد، حالت تهوع، سرفه و سرماخوردگی استفاده کرد. از داروهای هومیوپاتی برای بیماری های تهدید کننده زندگی نظیر: آسم، سرطان و بیماری قلبی یا در مواقع اضطراری استفاده نکنید. همچنین باید از مصرف آن به جای واکسن خودداری کنید. برخی از محصولات هومیوپاتی به نام “نوزود” به عنوان جایگزینی برای واکسن ها به بازار عرضه می شوند، اما هیچ تحقیقی برای اثبات مؤثر بودن آنها وجود ندارد.

آیا این روش کار می کند؟

تحقیقات مختلط است. برخی از مطالعات نشان می‌ دهند که داروهای هومیوپاتی مفید هستند، در حالی که برخی دیگر مفید نیستند. منتقدان، فواید اثر دارونما را مطرح می کنند. این زمانی است که علائم بهبود می یابند؛ زیرا معتقدید درمان مؤثر است، نه به این دلیل که واقعاً این گونه است. این می تواند مغز را تحریک کند تا مواد شیمیایی ترشح کند که درد یا علائم دیگر را برای مدت کوتاهی تسکین دهد. پزشکان با هم اختلاف دارند؛ زیرا برخی از نظریه های هومیوپاتی با اصول شیمی و فیزیک مطابقت ندارند. دانشمندان استدلال می کنند که دارویی بدون ماده فعال نباید روی بدن تأثیر بگذارد.

درمان هومیوپاتی برای کاهش وزن

رژیم غذایی در هومیوپاتی بسیار کاربردی است و شما باید با توجه به پرهیز غذایی در هومیوپاتی وزن خود را کاهش دهید. یکی از دلایل ناراحتی برای افراد در تمام گروه های سنی چاقی است که این موضوع به تنهایی یکی از مشکلات بزرگ سلامتی محسوب می شود. اگر چه هومیوپاتی به طور مؤثری به عنوان روشی برای درمان چاقی در اروپا و جنوب آسیا برای سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته است، اما هیچ درمان معجزه‌ کننده ای وجود ندارد. درمان هومیوپاتی برای کاهش وزن قانون اساسی است. ابتدا شرح حال مفصلی از بیمار برای درمان لازم است. دلایل اصلی افزایش وزن عبارتند از: افسردگی، کم کاری تیروئید، کم تحرکی و فعالیت کند روده ها زنان در سنین یائسگی و مبتلایان به بیماری تخمدان پلی کیستیک مستعد افزایش وزن هستند. انتخاب داروهای هومیوپاتی برای کاهش وزن صرفاً به ساختار بیمار بستگی دارد. هیچ رژیم غذایی هومیوپاتی برای کاهش وزن یا مکمل های هومیوپاتی برای کاهش وزن وجود ندارد. شما با پرهیز غذایی در هومیوپاتی می توانید به وزن دلخواه خود برسید. هنگام استفاده از داروهای هومیوپاتی برای کاهش وزن، باید ورزش کنید و رژیم غذایی خود را کنترل کنید. برای کاهش وزن، ورزش بسیار ضروری است. داروهای هومیوپاتی جایگزین ورزش نیستند. کنترل و پرهیز غذایی در هومیوپاتی ضروری است. با داروهای هومیوپاتی، رژیم کم کربوهیدرات پیشنهاد می شود. داروهای هومیوپاتی با تحریک متابولیسم بدن شما کار می کنند. فقط پس از مشورت با یک پزشک ثبت شده، باید از داروهای هومیوپاتی برای کاهش وزن استفاده کنید. حتی اگر داروها عوارض جانبی نداشته باشند، برنامه را به تنهایی شروع نکنید. متخصص ممکن است قبل از پیشنهاد داروهای هومیوپاتی در مورد سبک زندگی، عادات غذایی، عصبانیت و بسیاری دیگر از شرایط سلامتی سؤال کند. کاهش وزن تا حد زیادی به سیستم متابولیسم بستگی دارد. برای سوزاندن کالری باید سیستم متابولیسم را مدیریت کنید. فقط در صورتی وزن کم می کنید که کالری بسوزانید. داروهای هومیوپاتی با کنترل سیستم متابولیسم، کالری اضافی بدن انسان را می سوزانند. برای کاهش وزن تقریباً 200 درمان در هومیوپاتی وجود دارد. بسته به تاریخچه کامل بیمار، پزشک درمانی را که برای او مناسب تر است توصیه می کند. در زیر برخی از درمان های رایج آورده شده است، اما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

آنتیمونیوم خام: برای کسانی که عمدتاً به دلیل سوء هاضمه یا پرخوری تمایل به افزایش وزن دارند این دارو توصیه می شود.

کربوهیدرات آهکی: این دارو می تواند تعریق بیش از حد را کنترل کند. برای افرادی که بلافاصله بعد از خوردن غذا گرسنه می شوند این توصیه می شود.

Cinchona off : برای درمان چاقی برای کاهش اشتهای پر خوری این روش مؤثر است. بعد از خوردن میوه و سبزیجات خام از این دارو استفاده می شود. البته باید پرهیز غذایی در هومیوپاتی اجرا شود.

لیکوپودیوم: برای درمان عملکردهای گوارشی و اختلالات کبدی از این دارو استفاده می شود. همچنین برای کاهش میل به قند و شیرینی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

Calotropis Gigantean : برای کاهش وزن بدن از طریق تجزیه چربی استفاده می شود.

توت فیتولاکا: این یک داروی ثبت اختراع برای کاهش وزن است و رایج ترین داروی مورد استفاده است.

ایگناتیا: در صورت ترس و اضطراب و تمایل به خوردن بیشتر، این دارو توصیه می شود.

استافیزاگریا: اگر به دلیل خشم فرو خورده تمایل دارید غذا بخورید، این دارو برای شماست.

Coffea cruda : اگر احساس عصبی و هیجان می کنید و برای آرام شدن غذا می خورید، مصرف این دارو توصیه می شود.

قبل از مصرف این داروهای هومیوپاتی با پزشک مشورت کنید؛ زیرا هر فرد دارای سیستم ایمنی متفاوتی است. تنها نکته مهم رعایت پرهیز غذایی در هومیوپاتی است.

درمان هومیوپاتی برای کاهش وزن

هومیوپاتی تغذیه رژیم غذایی و مکمل

غذایی که میل می کنید بر سلامت کلی شما تأثیر می گذارد. گنجاندن نوع مناسب مواد مغذی و کالری رژیم هومیوپاتی تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد. این چیزی است که متخصصان هومیوپاتی به بیماران سرطانی پیشنهاد می کنند. آنها به بیماران خود توصیه می کنند روزانه مقدار زیادی سبزیجات، میوه ها و غلات کامل مصرف کنند. در چنین مواردی، بیماران نباید الکل، نمک، شکر و غذای فرآوری شده مصرف کنند. با انجام این کار، وزن را سالم نگه می دارد و سلامت کلی شما را بهبود می بخشد.

تغذیه خوب در طول بیماری مهم است

برای بیماران سرطانی، مهم است که نوع مناسبی از مواد مغذی به بشقاب آنها اضافه شود. تغییر روش غذا خوردن تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد. انجام این کار، به شما کمک می کند تا قدرت خود را افزایش دهید و به راحتی با اثرات پس از درمان سرطان مقابله کنید. چگونه مواد مغذی مناسب بدن را دریافت کنیم؟ خوب! این به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع درمان سرطان
  • برنامه درمانی شما
  • اثرات جانبی

این عوامل در هر فردی متفاوت است، بنابراین نوع غذایی که باید داشته باشد بسته به شرایط آنها متفاوت خواهد بود. با انکولوژیست هومیوپاتی خود، قادر خواهید بود نوع مناسب برنامه غذایی برای بهبود کل سلامت خود را تعیین کنید. خانه دارو در خدمت شما عزیزان است تا داروهای هومیوپاتی را در اختیارتان قرار دهد، یادتان باشد که این داروها را از مراکز معتبر تهیه کنید تا دچار مشکل نشوید.

5 افسانه و واقعیت در مورد داروهای هومیوپاتی

هومیوپاتی یک سیستم پزشکی است که بیش از 200 سال پیش در آلمان شکل گرفت. از آن زمان هومیوپاتی برای درمان بیماری های مختلف استفاده شده است. در بین بیماران به عنوان چیزی شناخته شده است که بیماری را از ریشه و بدون هیچ گونه عوارضی درمان می کند. اکثر مردم در سراسر جهان تصورات متفاوتی در مورد این سیستم پزشکی دارند. در اینجا ما 5 افسانه برتر در مورد داروهای هومیوپاتی و حقایق تصحیح شده آنها را به شما ارائه می دهیم که نور بهتری بر همیوپاتی می افکند:

داروهای هومیوپاتی کند هستند

واقعیت: مدت زمان اثر داروهای هومیوپاتی به نوع بیماری بستگی دارد.

این افسانه چنان در بین مردم رسوخ کرده است که هومیوپاتی مترادف با SLOW شده است که اینطور نیست. بیماری ها به طور کلی به دو دسته حاد و مزمن طبقه بندی می شوند. بیماری های حاد مانند تب، سرماخوردگی، سردرد، عفونت، اسهال و… علل مشخصی دارند. این علل عبارتند از: باکتری ها، ویروس ها، تغییر ناگهانی در سبک زندگی، قرار گرفتن در معرض گرما، سرما و غیره. بنابراین، زمانی که درمان مناسب تجویز می شود، بیماری در مدت زمان کوتاه تری از بین می رود: زیرا بیماری در بدن عمیق نیست و به تازگی توسعه یافته است. در مورد بیماری های طولانی مدت، بیماری سال ها طول می کشد تا ایجاد شود و عمیقاً ریشه دار می شود. هنگامی که داروی هومیوپاتی تجویز می شود، فوراً قدرت های شفابخش بدن را تحریک می کند و عدم تعادل در ایمنی را در صورت وجود اصلاح می کند. این نه تنها بیماری را از بین می برد، بلکه عملکرد طبیعی اندام ها و بافت ها را باز می گرداند. از این رو، عوارض آن دیر دیده می شود اما بیمار تسکین طولانی مدت دارد.

داروهای هومیوپاتی حاوی استروئید هستند

واقعیت: استروئیدها بخشی از هومیوپاتی نیستند. افزودن استروئیدها به داروهای هومیوپاتی اشتباه است.

داروهای هومیوپاتی از منابع طبیعی مانند گیاهان، فرآورده های حیوانی، فلزات و… ساخته می شوند. استروئیدها باعث تسکین فوری بیماری‌های پیچیده می‌شوند؛ اما مجموعه‌ای از عوارض جانبی جدی مانند: افزایش وزن، افزایش فشار خون، عوارض چشمی نظیر آب مروارید، افزایش خطر عفونت، تغییرات خلق و خو، ضعیف شدن استخوان‌ها و غیره را به همراه دارند. این نشان می دهد که داروهای هومیوپاتی حاوی استروئید نیستند؛ زیرا عوارض جانبی استروئیدها پس از تجویز داروهای هومیوپاتی هرگز دیده نمی شود.

در طول درمان هومیوپاتی باید از مصرف غذاهایی مانند پیاز، سیر، چای و قهوه خودداری شود.

حقیقت: پیاز، سیر، چای و قهوه در هومیوپاتی منعی ندارد.

در برخی مراکز به بیماران توصیه نمی شود که این مواد غذایی را مصرف نکنند. بین مصرف داروهای هومیوپاتی و مصرف این مواد غذایی باید نیم ساعت فاصله باشد. به بیماران توصیه می شود که دهان خود را بشویند و از داروهای هومیوپاتی استفاده کنند. اگر این فاصله حفظ نشود، این مواد جذب دارو را کاهش می دهند. پس، سیر و هومیوپاتی در صورتی که فاصله رعایت شود هیچ گونه مشکلی را ایجاد نمی کنند؛ اما اگر مصرف نشود بهتر است.

هومیوپاتی نمی تواند عفونت های حاد را درمان کند، فقط می تواند بیماری های مزمن و عود کننده را درمان کند

واقعیت: هومیوپاتی می تواند به طور مؤثری شرایط حاد، مزمن و عودکننده را درمان کند.

در شرایط حاد مانند تب، سردرد، سرماخوردگی و غیره، سیستم ایمنی بدن ضعیف است. آنتی بیوتیک ها و مسکن ها با شرایط حاد مقابله می کنند؛ اما مکانیسم های دفاعی بدن را تقویت نمی کنند. ارگانیسم های عامل را از بین می برد و علائم را درمان می کند. برعکس، داروهای هومیوپاتی با در نظر گرفتن جزئیات بیشتر بیماری شما تجویز می شود. این داروها نه تنها با شرایط حاد به خوبی مقابله می‌کنند، بلکه سیستم ایمنی و مکانیسم‌های درمانی بدن را تحریک و تقویت می‌کنند. از این رو بیمار در صورت عدم بروز عوارض جانبی از بیماری حاد درمان می شود و سلامت عمومی و انرژی او باز می گردد. او همچنین در آینده نزدیک مقاومت بیشتری در برابر چنین عفونت هایی ایجاد می کند.

هر کسی می تواند داروهای هومیوپاتی را بدون مدرک پزشکی یا دانش پزشکی صحیح تجویز کند.

واقعیت: هومیوپاتی بی خطر است و بهترین توصیه برای تجویز پزشک ثبت شده است

داروهای هومیوپاتی فقط بر اساس علائم شما یا نام بیماری شما تجویز نمی شوند. وضعیت یا بیماری هر بیمار ابتدا نیاز به تشخیص قطعی، تعیین مرحله بیماری و پیش آگهی در دراز مدت دارد. پزشکی که شما را معالجه می کند ماهیت بیماری را به خوبی می شناسد و بر این اساس درمان شما را آغاز می کند. چنین سطح بالایی از ارزیابی تنها توسط فردی می تواند انجام شود که دانش پزشکی صحیحی داشته باشد. پزشکان هومیوپاتی ثبت شده تحت 5 سال و نیم آموزش پزشکی قرار می گیرند که طی آن دانش و مهارت های پزشکی را برای درمان بیماران به دست می آورند. از این رو، مصرف دارو از افرادی که به تازگی کتاب های هومیوپاتی می خوانند، نه تنها بی اثر است، بلکه خطرناک نیز هست.

خطرات هومیوپاتی چیست؟

FDA بر داروهای هومیوپاتی نظارت دارد؛ اما بررسی نمی کند که آیا آنها ایمن یا مؤثر هستند یا خیر؟ به طور کلی، بیشتر آنها به قدری آب می شوند که هیچ عارضه جانبی ایجاد نمی کنند؛ اما استثناهایی وجود دارد. داروهای هومیوپاتی می توانند حاوی مقدار زیادی ماده فعال مانند یک فلز سنگین باشند که می تواند خطرناک باشد. مورد مثال: در سال 2016، FDA هشداری را در مورد استفاده از قرص ها و ژل های دندان درآور هومیوپاتی به دلیل خطرات احتمالی سلامتی برای نوزادان و کودکان صادر کرد. اگر به فکر امتحان این درمان های جایگزین هستید، با پزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند مطمئن شوند که ایمن هستند و با داروهای دیگری که مصرف می کنید تداخل ندارند. شما می توانید داروهای هومیوپاتی را از خانه دارو تهیه کنید و پس از درمان خود این روش را به افراد دیگری هم پیشنهاد دهید.

هومیوپاتی چیست؟

هومیوپاتی روشی جدید است که بر اساس ایده مانند درمان مانند مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا داروهای هومیوپاتی به راحتی در دسترس قرار می گیرند؟

بله شما می توانید با مراجعه با خانه دارو، داروهای هومیوپاتی را تهیه کنید.

آیا هومیوپاتی در کاهش وزن مؤثر است؟

بله شما با پرهیز غذایی در هومیوپاتی، ورزش و مصرف داروهای مرتبط با آن می توانید برای کاهش وزن از آن استفاده کنید.

برای مؤثر بودن داروهای هومیوپاتی باید چگونه عمل کنیم؟

شما باید با یک پزشک متخصص مصرف داروهای تجویز شده ای که بر اساس شرایط جسمی شما تجویز شده است را شروع نمایید.

آیا سیر و هومیوپاتی با هم اختلال ایجاد می کنند؟

خیر ولی باید بین آن ها فاصله ای نیم ساعتی لحاظ گردد اما اگر مصرف نشود بهتر است.